Shimano BR-M375 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Teknik Servis Talimatı SI-8JW0A-001
Disk Fren Sistemi
(Arazi Sürüșü için)
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye
edilir.
Tekerlek jant teli dizilimi
Jant tellerinin șekilde görüldüğü gibi dizildiğinden emin olun.
Radyal montaj kullanılamaz.
Jant tellerini, ön tekerleğin sol yanı (rotorun monte edildiği yan) ve arka tekerleğin sol ve sağ
yanı için Șekil 1'de görüldüğü gibi, ön tekerleğin sağ yanı için ise Șekil 2'de görüldüğü gibi
dizin.
Rotorun takılması
<6 civatalı tip>
Rotoru ve rotor sıkma plakasını hazneye
takın ve daha sonra civataları Șekil 1'de
görüldüğü gibi takarak sıkın.
Fren kolunun montajı
Fren gövdesinin montajı
Düz uçlu bir tornavida veya
benzeri bir alet kullanarak, Șekil
3'te görüldüğü gibi, sıkma
plakasının kenarlarını civata
bașlıklarının üzerinde bükün.
Șekil 1
Sıkma plakası
Rotor
Hazne
Rotor tespit civataları
(#T25 torx)
Șekil 2 Șekil 3
Sıkma plakası
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik
kullanın.
Sıkma torku: 6-8 N•m
1. Bisiklete tekerleği takın. Fren gövdesi
tespit civatalarını gevșetin ve ardından
fren gövdesi solda ve sağda çalıșacak
șekilde gövdeyi kadroya monte edin.
Gövde sıkma civatası
5 mm Alyen anahtarı
Gövde tespit civataları
2. Koruyucu eldivenler giyerek, gövde sıkma civatalarını sıkmak suretiyle adaptöre ters saat
yönünde baskı uygulayın.
1. Teli kablo ayar civatasından geçirin ve daha
sonra kolu bașlangıç konumunda tutarak
kablo tespit civatasını sıkın.
4. Fren kolunu kabzaya değinceye kadar
yaklașık 10 defa sıkın ve bileșenlerle
herhangi bir problem olup olmadığını ve
aynı zamanda tekerlek döndüğünde
rotorların ve fren pabuçlarının birbirlerini
engelleyip engellemediğini kontrol edin.
5. Kablo ayar civatasını çevirerek kablodaki gevșekliği
giderin.
Gövde sıkma civataları
Adaptör
Sıkma torku: 6-8 N•m
Sıkma torku: 6-8 N•m
Kablo ayar
civatası
Tel sabitleme
somunu
5 mm Alyen anahtarı
Tel
Yaklașık
10defa
sıkın
Civataların gevșemesini engellemek için, üç civatayı șekilde görüldüğü gibi bir kapakla
emniyete alın.
Rondelalar
< Ön > < Arka >
Post tipi için
Rondelalar
Fren pabuçları așındığında yapılacak ayar
Eskiyen pabuçlara boșluk ayarı yapmak için fren kolundaki ve fren gövdesindeki kablo ayar
civatalarını ve ayrıca pabuç ayar vidalarını kullanın. Pabuç kalınlık çizgisi 0.5 mm veya daha
fazla olduğu sürece pabuçlar kullanılmaya devam edilebilir.
Pabuç eskidiğinde ayar yaparken, kablo ayar civatasını ve pabuç ayar vidasını birlikte
kullanın. Eğer sadece kablo ayar civatası kullanılırsa, 0.5 mm standart değișim kalınlığına
kadar pabucu kullanmak mümkün olmayacaktır. Ayrıca, frenler devreye sokulmadığı halde
pabuç ve rotor birbiriyle temas edebilir.
Eğer 0.5 mm kalınlığa kadar așınmıșlarsa, fren pabuçlarını değiștirin.
A ve B noktalarında boșlukları 0.2 -- 0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
Pabuç ayar vidası Kablo ayar civatası
Papuç ayar vidası
<B tarafı>
Ayarlamak için pabuç ayar vidasını sıkın.
<A tarafı>
Ayarlamak için fren kolundaki veya fren
gövdesindeki kablo ayar civatasını çevirin.
Fren pabuçlarının değiștirilmesi
2. Pabuç ayar vidasını gevșetin ve fren
kolundaki ve fren gövdesindeki kablo ayar
civatalarını gevșetmek için saat yönünde
çevirin.
3. Yeni fren pabuçlarını takın. Daha sonra, çatal
pimi bükerek açın. Fren pabucu ile rotor
arasındaki boșluk 0.2 -- 0.5 mm olacak șekilde
pabuç ayar vidasını sıkın.
4. Fren pabucunu ve rotoru kontrol ederek
birbirlerine değmediklerinden emin olduktan
sonra, fren kolu sıkıldığında herhangi bir
problem olușup olușmadığını kontrol edin.
Fren pabucu
Kablo ayar civatası
Pabuç ayar vidası
Çatal pim
Çatal pim
<Merkezi kilit tipi>
Rotor kilitleme bileziği
TL-LR15
Sıkma torku: 40-50 N•m
Kablonun emniyete alınması
Kablo ayar civatası
2. Fren koluna basarak fren gövdesini istenen konuma
ayarlayın ve ardından iki fren gövdesi tespit civatasını
sırayla her defasında küçük miktarlarda sıkın.
Sıkma torku: 6-8 N•m
3. Pabuç ayar vidasını iki veya üç "klik"
hareketiyle gevșetin.
Fren Pabuçları
Rotor
Pabuç ayar vidası
5 mm Alyen anahtarı
Koruyucu eldiven giyin ve Șekil 2'de
görüldüğü gibi rotora kuvvet uygulayarak
saat yönünde çevirin. Bu ișlemi
yaparken, rotor tespit civatalarını șekilde
görülen sırayı izleyerek sıkın.
Sıkma torku: 2-4 N•m
Montaj
Bu ürünü monte etmek için așağıdaki aletler gereklidir.
* TORX, Camcar LLC'nin tescilli ticari markasıdır.
1. Bisiklet tekerleğini kadrodan ayırın ve ardından șekilde gösterildiği gibi fren pabuçlarını
çıkarın.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Lütfen, tekerleği takarken veya tekerleğe herhangi bir servis ișlemi yaparken
parmaklarınızı döner disk fren rotorundan uzak tutma konusunda son
derece dikkatli olun. Rotor, hareket halindeyken parmaklarınızı ciddi șekilde
yaralayabilecek keskinliğe sahiptir.
Teli çıkıntı uzunluğu 20 mm'den az olacak șekilde ayarlayın. Eğer çıkıntı
uzunluğu daha fazla olursa, telin ucu rotor içinde sıkıșarak tekerleğin
kilitlenmesine neden olabilir ve bisiklet ileri doğru savrularak ciddi
yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Fren kolları ve rotor, frenler çalıșırken ısınır. Bu nedenle, sürüș sırasında
veya bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara dokunmayın. Aksi
halde elleriniz yanabilir. Frenleri ayarlamaya bașlamadan önce fren
bileșenlerinin yeteri kadar soğumuș olup olmadığını kontrol edin.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru șekilde çalıștığından
emin olun.
Bisikleti sürmeden önce, pabuç kalınlıklarının 0.5 mm veya daha fazla
olduğunu kontrol edin.
Frenler çalıșırken ses çıkması, fren pabuçlarının kullanım limitlerine kadar
așınmıș olduğunun göstergesi olabilir. Fren sisteminin yeterince
soğuduğundan emin olduktan sonra fren pabucu kalınlığını kontrol edin.
Eğer pabuç așınma uyarıcıları görülüyorsa, fren pabuçlarını değiștirin.
Rotora veya fren pabuçlarına yağ veya gres bulaștırmamaya dikkat edin.
Aksi takdirde frenler doğru șekilde çalıșmayabilir.
Eğer pabuçlara yağ veya gres bulașmıșsa, pabuçları değiștirmeniz gerekir.
Eğer rotora yağ veya gres bulașmıșsa, rotoru temizleyin. Eğer bu ișlem
yapılmazsa, frenler hatalı çalıșabilir.
Fren kablosunda herhangi bir pas veya yıpranma olup olmadığını kontrol edin ve eğer böyle
bir durum varsa kabloyu derhal değiștirin. Eğer bu ișlem yapılmazsa, frenler hatalı çalıșabilir.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır.
Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin kayması bisikletten
düșmenize neden olabilir. Bu duruma meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri erken
ve nazikçe sıkın.
Eğer çabuk bağlantı kolu rotorla aynı taraftaysa, kolun rotora temas etme tehlikesi söz
konusudur. Bu nedenle, temas olup olmadığını kontrol edin.
Bisikletinizin fren sisteminin çalıșmasını iyice anlamanız önemlidir. Bisikletinizin fren sistemini
uygun șekilde kullanmamanız kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi șekilde
yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık gösterebilir. Bu nedenle (fren kolu
kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma tekniğini ve bisikletinizin çalıșma
șeklini öğrendiğinizden emin olun. Bunun için bisiklet satıcınıza danıșın ve bisikletinizin
kullanım kılavuzunu inceleyin. Pratik yaparak sürüș ve fren yapma tekniğinizi geliștirin.
Eğer ön fren çok güçlü uygulanırsa tekerlek kilitlenebilir ve bisiklet öne doğru devrilerek ciddi
yaralanmaya sebebiyet verebilir.
M375 disk frenler; BR-M375 (fren gövdesi), ST-M410/M360/BL-M421 (fren kolu),
SM-RT30/53/51 (rotor) ve Shimano pabuç ünitesi (B01S) ile birlikte
kullanıldığında ideal performans sağlayacak șekilde tasarlanmıștır. Kullanılan fren
kolu, ST-M410/M360/BL-M421 gibi V-frenler için iki parmaklık bir kol olmalıdır.
Eğer ST-T300/T400 gibi 4 parmaklık kollarla kombinasyon halinde kullanılırsa,
frenleme gücü daha yüksek olacaktır. Buna göre, eğer uygun bakım yapılmazsa,
belirli sürüș pozisyonları veya toplam ağırlık gibi bazı koșullar altında bisiklet devrilerek
yaralanmaya yol açabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș
veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı kesinlikle tavsiye ederiz.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
güvenli bir yerde muhafaza edin.
Disk frenlerin bir alıșma süresi vardır. Alıșma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti kademeli
olarak artar. Frenlerin alıșma süresi içerisinde frenleme gücündeki artıșa dikkat edin. Aynı
durum fren pabuçları veya rotor değiștirildiğinde de gerçekleșir.
Not
SM-RT30/53/51 rotoru, resin pabuçlarla kullanılmalıdır. Eğer metal pabuçlar ile kullanılırsa,
pabuçlar çok çabuk așınacaktır.
Eğer fren gövde bağlantısı ve mil yuvası paralel değilse, rotor ve gövde birbirine temas
edebilir.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili
değildir.
Pabuç
așınma
uyarıcıları
UYARI
20 mm'den
az
SI-8JW0A-001-05
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Tekerleğin
dönme yönü
Ön sol Arka sol Arka sağ Ön sağ
Șekil 1 Șekil 2
2 mm 0.5 mm
Fren gövdesi BR-M375
Fren Kolu ST-M410 / ST-M360 / BL-M421
Rotor SM-RT30 / SM-RT53 / SM-RT51
Fren pabucu ünitesi (Resin pabuçlar) B01S
Fren kablosu
Kullanım yeri Alet
Rotor tespit civatası (SM-RT51) # T25 TORX
®
*
Sıkma plakası (SM-RT51) Düz uçlu tornavida
Rotor kilitleme bileziği (SM-RT30/53) TL-LR15
Fren kolu tespit civatası 5 mm Alyen anahtarı
Gövde sıkma civatası 5 mm Alyen anahtarı
Gövde tespit civatası 5 mm Alyen anahtarı
Kablo sabitleme somunu
10 mm somun anahtarı / 5 mm Alyen anahtarı
Pabuç ayar vidası 5 mm Alyen anahtarı
Çatal pim Radyo pensesi
  • Page 1 1

Shimano BR-M375 Service Instructions

Tip
Service Instructions