Shimano BR-R505 Service Instructions

Tip
Service Instructions
<SM-RT62>
Fren kolunun montajı
Fren bacaklarının montajı
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik
kullanın.
Sıkma torku:
6-8 N•m
Sıkma torku:
6-8 N•m
1. Bisiklet tekerleğini takın. Fren bacağı
tespit civatalarını gevșetin ve
ardından fren bacakları solda ve
sağda çalıșacak șekilde bacakları
kadroya monte edin.
Gövde sıkma
civatası
Gövde tespit civataları
2. Koruyucu eldivenler giyerek, gövde sıkma civatasını sıkmak suretiyle adaptöre
ters saat yönünde baskı uygulayın.
3. Kablonun emniyete alınması
İç kabloyu kablo ayar civatasından
geçirin ve daha sonra kablo tespit
civatasını sıkın.
6. Fren kolunu kabzaya değinceye kadar yaklașık 10 defa sıkın ve bileșenlerle
herhangi bir problem olup olmadığını ve aynı zamanda tekerlek döndüğünde
rotorların ve fren pabuçlarının birbirlerini engelleyip engellemediğini kontrol
edin.
7. Kablo ayar civatasını çevirerek kablodaki gevșekliği giderin.
Gövde sıkma civatası
Adaptör
Sıkma torku:
6-8 N•m
Sıkma torku:
6-8 N•m
4. Fren koluna basarak, fren bacaklarını istenen konuma ayarlayın ve ardından
gövde tespit civatalarını sıkın.
Sıkma torku:
6-8 N•m
Kablo sabitleme
somunu
İç kablo
Yaklașık
10 defa sıkın
Yaklașık
10 defa sıkın
Civataların gevșemesini engellemek için, üç civatayı șekilde görüldüğü gibi
bir kapakla emniyete alın.
Kapaklar
< Ön > < Arka >
Post tipi için
Kapaklar
Fren pabuçları așındığında yapılacak ayar
Gövdeler üzerindeki pabuç ayar vidasını (A) ve (B) noktalarındaki boșluklar
0.2-0.4 mm olacak șekilde sıkmak için 3 mm Alyen anahtar kullanın.
Eğer 0.5 mm kalınlığa kadar așınmıșlarsa, fren pabuçlarını değiștirin.
Fren pabuçlarının değiștirilmesi
1. Bisiklet tekerleğini kadrodan ayırın ve ardından șekilde gösterildiği gibi fren
pabuçlarını çıkarın.
2. Pabuç ayar vidasını gevșetin ve
fren gövdesindeki kablo ayar
civatalarını gevșetmek için saat
yönünde çevirin.
Kablo ayar civatası
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Lütfen, tekerleği takarken veya tekerleğe herhangi bir servis ișlemi
yaparken parmaklarınızı döner disk fren rotorundan uzak tutma
konusunda son derece dikkatli olun. Rotor, hareket halindeyken
parmaklarınızı ciddi șekilde yaralayabilecek keskinliğe sahiptir.
İç kabloyu çıkıntı uzunluğu 20 mm'den az olacak șekilde ayarlayın.
Eğer çıkıntı uzunluğu daha fazla olursa, iç kablonun ucu rotor içinde
sıkıșarak tekerleğin kilitlenmesine neden olabilir ve bisiklet ileri doğru
savrularak ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Fren kolları ve rotor, frenler çalıșırken ısınır. Bu nedenle, sürüș
sırasında veya bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara
dokunmayın. Aksi halde elleriniz yanabilir. Frenleri ayarlamaya
bașlamadan önce fren bileșenlerinin yeteri kadar soğumuș olup
olmadığını kontrol edin.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru șekilde
çalıștığından emin olun.
Bisikleti sürmeden önce, pabuç kalınlıklarının 0.5 mm veya daha fazla
olduğunu kontrol edin.
Rotora veya fren pabuçlarına yağ veya gres bulaștırmamaya dikkat edin.
Aksi takdirde frenler doğru șekilde çalıșmayabilir.
Eğer pabuçlara yağ veya gres bulașmıșsa, pabuçları değiștirmeniz
gerekir. Eğer rotora yağ veya gres bulașmıșsa, rotoru temizleyin. Eğer bu ișlem
yapılmazsa, frenler hatalı çalıșabilir.
Fren kablosunda herhangi bir pas veya yıpranma olup olmadığını kontrol edin ve eğer
böyle bir durum varsa kabloyu derhal değiștirin. Eğer bu ișlem yapılmazsa, frenler hatalı
çalıșabilir.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır.
Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin kayması bisikletten
düșmenize neden olabilir. Bu duruma meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri
erken ve nazikçe uygulayın.
Çabuk bağlantı kolunun sağ tarafta (rotorun ters tarafında) olup olmadığını kontrol edin.
Eğer çabuk bağlantı kolu rotorla aynı taraftaysa, kolun rotora temas etme tehlikesi söz
konusudur. Bu nedenle, temas olup olmadığını kontrol edin.
Bisikletinizin fren sisteminin çalıșmasını iyice anlamanız önemlidir. Bisikletinizin fren
sistemini uygun șekilde kullanmamanız kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak
ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık gösterebilir.
Bu nedenle (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma
tekniğini ve bisikletinizin çalıșma șeklini öğrendiğinizden emin olun. Bunun için bisiklet
satıcınıza danıșın ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu inceleyin. Pratik yaparak sürüș ve
fren yapma tekniğinizi geliștirin.
Eğer ön fren çok güçlü uygulanırsa tekerlek kilitlenebilir ve bisiklet öne doğru devrilerek
ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
R505 disk frenler; BR-R505 (fren bacakları), BL-R770/ST-6600 (fren kolu), SM-RT61,
SM-RT62 (rotor) ve Shimano pabuç ünitesi (M06) ile birlikte kullanıldığında ideal
performans sağlayacak șekilde tasarlanmıștır. Fren kolları olarak, BL-R770 gibi askı
frenler için 2.5 parmaklık fren kolları veya yol bisikletleri için ST-6600 gibi STI kolları
kullanın. V-FREN kollarıyla birlikte kullanmayın. Eğer V-FREN kollarıyla birlikte
kullanırsanız, yeterli frenleme gücü sağlamak mümkün olmayacaktır. Eğer BL-T400/
ST-T400 gibi 4 parmaklık kollarla kombinasyon halinde kullanılırsa, frenleme gücü daha
yüksek olacaktır. Buna göre, eğer uygun bakım yapılmazsa, belirli sürüș pozisyonları
veya toplam ağırlık gibi bazı koșullar altında bisiklet devrilerek yaralanmaya yol açabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek,
așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden
olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
güvenli bir yerde muhafaza edin.
Disk frenlerin bir alıșma süresi vardır. Alıșma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti kademeli
olarak artar. Frenlerin alıșma süresi içerisinde frenleme gücündeki artıșa dikkat edin.
Aynı durum fren pabuçları veya rotor değiștirildiğinde de gerçekleșir.
Not
Eğer fren gövde bağlantısı ve mil yuvası paralel değilse, rotor ve gövde birbirine temas
edebilir.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili
değildir.
UYARI
Teknik Servis Talimatı
Disk Fren Sistemi
(Yol bisikletleri için)
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız
tavsiye edilir.
20 mm'den
az
4. Fren pabucunu ve rotoru kontrol
ederek birbirlerine değmediklerinden
emin olduktan sonra, fren kolu
sıkıldığında herhangi bir problem
olușup olușmadığını kontrol edin.
A
A
B
B
A
A
B
B
Pabuç ayar vidası
Kablo ayar civatası
Pabuç ayar vidası
(0.2-0.4 mm) (0.2-0.4 mm)
3. Yeni fren pabuçlarını takın. Bu sırada
yaylı rondelayı takmayı unutmayın.
Sıkma torku:
2-4 N•m
Kablo ayar
civatası
Montaj
Tekerlek jant teli dizilimi
Jant tellerinin șekilde görüldüğü gibi dizildiğinden emin olun.
Radyal montaj kullanılamaz.
Jant tellerini, ön tekerleğin sol yanı (rotorun monte edildiği yan) ve arka tekerleğin
sol ve sağ yanı için Șekil 1'de görüldüğü gibi, ön tekerleğin sağ yanı için ise Șekil
2'de görüldüğü gibi dizin.
Rotorun takılması
<SM-RT61>
Rotoru ve rotor sıkma plakasını hazneye
takın ve daha sonra civataları Șekil 1'de
görüldüğü gibi takarak sıkın.
Koruyucu eldiven giyin ve Șekil 2'de
görüldüğü gibi rotora kuvvet uygulayarak
saat yönünde çevirin. Bu ișlemi
yaparken, rotor tespit civatalarını
șekilde görülen sırayı izleyerek sıkın.
Düz uçlu bir tornavida veya benzeri bir alet
kullanarak, Șekil 3'te görüldüğü gibi, sıkma
plakasının kenarlarını civata bașlıklarının
üzerinde bükün.
Tekerleğin
dönme yönü
Ön sol Arka sol Arka sağ Ön sağ
Șekil 1 Șekil 2
Șekil 1
Sıkma plakası
Rotor
Hazne
Rotor tespit
civataları (#T25 torx)
Sıkma torku:
2-4 N•m
Șekil 2 Șekil 3
Sıkma plakası
<BL-R770>
Montaj için 5 mm Alyen anahtarı
kullanın.
<BL-R770> <ST-6600 / ST-5600>
Rotor montaj bileziği
TL-LR15
Sıkma torku:
40-50 N•m
<ST-6600 / ST-5600>
Bağlantıyı göbeğin dıș tarafındaki montaj
somunuyla sabitleyin. Göbek kapağını
geri çekin ve 5 mm Alyen anahtarı
kullanarak civatayı sıkın.
5 mm Alyen anahtarı
5 mm Alyen
anahtarı
montaj somunu
braket koruması
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Fren pabucu Yaylı rondela 3 mm Alyen anahtarı
5. Pabuç ayar vidasını iki "klik" hareketiyle gevșetin.
Fren
Pabuçları
Rotor
Pabuç ayar vidası
SI-8E80A-002-05
SI-8E80A-002
Fren pabucu ile rotor arasındaki boșluk
0.2-0.4 mm olacak șekilde pabuç ayar
vidasını sıkın.
Fren gövdesi BR-R505
Fren Kolu BL-R770 / ST-6600 / ST-5600
Rotor SM-RT61, SM-RT62
Fren pabucu ünitesi (Metal pabuçlar) M06
Fren kablosu
2 mm
0.5 mm
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon malzemenin hasar
görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya parçalar için tespit kuvvetinin
eksikliğine neden olabilecek yetersiz sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça
üreticisinin sıkma torku tavsiyesine uyun.
  • Page 1 1

Shimano BR-R505 Service Instructions

Tip
Service Instructions