Shimano SL-M770-10 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Teknik Servis Talimatı SI-6TARA-001
Arka Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Arka Vites Değiștirici
Kaset dișli kombinasyonu Arka hazne
Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir
uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değișecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dișli
sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon "A” boyutunun en
uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en büyük
aynakol dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin
uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket miktarı
büyükse, zincir en küçük aynakol dișlisi ve en küçük dișli
üzerindeyken zincirdeki gevșeklilk uygun șekilde alınamayabilir.
A
A'
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
En büyük
dișli
Zincir
En büyük
aynakol
dișlisi
Dișli değiștirme ișlemi
Bu vites kolu, boșaltma ișlemlerinin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler. Kollardan birini
çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Bu Servis Talimatı, RAPIDFIRE SL-M770 ile RD-M773 üst normal tip arka vites değiștirici birlikte kullanıldığında geçerli olan çalıștırma
yöntemini açıklamaktadır.
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye geçmek için (A Kolu)
Sadece bir adım geçiș yapmak için, (A) kolunu (1) konumuna
bastırın. Bir defada iki adım geçiș yapmak için (2) konumuna
bastırın.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye geçmek için (B Kolu)
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye bir adım geçiș yapmak için (B)
koluna bir kez basın.
(A) kolu bașlangıç konumu
Kol (B)
2-yönlü değișim
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde vida diși hasar görebilir.
(B) kolunu 9 kez veya daha fazla
çalıștırın ve gösterge üzerinden
kolun en yüksek konumda
olduğunu kontrol edin. Daha sonra,
iç delik kapağını çıkarın ve iç
kabloyu bağlayın.
Kol (B)
İç delik kapağı
İç delik kapağı
İç kablo
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun
karșısındaki ucu kesin. Vites kablosunu
kestikten sonra, deliğin içi düzgün bir çapa
sahip olacak șekilde ucu yuvarlayın.
Aynı dıș ucun
kapsülünü vites
kablosunun kesik
ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun vites kablosu
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka vites
değiștirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü bir
alüminyum kapakla değiștirmeniz
tavsiye edilir. Alüminyum kapaklı
vites kablosunun ucu vites
değiștirici tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiștirici tarafı
Eğer göstergeyi kullanmıyorsanız, bu vites kolu fren kolunun
içine veya dıșına takılabilir
Eğer konumu ayarlıyorsanız, göstergeyi çıkarın ve tespit
civatalarıyla yeni konumuna sabitleyin.
Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Kolun takılması
Dıș çapı maksimum 36 mm olan elcik
kullanın.
Sıkma torku :
5 N•m
4 mm Alyen anahtarı
Sıkma torku :
2.5 N•m
3 mm Alyen anahtarı
İçeri Dıșarı
3 mm Alyen anahtarı
SI-6TARA-001-05
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Not
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun
yağlanıp yağlanmadığını ve vites kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması,
dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma
eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle farklı grup ișaretine
sahip olan bir dișli yatağı ile birlikte kullanmayın.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir vites kablosu kullanın.
Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi
takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
Düzgün çalıșma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren
türde bir yağ ise, plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik
parçalara yapıșmadığından emin olmalısınız.
SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda çatlamaya veya renk bozulmasına
neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını engellemek için bu parçalar önceden alkolle temizlenmelidir.
Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir
temizlemeyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı
çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden
olabilir."
Mükemmel vites değiştirme performansı elde etmek için, bu zincir bir ön ve bir arka tarafa sahiptir ve
takıldığında doğru yöne bakmasını sağlamak için kenarlar işaretlenmiştir. Zincir doğru yöne bakacak şekilde
monte edildiğinde doğru tasarım performansı elde edilecektir. Eğer zıt yöne bakacak şekilde monte edilirse,
zincir yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir șekilde
gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri
birleștirmek için kullanın.
Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri
kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde
yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum
zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden
olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri
bir güçlendirilmiș bağlantı pimi kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir,
güçlendirilmiș bağlantı pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik
çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir
kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal
Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden
olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi Link Pimi
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Dișlilerin montajı
Oluk sadece bir
yerde geniștir.
(bL) 11-32D
(bJ) 11-34D
(bk) 11-36D
Geniș parça
A
a
c
-
1
4
T
HG dișlilerin montajını yaparken, kilitleme bileziğini sıkmak için özel aleti (TL-LR15/
LR10) kullanın.
HG dișlileri değiștirirken, kilitleme bileziğini çıkarmak için özel aleti (TL-LR15/LR1) ve
TL-SR21'i kullanın.
Sıkma torku :
30-50 N•m
Her bir dișli için, grup ișareti bulunan yüzey yukarı doğru bakmalı ve
her bir dișlinin geniș kısmı ve arka hazne gövdesinin (kanal
genișliğinin fazla olduğu) A kısmı hizalanacak șekilde yerleștirilmelidir.
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği ara
parçası
Dișli ara parçası
Kilitleme bileziği
TL-LR15/LR10
Alet
(TL-SR21)
Sökme
Arka vites değiștiricisinin takılması ve SIS ayarı hakkında ayrıntılı
bilgi için, RD-M773 (Arka Vites Değiștirici) Servis Talimatına bakın.
İç kablonun bağlanması ve emniyete
alınması
Göstergenin değiștirilmesi ve takılması
Sökme ve takma ișlemleri sadece gösterge çıkarılırken veya
değiștirilirken yapılmalıdır. Ön için, iğne ters konumdadır.
[Çıkarma ișlemi]
1.
Kolu (B) 9 defa veya daha fazla çalıștırarak en üst konuma
ayarlayın.
2. Göstergeyi sabitleyen iki gösterge tespit vidasını çıkarın.
3. Merceği șekilde görüldüğü gibi yukarı kaldırın, kancalı parçayı
ayırın ve gösterge ünitesini çıkarın.
Gösterge tespit vidaları
Gösterge ünitesi
Kancalı parça
Mercek
[Takma ișlemi]
1.
Kolu (B) 9 defa veya daha fazla
çalıștırarak en üst konuma
ayarlayın.
2. Gösterge iğnesinin sol tarafa
baktığını doğrulayın ve göstergenin
altındaki pimi ve üstündeki çıkıntıyı
vites kolu ünitesi üzerindeki o
ișaretleriyle hizalayın. Daha sonra,
șekilde görüldüğü gibi çıkıntıdan
bașlayarak ve pimle devam ederek
göstergeyi vites kolu ünitesine
yerleștirin.
3. İki gösterge tespit vidasını sıkın.
4. Göstergenin çalıșmasını kontrol edin. Eğer gösterge doğru
șekilde çalıșmıyorsa, 1 ve 2 adımlarına özel dikkat
göstererek tekrar takın.
Sıkma torku:
0.2 N•m
Pim
<Eğer göstergeyi takmıyorsanız>
1.
Șekilde görüldüğü gibi, göstergeye bağlı olan gösterge braketi
koruyucu kapağını en kısa kulakçıktan bașlayarak çıkarın.
2. İlk okarak, gösterge braketi koruyucu kapağının kulakçığını o
ișareti tașımayan yuvaya takın ve daha sonra vites değișim
ünitesinin üzerine oturtarak gösterge tespit vidasıyla sabitleyin.
Gösterge ünitesi
Kısa kulakçık
Gösterge braketi
koruyucu kapağı
Vites değișim ünitesi
Gösterge braketi
koruyucu kapağı
Sıkma torku:
0.2 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
İlk önce, șekilde görülen prosedürü takip ederek hazne milini
çekerek çıkarın.
Arka hazne kenarındaki çift-kilitli kısım sökülemez.
17 mm İngiliz anahtarı
Sökme
Toz kapaklı koni (sökülemez)
Dudak dıș taraftadır
Conta
Rotor tespit kanalları (FH-M775)
Sol taraf Sıkma torku:
15-20 N•m
Hazne mili
Not :
Contayı çıkarırken ve takarken contanın bükülmemesi konusunda
çok dikkatli olun.
Contayı takarken doğru tarafa baktığından emin olun ve gittiği yere
kadar iyice bastırın.
Koni üzerine oturtulmuș olan toz kapağını sökmeyin.
Disk fren rotorunun FH-M775'e takılmamıș olması durumunda rotor
tespit kanalları hasar görebilir. Bu nedenle, aksesuar rotor bağlantı
kapağını takın.
Hazne milini çıkardıktan sonra filibir gövdesinin içinde yer alan filibir
gövdesi tespit civatasını sökün ve filibir gövdesini değiștirin.
Not :
Filibir gövdesini değiștirirken, filibir gövdesi tespit civatasını da
değiștirin. Filibir gövdesi tespit cıvatasının dișlerine gres yağı
sürmeyi unutmayın; aksi takdirde gevșeme veya sıkıșma olușabilir.
Filibir gövdesini sökmeye çalıșmayın; bu durum arızaya neden
olabilir.
Filibir gövdesi
tespit civatası
Filibir gövdesi
Filibir gövdesi rondelası
DURA-ACE gresi
(Y-04110000)
Contayı sökmeyin.
Gres yağının sürülmesi
Sıkma torku:
45-50 N•m
14 mm Alyen anahtarı
Seriler XT
RAPIDFIRE (Vites kolu) SL-M770-10
Vites kablosu OT-SP41 (SIS-SP41)
Arka değiștirici RD-M773
Tip SGS / GS
Arka hazne FH-M770 / FH-M775
Dișliler 10
Kaset dișli CS-M771-10
Zincir CN-HG94
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Zincir Güçlendirilmiș bağlantı pimi Zincir aleti
MTB için 10-vites
çok ince zincir
kanallı (3)
TL-CN32 TL-CN23
TL-CN27
kanallı (2)
Model numarası RD-M773
Tip SGS GS
Dișliler 10
Toplam kapasite 43 D 35 D
En büyük dișli 36 D 36 D
En küçük dișli 11 D 11 D
Aynakol diș farkı 18 D 18 D
Model numarası FH-M770 / FH-M775
Dișliler 10
Jant teli deliği adedi 36 / 32
Model numarası Grup adı Dișliler Diș kombinasyonu
CS-M771-10
bL 10 11, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 25, 28, 32 D
bJ 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 26, 30, 34 D
bk 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 36 D
  • Page 1 1

Shimano SL-M770-10 Service Instructions

Tip
Service Instructions