3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dıș plakası
ve zincir arasındaki boșluk
0 - 0.5 mm olacak șekilde
ayarlayın.
4. Orta ayna dișlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük dișliye
ayarlayın ve ön kısımda zinciri orta ayna
dișlisine ayarlayın. Dıș muhafaza ayar
tamburunu kullanarak, zincir kılavuzu iç
plakası ve zincir arasında 0 - 0.5 mm
boșluk kalacak șekilde ayarlayın.
Ön Vites Değiștiricinin Montajı
Braket tipi için
Șekilde görüldüğü gibi
monte edin.
Cıvata
AdaptörAdaptör
Ön Vites Değiștirici
Ön Aynakol
SIS Ayarı
Dıș muhafazanın kesilmesi
Dıș muhafazayı keserken, ișaretli ucun
karșısındaki ucu kesin. Dıș muhafazayı
kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir
çapa sahip olacak șekilde yuvarlayın.
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
Kolu 2 defa veya daha fazla çalıștırarak en alt konuma ayarlayın.
İç delik kapağını çıkardıktan ve kapağı açtıktan sonra, kabloyu
dıș muhafaza ayar cıvatasından geçirin. İç kabloyu kablonun ucu
kanca üzerine oturuncaya kadar tamamen çekin ve daha sonra
kapağı kapatın.
Așağıda açıklanan ișlem sırasını takip edin:
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki boșluk
0 - 0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
Pro-Set
hizalama bloğu
Zincir pozisyonu
En büyük
dișli
En küçük
dișli
Sıkma torku:
35 -50 N
·
m
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
Dıș muhafaza
ayar tamburu
Zincir pozisyonu
En küçük
dișli
En büyük ayna
dișlisi
Zincir pozisyonu
En büyük
dișli
Orta
dișli
Eğer zincir krank tarafına
düșürse.
Eğer orta ayna dișlisinden en
küçük ayna dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde çevirerek gevșetin
(yaklașık 1/8 tur).
Alt ayar vidasını ters saat
yönünde çevirerek gevșetin
(yaklașık 1/4 tur).
Eğer en büyük ayna dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası birbirini engelliyorsa.
Eğer en büyük ayna dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici dıș
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/8 tur) çevirerek sıkın.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde çevirerek gevșetin
(yaklașık 1/8 tur).
Eğer en büyük ayna dișlisinden
vites değiștirildiğinde orta ayna
dișlisi atlıyorsa.
Dıș muhafaza ayar tamburunu
ters saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer zincir orta göbek tarafına
düșüyorsa.
Eğer orta ayna dișlisinden en
büyük ayna dișlisine geçiș
yaparken kol sertse.
Dıș muhafaza ayar tamburunu
saat yönünde çevirerek sıkın
(1 veya 2 tur).
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/2 tur) çevirerek sıkın.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde çevirerek gevșetin
(yaklașık 1/4 tur).
5. Sorun giderme tablosu
1 - 4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu hareket ettirerek
vites değiștirme ișlemini kontrol edin. (Bu kontrol aynı zamanda
kullanım sırasında vites değiștirmenin güçleșmesi halinde de
uygulanır.)
Eğer aynakol orta ayna dișlisi
konumundayken arka dișliden
en büyük dișliye geçiș
yapıldığında zincirle ön vites
değiștirici iç plakası arasında
engelleme varsa.
Eğer orta ayna dișlisinden en
büyük ayna dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
İç delik kapağı
Kanca
İç delik kapağı
Aynı dıș ucun kapsülünü
dıș muhafazanın kesik
ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Kolların çalıștırılması
■ Dișli değiștirme ișlemi
Ana kola veya ikincil boșaltma
koluna basıldığında kablo
gerginliğinin derhal boșaltıl ması
nedeniyle, HIZLI BOȘALTMA
mekanizması hızlı dișli
değișimini mümkün kılar.
Kolun ilk konumu
Genișler
Daralır
2 mm Alyen anahtarı
ST-M770 ST-M775
Yardımcı Boșaltma kolu
■ Fren kolunun
çalıștırılması
Birinci eklem
Kol ucu
Yaklașık
2 mm
Kolun ilk konumu
Kol, dișli değișiminden sonra serbest bırakıldığında daima ilk
konumuna geri döner. Kolu çalıștırırken, daima aynı zamanda krank
kolunu da çevirin.
Küçük bir ayna dișlisinden büyük ayna dișlisine geçmek için
Kola bir defa basıldığında, küçük ayna dișlisinden büyük ayna
dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek: orta ayna dișlisinden en büyük ayna dișlisine.
Büyük bir ayna dișlisinden küçük ayna dișlisine geçmek için
Kola bir defa basıldığında, büyük ayna dișlisinden küçük ayna
dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek: en büyük ayna dișlisinden orta ayna dișlisine.
Kabza genișliğinin ayarlanması
Kabza genișliklerini vites değiștirme ve frenleme için en rahat
genișliklere ayarlamanız tavsiye edilir.
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde kapak üzerindeki diș hasar
görebilir.
Alt ayar vidası
FD-M770/M772/M772A
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta
en büyük dișlide iken)
En büyük
dișli
En büyük ayna
dișlisi
Zincir
Sıkma torku:
6 - 8 N
·
m
4 mm Alyen anahtarı
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik
kullanınız.
Kolun takılması
Kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra, șekilde görüldüğü gibi ön
vites değiștiriciye tekrar sabitleyin.
Normal tip
< Normal tip >
• FD-M770/M772/M772A
< Üstten çektirmeli tip >
Üstten çektirmeli tip
Çekin
Çekin
5mm Alyen anahtarı
Not :
Kabloyu șekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo tespit
Civatası
■ Bu servis talimatlarıyla birlikte FC-M770/M771-K Ön Aynakol için servis talimatlarını da okuyun.
Kapak
FD-M770/M772/M772A
FD-M771/M773
Zincir
Zincir kılavuzu
dıș plakası
Üst ayar vidası
Daralır
Genișler
50 mm 50 mm
44D 44D/48D
X
X
22D
12D
S, M, L
66° - 69°
50 mm
44D
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
“Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir temizlemeyici
maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler
kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.”
•
ST-M770/ST-M775 ÇİFTE KONTROL kolu hem vites değiștirme hem frenleme ișlemleri için kullanılır.
Bisikletinizin vites değiștirme ve frenleme ișlemlerini tamamen anladığınızdan ve ișlemlere alıștığınızdan emin olun. Çalıștırma
yöntemi için șekle bakın.
•
Frenleme sadece ÇİFTE KONTROL kolu ile yapılabilir. Eğer frenleme için vites değiștirme boșaltma kolunu (Yardımcı boșaltma
kolunu) kullanırsanız, boșaltma kolu hasar görebilir ve bisikletin kontrolünü kaybederek kaza yapabilirsiniz.
•
Eğer ÇİFTE KONTROL kolunun iç ünitesi hasar görürse, kol normal konumundan așağı doğru hareket edecektir ve frenleme
yapmanın güç olduğu bir konuma kayabilir. Eğer bu durum gerçekleșirse, derhal bisikleti durdurmalısınız.
•
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri
bağlamak için kullanın.
•
İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur.
Kullanacağınız pimi seçmeden önce yandaki tabloyu
inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka
bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine
uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya
alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya
yerinden çıkmasına neden olabilir.
•
Eğer dișli dișlerinin sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu ayarlamak
gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak bağlandığı yerden
bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı
yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
•
Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin
devrilmesine neden olabilir.
•
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar
görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
•
Shimano CN-7701, CN-HG93 ve CN-HG73 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan bir aynakol kullanın.
Eğer bir 8-vites zinciri veya daha azı için bir aynakol kullanılırsa, aynakol dișli değișim problemleri olușabilir veya zincir pimleri
düșerek zincirin kopmasına neden olabilir.
•
İki sol krank kolu montaj cıvatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir cıvata bir defada tamamen sıkılmamalıdır.
Bir tork anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının 12 - 14 N·m aralığında olduğunu kontrol edin.
Ayrıca, yaklașık 100 km (60 mil) sürüșten sonra bir tork anahtarıyla sıkma torklarını tekrar kontrol edin.
Aynı zamanda, sıkma torklarının periyodik olarak kontrol edilmesi önemlidir. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa veya montaj
cıvataları kademeli olarak sırasıyla sıkılmazsa, sol krank kolu yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilebilir.
•
Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak
bisikletten düșmenize neden olabilir.
•
Parçaları monte etmeden önce servis talimatlarını edinerek dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal
Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
•
Parçaları monte etmeden önce servis talimatlarını edinerek dikkatli bir șekilde okuyun.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden
olabilir.
•
Bu Teknik Servis Talimatlarını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
•
İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
•
Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank
kollarını ve pedalları periyodik aralıklarla sıkın.
•
Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
•
Eğer yataklarda herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir.
•
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
•
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
•
Ayna dișlilerini periyodik olarak yumușak bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin yumușak bir deterjanla
yıkanarak yağlanması, ayna dișlilerinin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
•
Eğer zincir kullanım sırasında ayna dișlilerinden çıkıyorsa, ayna dișlilerini ve zinciri
değiștirin.
•
Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda ön ayna dișlileriyle veya ön vites
değiștiriciyle temas ederek gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü problemi varsa, zinciri bir
sonraki veya bunu takip eden büyük arka dișlinin üzerine kaydırın.
•
Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.
•
Düzgün çalıșma için, belirtilen dıș muhafazayı ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
•
Bu ön vites değiștirici sadece ön üçlü aynakol kullanımı içindir. Vites değișim noktaları
eșleșmediğinden, çift ön aynakolla kullanılamaz.
•
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi üç dıș muhafaza yuvasına sahip olan bir
kadro seçin.
•
Kablo boylarını gidonu her iki tarafa da sonuna kadar çevirdiğiniz esnada bir miktar boșluk bırakacak
șekilde ayarlayın. Aynı zamanda gidon her iki yöne çevrildiğinde vites kollarının kadroya değmemesine
dikkat edilmelidir.
•
Dișli değiștirme kablosunun ve fren kablosunun fren ișlemleri sırasında birbirini engellemediğinden emin
olun. Aksi takdirde, frenleme sırasında temas olușabilir.
Kabloları gidon herhangi bir yönde tamamen döndürüldüğünde aralarında hala bir miktar gevșeklik kalacak șekilde takın.
•
Dișli değiștirme kablosu(SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi
takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
•
Kullanmadan önce iç kabloyu ve dıș muhafazanın içini gresleyerek iç kablonun rahatça kaydığından emin olun.
•
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece ön aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
•
Eğer yağlı disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren türde bir yağ ise,
plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik parçalara
yapıșmadığından emin olmalısınız.
SHIMANO disk frenlerinde kullanılan madeni yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda çatlamaya veya renk bozulmasına
neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını engellemek için bu parçalar önceden alkolle temizlenmelidir.
•
Yardımcı boșaltma kolunu emniyete alırken yardımcı boșaltma kolu bașlığı için (alüminyumdan yapılmıș) tespit cıvatasını
kullanmayın.
•
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
•
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
Zincir aletiZincir
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir
CN-HG50 / CN-HG40 gibi
8-/7-/6-vites ince zincir
Güçlendirilmiș bağlantı
pimi
TL-CN32 / TL-CN27
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Gümüș
Siyah
Seriler XT
ÇİFT KONTROLLÜ Kol ST-M770 / ST-M775
Dıș Kablo SIS-SP41
Ön değiștirici FD-M770 / FD-M771 / FD-M772 / FD-M773 / FD-M770-E / FD-M772A
Ön aynakol FC-M770 / FC-M771-K
Zincir CN-HG93
Orta Göbek kablo rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Teknik Servis Talimatları SI-6MSFA-002
Ön Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Model numarası
Normal tip
Üstten çektirmeli tip
Aynakol diș farkı
Üst ve orta arasındaki minimum fark
Ön vites değiștirici montaj bant çapı
Arka mașa açısı (
a
)
Uygulanabilir zincir hattı
FD-M770-E
X
X
22D
12D
–
66° - 69°
FD-M770 FD-M771
X = Mevcut
X
X
22D
12D
S, M, L
66° - 69°
50 mm
44D/48D
FD-M772/M772A
FD-M773
X
X
22D
12D
S, M, L
63° - 66°
Ön Vites Değiștirici
Uygulanabilir ön aynakol
Dıș muhafaza yuvaları
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
S, M ölçülerini kullanırken, 28.6 mm,
31.8 mm çapa sahip bir montaj bandı
kullanın ve L ölçülü bir adaptöre monte
edin.
Arka mașa açısı
Aynakol
Model numarası
Aynakol dișlisi kombinasyonu
Cıvata daire çapı
Krank Kolu uzunluğu
Zincir hattı
Orta göbek genișliği
Diș ölçüleri
FC-M770
44-32-22D
104 mm / 64 mm
165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm
50 mm
68, 73 mm
BC1.37 (68, 73mm)
FC-M771-K
48-36-26D
104 mm / 64 mm
165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm
50 mm
68, 73 mm
BC1.37 (68, 73mm)
Ön ayna
dișlileri
Arka dișliler
Zincir kılavuzu dıș plakasının düz kısmı
en büyük ayna dișlisinin yukarısında
ve dișliye paralel olmalıdır. 5 mm
Alyen anahtarı kullanarak sabitleyin.
Ön vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte edin.
Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
Dișler bu aralık
içerisinde olmalıdır
Pro-Set ölçer
Aynakol (en
büyük aynakol)
Zincir kılavuzu
Pro-Set hizalama bloğu
FD-M771/M773
• FD-M771/FD-M773
Sıkma torku:
6 -7 N
·
m
Not :
Kabloyu șekilde gösterildiği gibi
geçirin.
FD-M771 FD-M773
Kablo tespit Civatası
Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
SI-6MSFA-002-05
$ Not
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya parçalar için
tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma torku tavsiyesine uyun.