BL-M970
Seriler
XTR
Fren kolu
BL-M970
V-FREN
BR-M970
Fren kablosu
Genel Güvenlik Bilgileri
Bisikletinizin fren sistemini uygun șekilde kullanmamanız, •
kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi șekilde
yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık
gösterebilir. Bu nedenle, bisikletiniz için (fren kolu kuvveti ve
bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma tekniğini
öğrendiğinizden emin olun.
Bisiklet satıcınıza danıșarak ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu
inceleyip pratik yaparak sürüș ve fren yapma tekniğinizi geliștirin.
Arka fren olarak kullanım için tasarlanmıș frenler ön fren olarak •
kullanılmamalıdır.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar sürücünün ciddi •
șekilde yaralanmasına neden olabilir. Sadece orijinal Shimano
yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Fren pabuçlarına herhangi bir yağ veya gres bulaștırmamaya •
dikkat edin. Eğer pabuçlara herhangi bir yağ veya gres bulașırsa,
pabuçları değiștirmelisiniz. Aksi takdirde frenler doğru șekilde
çalıșmayabilir.
Fren kablosunda herhangi bir pas veya yıpranma olup olmadığını •
kontrol edin ve eğer böyle bir durum varsa kabloyu derhal
değiștirin. Eğer bu ișlem yapılmazsa, frenler hatalı çalıșabilir.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru șekilde •
çalıștığından emin olun.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır. •
Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin •
kayması bisikletten düșmenize neden olabilir. Bu duruma meydan
vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe
uygulayın.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha •
sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
M970 fren sistemi, BL-M970 fren kolunun sürücünün fren •
girișiyle çıkıșı arasındaki ilișkiyi değiștirmesine imkan veren tel
askı ünitesinde yer alan bir adım ayar vidasına sahiptir. Eğer
adım ayar vidası saat yönünde çevrilirse, frenleme kuvveti büyük
ölçüde artacak, sadece küçük bir kol hareketiyle yüksek düzeyde
frenleme performansı elde edilecektir. Aynı șekilde, normal
frenleme yapılması beklenenden daha büyük bir frenleme
kuvvetinin uygulanmasına neden olabilir ve bisikletin öne doğru
devrilerek sürücünün ciddi șekilde yaralanmasına yol açabilir. Bu
riskten kaçınmak için, lütfen adım ayar vidasını saat yönünde
çevirmeden önce așağıdaki talimatları iyice okuyun.
Yüksek düzeyde bir frenleme performansı sağlamak için küçük
miktarda bir fren kolu girișinden yüksek derecede bir frenleme
kuvveti elde edilebilir. Bununla birlikte, eğer frenler aniden
uygulanırsa bisikletin öne doğru devrilmesi tehlikesi söz
konusudur. Adım tespit bloğunu kaldırdıktan ve adım ayar
vidasını saat yönünde çevirdikten sonra, ilk olarak bisikleti
10 km/saat değerinden düșük bir hızda sürerek ard arda fren
uygulamak suretiyle bisikleti daha yüksek hızlarda sürmeden
önce frenleme özelliklerindeki farka alıșın.
Yeni sürücüler özellikle dikkatli olmalıdır.
Adım tespit bloğunu kaldırdıktan sonra, bisikleti sürmeden
önce yeni frenleme özelliklerine tamamen alıștığınızdan
emin olun. Aksi takdirde, örneğin önünüze bir araba
çıktığında aniden frenleme yaptığınızda bisiklet öne doğru
devrilebilir.
SERVO MEKANİZMA HAREKETLİ BR-M970 V-FRENİ ve •
BL-M970 fren kolları gibi ayarlanabilir V-FRENİ uyumlu
kollar kullanın.
Her Șarta Uygun Fren Sistemi’nin ideal verimliliği, tavsiye edilen •
takımda yer alan frenler ve fren kolları kullanılarak sağlanabilir.
Eğer fren pabuçları yivler görülmez hale gelinceye kadar •
așınmıșsa değiștirilmelidir.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan •
bozulmaya karșı garantili değildir.
Kullanma veya bakım yöntemleriyle ilgili herhangi bir sorunuz •
varsa, lütfen satıcınıza danıșın.
UYARI
UYARI
– Ciddi yaralanmalara meydan
vermemek için:
– Ciddi yaralanmalara meydan
vermemek için:
Shimano BR-M970 Güvenlik Bilgileri
Adım tespit bloğu yerinde olarak (yükleme için
standart spesifi kasyon)
Adım tespit bloğu çıkarılmıș ve adım ayar vidası
șekilde gösterilen konumda sıkılmıș olarak
1)
2)
En yüksek düzeyde frenleme performansı sağlamak için,
yukarıdaki 2)’den daha küçük miktarda bir fren kolu girișinden
yüksek derecede bir frenleme kuvveti elde edilebilir.
Bununla birlikte, frenleme kuvveti kol giriș miktarına 2)’den daha
da hassas olduğundan, frenleri yukarıda açıklandığı gibi
uyguladığınızdan emin olun. Yeni bașlayanlar veya kendine
tamaman güvenmeyenler frenleri bu konfi gürasyonda
kullanmamalıdır.
Adım ayar vidası tamamen sıkılmıș olarak
3)
Adım ayar vidası
Adım ayar vidası
4 mm Alyen anahtarı
5 mm Alyen anahtarı
Pabuç tespit pimi
Pabuç tespit pimi
Pabuç tutucusu
Ön ve arkada aynı Ön ve arkada aynı
Pabuç Pabuç
Pabuç tutucusu
Pabuç
Pabuç tespit pimi
5 mm Alyen anahtarı
Yay gerginlik ayar
vidası
Yay gerginlik ayar
vidası
Kablo kılavuz borusu
Pabuç tespit somunu
Rondela
Rondela A
Pabuç tespit bağlantısı
Rondela A
Rondela B (ince)
Rondela B (kalın)
5 mm Alyen anahtarı
Rondela
Bağlantı tespit
civatası
Durdurucu pim
Yay deliği
Adım ayar vidası
Adım tespit bloğu
Merkez
SI-8E40A
Her Șarta Uygun Fren
Sistemi
Fren kolunun montajı
V-FREN'in montajı
Kartuș pabucun değiștirilmesi
Teknik Servis Talimatı
Her Șarta Uygun Fren Sistemi
Bu fren sistemi kullanıldığında, yağıșlı havada
sağlanan üstün frenleme performansı (kontrol ve ayar)
sayesinde çeșitli koșullarda frenleme performansı
değișmeyecektir.
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Fren kolu montajında 4 mm Alyen anahtar kullanın. Bu kez
civatanın kafasına mümkün olduğu kadar girecek șekilde
4 mm Alyen anahtarı yerleștirin.
Karbon gidon kullanımında,
gidonun hasar görmesini
engellemek için sıkma
torkunu azaltmak
gerekebilir. Lütfen, karbon
gidon için uygun sıkma
torku seviyesi konusunda
bisiklet veya gidon
üreticisine danıșın.
Fren gövdesinin durdurma pimini kadro montaj
çıkıntısındaki orta yay deliğine sokun ve daha sonra
bağlantı tespit civatasıyla fren gövdesini kadroya
sabitleyin.
Pabuç tespit pimini çıkarın ve daha sonra pabucu
kanal boyunca kaydırarak pabuç tutucusundan çıkarın.
Pabuçları janta değdirerek, A ölçüsünün 39 mm veya
daha fazla olmasını, pabucun dıșarıya çıkmasını B
rondelasının (kalın veya ince) yerini değiștirerek sağlayın.
Sol ve sağ konumlarda kullanılan iki farklı pabuç ve pabuç
tutucusu vardır. Doğru yönlere ve pim deliği konumlarına
dikkat ederek yeni pabuçları pabuç tutucuları üzerindeki
kanallara kaydırın.
Pabucu janta karșı tutarak pabuç tespit somununu
sıkın.
Pabuç tespit piminin takılması, pabucu doğru șekilde
yerine sabitlemek için kritik öneme sahiptir.
İç kabloyu iç kablo kılavuz borusundan geçirin ve sol ve
sağ pabuçlar ile jant arasındaki boșlukların toplamı 2
mm olacak șekilde ayar yaptıktan sonra kablo tespit
civatasını sıkın.
Yay gerginlik ayar vidalarıyla dengeyi ayarlayın.
Fren kolunu yaklașık 10 defa sıkıp bırakın ve frenleri
kullanmadan önce her șeyin doğru șekilde çalıștığını ve
pabuç aralığının doğru olduğunu kontrol edin.
Dıș çapı maksimum
32 mm olan elcik
kullanın.
Sıkma torku: 6-8 N•m
Sıkma torku: 6-8 N•m
Sıkma torku: 6-8 N•m
Sıkma torku: 5-7 N•m
1.
1.
2.
2.
3.
3.
4.
5.
6.
A
B
C
1 mm
Sol için
Ön
Ön
Pabuç
yerleștirme yönü
Yaklașık 10
defa sıkın
Sağ için
1 mm
1 mm
39 mm veya daha fazla
B+C = 2 mm
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik
yapılabilir. (Turkish)
NOT:
SI-8E40A-05