Volvo 2009 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu

Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur:

WEB EDITION
VOLVO V70 OWNER’S MANUAL TP 95122008
VOLVO V70
KULLaNICI EL KİtabI
1
Deerli Volvo sahibi
Volvo’nuzu uzun yllar zevkle kullanacanz ümit ediyoruz. Otomobiliniz, sizin ve yolcularnzn rahat ve güvenlii dikkate alnarak tasarlanmtr.
Volvo, dünyadaki en güvenli otomobillerden biridir. Volvo’nuz ayn zamanda güncel tüm güvenlik ve çevre gereksinimlerini karlamak üzere
tasarlanmtr.
Otomobilinizden alacanz keyfi arttrmak için, bu Kullanc El Kitab’nda yer alan donanma, talimatlara ve bakm bilgilerine kendinizi altrmanz
öneririz.
Volvo’yu seçtiiniz için teekkürler!
2
Giri
Kullanc El Kitab
Otomobilinizi tanmann iyi bir yolu Kullanc
El Kitab’n, ideal olarak ilk yolculuunuzdan
önce, okumaktr. Bu, yeni fonksiyonlar
tanmanza, farkl durumlarda arac en iyi nasl
kullanacanz görmenize ve otomobilin tüm
özelliklerinden en iyi ekilde yararlanmanza
imkan verecektir. Lütfen Kullanc El
Kitab’nda yer alan güvenlik talimatlarna
dikkat ediniz:
Kullanc El Kitab’nda tanmlanan donanm,
tüm modellerde mevcut deildir. Standart
donanma ek olarak, bu el kitab ayn zamanda
istee bal donanmlar (fabrikada taklan
donanm) veya aksesuarlar (ekstra donanm)
da açklamaktadr.
D KKAT! Volvo otomobiller, ulusal ya da
yerel kanun ve düzenlemelere olduu kadar,
farkl pazarlarn deiik gereksinimlerine de
uyarlanmtr. Standardn ne olduu, bir istee
bal seçenek veya bir aksesuar hakknda emin
deilseniz, yetkili bir Volvo servisi ile temas
kurunuz.
Bu Kullanc El Kitab’ndaki teknik özellikler,
tasarm özellikleri ve resimler balayc
deildir. Önceden bildirimde bulunmadan
deiiklik yapma hakkmz sakl tutarz.
Daha fazla bilgi için yetkili bir Volvo servisi ile
temas kurunuz.
© Volvo Car Corporation
UYARI!
"Uyar!" metinleri, talimatlara uyulmamas
durumunda kiisel yaralanma tehlikesi
bulunduunu belirtmektedir.
Önemli!
"Önemli!" metinleri, talimatlara
uyulmamas durumunda otomobilde hasar
meydana gelme tehlikesi bulunduunu
belirtmektedir.
3
Volvo ve Çevre
Volvo Car Corporation’n Çevre
felsefesi
Çevreyi koruma, güvenlik ve kalite, Volvo Car
Corporation’n tüm operasyonlarn etkileyen
üç temel deerdir. Ayrca müterilerimizin de
çevreye kar hassasiyetimizi paylatna
inanyoruz.
Volvo’nuz kat uluslararas çevre standartlarna
uyumlu olup dünyann en temiz ve kaynak
kullanm sndan en verimli tesislerinden
birinde üretilmitir. Volvo Car Corporation,
fabrikalar, merkezi fonksiyonlarn yan sra çok
sayda dier birimimizi kapsayan çevre koruma
standardn (ISO 14001) içeren global ISO
sertifikasna sahiptir. Biz ayn zamanda bu
gereklilikleri ortaklarmz için uyarlarz
böylece çevre korumayla ilgili konularda
sistematik ekilde çalabilirler.
Tüm Volvo modelleri için EPI (Çevresel Ürün
Bilgileri) çevresel ürün bilgileri sunulmutur.
Burada araçlarn bütün yaam döngüleri
boyunca çevre üzerinde sahip olduklar etkileri
görebilirsiniz.
Daha fazla bilgi için www.volvocars.com/EPI
adresine baknz.
Yakt tüketimi
Volvo otomobilleri, ait olduklar snflarn
hepsinde rekabetçi yakt tüketimi özelliklerine
sahiptir. Yakt tüketimi ne kadar düükse sera
gaz olan karbondioksit emisyonu da o kadar
ük olur.
Sürücü tüketimi etkileyebilir. Daha fazla bilgi
için 4 sayfadaki Çevre üzerindeki etkilerin
azaltlmas balkl bölümü okuyunuz.
Verimli emisyon kontrolü
Volvo’nuz, hem temiz bir yolcu ortam hem de
yüksek verimde emisyon kontrolünü kapsayan
bir kavram olan çi ve d temiz – kavramna
göre üretilmitir. Birçok durumda egzoz
emisyonlar gerli standartlarn oldukça
altndadr.
Ayrca, yer seviyesindeki zararl ozonu
radyatörden geçerken saf oksijene
dönütürebilen PremAir®
1
adl özel bir
1. PremAir® seçenei Engelhard
Corporation’un tescilli ticari
markasdr.
4
Volvo ve Çevre
radyatör kaplamas da bulunmaktadr. Ozon
içerii ne kadar yüksekse o kadar yüksek
oranda ozon dönütürülür.
Yolcu kabininde temiz hava
Yolcu kabini filtresi, hava girii üzerinden
yolcu kabinine toz ve polen giriini engeller.
Gelimi hava kalite sistemi, IAQS
1
(Yolcu
Kabini Hava Kalitesi Sistemi), yolcu kabinine
giren havann darda, trafikteki havadan daha
temiz olmasn salar.
Sistem elektronik bir sensör ve bir karbon
filtresinden oluur. Dçeri giren hava sürekli
olarak izlenir ve eer, mesela karbondioksit
gibi salksz gazlarn seviyesinde bir art
olursa hava girii kapanr. Örnein skk
trafikte, kuyruklarda veya tünellerde bu tür
durumlar meydana gelebilir.
Karbon filtresi azot oksitlerin, yer
seviyesindeki ozonun ve hidrokarbonlarn
girmesini önler.
Kuma standard
Volvo’nun içi kontakt alerjisi olan kiiler ve
astm hastalar in bile güzel ve konforlu
olacak ekilde tasarlanmtr. Bütün
emelerimiz ve kabin içi kumalarmz,
emisyonlarn yan sra belirli sal bozucu
maddeler ve alerjenler uyarnca test
edilmektedir. Bu da, daha salkl bir kabin
ortam yolunda büyük bir ilerleme olan
2
Öko-Tex 100 standardnda gerekleri
karladklar anlamna gelir.
Öko-Tex sertifikasyonu örnein emniyet
kemerlerini, hallar, iplikleri ve kumalar
kapsar. Döemede kullanlan deri, doal
bitkisel maddeler kullanlarak krom içermeyen
bir tabakalama ileminden geçirilir ve
gereksinimleri karlar.
Volvo servisleri ve çevre
Düzenli bakm, daha uzun hizmet ömrü ve daha
ük yakt tüketimi için gerekli koullar
meydana getirir ve böylece temiz bir çevreye
katkda bulunur. Araç, servis ve bakm ileri
için Volvo’ya teslim edildiinde sistemimizin
bir parças haline gelir. Servislerimizin
tasarlanma ekli itibariyle zararl maddelerin
doaya atlmasn veya boalmasn önleyecek
net taleplerde bulunmaktayz. Servis
personelimiz, çevreye mümkün olan en iyi
özeni garanti edecek bilgi ve takmlara sahiptir.
Çevresel etkiyi azaltnz
Örnein, aracnz ekonomik sürerek, eko-
etiketli araç bakm ürünlerini satn alarak ve
araca kullanm klavuzundaki talimatlara uygun
olarak servis ve bakm yaptrarak aracn çevre
üzerindeki etkisinin azaltlmasna yardmc
olabilirsiniz.
Aada çevresel etkinin nasl azaltlabilecei
konusunda birkaç tavsiye bulunmaktadr:
ECO lastik basnc seçeneini seçerek yakt
tüketimini azaltnz, bkz sayfa 157.
Tavan yükü ve kayak
kutusu rüzgar direncini
ve dolaysyla da yakt
tüketimini önemli ölçüde
arttrd için
kullanldktan hemen
sonra çkartlmaldr.
Gereksiz maddeleri otomobilden çkarnz.
Yük ne kadar fazla ise, yakt tüketimi de o
kadar fazladr.
Otomobilinizi souk çaltrmadan önce,
eer varsa, daima motor blou stcs
kullannz. Bu, yakt tüketimini ve
emisyonlar azaltacaktr.
Yumuak sürünüz ve sert frenlerden
kaçnnz.
1. Dstee bal
2. Daha fazla bilgi için www.oekotex.com
adresine gidiniz
5
Volvo ve Çevre
Otomobili mümkün olan
en yüksek viteste
kullannz. Düük motor
devri düük yakt
tüketimi salar.
Yoku aa inilerde gaz
pedaln gevetiniz.
Yavalamak için motor frenini kullannz.
Rölanti modundan kaçnnz. Yasal
düzenlemeleri göz önünde bulundurunuz.
Trafikte, uzun süre durmu vaziyette
beklediinizde motoru durdurunuz.
Aküler ve yalar gibi
çevre için zararl
maddeleri daima çevreye
duyarl bir ekilde atnz.
Emin deilseniz, tavsiye
almak için yetkili bir
Volvo servisine bavurunuz.
Otomobilinizin bakmn düzenli olarak
yapnz.
Bu tavsiyeye uyarak, yolculuk sürenizi
uzatmadan ya da sürü zevkinden ödün
vermeksizin yakt tüketiminizi azaltabilirsiniz.
Otomobilinize özen göstererek, paranz ve
gezegeninizin kaynaklarn koruyunuz.
6
7
çindekiler
Güvenlik 9
Göstergeler ve kumandalar 33
Klima kontrolü 67
ç donanm 79
Kilitler ve alarm 101
Çaltrma ve sürü 113
Tekerlekler ve lastikler 153
Araç bakm 169
Bakm ve servis 175
Müzik sistemi (istee bal) 203
Telefon (istee bal) 225
Teknik veriler 239
8
9
Güvenlik
Emniyet kemerleri 10
Hava yast sistemi 13
Hava yastklar (SRS) 14
Hava yastn (SRS) devreye sokma/devreden çkartma 17
Yan hava yastklar (SIPS hava yastklar) 19
Hava Perdesi (IC) 21
WHIPS 22
Sistemler çaltnda 24
Çocuk güvenlii 25
10
Güvenlik
Emniyet kemerleri
Kalça kemerinin gerdirilmesi. Emniyet kemeri
aaya yerletirilmelidir.
Her zaman emniyet kemeri kullann
Emniyet kemeri kullanlmyorsa yaplan sert
frenlerin ciddi sonuçlar olabilir. Tüm
yolcularn emniyet kemerlerini taktndan
emin olunuz.
Emniyet kemerinin taklmas:
Emniyet kemerini yavaça çekiniz ve tokay
kilide bastrarak taknz. Güçlü bir "tk" sesi
kemerin kilitlendiini iaret edecektir.
Emniyet kemerinin çkartlmas
Krmz kilit dümesine basnz ve emniyet
kemerinin geri çekilmesini salaynz.
Kemer tam olarak geri çekilmezse,
sarkmamas in elinizle kemeri
yerletiriniz.
Aadaki durumlarda, kemer kilitlenir ve
çekilemez:
Çok hzl çekilirse
Fren ya da hzlanma srasnda
Otomobil ar derecede yana yatarsa.
Maksimum koruma salayabilmesi açsndan
kemerin vücuda dayanmas önemlidir. Koltuk
arkaln çok fazla arkaya yatrmaynz.
Emniyet kemeri yolcular normal oturma
konumunda koruyacak ekilde gelitirilmitir.
Aadakileri aklnzdan çkarmayn:
Emniyet kemerinin doru taklmasn
engelleyecek toka veya buna benzer
herhangi bir madde kullanmaynz
Emniyet kemerinin kvrlmam ya da bir
yere taklmam olmasna dikkat ediniz
Kalça kemeri aadan taklmaldr
(Karnn üzerinden geçmemelidir)
Çapraz omuz kemerini ekilde görüldüü
gibi çekerek, kalça kemerinin kucanzn
üzerinde gerilmesini salaynz.
UYARI!
Emniyet kemerleri ve hava yastklar birbiri
ile etkileimlidir. Emniyet kemeri
kullanlmazsa veya yanl kullanlrsa, bir
çarpma durumunda hava yastnn
salayaca koruma etkilenebilir.
UYARI!
Emniyet kemerleri üzerinde asla kendi
banza deiiklik veya onarm
yapmaynz. Yetkili bir Volvo servisiyle
temasa geçiniz.
Emniyet kemerine bir çarpma annda
oluabilecek türde büyük bir yük binerse
tüm emniyet kemeri deitirilmelidir.
Emniyet kemeri hasarsz görünse dahi,
emniyet kemerinin koruyucu
özelliklerinden bazlar kaybolmu olabilir.
Eskiyen veya hasar gören emniyet kemerleri
deitirilmelidir. Yeni emniyet kemeri
onaylanm tipte olmal ve deitirilen
emniyet kemeriyle ayn konumda taklmas
salanmaldr.
11
Güvenlik
Emniyet kemerleri
Emniyet kemerleri ve gebelik
Gebelik srasnda emniyet kemeri sürekli
taklmaldr. Ancak doru ekilde kullanlmas
son derece önemlidir. Emniyet kemerinin eli
ksm omuzun üzerinden sarlmal ve ardndan
üsler arasndan geçirilerek göbein yan
tarafna getirilmelidir. Kemerin bel ksm
kalçalarn üzerinde olabildiince düz durmal
ve göbein olabildiince altnda olmaldr.
Yukar kaymasna kesinlikle izin
verilmemelidir. Kemerin gevekliini alnz ve
vücudu yakn ekilde tam olarak
sarmaladndan olduundan emin olunuz.
Ayrca, emniyet kemerinden herhangi bir
bükülme olup olmadn kontrol ediniz.
Gebelik ilerledikçe, gebe sürücüler koltuklarn
ve direksiyon simidini sürü srasnda
otomobilin kontrolünü kolayca elde tutacak
ekilde ayarlamaldrlar (yani ayak pedallarn
ve direksiyon simidini rahatlkla hareket
ettirebiliyor olmaldrlar). Bu balamda,
karnlar ile direksiyon simidi arasnda olas en
büyük mesafeyi elde etmek için koltuu
olabildiince geri kaydrmaldrlar.
Emniyet kemerleri ve gebelik.
UYARI!
Her emniyet kemeri sadece tek kii için
tasarlanmtr.
12
Güvenlik
Emniyet kemerleri
Emniyet kemeri uyars
Kombine gösterge panosundaki ve dikiz
aynasnn üzerindeki emniyet kemeri uyar
lambas, sürücü ve ön koltuk yolcusu kemerini
balayncaya kadar yanar. Emniyet kemeri
hatrlatcs, hz 10 km/saatin altndaysa
6 saniye sonra söner. Sürücü kemerini
balamamsa, hz 10 km/saatin üzerine
çktnda hatrlatc yanar ve hz 5 km/saatin
altna düünde söner.
Kemer açlrsa, hz 10 km/saatin üzerine
çktnda fonksiyon tekrar devreye girer.
D KKAT! Emniyet kemeri uyars yetikinler
içindir.
Emniyet kemeri gergisi
Tüm emniyet kemerleri (arka orta kemer
dnda) emniyet kemeri gergileriyle
donatlmtr. Yeterli derecede sert bir çarpma
srasnda emniyet kemeri gergisinde bulunan
mekanizma kemeri vücut etrafnda skar.
Emniyet kemeri böylece, yolcularn hareket
etmemesi sndan çok daha etkin bir güvenlik
salar.
13
Güvenlik
Hava yast sistemi
Kombine gösterge panelindeki uyar
lambas
Hava Yast sistemi
1
, kontrol modülü
tarafndan sürekli olarak izlenir ve kombine
gösterge panelinde bir uyar lambas
bulunmaktadr. Bu lamba, kontak anahtar I, II
veya III konumuna çevrilince yanar. Hava
Yast sistemi doru çalyorsa yaklak
6 saniye sonra
1
söner.
Uyar lambasnn yan sra,
gösterge ekrannda bir mesaj
görünür. Uyar lambas
arzalanrsa uyar üçgeni yanar
ve ekranda SRS AIRBAG
SERVICE URGENT (SRS
HAVA YASTIRI ACDL
SERVDS) mesaj belirir. Derhal
yetkili bir Volvo servisi ile
temas kurunuz.
1. SRS ve emniyet kemeri gergisi, SIPS
ve IC’yi içerir.
UYARI!
Sürü srasnda Hava Yast sistemi uyar
lambas yank kalrsa veya yanarsa, Hava
Yast sistemi tam olarak çalmyor
demektir. Uyar lambas emniyet kemeri
tokas, SRS, SIPS veya IC sisteminde bir
arzay iaret ediyor olabilir. En ksa
zamanda yetkili bir Volvo servisi ile temasa
geçiniz.
14
Güvenlik
Hava yastklar (SRS)
Sürücü tarafndaki hava yast
(SRS)
Otomobilde direksiyon üzerinde, emniyet
kemerinin salad korumay destekleyen bir
SRS (Dlave Güvenlik Sistemi) hava yast
bulunmaktadr. Hava yast direksiyon
simidinin göbeine yerletirilmitir. Direksiyon
üzerinde SRS AIRBAG ibaresi bulunmaktadr.
Yolcu tarafndaki
hava yast (SRS)
Otomobilde, yolcu tarafnda emniyet kemerinin
salad korumay destekleyen bir SRS
1
(Dlave
Güvenlik Sistemi) hava yast bulunmaktadr.
Bu hava yast torpido gözünün üst ksmnda
katlanm olarak yerletirilmitir ve kapak
panelinin üzerinde SRS AIRBAG ibaresi
bulunmaktadr.
UYARI!
Emniyet kemerleri ve hava yastklar birbiri
ile etkileimlidir. Emniyet kemeri
kullanlmazsa veya yanl kullanlrsa, bir
çarpma durumunda hava yastnn
salayaca koruma etkilenebilir.
1. Hava yast (SRS) otomobillerin
tümünde bulunmamaktadr. Bu özellik
otomobil siparii verilirken seçenekler
arasndan çkartlabilir.
UYARI!
Hava yast itiinde yaralanma riskini en
aza indirmek için, yolcular ayaklar yerde ve
srtlar koltuk arkalna dayal olacak
ekilde, mümkün olduu kadar dik bir
konumda oturmaldrlar. Emniyet kemerleri
bal olmaldr.
UYARI!
Hava yast (SRS) devreye sokulmu ise,
ön koltua asla çocuk koltuu veya çocuk
minderi yerletirmeyiniz
1
.
Asla bir çocuunu ön yolcu koltuunda
oturmasna ya da ayakta durmasna izin
vermeyiniz. Ön yolcu taraf hava yast
(SRS) devreye sokulmusa 140 cm’den ksa
boylu hiç kimse ön yolcu koltuuna
oturmamaldr.
Yukardaki tavsiyelere uyulmamas
çocuun hayatn tehlikeye sokabilir.
1. Devreye sokulmu/devreden çkartlm hava
yast (SRS) ile ilgili bilgiler için, bkz.17.
15
Güvenlik
Hava yastklar (SRS)
SRS sistemi, soldan direksiyon.
SRS sistemi
SRS sistemi, hava yastklar ve sensörlerden
oluur. Ar iddette bir çarpma sensörü
harekete geçirir ve hava yast/yastklar scak
gazla iirilir. Darbenin emilmesi için hava
yast basnç uygulandnda sönmeye balar.
Bu gerçekletiinde aracn içerisine duman
szar. Bu tamamen normaldir. Bütün bu süreç,
hava yastnn imesi ve sönmesi saniyenin
onda biri gibi bir sürede gerçekleir.
SRS sistemi, sadan direksiyon.
D KKAT! Sensörler, çarpmann seyrine ve
sürücü ve yolcu taraf emniyet kemerlerinin
takl olup olmadna bal olarak farkl
tepkiler verecektir. Bu nedenle bir çarpma
durumunda hava yastklarnn sadece birinin
lmas (veya hiçbirinin açlmamas)
mümkündür. SRS sistemi, araç üzerindeki
çarpma kuvvetlerini alglar ve buna uygun
olarak bir ya da daha fazla hava yastn açacak
ekilde tepki verir. Hava yastklarnn
kapasiteleri maruz kald çarpma kuvvetine
göre ayarlanr.
D KKAT! Hava yastklar, aracn maruz
kald çarpma kuvvetine göre kapasitelerinin
ayarlanmasn salayan bir fonksiyona sahiptir.
UYARI!
Onarmlar, yalnzca yetkili bir Volvo servisi
tarafndan gerçekletirilmelidir.
Hava yast sistemine yaplacak herhangi
bir müdahale, arzalara neden olabilir ve
ciddi kiisel yaralanmalarla sonuçlanabilir.
16
Güvenlik
Hava yastklar (SRS)
Soldan/Sadan direksiyonlu otomobillerde
yolcu hava yastnn yeri.
UYARI!
Yolcu hava yastnn yerletirildii yer
olan, gösterge panelinin önü ve üzerindeki
alana herhangi bir nesne koymaynz.
17
Güvenlik
Hava yastn (SRS) devreye sokma/devreden çkartma
Gösterge yolcu hava yastnn (SRS) devreden
çkarlm olduunu göstermektedir.
PACOS (istee bal)
Otomobilde PACOS bulunuyorsa, ön yolcu
hava yast (SRS) devreden çkarlabilir, bkz.
sayfa 18.
Mesaj
Dikiz ayas üzerindeki bir yazl mesaj yolcu
hava yastnn (SRS) devreden çkartldn
göstermektedir.
Devreye sokma/devreden çkartma
Yolcu hava yast anahtar, PACOS (Yolcu
Hava Yast Devre D Brakma Anahtar),
gösterge panelinin yolcu tarafnda
bulunmaktadr ve yolcu kaps açkken
eriilebilir sonraki sayfada bulunan "Anahtar
konumu" balkl ksma baknz. Anahtarn
gerekli konumda olup olmadn kontrol
ediniz. Volvo, dümenin konumunu
deitirmek için kontak anahtarnn
kullanlmasn tavsiye etmektedir (anahtara
benzer bir biçime sahip dier nesneler de
kullanlabilir).
UYARI!
Hava yast devreye sokulmu ise, ön
koltua asla çocuk koltuu veya çocuk
minderi yerletirmeyiniz.
1
Bu tavsiyeye uyulmamas çocuun hayatn
tehlikeye sokabilir.
1. Hava yastn (SRS) devreye sokma/
devreden çkartma ile ilgili bilgiler için
bkz. s. 17.
UYARI!
Otomobil ön yolcu hava yast (SRS) ile
donatlm ancak PACOS’a sahip deilse,
hava yast her zaman devrede olacaktr.
UYARI!
Tavan panelindeki yazl mesaj hava
yastnn (SRS) devreden çkartldn
belirtiyorsa ve kombine gösterge panelinde
hava yast uyar lambas görüntüleniyorsa,
ön yolcu koltuuna hiç kimsenin oturmasna
izin vermeyiniz. Bu, ciddi bir arza
olduunu göstermektedir. En ksa zamanda
yetkili bir Volvo servisi ile temasa geçiniz.
18
Güvenlik
Hava yastn (SRS) devreye sokma/devreden çkartma
PACOS (Yolcu Hava Yast Devre D
Brakma Anahtar) anahtar.
me konumu
1. Hava yast devrededir. Anahtar bu
konumdayken, 140 cm’den uzun kiiler
ön yolcu koltuuna oturabilirler fakat
çocuklarn, fakat bir çocuk koltuu ya da
çocuk minderiyle buraya oturmasna asla
izin verilmemelidir.
2. Hava yast devreden çkartlmtr.
Anahtar bu konumdayken, çocuklarn bir
çocuk koltuu ya da çocuk minderiyle ön
yolcu koltuuna oturmasna izin verilebilir
fakat 140 cm’den uzun kiiler asla
oturmamaldr.
UYARI!
Devreye sokulmu hava yast (yolcu
koltuu):
Hava yast devreye sokulmusa ön yolcu
koltuuna asla çocuk koltuu veya çocuk
minderi yerletirmeyiniz. Bu, 140 cm’den
ksa boylu herkes için geçerlidir.
Devreden çkartlm hava yast (yolcu
koltuu):
Hava yast devreden çkartlmsa ön
yolcu koltuuna 140 cm’den uzun boylu hiç
kimse oturmamaldr.
Yukardaki tavsiyelere uyulmamas hayati
tehlikeye yol açabilir.
19
Güvenlik
Yan hava yastklar (SIPS hava yastklar)
Yan hava yast konumlar.
Yan hava yastklar – SIPS yast
Çarpma kuvvetinin büyük bir ksm SIPS
(Yan Darbe Koruma Sistemi) tarafndan
zemine, tavana, kirilere, direklere ve karoserin
dier yapsal ksmlarna aktarlr. Sürücü ve ön
yolcu koltuklarnda bulunan yan hava yastklar
üs bölgesini korur ve SIPS sisteminin
önemli bir parçasdr. SIPS hava yast sistemi
iki ana bileenden olumaktadr: yan hava
yast ve sensör. Yan hava yastklar, ön
koltuklarn arkalklarna yerletirilmitir.
Çocuk koltuklar ve yan hava
yastklar
Yan hava yast, çocuk koltuunda ya da
çocuk minderinde oturan çocuklara otomobilin
salad korumay azaltmaz.
Otomobilin devreye sokulmu bir
1
yolcu hava
yast olmamas durumunda, ön yolcu
koltuuna bir çocuk koltuu veya çocuk
minderi yerletirilebilir.
UYARI!
Yan hava perdeleri, emniyet kemerlerine
destek olan bir sistemdir.
Her zaman emniyet kemeri taknz.
UYARI!
Onarmlar, yalnzca yetkili bir Volvo servisi
tarafndan gerçekletirilmelidir.
SIPS hava yast sistemine yaplacak
herhangi bir müdahale arzalara neden
olabilir ve ciddi kiisel yaralanmalara yol
açabilir.
UYARI!
Bu alan yan hava yast tarafndan
kullanlaca için, koltuun d ve kap
paneli arasndaki alana herhangi bir nesne
koymaynz.
UYARI!
Sadece Volvo onayl koltuk klflar
kullannz. Dier koltuk klflar, yan hava
yastklarnn çalmasn engelleyebilirler.
1. Devreye sokulmu/devreden çkartlm
hava yast (SRS) ile ilgili bilgiler için,
bkz. s. 17.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224
  • Page 225 225
  • Page 226 226
  • Page 227 227
  • Page 228 228
  • Page 229 229
  • Page 230 230
  • Page 231 231
  • Page 232 232
  • Page 233 233
  • Page 234 234
  • Page 235 235
  • Page 236 236
  • Page 237 237
  • Page 238 238
  • Page 239 239
  • Page 240 240
  • Page 241 241
  • Page 242 242
  • Page 243 243
  • Page 244 244
  • Page 245 245
  • Page 246 246
  • Page 247 247
  • Page 248 248
  • Page 249 249
  • Page 250 250
  • Page 251 251
  • Page 252 252
  • Page 253 253
  • Page 254 254
  • Page 255 255
  • Page 256 256
  • Page 257 257
  • Page 258 258

Volvo 2009 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu
Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur: