Doğru ve güvenli
Doğru kullanım için açıklayıcı notlar
▶
Bu kılavuza uygun hareket edilmesi aracın doğru
kullanılmasının ön koşulu olduğundan bu kullanma
kılavuzunu dikkatle okumanızı tavsiye ederiz. Bu ne-
denle kullanım kılavuzu daima araç içerisinde bulun-
durulmalıdır.
▶
Araç kullanılırken genel olarak bağlayıcı ülkeye öz-
gü yasal hükümlere uyulmalıdır. Örneğin, çocuk ta-
şımacılığına, hava yastığı kapatmaya, lastik kullanı-
mına, karayolu trafiğine vb. yönelik.
▶
Müsaade edilen maksimum ağırlıkları ve yükleri aş-
mayın.
▶
Müsaade edilen azami tavan yükünü aşmayın.
▶
Öngörülen yakıtı ve işletim sıvılarını kullanın.
▶
Teknik araç parametrelerine uygun olan yollarda sü-
rüş yapın. Aracın yerden yüksekliğini aşan engelle-
rin » Sayfa 170 üzerinden geçerken araca zarar ve-
rebilir
▶
Kullanım, bakım ve kendi kendine yardım ile bağlan-
tılı eylemlerde araca hasar vermemek için veya ya-
ralanmaları önlemek için dikkatli hareket edilmeli-
dir. Gerekirse yetkili bir servisten yardım alın.
▶
Emniyet kemerleri veya hava yastığı sistemi gibi
aracın emniyet sistemlerindeki tüm çalışmalar sa-
dece yetkili servisler tarafından yapılabilir.
▶
Aksesuar kullanımında aksesuar üreticinin kullanma
kılavuzundaki uyarıları dikkate alın. Örn. çocuk kol-
tukları, portbagajlar, kompresör vb. söz konusudur.
▶
Servis aralıklarını dikkate alın.
Yeni araç veya yeni parçalar
Yeni araç – Motoru alıştırma
İlk 1500 km'deki sürüş tarzı, motor alıştırma işleminin
kalitesini belirler.
▶
İlk 1000 km boyunca motora müsaade edilen en
yüksek motor devir sayısının 3/4'i kadar yük bindi-
rin ve ayrıca römork işletimini tercih etmeyin.
▶
Sonraki 500 km boyunca, motor devir sayısı hızı ya-
vaşça artırılabilir.
Motor, sürüş tarzına ve işletim koşullarına bağlı olarak
bir miktar yağ tüketir, 0,5 l/1000 km kadar. İlk
5000 kilometredeki tüketim bu değerin de üzerinde
olabilir.
Yeni fren balataları
Yeni fren balataları ilk 200 km boyunca mümkün olan
en iyi frenleme etkisini vermez, ilk önce alışmalıdırlar.
Bu nedenle çok dikkatli sürün.
Yeni lastikler
Yeni lastikler ilk 500 km boyunca mümkün olan en iyi
tutunma özelliğine sahip değildir. Bu nedenle çok dik-
katli sürün.
Düzenli
kontroller
Sürüş öncesi nelere dikkat edilmelidir?
Teknik kusurlara sahip bir araç, kaza ve yaralanma ris-
kini artırabilir.
Sürüş öncesi olası kusurları ortadan kaldırın. Gerekir-
se yetkili bir servisten yardım alın.
Özellikle aşağıdaki noktalara dikkat edin.
▶
Lastik hasarsız mı?
▶
Lastik profili yeterli mi?
▶
Lastik basıncı yeterli mi?
▶
Farlar, frenler ve dönüş sinyalleri çalışıyor mu?
▶
Ön cam hasarsız mı?
▶
Motor yağı, fren hidroliği ve soğutma sıvısı seviyesi
doğru mu?
▶
Motor bölmesindeki hava girişi açık mı?
▶
Ön camın önündeki hava çıkışı veya hava girişi açık
mı?
▶
Cam sileceği ve yıkama sistemi ve ayrıca silecek
lastikleri çalışıyor mu?
▶
Cam yıkama sıvısı seviyesi yeterli mi?
▶
Cam silecek lastikleri donmuş mu?
▶
Emniyet kemeri sisteminin tüm parçaları sorunsuz
mu? Emniyet kemerleri kirli mi veya kemer kilitleri
tıkalı mı?
▶
Spoyler hasarsız mı?
▶
Aracın parçaları ve bileşenleri gözle görülecek şe-
kilde çözülü mü?
▶
Aracın altında yağ lekeleri veya başka işletim sıvıları
var mı?
Amacına uygun olmayana araç
uyarlamaları yok
Uygunsuz değişiklikler ve onarımlar arızalara yol aça-
bilir ve ayrıca aracın güvenlik bakımından önemli ve
diğer işlevleri olumsuz etkileyebilir.
▶
Uyarlamaların, onarımların ve teknik değişikliklerin
bir yetkili servis tarafından yapılmasını öneririz.
▶
Motorun üstünü asla ilave yalıtım maddeleriyle (örn.
bir örtü) örtmeyin.
Sensörleri ve kameraları çalışır durumda
tutma
Aracınızın bazı fonksiyonları, aracın içindeki ve dışın-
daki sensörler ve kameralarla desteklenir.
Aracın arkasına monte edilmiş aksesuarlar (örn. bisik-
let taşıyıcı) sistemlerin ve kameraların fonksiyonu
olumsuz etkileyebilir.
▶
Sensörlerin ve kameraların üzerini örtmeyin veya
üzerine bir şey yapıştırmayın ve temiz tutun.
18
Doğru ve güvenli › Doğru kullanım için açıklayıcı notlar