16
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Hava Aracı
DJI FPV; bir uçuş kontrol kumandası, bir gimbal ve kamera, video aktarma bağlantısı sistemi, görüş sistemi,
tahrik sistemi ve bir Akıllı Uçuş Pilinden oluşur.
Uçuş Modları
DJI FPV’nin üç uçuş moduna ek olarak, belli senaryolarda hava aracının geçiş yaptığı dördüncü bir uçuş modu
bulunur. Uçuş modları, uzaktan kumandadaki uçuş modu değiştirme anahtarı kullanılarak değiştirilebilir.
NormalMod:Hava aracı, kendi konumunu tespit etmek ve stabilize olmak için GPS’i, İleri ve Aşağı Görüş
Sistemlerini ve Kızılötesi Algılama Sistemini kullanır. Hava aracı GPS sinyali güçlü olduğunda kendi konumunu
tespit etmek için GPS’i kullanacaktır ve ışık koşulları yeterli olduğunda ise hava aracı kendi konumunu tespit
etmek ve stabilize olmak için Aşağı Görüş Sistemini kullanacaktır. Aşağı Görüş Sistemi etkinleştirildiğinde ve ışık
koşulları yeterli olduğunda, maksimum uçuş irtifa açısı 25° ve maksimum uçuş hızı 15 m/sn’dir.
SportModu:Hava aracı, sport modundayken konumlandırma için GPS’i ve Aşağı Görüş Sistemini kullanır.
Sport modunda, hava aracının yanıtları çeviklik ve hız bakımından optimize edilerek kumanda çubuğunun
hareketlerine daha iyi yanıt vermesi sağlanır. Maksimum uçuş hızı 27 m/sn, maksimum yükselme hızı 15 m/sn ve
maksimum alçalma hızı 10 m/sn’dir.
ManuelMod:Yarış ve serbest uçuş için kullanılabilecek en yüksek manevra kabiliyeti sağlayan klasik FPV hava
aracı kontrol modudur. Manuel modda, otomatik stabilizasyon gibi tüm uçuş yardım işlevleri devre dışı bırakılır ve
ustalık gerektiren bir kontrol modudur. Gaz çubuğu bu modda ayarlanabilir.
Normal ya da Sport modundayken, Aşağı Görüş Sisyemi kullanılamadığında veya devre dışı bırakıldığında ve
GPS sinyali zayıf olduğunda ya da pusula paraziti ile karşılaşıldığında araç kendisini konumlandıramaz veya
otomatik olarak fren yapamaz; bu da potansiyel olarak uçuşu tehlikeye atar. Bu sırada hava aracı etrafındaki
koşullardan daha kolay etkilenebilir. Rüzgar gibi çevresel faktörler yatay sürüklenmeye neden olarak özellikle
çevresi sınırlandırılmış alanlarda uçuş sırasında tehlike arz edebilir.
Manuelmodukullanırkengazıvehavaaracınınirtifasınıdoğrudankumandaetmekiçinuzaktan
kumandaçubuğunuhareketettirin.Havaaracınınotomatikstabilizasyongibiuçuşyardım
işlevleriolmayacağıiçinherhangibirirtifayaulaşabilir.YalnızcadeneyimlipilotlarManuelmodu
kullanmalıdır.Bumoddauygunşekildeçalıştırılmayanhavaaracıgüvenlikriskioluşturur,hatta
kazayabilenedenolabilir.
Varsayılan ayarlarda Manuel mod devre dışı bırakılmıştır. Manuel moda geçmeden önce gözlük
sisteminde değiştirme anahtarının Manuel moda ayarlandığından emin olun. Gözlük sisteminde
değiştirme anahtarı Manuel moda ayarlanmadıysa hava aracı Normal ya da Sport modunda
kalacaktır. Ayarlar, Kontrol, Uzaktan Kumanda ve Düğme Özelleştirme menüsüne gidin ve Özel
Modu, Manuel Mod olarak ayarlayın.
Manuel modu kullanmadan önce gaz kolunun arkasındaki vidayı ayarlayarak kolun yeniden
ortalanmamasını sağlamanız ve DJI Virtual Flight’ı kullanarak bu modda uçuş denemeleri yapmanız
önerilmektedir.
Manuel modu ilk kez kullanırken hava aracının maksimum irtifası sınırlandırılacaktır. Manuel modda
uçmaya alıştıktan sonra irtifa sınırlaması, gözlük sisteminde devre dışı bırakılabilir. Ayarlar, Kontrol,
Uzaktan Kumanda, Kumanda Hassasiyet Ayarları ve sonra M Mod İrtifa Sınırı menüsüne gidin.
Sport modunda hava aracının maksimum hızı ve fren mesafesi önemli ölçüde artar. Rüzgarsız
koşullarda minimum 30 m fren mesafesi gereklidir.
Sport modunda alçalma hızı önemli ölçüde artar. Rüzgarsız koşullarda minimum 10 m fren mesafesi
gereklidir.
Sport modunda iken hava aracının tepki kapasitesi önemli ölçüde artar; dolayısıyla uzaktan
kumandadaki küçük bir kumanda çubuğu hareketi, hava aracının uzun bir mesafeye ilerlemesine
neden olur. Uçuş sırasında tedbirli olun ve yeterli manevra alanı sağlayın.