dji Mavic Air 2 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu

Bu kılavuz için de uygundur

2020.05
v1.0
Kullanım Kılavuzu
Anahtar Kelime Arama
Bir konuyu bulmak için “batarya” ve “takma” gibi anahtar kelimeleri arayın. Bu kılavuzu okumak için
Adobe Acrobat Reader kullanıyorsanız, bir arama başlatmak için Windows’ta Ctrl+F’ye veya Mac’te
Command+F’ye basın.
Bir Konu Başlığına Gitme
Konu başlıklarının tamamının listesini içindekiler tablosunda görebilirsiniz. Bir bölüme girmek için ilgili
konu başlığına tıklayın.
Bu Belgeyi Yazdırma
Bu belge, yüksek çözünürlüklü yazdırmayı destekler.
2
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Bu Kılavuzun Kullanımı
Açıklamalar
Uyarı Önemli İpuçları Referans
İlk Uçuştan Önce Okuyun
DJI
TM
MAVIC
TM
Air 2’yi kullanmadan önce aşağıdaki belgeleri okuyun:
1. Kutu İçeriği, Yasal Uyarılar ve Güvenlik Yönergeleri
2. Hızlı Başlangıç Kılavuzu
3. Kullanım Kılavuzu
İlk kullanımdan önce resmi DJI web sitesindeki tüm eğitim videolarının izlenmesi ve yasal uyarılar ile güvenlik
yönergelerinin okunması önerilir. Hızlı başlangıç kılavuzunu gözden geçirerek ilk uçuşunuz için hazırlanın ve daha
fazla bilgi için bu kullanım kılavuzuna bakın.
Eğitim Videoları
Mavic Air 2'yi nasıl güvenle kullanacağınızı gösteren Mavic Air 2 eğitim videolarını izlemek için
aşağıdaki adrese gidin veya QR kodunu tarayın:
http://www.dji.com/mavic-air-2/video
DJI Fly Uygulamasını İndirin
Uçuş sırasında mutlaka DJI Fly uygulamasını kullanın. En yeni sürümü indirmek için sağdaki QR
kodunu tarayın.
DJI Fly’ın Android sürümü Android v6.0 ve üstü ile uyumludur. DJI Fly’ın iOS sürümü iOS v10.0.2
ve üstü ile uyumludur.
Mavic için DJI Assistant 2’yi İndirin
Mavic için DJI Assistant 2’yi http://www.dji.com/mavic-air-2/downloads adresinden indirin.
Daha fazla güvenlik için, uçuş sırasında uygulamaya bağlı olmadığınızda veya uygulamada oturum açılmadığında
uçuş 30 m (98,4 ft) yükseklik ve 50 m (164 ft) aralık ile sınırlandırılmıştır. Bu, DJI Fly ve DJI hava araçlarıyla
uyumlu tüm uygulamalar için geçerlidir.
Bu ürünün çalışma sıcaklığı -10° ila 40° C'dir. Daha yüksek çevresel değişkenliğe dayanmak için
gereken askeri sınıf uygulamaya yönelik standart çalışma sıcaklığını (-55° ila 125° C) karşılamaz.
Ürünü uygun şekilde ve yalnızca söz konusu sınıfın çalışma sıcaklığı aralığı gereksinimlerini
karşılayan uygulamalar için çalıştırın.
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
3
İçindekiler
Bu Kılavuzun Kullanımı 
2
Açıklamalar 2
İlkUçuştanÖnceOkuyun 2
EğitimVideoları 2
DJIFlyUygulamasınıİndirin 2
MaviciçinDJIAssistant2’yiİndirin 2
Ürün Proli 
6
Giriş 6
HavaAracınınHazırlanması 6
UzaktanKumandanınHazırlanması 7
HavaAracıŞeması 8
UzaktanKumandaŞemasıdi 8
MavicAir2’ninEtkinleştirilmesi 9
Hava Aracı 
11
UçuşModları 11
HavaAracıDurumGöstergeleri 11
KalkışNoktasınaDönüş 12
GörüşSistemleriveKızılötesiAlgılamaSistemi 16
AkıllıUçuşModu 18
UçuşKaydedici 23
Pervaneler 23
AkıllıUçuşBataryası 24
GimbalveKamera 28
Uzaktan Kumanda 
31
UzaktanKumandaProli 31
UzaktanKumandaKullanımı 31
UzaktanKumandanınBağlanması 35
DJI Fly Uygulaması 
37
AnaEkran 37
KameraGörünümü 38
4
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Uçuş 
42
UçuşOrtamıGereklilikleri 42
UçuşSınırlamalarıveGEOBölgeler 42
UçuşÖncesiKontrolListesi 43
OtomatikKalkış/İniş 44
MotorlarınÇalıştırılması/Durdurulması 44
UçuşTesti 45
Ek 
47
TeknikÖzellikler 47
PusulaKalibrasyonu 50
DonanımYazılımıGüncellemesi 51
Satışsonrasıbilgileri 52
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
5
Ürün Proli
Bu bölümde Mavic Air 2 tanıtılır ve hava
aracının ve uzaktan kumandanın bileşenleri
listelenir.
6
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Ürün Proli
Giriş
DJI Mavic Air 2, gezinmeye, hem içeride hem de dışarıda uçuşa ve otomatik Kalkış Noktasına Dönüşe olanak
veren bir Kızılötesi Algılama Sistemine ve İleri, Geri ve Aşağı Görüş Sistemlerine sahiptir. Engel Algılama ve
Gelişmiş Pilot Yardım Sistemi 3.0 gibi DJI’a özgü teknolojiler sayesinde, karmaşık çekimler zahmetsizce yapılır.
ActiveTrack 3.0, Spotlight 2.0 ve Point of Interest 3.0'ı içeren QuickShots, Panorama ve FocusTrack gibi Akıllı
Uçuş modlarının keyni çıkarın. Tamamen stabil 3 eksenli gimbal ve 1/2” sensörlü kamerayla Mavic Air 2, 4K/60
fps video ve 48 MP fotoğraar çeker. Aynı zamanda, güncellenmiş Hyperlapse özelliği 8K hızlandırılmış çekimi
(timelapse) destekler.
Uzaktan kumandada bulunan DJI’ın uzun menzilli aktarım teknolojisi OCUSYNC
TM
2.0, maksimum 6 mil
(10 km) aktarım aralığı sunar ve hava aracından bir mobil cihazdaki DJI Fly uygulamasına 1080p'ye varan
çözünürlüklerde video görüntülenmesini sağlar. Uzaktan kumanda hem 2.4 GHz hem de 5.8 GHz'de çalışır
ve herhangi bir gecikme olmadan otomatik olarak en iyi aktarım kanalını seçebilir. Hava aracı ve kamera,
üzerlerindeki düğmeler kullanılarak kolayca kontrol edilebilir.
Mavic Air 2'nin maksimum uçuş hızı 68 km/sa (42 mil/sa) ve maksimum uçuş süresi 34 dakika; uzaktan
kumandanın maksimum çalışma süresi ise altı saattir.
Hava Aracının Hazırlanması
Hava aracı paketlenmeden önce hava aracının tüm kolları katlanmıştır. Hava aracını açmak için aşağıdaki
adımları uygulayın.
1. Gimbal koruyucusunu kameradan çıkarın.
2. Önce ön kolları, ardından arka kolları açın.
Maksimum uçuş süresi, rüzgarsız bir ortamda 18 km/sa sabit hızda uçarken test edilmiştir.
Maksimum uçuş hızı ise, rüzgarsız ortamda, deniz seviyesi yüksekliğinde test edilmiştir. Bu
değerler yalnızca referans amaçlıdır.
Uzaktan kumanda, maksimum aktarım mesafesine (FCC) elektromanyetik parazit olmayan geniş
bir açık alanda, yaklaşık 120 m (400 ft) yükseklikte ulaşır. Maksimum çalışma süresi laboratuvar
ortamında ve mobil cihaz şarj edilmeden test edilmiştir. Bu değer yalnızca referans amaçlıdır.
Bazı bölgelerde 5,8 GHz desteklenmez. Yerel yasa ve yönetmeliklere uyun.
1
2
3. Pervanelerin takılması.
Beyazla işaretlenmiş pervaneleri beyaz işaretler bulunan motora takın. Pervaneyi motorların üzerine bastırın
ve sabitlenene kadar çevirin. Diğer pervaneleri işaret bulunmayan motorlara takın. Tüm pervane kanatlarını
açın.
Gimbal kullanılmadığında koruyucu kapağını takın.
Mavic Air 2
Kullanım Kılavuzu
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
7
Arka kolları açmadan önce ön kolları açın.
Hava aracını çalıştırmadan önce gimbal koruyucu kapağının çıkarıldığından ve tüm kolların
açıldığından emin olun. Aksi takdirde, hava aracının otomatik tanılama özelliği bundan etkilenebilir.
Uzaktan Kumandanın Hazırlanması
1. Kumanda çubuklarını uzaktan kumandadaki saklama yuvalarından çıkarın ve çevirerek yerlerine takın.
2. Mobil cihaz tutucusunu dışarıya doğru çekin. Mobil cihazın türüne göre uygun bir uzaktan kumanda kablosu
seçin. Paketin içinde bir Lightning bağlantı kablosu, Mikro USB kablosu ve USB-C kablosu bulunur.
Kablonun telefon logolu ucunu mobil cihazınıza bağlayın. Mobil cihazın sabitlendiğinden emin olun.
Android mobil cihaz kullanırken bir USB bağlantısı mesajı görüntülenirse, yalnızca şarj etme
seçeneğini seçin. Aksi takdirde, bağlantı arızası meydana gelebilir.
4. Tüm Akıllı Uçuş Bataryaları, güvenliği sağlamak için gönderilmeden önce uyku moduna alınır. Akıllı Uçuş
Bataryalarını ilk kez şarj etmek ve etkinleştirmek için birlikte verilen şarj cihazını kullanın. Akıllı Uçuş Bataryasını
tamamen şarj etmek yaklaşık 1 saat 35 dakika sürer.
B
BA
A
1
2
2
1
1
2
Mavic Air 2
Kullanım Kılavuzu
8
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Hava Aracı Şeması
Uzaktan Kumanda Şeması
1.İleriGörüşSistemi
2.Pervaneler
3.Motorlar
4.İnişTakımları(Entegreantenlerle)
5.GimbalveKamera
6.AşağıGörüşSistemi
7.YardımcıAltIşık
8.KızılötesiAlgılamaSistemi
9.USB-CBağlantıNoktası
10.BataryaMandalları
11.ÖnLEDler
12.HavaAracıDurumGöstergeleri
13.GeriGörüşSistemi
14.AkıllıUçuşBataryası
15.GüçDüğmesi
16.BataryaŞarjSeviyesiLED’leri
17.microSDKartYuvası
1.GüçDüğmesi
Mevcut batarya seviyesini kontrol etmek için
bir defa basın. Uzaktan kumandayı açmak/
kapatmak için bir kere basın ve ardından tekrar
basın ve basılı tutun.
2.UçuşModuDeğiştirmeAnahtarı
Sport modu, Normal mod ve Tripod modu arasında
geçiş yapmanızı sağlar.
1
2
3
4
6
8
9
10
11
7
5
17
14
15
16
12
13
4
6
1
2
3
5
7
8
10
9
11
12
13
15
14
Mavic Air 2
Kullanım Kılavuzu
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
9
Mavic Air 2’nin Etkinleştirilmesi
Mavic Air 2’nin ilk kez kullanılmadan önce etkinleştirilmesi gerekir. Hava aracını ve uzaktan kumandayı açtıktan
sonra, Mavic Air 2’yi DJI Fly uygulamasını kullanarak etkinleştirmek için ekrandaki talimatları izleyin. Etkinleştirme
işlemi için internet bağlantısı gerekir.
3.UçuşDuraklatma/KalkışNoktasınaDönüş
(ReturntoHome-RTH)Düğmesi
Hava aracını frenleyip yerinde gezinmesini
sağlamak için bir kez basın (sadece GPS veya
Görüş Sistemleri mevcut olduğunda). Kalkış
Noktasına Dönüş’ü (RTH) başlatmak için düğmeyi
basılı tutun. Hava aracı, en son kaydedilen Kalkış
Noktasına geri döner. RTH’yi iptal etmek için tekrar
basın.
4.BataryaŞarjSeviyesiLED’leri
Uzaktan kumandanın mevcut batarya şarj
seviyesini gösterir.
5.KumandaÇubukları
Hava aracının hareketlerini kontrol etmek için
kumanda çubuklarını kullanın. DJI Fly’da uçuş
kontrolü modunu belirleyin. Kumanda çubukları
çıkarılabilir ve kolayca saklanabilir.
6.ÖzelleştirilebilirDüğme
Yardımcı Alt Işıkları açmak veya kapatmak için bir
kez basın. Gimbalı tekrar ortalamak veya aşağıya
doğru eğmek için (varsayılan ayarlar) iki kez basın.
Bu düğme DJI Fly’da ayarlanabilir.
7.Fotoğraf/VideoGeçişi
Fotoğraf ve video modları arasında geçiş yapmak
için bir kez basın.
8.UzaktanKumandaKablosu
Uzaktan kumanda kablosunu kullanarak video
bağlantısı yapmak için bir mobil cihaza bağlanın.
Kullanacağınız kabloyu mobil cihaza göre seçin.
9.MobilCihazTutucu
Mobil cihazı uzaktan kumandaya güvenli ve sabit
şekilde monte etmek için kullanılır.
10.Antenler
Hava aracı kontrol ve video kablosuz sinyallerini
iletir.
11.USB-CBağlantıNoktası
Uzaktan kumandayı şarj etmek ve bilgisayara
bağlamak için kullanılır.
12.KumandaÇubuklarınıSaklamaYuvası
Kumanda çubuklarını kullanılmadıkları zaman
depolamak için kullanılır.
13.GimbalDönerDüğmesi
Kameranın açısını kontrol eder.
14.Deklanşör/KayıtDüğmesi
Fotoğraf çekmek veya video kaydını başlatmak
ya da durdurmak için bir kez basın.
15.MobilCihazYuvası
Mobil cihazı güvenli şekilde sabitlemek için
kullanılır.
10
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Hava Aracı
Bu bölümde uçuş kontrol kumandası, İleri,
Geri ve Aşağı Görüş Sistemleri ile Akıllı
Uçuş Bataryası anlatılır.
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
11
Hava Aracı
Mavic Air 2 bir uçuş kontrol kumandası, video aktarma bağlantısı sistemi, görüş sistemleri, kızılötesi algılama
sistemi, tahrik sistemi ve bir Akıllı Uçuş Bataryasından oluşur.
Uçuş Modları
Mavic Air 2’nin üç uçuş moduna ek olarak, hava aracının belli senaryolarda geçiş yaptığı dördüncü bir uçuş
modu bulunur. Uçuş modları, uzaktan kumandadaki Uçuş Modu düğmesi kullanılarak değiştirilebilir.
NormalMod: Hava aracı, kendi konumunu tespit etmek ve stabilize olmak için GPS’i ve İleri, Geri ve Aşağı
Görüş Sistemleri ile Kızılötesi Algılama Sistemi’ni kullanır. GPS sinyali güçlü olduğunda, hava aracı kendi
konumunu tespit etmek ve stabilize olmak için GPS’i kullanır. GPS zayıf olduğunda ve ışık koşulları yeterli
olduğunda ise, hava aracı kendi konumunu tespit etmek ve stabilize olmak için görüş sistemlerini kullanır. İleri,
Geri ve Aşağı Görüş Sistemleri etkinleştirildiğinde ve ışık koşulları yeterli olduğunda, maksimum uçuş yüksekliği
açısı 20° ve maksimum uçuş hızı 12 m/sn’dir.
SportModu: Hava aracı Sport Modunda konumlandırma için GPS’i kullanır ve hava aracı yanıtları çeviklik ve
hız bakımından optimize edilerek kumanda çubuğunun hareketlerine daha iyi yanıt vermesi sağlanır. Maksimum
uçuş hızı 19 m/sn’dir. Sport modunda engel algılama özelliği devre dışıdır.
TripodModu: Tripod modu Normal moda dayanır ve uçuş hızı sınırlıdır, böylece çekim sırasında hava aracı daha
stabil hâle gelir.
Görüş Sistemleri kullanılamadığında veya devre dışı bırakıldığında ve GPS sinyali zayıf olduğunda ya da
pusula parazit sorunu yaşadığında, hava aracı otomatik olarak Konum (ATTI) moduna geçer. Hava aracı ATTI
modundayken etrafındakilerden daha kolay etkilenebilir. Rüzgar gibi çevresel faktörler yatay sürüklenmeye
neden olarak özellikle kapalı alanlarda uçuş sırasında tehlike arz edebilir.
Sport modunda İleri ve Geri Görüş Sistemleri devre dışı bırakılır; bu da hava aracının rotası
üzerindeki engelleri otomatik olarak algılayamamasına neden olur.
Sport modunda hava aracının maksimum hızı ve fren mesafesi önemli ölçüde artar. Rüzgarsız
koşullarda minimum 30 m fren mesafesi gereklidir.
Sport modunda alçalma hızı önemli ölçüde artar. Rüzgarsız koşullarda minimum 10 m fren
mesafesi gereklidir.
Sport modundayken hava aracının tepki kapasitesi önemli ölçüde artar; dolayısıyla uzaktan
kumandadaki küçük bir kumanda çubuğu hareketi, hava aracının uzun mesafede ilerlemesine
neden olur. Uçuş sırasında yeterli manevra alanı sağladığınızdan emin olun.
Hava Aracı Durum Göstergeleri
Mavic Air 2’de ön LED’ler ve hava aracı durum göstergeleri bulunur.
Hava Aracı Durum Göstergesi
Ön LED
Ön LED
Hava Aracı Durum Göstergesi
Mavic Air 2
Kullanım Kılavuzu
12
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Kalkış Noktasına Dönüş
Kalkış Noktasına Dönüş (The Return to Home - RTH) fonksiyonu, GPS sinyali güçlü olduğunda hava aracını en
son kaydedilen Kalkış Noktasına geri getirir. Üç tür RTH mevcuttur: Akıllı RTH, Düşük Bataryada RTH ve Arıza
Durumunda RTH. Bu bölümde bu üç RTH türü ayrıntılı olarak açıklanmaktadır. Uçuş sırasında uzaktan kumanda
hava aracının hareketlerini hâlâ kontrol edebilirken video bağlantısı sinyali kaybolursa, RTH fonksiyonunu
başlatmak için bir mesaj görüntülenir. RTH iptal edilebilir.
GPS
Açıklama
Kalkış
Noktası
Varsayılan Kalkış Noktası, hava aracının güçlü GPS sinyalleri aldığı ilk konumdur
(beyaz GPS simgesinde en az dört çubuk vardır). Kalkış noktası
kaydedildikten hemen sonra hava aracının durum göstergesi yeşil renkte yanıp
söner.
Ön LED’ler, hava aracının yönünü gösterir ve hava aracı çalıştırıldığında, aracın ön tarafını belirtmek üzere sabit
kırmızı renkte yanar.
Hava aracı durum göstergeleri, hava aracının uçuş kontrol sisteminin durumunu iletir. Hava aracı durum
göstergeleri hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki tabloya bakın.
HavaAracıDurumGöstergesiDurumları
Renk Durum HavaAracıDurumununAçıklaması
NormalDurumlar
Sırayla kırmızı, yeşil
ve sarı
Yanıp söner Açılma ve otomatik tanılama testi uygulama
Sarı Dört kez yanıp söner Hazırlık
Yeşil Yavaşça yanıp söner GPS aktif
Yeşil
Düzenli aralıklarla iki kez
yanıp söner
İleri ve Aşağı Görüş Sistemleri Aktif
Sarı Yavaşça yanıp söner
GPS yok, İleri Görüş Sistemi veya Aşağı Görüş
Sistemi aktif
Yeşil Hızla yanıp söner Fren yapılıyor
UyarıDurumları
Sarı Hızla yanıp söner Uzaktan kumanda sinyali kayboldu
Kırmızı Yavaşça yanıp söner Düşük pil
Kırmızı Hızla yanıp söner Çok düşük pil
Kırmızı Yanıp söner IMU hatası
Kırmızı Sürekli yanar Kritik hata
Sırayla kırmızı ve
sarı
Hızla yanıp söner Pusula kalibrasyonu gerekli
Mavic Air 2
Kullanım Kılavuzu
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
13
Akıllı RTH
GPS sinyali yeterliyse, hava aracını Kalkış Noktasına geri getirmek için Akıllı RTH kullanılabilir. Akıllı RTH, DJI Fly
uygulamasında simgesine dokunularak veya uzaktan kumandadaki RTH düğmesi, bip sesi duyulana kadar
basılı tutularak başlatılır. Akıllı RTH’den çıkmak için, DJI Fly uygulamasında simgesine dokunun veya uzaktan
kumandadaki RTH düğmesine basın.
Akıllı RTH; Doğrusal Hatta RTH ve Enerji Tasarruu RTH modlarını içerir.
Doğrusal Hatta RTH Prosedürü:
1. Kalkış Noktası kaydedilir.
2. Akıllı RTH başlatılır.
3. a. RTH prosedürü başladığında hava aracı Kalkış Noktasından 20 m’den daha uzaksa, hava aracı yönünü
ayarlar ve önceden belirlenen RTH irtifasına iner ve Kalkış Noktasına doğru uçar. Mevcut irtifa RTH
irtifasından daha yüksekse, hava aracı mevcut irtifada Kalkış Noktasına uçar.
b. RTH prosedürü başladığında hava aracı Kalkış Noktasından 5 m ila 20 m mesafedeyse, hava aracı yönünü
ayarlar ve mevcut irtifada Kalkış Noktasına doğru uçar.
c. RTH prosedürü başladığında hava aracı Kalkış Noktasından 5 m’den kısa mesafedeyse, hemen iniş yapar.
4. Hava aracı Kalkış Noktasına ulaştıktan sonra iniş yapar ve motorlar durur.
RTH, DJI Fly uygulaması üzerinden başlatılmışsa ve hava aracı kalkış Noktasından 5 m’den daha
uzak mesafedeyse, uygulamada kullanıcılar için bir iniş seçeneği seçmeleri yönünde bir mesaj
görüntülenir.
Enerji Tasarruu RTH Prosedürü
:
Doğrusal Hatta RTH sırasında Kalkış Noktasına olan mesafe çok fazlaysa ve irtifa çok yüksekse, hava aracı
enerji tasarrufu yapmak için Enerji tasarruu RTH moduna girer.
Enerji Tasarruu RTH otomatik olarak başlatılır. Hava aracı en kısa mesafeyi ve en iyi açıyı (yatay olarak 16.7°)
hesaplar ve ardından Kalkış Noktasına uçar. Hava aracı Kalkış Noktasının 50 m üzerindeki noktaya ulaştığında
iniş yapar ve iniş sonrasında motorlar durur.
50 m
Enerji tasarruu RTH’nin başlatıldığı alan
Hava aracı, Enerji Tasarruu RTH’yi başlatır
Enerji Tasarruflu RTH modunda
hava aracının alçaldığı mesafe
Mavic Air 2
Kullanım Kılavuzu
14
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Düşük Bataryada RTH
Akıllı Uçuş Bataryasının şarj seviyesi hava aracının güvenli şekilde geri dönüşünü etkileyebilecek bir noktaya
kadar azaldığında Düşük Bataryada RTH özelliği tetiklenir. Uyarı mesajı geldiğinde hava aracını derhal kalkış
noktasına döndürün veya yere indirin.
DJI Fly, batarya seviyesi düşük olduğunda bir uyarı mesajı görüntüler. On saniyelik geri sayımdan sonra hiçbir
işlem yapılmamışsa hava aracı otomatik olarak Kalkış Noktasına geri dönecektir.
Kullanıcı, uzaktan kumandadaki RTH düğmesine veya Uçuş Duraklatma düğmesine basarak RTH prosedürünü
iptal edebilir. RTH, düşük batarya seviyesi uyarısının ardından iptal edilirse, Akıllı Uçuş Bataryasında hava aracının
güvenli iniş yapması için yeterli güç olmayabilir, bu da hava aracının düşmesine veya kaybolmasına yol açabilir.
Mevcut batarya seviyesi yalnızca hava aracının mevcut irtifasından alçalmasına yetecek kadar destekleyebilirse,
hava aracı otomatik olarak iniş yapar. Otomatik iniş iptal edilemez, ancak iniş sırasında hava aracının yönünü
değiştirmek için uzaktan kumanda kullanılabilir.
Arıza Durumunda RTH
Kalkış Noktası başarıyla kaydedilmişse ve pusula normal şekilde çalışıyorsa, uzaktan kumanda sinyali 11
saniyeden uzun süre alınamadığında Arıza Durumunda RTH otomatik olarak etkinleştirilir. Hava aracı orijinal uçuş
rotasında 50 m geriye doğru uçar ve ardından Doğrusal Hatta RTH moduna girer.
50 m uçtuktan sonra:
1. Hava aracı Kalkış Noktasına 20 m’den yakınsa, mevcut irtifada Kalkış Noktasına geri döner.
2. Hava aracı Kalkış Noktasına 20 m’den uzaksa ve mevcut irtifa önceden belirlenmiş RTH irtifasından daha
yüksekse, mevcut irtifada Kalkış Noktasına geri döner.
3. Hava aracı Kalkış Noktasına 20 m’den uzaksa ve mevcut irtifa önceden belirlenmiş RTH irtifasından daha
alçaksa, önceden belirlenmiş RTH irtifasına kadar alçalır ve ardından Kalkış Noktasına geri döner.
RTH Sırasında Engellerden Kaçınma
Hava aracı alçalırken:
1. Hava aracı önünde bir engel algılandığında fren yapar ve alçalmaya devam etmeden önce güvenli bir
mesafeye ulaşıncaya dek geri geri uçar.
2. Hava aracı arkasında bir engel algılandığında fren yapar ve alçalmaya devam etmeden önce güvenli bir
mesafeye ulaşıncaya dek ileriye doğru uçar.
3. Hava aracının altında bir engel algılandığında herhangi bir işlem yapılmaz.
Hava aracı ileri yönde uçarken:
1. Hava aracı önünde bir engel algılandığında fren yapar ve güvenli bir mesafeye ulaşıncaya dek geri geri uçar.
Herhangi bir engel algılanmayana dek alçalır ve bir 5 m daha alçalmaya devam ettikten sonra ileriye doğru
uçmaya devam eder.
2. Arkadan bir engel algılandığında herhangi bir işlem yapılmaz.
3. Hava aracı, alttan bir engel algılandığında fren yapar ve herhangi bir engel algılanmayana dek alçaldıktan
sonra ileriye doğru uçar.
RTH sırasında, hava aracının her iki yanında ve üzerindeki engeller tespit edilemez veya
bunlardan kaçılamaz.
Hava aracı RTH modunda alçalırken, hızlanması veya yavaşlaması için kumanda çubuklarının
hareket ettirilmesi dışında kontrol edilemez.
GPS sinyali zayıfsa veya mevcut değilse, hava aracı Kalkış Noktasına geri dönemez. GPS sinyali RTH
başlatıldıktan sonra zayıar veya kaybolursa, hava aracı iniş yapmadan önce bir süre olduğu yerde gezinir.
Mavic Air 2
Kullanım Kılavuzu
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
15
Her uçuş öncesinde uygun bir RTH irtifası belirlenmesi önemlidir. DJI Fly uygulamasını başlatın ve
RTH irtifasını ayarlayın.
İleri veya Geri Görüş Sistemleri kullanılamıyorsa, hava racı Arıza Durumunda RTH sırasında
engellerden kaçınamaz.
RTH sırasında uzaktan kumanda sinyali normalse, hava aracının hızı ve irtifası uzaktan kumanda
veya DJI Fly kullanılarak kontrol edilebilir. Ancak hava aracının veya uçuşun yönü kontrol
edilemez. Kullanıcı, hızlanmak ve 12 m/sn olan uçuş hızını aşmak için kumandadaki ileri-geri
hareket çubuğunu ileri iterse, hava aracı engellerden kaçamaz.
RTH sırasında hava aracı bir GEO bölgesine girerse ya GEO bölgesinden çıkana kadar alçalır ve
Kalkış Noktasına doğru uçmaya devam eder ya da olduğu yerde gezinir.
Rüzgar hızının çok yüksek olduğu durumlarda hava aracı Kalkış Noktasına dönemeyebilir. Dikkatli uçun.
İniş sırasında Görüş Sistemleri devre dışı bırakılır. Hava aracını dikkatli biçimde indirdiğinizden
emin olun.
İnişKoruması
Akıllı RTH sırasında İniş Koruması etkinleşir.
1. İniş Koruması sırasında hava aracı uygun bir zemini otomatik olarak tespit eder ve buraya dikkatli biçimde iniş
yapar.
2. Zeminin iniş için uygun olmadığı tespit edilirse, Mavic Air 2 havada durur ve pilot onayını bekler.
3. İniş Koruması çalışmıyorsa, hava aracı 0,5 m altına kadar alçaldığında DJI Fly bir iniş uyarısı görüntüler. İniş
yapmak için gaz kolunu aşağı çekin veya otomatik iniş sürgüsünü kullanın.
İniş Koruması, Düşük Bataryada RTH ve Arıza Durumunda RTH modunda etkinleşir. Hava aracı aşağıdaki şu
şekilde hareket eder: Düşük Bataryada RTH ve Arıza Durumunda RTH sırasında hava aracı yerden 2 m yüksekte
durur ve zeminin iniş için uygun olduğuna dair pilot onayını bekler. İniş yapmak için gaz kolunu bir saniyeliğine
aşağı çekin veya uygulamadaki otomatik iniş sürgüsünü kullanın. İniş Koruması etkinleşir ve hava aracı yukarıda
sıralanan adımları gerçekleştirir.
Hassas İniş
Hava aracı, RTH sırasında altında bulunan araziyi otomatik olarak tarar ve özelliklerini eşleştirmeye çalışır. Mevcut
arazi Kalkış Noktası arazisi ile eşleştiğinde, hava aracı iniş yapar. Eşleştirmenin başarısız olması halinde DJI Fly
uygulamasında bir uyarı görüntülenir.
Hassas İniş sırasında İniş Koruması etkinleşir.
Hassas İniş performansı aşağıdaki koşullara bağlıdır:
a. Kalkış noktası kalkış sırasında kaydedilmeli ve uçuş sırasında değiştirilmemelidir. Aksi takdirde, hava
aracında Kalkış Noktası arazi özelliklerinin kaydı bulunmaz.
b. Kalkış sırasında hava aracı yatay harekete geçmeden önce dikey olarak 7 m yükselmelidir.
c. Kalkış noktası arazi özellikleri büyük ölçüde aynı kalmalıdır.
d. Kalkış Noktası arazi özellikleri yeterli ölçüde belirgin olmalıdır.
e. Ortam ışığı koşulları çok aydınlık veya çok karanlık olmamalıdır.
Hassas İniş sırasında aşağıdaki işlemler gerçekleştirilebilir:
a. İnişi hızlandırmak için gaz kolunu aşağı çekin.
b. Hassas İnişi durdurmak için kumanda çubuklarını herhangi bir yöne hareket ettirin. Kumanda çubukları
bırakıldıktan sonra hava aracı dikey olarak alçalır.
Mavic Air 2
Kullanım Kılavuzu
16
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Görüş Sistemleri ve Kızılötesi Algılama Sistemi
Mavic Air 2’de hem bir Kızılötesi Algılama Sistemi hem de İleri, Geri ve Aşağı Görüş Sistemleri bulunur.
İleri, Geri ve Aşağı Görüş Sistemlerinin her birinde iki kamera bulunur ve Kızılötesi Algılama Sistemi iki adet 3
boyutlu kızılötesi modül içerir.
Aşağı Görüş Sistemi ve Kızılötesi Algılama Sistemi, hava aracının mevcut konumunu korumasına, olduğu yerde
daha doğru şekilde durmasına ve mekanlarda veya GPS’in mevcut olmadığı diğer ortamlarda uçmasına
yardımcı olur.
Buna ek olarak, hava aracının alt tarafından bulunan Yardımcı Alt Işık, zayıf ışık koşullarında Aşağı Görüş
Sisteminin görüşünü iyileştirir.
Algılama Menzili
İleri Görüş Sistemi: Algılama Menzili: 0,35-22 m; FOV: 71° (yatay), 56° (dikey)
Geri Görüş Sistemi: Algılama Menzili: 0,37-23,6 m; FOV: 57° (yatay), 44° (dikey)
Aşağı Görüş Sistemi: Aşağı Görüş Sistemi, hava aracının irtifası 0,5 ila 30 m ve çalışma menzili 0,5 ila 60 m
olduğunda en iyi şekilde performans gösterir.
İleri Görüş Sistemi
Aşağı Görüş Sistemi
Aşağı Görüş Sistemi
Kızılötesi Algılama Sistemi
Yardımcı Alt Işık
Geri Görüş Sistemi
Görüş Sistemi Kameralarının Kalibrasyonu
OtomatikKalibrasyon
Hava aracına takılmış olan Görüş Sistemi kameraları fabrikada kalibre edilmiştir. Bir görüş sistemi kamerasında
herhangi bir anormallik tespit edilirse, hava aracı otomatik olarak kalibrasyon yapacak ve DJI Fly uygulamasında
bir uyarı mesajı görüntülenecektir. Başka bir işlem yapılması gerekmez.
56°
44°
44°
0.5-30 m
71° 71°
57°
0.35-22 m
0.37-23.6 m
Mavic Air 2
Kullanım Kılavuzu
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
17
Görüş Sistemleri, net desen farklılıklarının olmadığı yüzeyler üzerinde düzgün şekilde çalışamaz. Görüş
Sistemleri, aşağıdaki durumlardan herhangi biri mevcut olduğunda düzgün şekilde çalışamaz. Hava aracını
dikkatli şekilde kullanın.
a. Tek renkli yüzeyler üzerinde uçarken (örn. yalnızca siyah, yalnızca yeşil).
b. Son derece yansıtıcı yüzeyler üzerinde uçarken.
c. Su veya şeaf yüzeyler üzerinde uçarken.
d. Hareketli yüzeyler veya nesneler üzerinde uçarken.
e. Aydınlatmanın sık sık veya ciddi şekilde değiştiği bir alanda uçarken.
f. Aşırı karanlık (< 10 lux) veya aşırı aydınlık ve parlak (> 40.000 lux) yüzeyler üzerinde uçarken.
g. Kızılötesi dalgaları güçlü biçimde yansıtan veya absorbe eden yüzeyler (örn. aynalar) üzerinde uçarken.
h. Net desenleri veya dokusu olmayan yüzeyler üzerinde uçarken.
1
Hava aracını ekrana doğru tutun.
2
Kutuları hizalayın.
3
Hava aracını çevirin ve eğin.
Görüş Sistemlerinin Kullanılması
GPS mevcut olmadığında, yüzey dokusu net ve ortam ışığı yeterli olduğunda Aşağı Görüş Sistemi etkinleşir.
Aşağı Görüş Sistemi, hava aracının irtifası 0,5 ila 30 m olduğunda en iyi şekilde performans gösterir. Hava
aracının irtifası 30 m üzerindeyse Görüş Sistemi bundan etkilenebilir, dolayısıyla bu irtifada ekstra dikkatli
olunmalıdır.
Aşağı Görüş Sistemini kullanmak için aşağıdaki adımları uygulayın:
1. Hava aracının Normal veya Tripod modda olduğundan emin olun. Hava aracını çalıştırın.
2. Kalkış sonrasında hava aracı olduğu yerde durur. Hava aracı durum göstergesi iki kez yeşil renkte yanıp
sönerek Aşağı Görüş Sisteminin çalıştığını belirtir.
Hava aracı Normal veya Tripod modundaysa ve DJI Fly uygulamasında Engel Algılama etkinleştirilmişse, hava
aracı çalıştırıldığında İleri ve Geri Görüş Sistemleri otomatik olarak etkinleşir. Hava aracı, İleri ve Geri Görüş
Sistemlerini kullanarak engel algıladığında otomatik olarak fren yapabilir. İleri ve Geri Görüş Sistemleri, ortam ışığı
yeterli olduğunda ve engeller net şekilde işaretlenmiş veya dokulu yapıda olduğunda en iyi şekilde performans
gösterir.
GelişmişKalibrasyon
Otomatik kalibrasyondan sonra anormallik devam ederse, uygulamada gelişmiş kalibrasyonun gerektiğine dair
bir uyarı mesajı görüntülenir. Gelişmiş kalibrasyon, Mavic için DJI Assistant 2 ile yapılmalıdır. İleri Görüş Sistemi
kameralarını kalibre etmek için aşağıdaki adımları uygulayın ve ardından diğer Görüş Sistemi kameralarını
kalibre etmek için adımları tekrarlayın.
Mavic Air 2
Kullanım Kılavuzu
18
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Akıllı Uçuş Modu
FocusTrack
FocusTrack; Spotlight 2.0, Active Track 3.0 ve Point of Interest 3.0’ı içerir.
Spotlight2.0: Bu kullanışlı mod sayesinde kamera hedef nesneye kilitliyken özgürce uçun. Nesneyi daire içine
almak için döndürme çubuğunu hareket ettirin, nesneye olan mesafeyi değiştirmek için ileri-geri hareket kolunu
kullanın, irtifayı değiştirmek için gaz kolunu, çerçeveyi ayarlamak için ise döner kolu hareket ettirin.
ActiveTrack3.0: ActiveTrack 3.0’ın iki modu vardır. Nesneyi daire içine almak için döndürme çubuğunu hareket
ettirin, nesneye olan mesafeyi değiştirmek için ileri-geri hareket kolunu kullanın, irtifayı değiştirmek için gaz
kolunu, çerçeveyi ayarlamak için ise döner kolu hareket ettirin.
1. Trace (Takip): Hava aracı, nesneyi sabit bir mesafeden takip eder. Normal ve Tripod modunda maksimum
uçuş hızı 8 m/sn’dir. Bu modda ileri-geri hareket kolu kullanıldığında hava aracının engelleri algılayabildiğini
ve engellerden kaçınabildiğini unutmayın. Döndürme çubuğu ve gaz kolu hareket ettirildiğinde hava aracı
engellerden kaçınamaz. Sport modunda maksimum uçuş hızı 19 m/s’dir ve hava aracı engelleri algılayamaz.
2. Parallel (Paralel): Hava aracı, nesneyi yandan sabit bir açıyla ve sabit bir mesafeden takip eder. Normal ve
Tripod modunda maksimum uçuş hızı 12 m/sn’dir. Sport modunda maksimum uçuş hızı 19 m/sn’dir. Hava
aracı Parallel modda engelleri algılayamaz.
PointofInterest3.0(POI3.0): Hava aracı, nesneyi ayarlanan yarıçapa ve uçuş hızına göre bir daire içinde
takip eder. Bu mod hem sabit hem de hareketli nesneleri destekler. Nesne çok hızlı hareket ediyorsa takip
edilemeyeceğini unutmayın.
FocusTrackKullanımı
1. Kakış yapın ve zeminden en az 1 m (3,3 ft) yükseğe çıkın.
i. Aynı tekrarlayan modellere veya dokulara sahip yüzeyler üzerinde uçarken (örn. aynı tasarıma sahip fayanslar).
J. Küçük yüzeyli alanlardaki engellerin üzerinde uçarken (örn. ağaç dalları).
Sensörleri her zaman temiz tutun. Sensörleri ASLA kurcalamayın. Hava aracını ASLA tozlu veya nemli
ortamlarda kullanmayın.
Hava aracı bir çarpışma yaşarsa, kamera kalibrasyonu gerekir. DJI Fly uygulamasında bu yönde bir uyarı
mesajı alırsanız kameraları kalibre edin.
Yağmurlu, sisli veya net görüşün mümkün olmadığı günlerde ASLA uçuş yapmayın.
Her kalkıştan önce aşağıdakileri kontrol edin:
a. Kızılötesi Algılama ve Görüş Sistemlerinin üzerinde herhangi etiket veya herhangi başka bir engelleyici
nesne olmadığından emin olun.
b. Kızılötesi Algılama ve Görüş Sistemlerinde kir, toz veya su varsa, bunları yumuşak bir bezle temizleyin. Alkol
içeren hiçbir temizlik malzemesi kullanmayın.
c.
Kızılötesi Algılama ve Görüş Sistemlerinin camında herhangi bir hasar varsa DJI Teknik Destekle iletişime geçin.
Kızılötesi Algılama Sistemini ASLA engellemeyin.
1 m
Mavic Air 2
Kullanım Kılavuzu
©
2020 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
19
2. FocusTrack’i etkinleştirmek için kamera görünümünde kutuyu nesnenin etrafına sürükleyin.
3. FocusTrack başlar. Varsayılan mod Spotlight’tır. Spotlight, ActiveTrack ve POI arasında geçiş yapmak
için simgeye dokunun. El sallama hareketi tespit edildiğinde (tek elle ve dirsek omuzdan yukarıda olacak
şekilde el sallanmalıdır), ActiveTrack modu devreye girer.
4. Fotoğraf çekmek veya video kaydetmeye başlamak için deklanşör/kayıt düğmesine dokunun. Çekimi
Oynatma sayfasında görüntüleyin.
FocusTrackModundanÇıkış
FocusTrack’ten çıkmak için DJI Fly’da Stop (Durdur) düğmesine veya uzaktan kumandadaki Uçuş Duraklatma
düğmesine bir kez basın.
FocusTrack’i insanların, hayvanların, küçük veya ince nesnelerin (örn. ağaç dalları veya elektrik
hatları) veya şeffaf nesnelerin (örn. su veya cam) olduğu alanlarda KULLANMAYIN.
Hava aracının etrafındaki nesnelere dikkat edin ve hava aracına çarpmalarından kaçınmak için
uzaktan kumandayı kullanın.
Hava aracını manuel olarak kullanın. Acil bir durumda Uçuş Duraklatma düğmesine basın veya
DJI Fly’daki durdurma düğmesine dokunun.
FocusTrack’i aşağıdaki durumlardan birinde kullanırken ekstra tedbirli olun:
a. Takip edilen nesne düz bir düzlemde hareket etmiyorsa.
b. Takip edilen nesne hareket ederken ciddi anlamda şekil değiştiriyorsa.
c. Takip edilen nesne uzun bir süre boyunca gözden kayboluyorsa.
d. Takip edilen nesne karla kaplı bir yüzeyde hareket ediyorsa.
e. Takip edilen nesne etrafındaki ortamla benzer bir renge veya desene sahipse.
f. Mevcut ışık son derece düşük (<300 lux) veya yüksekse (>10,000 lux).
FocusTrack’i kullanırken yerel mahremiyet kanunlarına ve düzenlemelerine uymalısınız.
Yalnızca araçları, tekneleri ve (çocuklar hariç) insanları takip etmeniz tavsiye edilir. Diğer nesneleri
takip ederken dikkatli biçimde uçun.
Takip edilen nesne bir başka nesnenin çok yakınından geçerse, yanlışlıkla diğer nesne takip
edilmeye başlayabilir.
ActiveTrack’i etkinleştirmek için el hareketleri kullanılırken, hava aracı yalnızca tespit edilen ilk
hareketi yapan kişiyi takip eder. İnsanlar ile hava aracı arasındaki mesafe 5-10 m olmalı ve hava
aracının açısı 60°’yi aşmamalıdır.
12m
1.6m/s
D
1m/s
H
1m/s
AV
0
EVEV
0
AV
1.6m/s
6m
H
10
80
N
In Flight
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54

dji Mavic Air 2 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu
Bu kılavuz için de uygundur