Dolmar MS43004R El kitabı

Tip
El kitabı
Original Instruction Manual
Instructions d’emploi d’origine
Originalbetriebsanleitung
Manuale di istruzioni originale
Originele gebruiksaanwijzing
Instrucciones de manejo originales
Instruções de serviço original
Original brugsanvisning
Πρωτότυπο εγχειρίδιο οδηγιών
Orijinal Kullanım Kılavuzu
Important:
Read this instruction manual carefully before putting the Petrol Backpack Brushcutter into operation and strictly observe the safety
regulations!
Preserve instruction manual carefully!
Important :
Veuillez lire attentivement ce mode d’emploi avant d’utiliser la débroussailleuse à dos thermique et respecter strictement les consignes de
sécurité !
Veillez à conservez ce manuel d’instructions !
Wichtig:
Lesen Sie diese Betriebsanleitung aufmerksam durch, bevor Sie die Benzin-Rucksack-Motorsense in Betrieb nehmen, und halten Sie sich
strikt an die Sicherheitsbestimmungen!
Bewahren Sie diese Betriebsanleitung sorgfältig auf!
Importante:
Leggere attentamente questo manuale di istruzioni prima di far funzionare questo tagliasiepi a zaino a benzina, e osservare
rigorosamente le norme per la sicurezza.
Conservare con cura il manuale di istruzioni.
Belangrijk:
Lees deze gebruiksaanwijzing aandachtig door voordat u de ruggedragen benzinebosmaaier in gebruik neemt en houdt u te allen tijde
aan de veiligheidsinstructies!
Bewaar deze gebruiksaanwijzing zorgvuldig!
Importante:
Lea atentamente este manual de instrucciones antes de utilizar la desbrozadora de mochila a gasolina y cumpla estrictamente la
normativa de seguridad.
Conserve el manual de instrucciones con cuidado.
Importante:
Leia cuidadosamente este manual de instruções antes de utilizar a Roçadeira a Gasolina do Tipo Mochila e cumpra todas as normas de
segurança!
Guarde este manual de instruções num local seguro!
Vigtigt:
Læs denne brugsanvisning omhyggeligt, inden du tager den benzindrevne rygsæk-buskrydder ibrug, og overhold sikkerhedsforskrifterne
nøje.
Gem denne brugsanvisning omhyggeligt!
Σημαντικό:
Πριν θέσετε σε λειτουργία το βενζινοκίνητο θαμνοκοπτικό πλάτης διαβάσετε προσεχτικά το παρόν εγχειρίδιο οδηγιών και εφαρμόσετε
αυστηρά τους κανονισμούς ασφαλείας.
Διατηρήστε με προσοχή το εγχειρίδιο οδηγιών!
Önemli:
Benzinli Sırt Modeli Yan Tırpanı kullanmaya başlamadan önce bu kullanım kılavuzunu dikkatli bir şekilde okuyun ve güvenlik talimatlarını
haryen takip edin!
Kullanım kılavuzunu dikkatlice saklayın!
MS-4300.4 R
254
Bu DOLMAR ürününü satın aldığınız için teşekkür ederiz. Uzun bir geliştirme
programının ve yılların bilgi ve birikiminin bir sonucu olarak ortaya çıkan bu
DOLMAR ürününü sizlere sunmaktan mutluluk duyuyoruz.
Makinenin üstün performansta kullanılması için birçok konuyla ilgili ayrıntılı
bilgilerin bulunduğu bu kılavuzu lütfen dikkatlice okuyun. Bu kılavuz, DOLMAR
ürününden mümkün olan en iyi sonuçları almanıza yardımcı olacaktır.
İçindekiler Sayfası
Bu kullanım kılavuzunu okurken karşılaşacağınız simgeler aşağıda açıklanmıştır.
SEMBOLLER
Türkçe
(Orijinal kılavuz)
Semboller ..................................................................254
Güvenlik talimatları ....................................................255
Teknik veriler..............................................................259
Parçaların gösterimi...................................................260
Kolun takılması ..........................................................261
Esnek şaftın takılması ...............................................262
Koruyucunun takılması ..............................................263
Metal bıçağın veya misinalı kesim başlığının
takılması ....................................................................265
Çalışmaya başlamadan önce ....................................266
Makinenin doğru taşınması ve tutulması ...................268
Motoru çalıştırma ve durdurma..................................270
Kesici parçanın bilenmesi ..........................................273
Servis talimatları ........................................................275
Saklama.....................................................................279
Sorun giderme ...........................................................281
Kullanım kılavuzunu okuyun ve uyarı ve
güvenlik önlemlerini dikkate alın!
Gerekli önlemleri alın ve dikkatli olun!
Yasak!
Mesafe bırakın!
Sıçrayan yabancı madde tehlikesi!
Geri tepme!
Sigara içmek yasaktır!
Açık alev yasaktır!
Mutlaka koruyucu eldiven takılmalıdır!
Altı kaymayan sağlam ayakkabılar giyin.
Çelik uçlu güvenlik ayakkabıları tavsiye
edilir!
İnsanları ve hayvanları çalışma alanından
uzak tutun!
Koruyucu baret, gözlük ve kulaklık kullanın!
İzin verilen maksimum makine devri
Yakıt (Benzin)
Motorun manüel çalıştırılması
Acil durdurma
İlk Yardım
AÇIK/ÇALIŞIYOR
KAPALI/DURUYOR
255
15 metre
Şematik çizim
GÜVENLİK TALİMATLARI
Genel Talimatlar
Makinenin nasıl çalıştırılacağını öğrenmek için bu kullanım kılavuzunu okuyun.
Yetersiz bilgiye sahip kullanıcılar, yanlış kullanım neticesinde hem kendilerini,
hem de başkalarını tehlikeye atarlar.
Bu makinenin yalnızca deneyimli kişilere verilmesi önerilir.
Her zaman kullanım kılavuzunu da makineyle birlikte verin.
Makineyi ilk defa kullanacak olanlar, yan tırpanı tanıtması ve nasıl kullanılacağı
konusunda temel bilgiler vermesi için satıcısına danışmalıdır.
Çocuklar ve 18 yaşının altındaki gençlerin bu makineyi kullanmasına izin
verilmemelidir. Ancak 16 yaşının üzerindeki gençler bu makineyi deneyimli bir
eğitimci gözetiminde yalnızca eğitim amacıyla kullanabilir.
Bu makineyi çok dikkatli ve titiz bir şekilde kullanın.
Sadece ziksel durumunuz iyiyse kullanın. Tüm işlerinizi sakin ve dikkatli bir
şekilde yürütün. Kullanıcı başkaları için de sorumluluğu kabul etmelidir.
Bu makineyi kesinlikle alkol, uyuşturucu veya ilaç kullandıktan sonra veya
kendinizi yorgun veya hasta hissediyorsanız kullanmayın.
Bazı ulusal yönetmelikler makinenin kullanımını kısıtlayabilir.
Makinenin amaçlanan kullanımı
Bu makine yalnızca çim, dal, çalı ve ağaçların altındaki küçük bitkilerin
kesilmesi için tasarlanmıştır. Kenar kesimi veya çit kesmek gibi başka hiçbir
amaçla kullanılmamalıdır, aksi takdirde yaralanmalara neden olabilir.
Kişisel koruyucu ekipmanlar
Giyilen kıyafet işlevsel ve uygun olmalı, yani çalışmanıza engel teşkil etmeyecek
ölçüde dar olmalıdır. Çalılara ya da fundalara takılabilecek aksesuarlar ya da
bol giysiler kullanmayın.
Baş, göz, el ve ayak yaralanmalarını önlemek ve kulaklarınızı korumak için, bu
makinenin çalıştırılması sırasında aşağıdaki koruyucu ekipmanlar ve koruyucu
kıyafetler kullanılmalıdır.
Üzerinize bir şey düşme riski varsa mutlaka koruyucu baret takın. Koruyucu
baret (1), olası hasarlara karşı düzenli aralıklarla kontrol edilmeli ve en geç 5
yılda bir değiştirilmelidir. Yalnızca onaylı koruyucu baretleri kullanın.
Koruyucu baretin siperliği (2) (veya alternatif olarak koruyucu gözlükler)
yüzünüzü sıçrayan yabancı madde ve taşlara karşı koruyacaktır. Göz
yaralanmalarını önlemek için çalışma sırasında mutlaka koruyucu gözlük veya
siper kullanın.
Olası duyma bozukluklarını önlemek için koruyucu kulaklık (3), kulak tıkacı vs.
gibi gürültüye karşı koruyucu ekipmanlar kullanın.
İş önlüğü (4) sizi sıçrayan taşlara ve yabancı maddelere karşı koruyacaktır.
Kullanıcının iş önlüğü giymesi şiddetle tavsiye edilir.
Eldiven (5) koruyucu ekipmanlardan biridir ve çalışma sırasında mutlaka
takılmalıdır.
Makineyi kullanırken, daima altı kaymayan sağlam ayakkabılar (6) giyin. Bu,
yaralanmaları önler ve yere sağlam basmanızı sağlar.
Benzinli yan tırpanın çalıştırılması
Çalışılan alanının en az 15 metre yakınında çocuk ya da başka insanlar
olmadığından emin olun, ayrıca çalışılan çevrede hiçbir hayvan olmamasına
da özen gösterin.
Çalışmaya başlamadan önce, makinenin güvenli çalıştığını kontrol edin:
Kesici parçanın güvenli olduğunu, kısma mandalının kolay çalıştığını ve kısma
mandalı kilidinin işlevini doğru şekilde yerine getirdiğini kontrol edin.
Kesici parça rölanti hızındayken asla hareket ettirilmemelidir. Şüphelendiğiniz
ayarlar hakkında satıcınıza danışın. Kolların temiz ve kuru olduğundan emin
olun ve başlatma/durdurma anahtarının işlevini test edin.
256
Benzinli yan tırpanı mutlaka talimatlara uygun olarak çalıştırın.
Motoru çalıştırmak için başka bir yöntem kullanmayın!
Benzinli yan tırpanı ve parçalarını yalnızca belirtilen uygulamalarda kullanın.
Motoru yalnızca montaj eksiksiz olarak tamamlandıktan sonra çalıştırın.
Makinenin çalıştırılmasına yalnızca tüm gerekli aksesuarlar takıldıktan sonra
izin verilmelidir!
Makineyi kullanmaya başlamadan önce, kesici parçanın dal, taş vb. gibi sert
cisimlere temas etmediğinden emin olun, aksi takdirde çalıştırma sırasında
kesici parça dönecektir.
Herhangi bir motor probleminde motoru derhal durdurun.
Kesici parçanın taşa veya benzeri sert bir cisme çarpması halinde, derhal
motoru durdurun ve kesici parçayı kontrol edin.
Kesici parçada hasar olup olmadığını sık ve düzenli olarak kontrol edin
(tıklatma-gürültü testi kullanılarak kılcal çatlaklar tespit edilebilir).
Cihaz ağır bir darbe alır ya da düşerse, çalışmaya devam etmeden önce
durumunu kontrol edin. Yakıt kaçağı olup olmadığını tespit etmek için yakıt
sistemini ve arıza olup olmadığını tespit etmek için kontrol ve güvenlik
cihazlarını kontrol edin. Herhangi bir hasar ya da şüpheli bir durum varsa,
inceleme ve tamir için yetkili servis merkezimize başvurun.
Benzinli yan tırpanı yalnızca kayış takılıyken çalıştırın ve çalıştırmadan
önce kayışın doğru şekilde ayarlandığından emin olun. Kullanım sırasında
yorgunluğa veya ağrıya neden olmaması için kayışın kullanıcıya göre
ayarlanması çok önemlidir. Makineyi kesinlikle kullanım sırasında tek elle
tutmayın.
Kullanım sırasında benzinli yan tırpanı daima iki elinizle birden tutun.
Her zaman yere sağlam ve dengeli basın.
Makineyi egzoz gazlarını solumayacak şekilde çalıştırın. Makineyi kesinlikle
kapalı ortamlarda çalıştırmayın (gaz zehirlenmesi riski). Karbon monoksit
kokusuz bir gazdır.
İnsanların veya makinenin zarar görmesini önlemek için, dinlenirken veya
makinenin başından ayrılırken motoru durdurun ve güvenli bir yere kaldırın.
Benzinli yan tırpanı sıcakken kesinlikle kuru otların veya tutuşabilir maddelerin
üzerine bırakmayın.
Motoru çalıştırmaya başlamadan önce daima onaylı kesici parça muhafazasını
makineye takın.
Aksi takdirde kesici parçayla temas ciddi yaralanmalara sebep olabilir.
Makineyle birlikte verilen tüm koruyucu kurulumlar ve muhafazalar mutlaka
çalışma sırasında kullanılmalıdır.
Çıkış susturucusu arızalı bir motoru kesinlikle çalıştırmayın.
Makineyi taşırken motoru kapalı konuma getirin.
Makineyi taşırken mutlaka metal bıçağın kapağını takın.
Araçla taşırken, olası yakıt kaçaklarını önlemek için makinenin güvenli şekilde
yerleştirildiğinden emin olun.
Nakliye öncesi, yakıt deposunun tamamen boş olduğundan emin olun.
Makineyi kamyondan indirirken, Motoru yere düşürmemeye çalışın, aksi
takdirde yakıt deposu ciddi şekilde hasar görebilir.
Acil durumlar dışında makineyi kesinlikle yere atmayın veya bırakmayın; aksi
takdirde makine ciddi şekilde hasar görebilir.
Yakıt doldurma
Yakıt doldururken motoru kapatın, makineyi açık alevlerden uzaklaştırın ve
sigara içmeyin.
Madeni yağ ürünlerinin cildinize temas etmesine izin vermeyin. Yakıt buharını
solumayın. Yakıt doldururken daima koruyucu eldiven takın. Koruyucu
kıyafetlerinizi düzenli aralıklarla değiştirin ve temizleyin.
Toprağın kirlenmesini önlemek (çevreyi korumak) için yakıt veya yağ
dökülmemesine dikkat edin. Yakıt dökülürse, benzinli yan tırpanı derhal
temizleyin.
Yakıtın kıyafetlerinize bulaşmasına izin vermeyin. Üzerine yakıt dökülürse
(kıyafetlerinizin tutuşmaması için) kıyafetlerinizi derhal değiştirin.
Yakıt kapağının sağlam şekilde kapandığından ve yakıt kaçırmadığından emin
olmak için düzenli aralıklarla kontrol edin.
Yakıt deposu kapağını dikkatlice sıkın. Motoru çalıştırmak için yerinizi değiştirin
(yakıt doldurduğunuz yerden en az 3 metre uzağa gitmelisiniz).
Kesinlikle kapalı odalarda yakıt doldurmayın. Yakıt buharları zemin hizasında
toplanır (patlama tehlikesi).
Yakıtları yalnızca onaylı kaplarda taşıyın ve saklayın. Saklanan yakıta
çocukların erişemeyeceğinden emin olun.
Yakıtın dökülmesini önlemek için daima sağlam, düz bir yüzeyde dolum yapın.
Dinlenirken
Taşıma
Yakıt doldurma
Bakım
Parça değiştirirken
3 metre
257
Çalıştırma yöntemi
Yalnızca iyi aydınlatılan ve görüşün açık olduğu yerlerde kullanın. Kış
mevsiminde kaygan veya ıslak alanlara, buz ve kara dikkat edin (kayma riski).
Her zaman yere sağlam ve dengeli basın.
Asla bel hizanızın üzerinde kesim yapmayın.
Kesinlikle merdiven üzerinde çalışmayın.
Kesim yapmak üzere ağaca çıkmayın.
Dengesiz zeminler üzerinde kesinlikle çalışmayın.
Çalışma alanı içerisinde bulunan kum, taş, çivi vs. gibi yabancı maddeleri
temizleyin.
Yabancı maddeler, kesici parçaya zarar verebilir ve kesici parçanın tehlikeli
şekilde geri tepmesine neden olabilir.
Kesim işlemine başlamadan önce, kesici parçanın tam çalışma hızına
ulaşmasını bekleyin.
Metal bıçakları kullanırken, aleti, tırpan kullanır gibi, sakin bir şekilde sağdan
sola bir yarım daire çizerek döndürün.
Kesici parça ile muhafaza arasına çim veya dallar sıkışırsa, temizlemeye
çalışmadan önce mutlaka makineyi durdurun. Aksi takdirde bıçağın istem dışı
dönmesi ciddi yaralanmalara neden olabilir.
Yorgunluk nedeniyle kontrol kaybı oluşmasını önlemek için dinlenin. Her saat
başı 10 ila 20 dakika mola vermenizi öneririz.
Çalışma sırasında kesici parçanın yere temas etmesine izin vermeyin. Aksi
takdirde, kesici parça bir nesneye çarparak yaralanmalara neden olabilir.
Çalışma sırasında metal bıçağı zemine paralel tutun.
Kesici Parçalar
Gerçekleştireceğiniz iş için uygun kesici parçayı kullanın.
Misinalı kesim başlıkları (misinalı tırpan başlıkları) kesilmiş çimlerin biçilmesi
için uygundur.
Metal bıçaklar ot, uzun çim, çalı, funda, ağaçların altındaki küçük bitkiler,
çalılıklar ve benzerlerini kesmek için uygundur.
Çok parçalı metal döner zincirler ve sap parçalayıcı da dahil olmak üzere,
başka bıçakları asla kullanmayın. Aksi takdirde ciddi yaralanmalar meydana
gelebilir.
Metal bıçaklar kullanırken, “geri tepme” oluşmamasına dikkat edin ve kazara
oluşabilecek geri tepmelere karşı daima hazırlıklı olun. Bkz. “Geri tepme”
bölümü.
Geri tepme (bıçağın saplanması)
Geri tepme (bıçağın saplanması), takılan veya sıçrayan metal bıçağa verilen
ani bir tepkidir. Bu durum meydana geldiğinde, makine yana veya operatöre
doğru büyük bir kuvvetle sıçrar ve ciddi yaralanmalara neden olabilir.
Geri tepme özellikle bıçağın saat 12 ila saat 2 arasında kalan bölümünün çapı
3 cm veya daha geniş olan sert cisimlere, çalılara ve ağaçlara uygulanması
sonucunda meydana gelir.
Geri tepmeyi önlemek için:
Bıçağın saat 8 ila saat 11 arasında kalan bölümünü kullanın.
Kesinlikle bıçağın saat 12 ila saat 2 arasında kalan bölümünü kullanmayın.
Kullanıcı eğitimli ve deneyimli değilse, kesinlikle bıçağın saat 11 ila saat
12 ve saat 2 ila saat 5 arasında kalan bölümlerini kullanmayın. Bıçağın bu
bölümlerinin kullanılması tamamen operatörün risk ve sorumluluğundadır.
Metal bıçakları kesinlikle çit, duvar, ağaç kütükleri ve taşlar vb. gibi sert
cisimlerin yakınında kullanmayın.
Metal bıçakları kenar kesimi veya çit budama vb. gibi işlemler için düşey
olarak kullanmayın.
Titreşim
Dolaşım sistemi zayıf olan kişiler aşırı titreşime maruz kaldıklarında kan
damarları veya sinir sisteminde hasar oluşabilir. Titreşim parmaklarda, ellerde
ve bileklerde şu semptomlara neden olabilir: “Uyuşma”(hissizlik), karıncalanma,
ağrı, batma hissi, cilt renginin veya cildin değişmesi. Bu semptomlardan biri
ortaya çıkarsa, bir doktora görünün!
“Beyaz parmak hastalığı” riskini düşürmek için, çalışma sırasında ellerinizi
sıcak tutun ve makine ve aksesuarlarının bakımını gerektiği şekilde yapın.
Bakım talimatları
Makinenizin servisini, mutlaka Yetkili Servis Merkezimizde yalnızca orijinal
yedek parçalar kullanılarak yaptırın. Yanlış onarım ve kötü bakım makinenin
ömrünü kısaltabilir ve kaza riskini arttırabilir.
Çalışmaya başlanılmadan önce makinenin, özellikle de kesici parça koruyucu
aletlerinin ve kayışın durumu kontrol edilmelidir. Özellikle metal bıçakların
doğru şekilde bilendiği dikkatlice kontrol edilmelidir.
Kesici parçaları değiştirirken veya bilerken ve ayrıca ataşmanı veya kesici
parçayı temizlerken mutlaka motoru durdurun ve buji konektörünü çıkartın.
Dikkat: Geri tepme
Şematik çizim
Şematik çizim
258
Yalnızca Avrupa ülkeleri için
EC Uygunluk Beyanı
Makita aşağıdaki makine(ler) ile ilgili şu hususları beyan eder:
Makine Adı: Benzinli Sırt Modeli Yan Tırpan
Model No./ Tipi: MS-4300.4 R
Şu Avrupa Yönergelerine uygundur:
2000/14/EC, 2006/42/EC
Şu standartlara veya standartlaştırılmış belgelere uygun olarak üretilmiştir:
EN ISO 11806-2
2006/42/EC standartlarına uygun teknik dosya şuradan elde edilebilir:
Makita, Jan-Baptist Vinkstraat 2, 3070, Belçika
2000/14/EC Direktinin gerektirdiği uygunluk değerlendirme prosedürü Ek V’e uygundur.
(Misinalı kesim başlığı ile)
Ölçülen ses güç seviyesi: 110,6 dB
Beklenen ses güç seviyesi: 111 dB
(Kesici bıçakla)
Ölçülen ses güç seviyesi: 104,1 dB
Beklenen ses güç seviyesi: 105 dB
1.9.2014
Yasushi Fukaya
Müdür
Makita, Jan-Baptist Vinkstraat 2, 3070, Belçika
Hasarlı kesici parçaları kesinlikle düzleştirmeye çalışmayın
veya kaynak yapmayın.
Çevreye duyarlı olun. Kirliliğin ve gürültü emisyonunun azaltılması için kısma
mandalını gereksiz yere kullanmaktan kaçının. Karbüratörü doğru şekilde
ayarlayın.
Makineyi düzenli aralıklarla temizleyin ve tüm vida ve somunlarının sağlam
şekilde sıkıldığından emin olun.
Çıplak alevlerin yakınında kesinlikle makineyi çalıştırmayın veya servis
çalışması yapmayın.
Makineyi daima yakıt deposu boşaltıldıktan sonra kilitli odalarda muhafaza
edin.
Makinenin temizlenmesi, servisi ve muhafaza edilmesi sırasında mutlaka
metal bıçağın kapağını takın.
İlgili ticaret birlikleri ve sigorta şirketleri tarafından belirtilen kaza önleme talimatlarını dikkate alın.
Güvenliğinizi riske atmamak için, makinede kesinlikle değişiklik yapmayın.
Kullanıcı tarafından gerçekleştirilecek bakım veya onarım çalışmaları yalnızca bu kullanım kılavuzunda açıklanan işlemlerle sınırlıdır. Diğer tüm
çalışmalar Yetkili Servis Personeli tarafından gerçekleştirilecektir. Yalnızca DOLMAR tarafından üretilen ve tedarik edilen orijinal yedek parçaları
ve aksesuarları kullanın.
Onaylanmamış aksesuar ve parçaların kullanılması kaza riskini arttırır.
DOLMAR, onaylanmamış kesici parçaların kullanımından ve cihaz, kesici parça veya aksesuarların takılmasından kaynaklanabilecek kaza ve
hasarlardan dolayı sorumluluk kabul etmeyecektir.
İlk Yardım
Bir kaza durumuna karşı ilk yardım çantasının kesim çalışmasının yapıldığı yere
yakın olduğundan emin olun. İlk yardım kutusundan bir şey alındığında derhal
yerine yenisini koyun.
Yardım isterken, lütfen şu bilgileri verin:
Kazanın yeri
Ne olduğu
Yaralı kişi sayısı
Yaralanma tipi
Adınız
259
TEKNİK VERİLER
Model MS-4300.4 R
Kol tipi
Yuvarlak kol
Boyutlar: uzunluk x genişlik x yükseklik
(esnek / düz şaft parçası olmadan)
mm
358 x 280 x 587
Ağırlık (plastik muhafaza ve kesici parça olmadan) kg
12,1
Hacim (yakıt deposu) L
0,8
Hacim (yağ deposu) L
0,1
Motor hacmi cm
3
43,0
Maksimum motor performansı kW
7.500 dak
–1
’de 1,5
Önerilen maks. mil devrinde motor devri dak
–1
10.500
Maksimum mil devri (karşılık gelen) dak
–1
7.200
Rölanti devri dak
–1
3.000
Kavrama devri dak
–1
4.000
Karbüratör
Diyafram tipi
Buji tipi
NGK CMR6A
Elektrot boşluğu mm
0,7 – 0,8
KESİCİ BIÇAK MİSİNALI KESİM BAŞLIĞI
ISO 22867’ye
göre titreşim
Sağ kol
(Arka sap)
a
hv eq
m/s
2
2,7 2,4
Belirsizlik K m/s
2
0,8 0,7
Sol kol
(Ön sap)
a
hv eq
m/s
2
3,2 3,4
Belirsizlik K m/s
2
1,7 1,0
ISO 22868’e göre ortalama ses
basıncı seviyesi
L
PA eq
dB (A)
83,5 92,5
Belirsizlik K dB (A)
1,1 1,7
ISO 22868’e göre ortalama ses gücü
seviyesi
L
WA eq
dB (A)
104,1 110,6
Belirsizlik K dB (A)
1,1 0,7
Yakıt
Otomotiv mazotu (petrol)
Motor Yağı
API derecesi SF sınıfı ve üzeri SAE 10W-30 yağ
(4 zamanlı otomobil motoru yağı)
Kesici parçalar (kesici bıçak çapı) mm
440 (misinalı kesim başlığı ile), 255 (4 dişli bıçak ile),
255 (3 dişli bıçak ile), 305 (2 dişli bıçak ile)
Dişli oranı
13/19
Sürekli yapılan araştırma ve geliştirmelerden dolayı, burada belirtilen özellikler önceden bildirilmeksizin değiştirilebilir.
Özellikler ülkeden ülkeye değişebilir.
260
PARÇALARIN GÖSTERİMİ
(1)
(2)
(3)
(5)
(7)
(6)
(8)
(9)
(10)
(11)
(4)
(6)
(7)
(12)
(13)
(14)
(15)
(16)
(17)
(18)
(19)
(20)
(21)
1. Kayış 2. Kavrama kutusu 3. Kontrol kablosu 4. Esnek şaft
5. Arka sap 6. Kısma mandalı 7. I-O anahtarı (açma/kapatma) 8. Kol
9. Düz şaft 10. Dişli kutusu 11. Koruyucu (Kesici parça
muhafazası)
12. Kilitleme mandalı
13. Buji 14. Hava temizleyici 15. Egzoz susturucusu 16. Egzoz borusu
17. Marş kolu 18. Yakıt deposu kapağı 19. Yakıt deposu 20. Yağ kapağı
21. Manüel marş
261
DİKKAT:
Makine üzerinde herhangi bir çalışma yapmadan önce, mutlaka motoru durdurun ve buji üzerindeki buji konektörünü çıkartın.
Daima koruyucu eldiven takın!
DİKKAT:
Motoru yalnızca tamamen monte ettikten sonra çalıştırın.
KOLUN TAKILMASI
Yuvarlak kolu iki adet vidayla şafta sabitleyin.
Kollar arasında doğru mesafenin korunması için, kolu şaft üzerindeki ok
işaretleri (1) arasına yerleştirin.
(1)
262
Esnek şaftın takılması
1. Cıvatayı (1) düz şaftın (2) ucundan çıkarın.
2. Kapağı esnek şafttan çıkarın.
NOT:
Kapağı kaybetmeyin. Esnek şaftı çıkarırken daima kapağı takın.
3. Esnek şaftın girintili kısmı (3) aşağıya bakacak şekilde esnek şaftı çevirin.
4. Kare şeklindeki şaftı (4) bağlantı deliğiyle (5) aynı hizaya getirin. Esnek
şaftın ucunu boru tutucunun içine doğru, sonuna kadar ittirin.
5. Cıvatayla (1) sıkıştırın.
ÖNEMLİ NOT:
Esnek şaftı yerleştirmek zor oluyorsa, kare şeklindeki şaftı (4) yeniden
hizalayın.
İç şaftı 35 mm’den daha fazla çekmeyin.
ESNEK ŞAFTIN TAKILMASI
6. Esnek milin diğer ucundaki deliği (7) kavrama kutusundan (6) topuzuyla (8)
aynı hizaya getirin ve esnek mili kavrama muhafazası içine yerleştirin.
7. Topuz esnek şaftın deliğine yerleştiğinde klik sesi geldiğinden emin olun.
Esnek şaftı kavrama kutusundan çıkarmak için, topuzu çekin ve çıkarın.
Kontrol kablosunun bağlanması
1. Kontrol kablosunun kontrol kolu tarafındaki ucunu (2), motordan gelen uca (3)
takın.
2. Kontrol kolu tarafındaki kontrol kablosunu konektörün (1) içine yerleştirin.
Daha sonra konektörü kapatın.
3. Kısma mandalını çektiğinizde karbüratörün zamanlı olarak hareket
ettiğinden emin olun.
(1)
(3)
(2)
Öncü ünitenin bağlanması
Motor tarafındaki öncü üniteleri (1), kontrol kolu tarafındaki öncü ünitelere (2)
bağlayarak her bir erkek ve dişi ucun bağlanmasını sağlayın.
(1) (2)
Kontrol kablosunun sabitlenmesi
Kontrol kablosunu (1), şekilde gösterildiği gibi, iki kenetleyiciyi (2) ve bir diğer
kenetleyiciyi (3) kullanarak esnek mile sabitleyin.
DİKKAT:
Kontrol kablosunun esnek şafta düzgün bir şekilde takıldığından emin
olun. Gevşek kablo dal vb. nesnelere takılabilir ve yaralanmalar meydana
gelebilir.
Kontrol kablosunu esnek şaftın etrafına dolamayın. Aksi takdirde kısma
düzgün çalışmayabilir.
(1)
(4)
(3)
(2)
(5)
(6)
(8)
(7)
(1)
(3)
(2)
263
İlgili güvenlik şartlarının sağlanması için, yalnızca tabloda belirtilen makine/koruyucu kombinasyonları kullanılmalıdır.
KORUYUCUNUN TAKILMASI
DİKKAT:
Kaza önleme yönetmeliklerinin yerine getirilmesi ve kendi
güvenliğiniz için mutlaka uygun koruyucu takılmalıdır.
Makinenin, muhafazası takılmadan çalıştırılmasına
kesinlikle izin verilmemelidir.
Testere bıçakları takılıyken başka bir kombinasyon
kullanmayın.
NOT:
Standart kesici parça kombinasyonu ülkeden ülkeye
değişir.
Metal bıçak
Metal bıçak koruyucusu
Misinalı kesim başlığı
Misinalı kesim
başlığı koruyucusu
Metal bıçaklar için
DİKKAT:
Kenetleyici ve koruyucu arasındaki boşluğun sabit olması için, koruyucuyu
sabitleyen civataların eşit bir şekilde sıkıştırılmış olduğundan emin olun.
Aksi takdirde koruyucu belirtildiği gibi çalışmayabilir.
(A Tipi koruyucu için)
Koruyucuyu (3) iki M6x30 civatayla (1) kenetleyiciye (2) sabitleyin.
(B Tipi koruyucu için)
Koruyucuyu iki M6x18 civatayla (5) kenetleyiciye (4) sabitleyin.
Koruyucu kapağı (6) mile yerleştirilmişse, ilk önce kapağı aşağıda anlatıldığı
şekilde çıkarın.
1. Pulları (7) ve M6x30 civataları (8) koruyucu kapağından çıkarın.
2. Kanatçığı (9) hafçe açarak koruyucu kapağını çıkarın.
NOT:
B Tipi koruyucuyu A Tipi ile değiştirirken koruyucuyu takmadan önce
koruyucu kapağını, M6x30 civataları ve pulları mile takın.
(1)
(3)
(2)
A Tipi B Tipi
A Tipi
(5)
(4)
(9)
(6)
(8)
(7)
264
Plastik kesim başlığı için
Plastik kesim başlığı koruyucusunu (10) plastik kesim başlığı koruyucusuna
monte edilen A Tipi metal Bıçak Koruyucusuna (3) taktığınızdan emin olun.
Misinalı kesim başlığı koruyucusunu (10) metal bıçak koruyucusunun (3)
kenarından kaydırarak yerine oturtun.
Misinalı kesim başlığı koruyucusu (10) üzerinde bulunan ve misinanın
kesilmesini sağlayan kesiciye yapıştırılmış olan bandı çıkartın.
DİKKAT:
Misinalı kesim başlığı koruyucusunu (10) bastırarak yerine tam olarak
oturduğundan emin olun.
Misinanın kesilmesi için kullanılan kesiciyle kendinizi yaralamamaya dikkat
edin.
Misinalı kesim başlığı koruyucusunu (10) çıkarmak için, metal bıçak koruyucusu
(3) üzerindeki girintiye bir alyan anahtarı (11) yerleştirin ve alyan anahtarını
bastırarak misinalı kesim başlığı koruyucusunu (10) kaydırın.
(3)
(10)
(11)
265
(4)
(5)
Orijinal DOLMAR metal bıçaklar veya misinalı kesim başlığı
kullanıldığından emin olun.
Metal bıçak mutlaka doğru şekilde yerleştirilmeli ve çatlak veya kırık
içermemelidir. Metal bıçak çalışma sırasında taşa çarparsa, derhal motoru
durdurun ve bıçağı kontrol edin.
Her üç saatlik çalışma sonrasında metal bıçağı düzeltin veya değiştirin.
Misinalı kesim başlığı çalışma sırasında taşa çarparsa, derhal motoru durdurun
ve misinalı kesim başlığını kontrol edin.
DİKKAT:
Kaza önleme yönetmeliklerinin yerine getirilmesi ve kendi güvenliğiniz için
mutlaka uygun koruyucu takılmalıdır.
Makinenin, muhafazası takılmadan çalıştırılmasına kesinlikle izin
verilmemelidir.
Kesici bıçağın dış çapı mutlaka 300 mm veya daha kısa olmalıdır. Dış
çapı 300 mm’nin üzerinde olan bıçakları kesinlikle kullanmayın. Dış çapı
305 mm olan kesici bıçaklar sadece 2 dişli bıçaklarla kullanılabilir.
Düz şaftı baş aşağı çevirdikten sonra metal bıçağı veya misinalı kesim başlığını
kolayca değiştirebilirsiniz.
Alyan anahtarını (5) dişli kutusundaki delikten sokun ve alyan anahtarıyla alıcı
pulu (4) kilitlenene kadar çevirin.
Somunu (1) (sol tarafı dişlidir) lokma anahtarıyla gevşetin ve somunu (1),
kapağı (2) ve kelepçe pulunu (3) çıkartın.
Dönüş
METAL BIÇAĞIN VEYA MİSİNALI KESİM BAŞLIĞININ TAKILMASI
Metal bıçağın Alyan anahtarıyla yerine sabitlenmesi
Metal bıçağı, alıcı pulun (4) çıkıntılı kısmı metal bıçak üzerindeki deliğe tam
oturacak şekilde şafta takın. Kelepçe pulunu (3) ve kapağı (2) takın ve metal
bıçağı somunu (1) sıkarak sabitleyin.
[Sıkma torku: 20 – 30 N•m]
NOT:
Metal bıçağı tutarken mutlaka eldiven takın.
NOT:
Metal bıçak tespit somunu (yaylı pulla birlikte) aşınabilir bir parçadır. Yaylı
pul üzerinde herhangi bir aşınma veya deformasyon tespit ederseniz,
somunu değiştirin.
Misinalı kesim başlığının takılması
Misinalı kesim başlığının takılması için kelepçe puluna (3), kapağa (2) ve
somuna (1) gerek yoktur. Misinalı kesim başlığı, alıcı pulu (4) üzerine gelmelidir.
Alyan anahtarını (5) dişli kutusundaki delikten sokun ve Alyan anahtarıyla alıcı
pulu (4) kilitlenene kadar çevirin.
Ardından, misinalı kesim başlığını saat yönünün tersine çevirerek şafta vidalayın.
Alyan anahtarını çıkartın.
(5)
Gevşer Sıkılır
(4)
(3)
(2)
(1)
(5)
266
Motor yağının kontrolü ve doldurulması
Aşağıdaki prosedürü motor soğuduktan sonra uygulayın.
Motorun düz, yatay bir zeminde olduğundan emin olun ve yağ seviyesinin yağ
gösterge alt (1) ve üst (2) sınırı arasında olduğunu teyit edin.
Yseviyesi alt sınırın altına düşmüşse, yağ kapağını çıkartın ve yağ ilave
edin.
Dış çizgilerin etrafındaki alan şeffaftır, bu nedenle içerideki yağ miktarı yağ
kapağının çıkartılmasına gerek kalmaksızın dışarıdan kontrol edilebilir. Ancak,
yağ borusu çok kirlendiğinde görüş kaybolabilir; bu durumda yağ seviyesinin,
yağ borusunun içerisindeki kademeli bölümden kontrol edilmesi gerekir.
Yağı yaklaşık her 10 saatlik çalışma (her 10 yakıt doldurma işlemi) sonrasında
doldurmanız gerekebilir.
Yağın rengi değişir veya içerisine pislik karışırsa, yağı tamamen değiştirin.
(Yağ değiştirme sıklığı ve yöntemi için, bkz. sayfa 275.)
ÇALIŞMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE
(1) Motoru düz tutun ve yağ kapağını çıkartın.
(2) Üst sınır çizgisine kadar yağ doldurun.
Yağ doldururken uygun bir yağ kabı kullanın.
(1)
(2)
Önerilen yağ: API Sınıfı SAE 10W-30, SF Sınıfı ve üzeri (4 zamanlı otomobil motoru)
Yağ hacmi: Yaklaşık 0,10L
NOT:
Motor şekilde gösterildiği gibi yatay bir zemin üzerinde durmuyorsa, yağ seviyesi göstergesi yanlış olabilir ve neticesinde gerekenden fazla
yağ doldurulabilir. Yağın üst sınırı geçecek şekilde doldurulması yağın kirlenmesine ve/veya çalışma sırasında beyaz duman çıkmasına
neden olabilir.
Yağın değiştirilmesi: “Yağ kapağı”
Yağ doldurma deliğinin etrafındaki tozları ve kirleri temizleyin ve yağ kapağını çıkartın.
Çıkartılan yağ kapağına kum veya toz bulaşmasına izin vermeyin. Aksi takdirde, yağ kapağına bulaşan kum veya toz düzensiz yağ sirkülasyonuna
veya motor parçalarında aşınmaya ve neticesinde arızalara yol açabilir.
(3) Yağ kapağını sağlam şekilde sıkın. Yeterince sıkılmaması, yağ kaçağına
neden olabilir.
267
Yakıt doldurma
UYARI:
Yakıt doldurmaya başlamadan önce motoru kapatın, makineyi açık
alevlerden uzaklaştırın ve sigara içmeyin.
Depo basıncını boşaltmak için depo kapağını (1) bir miktar gevşetin.
Yakıt deposu kapağını çıkartın ve yakıtı doldurun. Yakıt üst sınırından (3) fazla
yakıt DOLDURMAYIN.
Yabancı maddelerin yakıt deposuna girmesini önlemek için, depo kapağının
çevresini iyice temizleyin.
Yakıt doldurduktan sonra, depo kapağını sıkıca kapatın.
NOT:
Depo kapağında kusur veya hasar varsa, değiştirin.
Depo kapağı zamanla aşınır. Her iki veya üç yılda bir değiştirin.
Yağ doldurma deliğinden yakıt DOLDURMAYIN.
NOT:
Motordaki yağı yatık bir konumda değiştirmeyin.
Motor yatık vaziyetteyken yağ doldurulması, aşırı miktarda yağ doldurulmasına ve neticesine yağ kirlenmesine ve/veya çalışma sırasında
beyaz duman çıkmasına yol açabilir.
Yağ doldurulduktan sonra
Dökülen yağı derhal bir bez parçasıyla temizleyin.
YAKIT DOLDURMA
Yakıtın taşınması
Yakıtın mutlaka çok dikkatli bir şekilde taşınması gerekir. Yakıtlar, çözücülere benzer maddeler içerebilir. Yakıt doldurma işlemi mutlaka yeterince
havalandırılan bir odada veya açık havada gerçekleştirilmelidir. Yakıt buharını kesinlikle solumayın ve yakıtı kendinizden uzakta tutun. Yakıta
sürekli veya uzun bir süre temas ederseniz, cildiniz kuruyabilir ve neticesinde cilt hastalıkları veya alerjisi meydana gelebilir. Yakıt gözünüze
kaçarsa, gözünüzü temiz suyla yıkayın. Gözünüzdeki tahrişin devam etmesi halinde, doktora başvurun.
Yakıt saklama süresi
İyi havalandırılan ve doğrudan güneş görmeyen bir yerde özel bir kapta saklansa bile yakıtın 4 hafta içerisinde tüketilmesi gerekir.
Aksi takdirde, yakıt bir günde bozulabilir.
MAKİNENİN MUHAFAZASI VE DEPONUN DOLDURULMASI
Makineyi ve depoyu doğrudan güneş ışığı almayan, serin bir yerde muhafaza edin.
Kesinlikle yakıtı araç içerisinde tutmayın.
Yakıt
Makinede dört zamanlı bir motor bulunur. 87 oktan ve üzeri ((R+M)/2) kurşunsuz otomobil benzini kullanıldığından emin olun. Alkol içeriği
maksimum %10 (E-10) olmalıdır.
Yakıtla ilgili uyarılar
Kesinlikle motor yağı içeren benzin karışımları kullanmayın. Aksi takdirde, aşırı karbon birikimi veya mekanik hasarlar meydana gelebilir.
Bozulmuş yakıt kullanılması, çalıştırma sorunlarına yol açabilir.
(1)
(2)
(3)
268
MAKİNENİN DOĞRU TAŞINMASI VE TUTULMASI
UYARI:
Makinenin tam olarak kontrol edilememesi halinde, ciddi yaralanmalar ve hatta ÖLÜMLÜ kazalar meydana gelebilir.
(5)
(6)
A
B
(2)
(1)
Kayışın takılması
Kayışı çalışma sırasında motoru rahat bir şekilde omzunuzda tutacak şekilde
ayarlayın.
1. Kemeri belinize tutun ve tokayı (1) takın.
Bel kayışını sıkıştırmak için, kayışın ucunu (A) yönüne doğru çekin.
Gevşetmek için kayışın ucunu (2) (B) yönüne doğru çekin.
2. Omuz askısını rahat çalışabileceğiniz bir uzunlukta (3) ayarlayın.
Askıyı sıkıştırmak için, askının ucunu çekin.
Gevşetmek için, askının ucunu (4) yukarıya doğru çekin.
3. Omuz ve kalça için sabitleyici askıları ayarlayın (5, 6). Askıyı sıkıştırmak için,
askının ucunu çekin. Gevşetmek için, askının ucunu yukarıya doğru çekin.
4. Fazla askıları rulo yapın ve halka ve kanca bağlayıcı ile sıkıştırın.
(3)
(4)
(1)
269
Makinenin çıkartılması
Makineyi serbest bırakmak için, tokayı yanlarından sıkın (1) ve kayışı çıkarın.
Bu sırada makinenin kontrolünü kaybetmemek için çok dikkatli olun. Makinenin
size veya çevredeki insanlara doğru savrulmasına izin vermeyin.
(1)
270
İlgili kaza önleme yönetmeliklerini dikkate alın!
ÇALIŞTIRMA
Makineyi yakıt doldurduğunuz yerden en az 3 metre uzağa taşıyın. Makineyi yere koyarken kesici parçanın, zeminle veya diğer yabancı cisimlerle
temas etmemesine dikkat edin.
A: Soğuk çalıştırma
1) Makineyi düz bir zemin üzerine yerleştirin.
2) I-O anahtarını (1) ÇALIŞTIRMA (2) konumuna getirin.
MOTORU ÇALIŞTIRMA VE DURDURMA
3) Jikle kolu
Jikle kolunu kapatın.
Jikle açıklığı:
Hava veya motor soğukken tam kapalı.
Örneğin motorun ısınma çalışması sırasında durdurulduktan hemen sonra
tekrar çalıştırılması vb. gibi motorun bir miktar sıcak olduğu durumlarda
tam veya yarı açık.
4) Ana pompa
Yakıt ana pompaya (3) girene kadar ana pompaya bastırmaya devam edin.
(Genellikle 7 ila 10 defa basmanız yeterlidir.)
Ana pompaya çok fazla basılırsa, fazla benzin yakıt deposuna geri döner.
(3)
(1)
(2)
271
NOT:
Motor çalışmıyorken kısma mandalını gereksiz yere çekmeyin. Aksi takdirde, motorun yakıtla boğulmasına ve motorun zor çalıştırılmasına
neden olabilir.
Yakıtın taşması durumunda, bujiyi çıkartın ve marş kolunu yavaşça çekerek fazla yakıtı boşaltın. Ayrıca, bujinin elektrot bölümünü kurutun.
Eğer motor çalışıp durursa, ya da başlatıldıktan hemen sonra durursa jikle kolunu tekrar AÇIK konumuna getirin ve çalıştırma topuzunu bir
kaç kez daha çekerek motoru çalıştırın.
Eğer jikle kolu KAPALI konumunda bırakıldıysa ve çalıştırma topuzu tekrar tekrar çekilirse, çok fazla yakıt alınır ve motorun çalıştırılması
zorlaşır.
Motoru ısınma çalışması sırasında gereksiz yere zorlamayın.
B: Sıcak çalıştırma
1) Jikle kolunu tam açık konumda tutun.
2) Ana pompaya arka arkaya bastırın.
3) Kısma mandalını rölanti konumunda tutun.
4) Marş kolunu güçlü bir şekilde çekin.
Ayrıca, aleti sırtınızda taşırken de motoru yeniden çalıştırabilirsiniz.
DİKKAT:
Yeniden çalıştırma sırasında kesici parçanın temas etmediğinden emin
olun.
Yeniden çalıştırırken kısma mandalını çekmeyin. Aksi takdirde kesici parça
dönmeye başlar.
Kolu sağ elinizle tutun ve marş kolunu güçlü bir şekilde çekin.
5) Manüel marş
Her zaman yere sağlam ve dengeli bastığınızdan emin olun.
Üniteyi sol elinizle ve sağlam şekilde yere doğru bastırarak tutun.
DİKKAT:
Kısma kablosu üzerine ayağınızla veya dizinizle bastırmayın.
Aksi takdirde, dahili tel çekilebilir ve kesici parça istem dışı şekilde
dönmeye başlayabilir.
Kısmayı açmayın.
Belirli bir direnç hissedene kadar marş kolunu yavaşça çekin. Ardından, marş
kolunu bırakın ve bu sefer güçlü bir şekilde çekin.
İpi kesinlikle sonuna kadar çekmeyin. Marş kolunu çektikten sonra hemen
bırakmayın. Marş kolu başlangıçtaki konumuna dönene kadar bekleyin.
6) Jikle kolu
Motor çalışmaya başladığında, jikle kolunu AÇIK konumuna getirin.
Bir yandan motorun çalışmasını kontrol ederken, jikle kolunu kademeli bir
şekilde açın. Sonunda jikle kolunun tam açık konumuna kadar açıldığından
emin olun.
Hava veya motor soğukken, kesinlikle jikle kolunu birden açmayın. Aksi
takdirde, motor durabilir.
7) Isıtma çalıştırması
Isıtma çalıştırmasını 2 ila 3 dakika boyunca sürdürün.
ÖNEMLİ NOT:
Motor çalışmıyorken kısma mandalını gereksiz yere çekmeyin.
Aksi takdirde, hava temizleyicisinden yakıt kaçağı meydana gelebilir.
Böyle bir durumda sızan yakıtı temizleyin. Ayrıca, hava temizleyicisi
kapağını açın ve elemanı ve hava temizleyicisi plakasını temizleyin.
272
RÖLANTİ HIZININ AYARLANMASI
Rölanti hızının ayarlanması gerekiyorsa, bu işlemi karbüratör ayar vidasıyla gerçekleştirin.
RÖLANTİ HIZININ KONTROLÜ
Rölanti hızını 3.000 dak
–1
olarak ayarlayın.
Rölanti hızının ayarlanması gerekiyorsa, sağ taraftaki şekilde gösterildiği gibi
yıldız uçlu bir tornavida ile vidayı ayarlayın.
Rölanti hızını yükseltmek için, ayar vidasını saat yönünde çevirin.
Rölanti hızını düşürmek için, ayar vidasını saat yönünün tersine çevirin.
Karbüratör fabrikada ayarlanmıştır. Ancak, birkaç kullanımdan sonra rölanti
hızının tekrar ayarlanması gerekir.
DURDURMA
1) Gaz kolunu (2) tamamıyla serbest bırakın ve motor devri düştüğünde, I-O
anahtarını (1) STOP konumuna getirin; motor duracaktır.
2) Motor durdurulduktan sonra kesici parça bir süre dönmeye devam eder. Kesici
parça tamamen duruncaya kadar bekleyin.
KARBÜRATÖR BUZLANMASININ ÖNLENMESİ
DİKKAT:
Ortam sıcaklığının 10°C’nin üzerinde olduğu durumlarda perdeyi daima
normal (güneş işareti) ayarına getirin. Aksi takdirde, motor aşırı ısınarak
hasar görebilir.
Ortam sıcaklığı düşükse ve nem yüksekse, karbüratör içerisinde su buharı
donabilir ve motor sorunlu şekilde çalışmaya başlayabilir (karbüratör buzlanması).
Gerekirse, perde ayarını aşağıda açıklandığı şekilde değiştirin.
1. Vidayı (1) sökün.
2. Kesici (2) yönünü şu şekilde değiştirin:
Ortam sıcaklığı 10°C’den yüksekse: Perdeyi normal konumuna (güneş
işareti) ayarlayın.
Ortam sıcaklığı 10°C veya daha düşükse: Perdeyi buzlama önleme
konumuna (kar işareti) ayarlayın.
3. Vidayı sıkın.
STOP
(1)
(2)
(1)
(2)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224
  • Page 225 225
  • Page 226 226
  • Page 227 227
  • Page 228 228
  • Page 229 229
  • Page 230 230
  • Page 231 231
  • Page 232 232
  • Page 233 233
  • Page 234 234
  • Page 235 235
  • Page 236 236
  • Page 237 237
  • Page 238 238
  • Page 239 239
  • Page 240 240
  • Page 241 241
  • Page 242 242
  • Page 243 243
  • Page 244 244
  • Page 245 245
  • Page 246 246
  • Page 247 247
  • Page 248 248
  • Page 249 249
  • Page 250 250
  • Page 251 251
  • Page 252 252
  • Page 253 253
  • Page 254 254
  • Page 255 255
  • Page 256 256
  • Page 257 257
  • Page 258 258
  • Page 259 259
  • Page 260 260
  • Page 261 261
  • Page 262 262
  • Page 263 263
  • Page 264 264
  • Page 265 265
  • Page 266 266
  • Page 267 267
  • Page 268 268
  • Page 269 269
  • Page 270 270
  • Page 271 271
  • Page 272 272
  • Page 273 273
  • Page 274 274
  • Page 275 275
  • Page 276 276
  • Page 277 277
  • Page 278 278
  • Page 279 279
  • Page 280 280
  • Page 281 281
  • Page 282 282
  • Page 283 283
  • Page 284 284

Dolmar MS43004R El kitabı

Tip
El kitabı