12
© 2023 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Hava Aracı
DJI Mini 2 SE bir uçuş kontrol kumandası, video aktarma bağlantısı sistemi, görüş sistemi, tahrik sistemi
ve Akıllı Uçuş Bataryasından oluşur.
Uçuş Modları
DJI Mini 2 SE’nin üç uçuş moduna ek olarak, hava aracının belli senaryolarda geçiş yaptığı dördüncü bir
uçuş modu bulunur. Uçuş modları, uzaktan kumandadaki Uçuş Modu düğmesi kullanılarak değiştirilebilir.
Normal Mod: Hava aracı, kendi konumunu tespit etmek ve sabitlenmek için GPS’ten ve Aşağı Görüş
Sisteminden faydalanır. Bu modda Akıllı Uçuş Modu devrededir. GPS sinyali güçlü olduğunda, hava aracı
kendi konumunu tespit etmek ve stabilize olmak için GPS’i kullanır. GPS zayıf olduğunda ve ışık koşulları
yeterli olduğunda ise, hava aracı kendi konumunu tespit etmek ve stabilize olmak için Aşağı Görüş
Sistemini kullanır. Aşağı Görüş Sistemi etkinleştirildiğinde ve ışık koşulları yeterli olduğunda, maksimum
uçuş irtifa açısı 25° ve maksimum uçuş hızı 10 m/sn’dir.
Sport Modu: Spor modunda, hava aracı konumlandırma için GPS’i ve Aşağı Görüş Sistemini kullanır.
Hava aracının yanıtları çeviklik ve hız bakımından optimize edilerek kumanda çubuğunun hareketlerine
daha iyi yanıt vermesi sağlanır. Maksimum uçuş hızı 16 m/sn, maksimum yükselme hızı 5 m/sn ve
maksimum alçalma hızı 3,5 m/sn’dir.
Cine Modu: Cine modu Normal moda dayanır ve uçuş hızı sınırlıdır, böylece çekim sırasında hava aracı
daha stabil hâle gelir. Maksimum uçuş hızı 6 m/sn, maksimum yükselme hızı 2 m/sn ve maksimum
alçalma hızı 1,5 m/sn’dir.
Aşağı Görüş Sistemi kullanılamadığında veya devre dışı bırakıldığında ve GPS sinyali zayıf olduğunda ya
da pusula parazit sorunu yaşadığında, hava aracı otomatik olarak Konum (ATTI) moduna geçer. Hava
aracı ATTI modundayken çevresindeki faktörlerden daha kolay etkilenebilir. Rüzgar gibi çevresel faktörler
yatay sürüklenmeye neden olarak özellikle çevresi sınırlandırılmış alanlarda uçuş sırasında tehlike arz
edebilir. Hava aracı bu moddayken pozisyonunu kendisi ayarlayamayacak veya otomatik olarak fren
yapamayacaktır. Bu nedenle pilot, kazaları önlemek için hava aracını en kısa sürede indirmelidir.
Hava aracı, rotasındaki engelleri otomatik olarak algılayamaz. Pilot, çevredeki ortam hakkında dikkatli
olmalı ve engellerden kaçınmak için hava aracını kontrol etmelidir.
Sport modunda hava aracının maksimum hızı ve fren mesafesi önemli ölçüde artar. Rüzgarsız
koşullarda minimum 30 m fren mesafesi gereklidir.
Sport modunda alçalma hızı önemli ölçüde artar. Rüzgarsız koşullarda minimum 10 m fren mesafesi
gereklidir.
Sport modunda iken hava aracının tepki kapasitesi önemli ölçüde artar; dolayısıyla uzaktan
kumandadaki küçük bir kumanda çubuğu hareketi, hava aracının uzun mesafede ilerlemesine neden
olur. Uçuş sırasında tedbirli olun ve yeterli manevra alanı sağlayın.
Normal veya Cine modunda video modu sırasında, gimbal açısı yaklaşık -90° veya 0° olduğu zaman
çekimin dengeli olmasını sağlamak için uçuş hızı sınırlandırılır. Kuvvetli rüzgarlar olduğu zaman hava
aracının rüzgar direncini iyileştirmek için sınırlandırma devre dışı bırakılır. Bunun sonucu olarak, kayıt
sırasında gimbal titreyebilir.