Montaj
■ Tekerlek jant teli dizilimi
Jant tellerinin șekilde görüldüğü gibi dizildiğinden emin olun.
Radyal montaj kullanılamaz.
Jant tellerini, ön tekerleğin sol yanı (rotorun monte edildiği yan) ve arka tekerleğin
sol ve sağ yanı için Șekil 1'de görüldüğü gibi, ön tekerleğin sağ yanı için ise Șekil
2'de görüldüğü gibi dizin.
■ Rotorun takılması
<SM-RT61>
Rotoru ve rotor sıkma plakasını hazneye takın ve daha sonra civataları Șekil 1'de
görüldüğü gibi takarak sıkın.
<SM-RT62/52>
■ Fren bacaklarının montajı
Koruyucu eldiven giyin ve Șekil 2'de
görüldüğü gibi rotora kuvvet uygulayarak
saat yönünde çevirin. Bu ișlemi yaparken,
rotor tespit civatalarını șekilde görülen
sırayı izleyerek sıkın.
Düz uçlu bir tornavida veya benzeri bir alet kullanarak, Șekil 3'te görüldüğü gibi,
sıkma plakasının kenarlarını civata bașlıklarının üzerinde bükün.
Tekerleğin
dönme yönü
Ön sol Arka sol Arka sağ Ön sağ
Șekil 1 Șekil 2
Șekil 1
Sıkma plakası
Rotor
Hazne
Rotor tespit civataları
(#T25 torx)
Sıkma torku:
2-4 N•m
Șekil 2 Șekil 3
Sıkma plakası
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik
kullanın.
Sıkma torku:
6-8 N•m
1. Bisiklete tekerleği takın. Fren bacağı
tespit civatalarını gevșetin ve
ardından fren bacakları solda ve
sağda çalıșacak șekilde bacakları
kadroya monte edin.
Gövde sıkma
civatası
Gövde tespit civataları
2. Koruyucu eldivenler giyerek, gövde sıkma civatasını sıkmak suretiyle adaptöre
ters saat yönünde baskı uygulayın.
3. Kablonun emniyete alınması
İç kabloyu șekilde görüldüğü gibi
yerleștirin ve daha sonra kablo
tespit civatasını sıkın.
6. Fren kolunu kabzaya değinceye
kadar yaklașık 10 defa sıkın ve
bileșenlerle herhangi bir problem
olup olmadığını ve aynı zamanda
tekerlek döndüğünde rotorların
ve fren pabuçlarının birbirlerini
engelleyip engellemediğini
kontrol edin.
7. Kablo ayar civatasını çevirerek kablodaki gevșekliği giderin.
Gövde sıkma civatası
Adaptör
Sıkma torku:
6-8 N•m
Sıkma torku:
6-8 N•m
4. Fren koluna basarak, fren bacaklarını istenen konuma ayarlayın ve ardından
gövde tespit civatalarını sıkın.
Sıkma torku:
6-8 N•m
5. Pabuç ayar vidasını iki "klik"
hareketiyle gevșetin.
Kablo sabitleme
somunu
İç kablo
Yaklașık
10 defa
sıkın
Civataların gevșemesini engellemek için, üç civatayı șekilde görüldüğü gibi
bir kapakla emniyete alın.
Kapaklar
< Ön > < Arka >
■ Post tipi için
Kapaklar
■ Fren pabuçları așındığında yapılacak ayar
Gövdeler üzerindeki pabuç ayar vidasını (A) ve (B) noktalarındaki boșluklar
0.2-0.4 mm olacak șekilde sıkmak için 3 mm Alyen anahtar kullanın.
Eğer 0.5 mm kalınlığa kadar așınmıșlarsa, fren pabuçlarını değiștirin.
Fren pabuçlarının değiștirilmesi
1. Bisiklet tekerleğini kadrodan ayırın ve ardından șekilde gösterildiği gibi fren
pabuçlarını çıkarın.
2. Pabuç ayar vidasını gevșetin ve
fren kolundaki kablo ayar
civatalarını gevșetmek için saat
yönünde çevirin.
Fren pabucu
Fren
Pabuçları
Rotor
Kablo ayar civatası
Çatal pim
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
• Lütfen, tekerleği takarken veya tekerleğe herhangi bir servis ișlemi
yaparken parmaklarınızı döner disk fren rotorundan uzak tutma
konusunda son derece dikkatli olun. Rotor, hareket halindeyken
parmaklarınızı ciddi șekilde yaralayabilecek keskinliğe sahiptir.
• İç kabloyu çıkıntı uzunluğu 20 mm'den az olacak șekilde ayarlayın.
Eğer çıkıntı uzunluğu daha fazla olursa, iç kablonun ucu rotor içinde
sıkıșarak tekerleğin kilitlenmesine neden olabilir ve bisiklet ileri doğru
savrularak ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
• Fren kolları ve rotor, frenler çalıșırken ısınır. Bu nedenle, sürüș
sırasında veya bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara
dokunmayın. Aksi halde elleriniz yanabilir. Frenleri ayarlamaya
bașlamadan önce fren bileșenlerinin yeteri kadar soğumuș olup
olmadığını kontrol edin.
• Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru șekilde
çalıștığından emin olun.
• Bisikleti sürmeden önce, pabuç kalınlıklarının 0.5 mm veya daha fazla
olduğunu kontrol edin.
• Frenler çalıșırken ses çıkması, fren pabuçlarının kullanım limitlerine kadar
așınmıș olduğunun göstergesi olabilir. Fren sisteminin yeterince
soğuduğundan emin olduktan sonra fren pabucu kalınlığını kontrol edin.
Eğer pabuç așınma uyarıcıları görülüyorsa, fren pabuçlarını değiștirin.
• Rotora veya fren pabuçlarına yağ veya gres bulaștırmamaya dikkat edin.
Aksi takdirde frenler doğru șekilde çalıșmayabilir.
• Eğer pabuçlara yağ veya gres bulașmıșsa, pabuçları değiștirmeniz
gerekir. Eğer rotora yağ veya gres bulașmıșsa, rotoru temizleyin. Eğer bu
ișlem yapılmazsa, frenler hatalı çalıșabilir.
• Fren kablosunda herhangi bir pas veya yıpranma olup olmadığını kontrol edin ve eğer
böyle bir durum varsa kabloyu derhal değiștirin. Eğer bu ișlem yapılmazsa, frenler hatalı
çalıșabilir.
• Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır.
Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
• Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin kayması bisikletten
düșmenize neden olabilir. Bu duruma meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri
erken ve nazikçe uygulayın.
• Eğer çabuk bağlantı kolu rotorla aynı taraftaysa, kolun rotora temas etme tehlikesi söz
konusudur. Bu nedenle, temas olup olmadığını kontrol edin.
• Bisikletinizin fren sisteminin çalıșmasını iyice anlamanız önemlidir. Bisikletinizin fren
sistemini uygun șekilde kullanmamanız kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak
ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık gösterebilir. Bu
nedenle (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma tekniğini
ve bisikletinizin çalıșma șeklini öğrendiğinizden emin olun. Bunun için bisiklet satıcınıza
danıșın ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu inceleyin. Pratik yaparak sürüș ve fren
yapma tekniğinizi geliștirin.
• M465/M495 disk frenler; BR-M465/M495 (fren bacakları), BL-M510/
ST-M510 (fren kolu), SM-RT61, SM/RT62/52 (rotor) ve Shimano pabuç
ünitesi (M08) ile birlikte kullanıldığında ideal performans sağlayacak șekilde
tasarlanmıștır. Kullanılan fren kolu, BL-M510/ST-M510 gibi V-frenler için iki
parmaklık bir kol olmalıdır.
Eğer BL-T400/ST-T400 gibi 4 parmaklık kollarla kombinasyon halinde
kullanılırsa, frenleme gücü daha yüksek olacaktır. Buna göre, eğer uygun bakım
yapılmazsa, belirli sürüș pozisyonları veya toplam ağırlık gibi bazı koșullar altında bisiklet
devrilerek yaralanmaya yol açabilir.
• Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi
yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı
șiddetle tavsiye ederiz.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
güvenli bir yerde muhafaza edin.
• Disk frenlerin bir alıșma süresi vardır. Alıșma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti kademeli
olarak artar. Frenlerin alıșma süresi içerisinde frenleme gücündeki artıșa dikkat edin.
Aynı durum fren pabuçları veya rotor değiștirildiğinde de gerçekleșir.
Not
• SM-RT52 rotoru resin pabuçlarla kullanılmalıdır. Eğer metal pabuçlar ile kullanılırsa,
pabuçlar çok çabuk așınacaktır.
• Eğer fren gövde bağlantısı ve mil yuvası paralel değilse, rotor ve gövde birbirine temas
edebilir.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili
değildir.
Pabuç
așınma
uyarıcıları
UYARI
Teknik Servis Talimatı
Disk Fren Sistemi
(Arazi Sürüșü için)
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız
tavsiye edilir.
20 mm'den
az
4. Fren pabucunu ve rotoru kontrol
ederek birbirlerine değmediklerinden
emin olduktan sonra, fren kolu
sıkıldığında herhangi bir problem
olușup olușmadığını kontrol edin.
*Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Rotor montaj
bileziği
TL-LR15
A
A
B
B
Pabuç ayar vidası
Pabuç ayar vidası
(0.2-0.4 mm) (0.2-0.4 mm)
Pabuç ayar vidası
3. <BR-M465>
Yeni fren pabuçlarını takın. Daha
sonra, çatal pimi bükerek açın.
<BR-M495>
Yeni fren pabuçlarını takın. Bu sırada
yaylı rondelayı takmayı unutmayın.
<BR-M465>
<BR-M495>
<BR-M495>
<BR-M465>
Yaylı rondela
3 mm Alyen
anahtarı
Sıkma torku:
2-4 N•m
Sıkma torku:
40-50 N•m
SI-8A10B-001-05
SI-8A10B-001
Fren gövdesi BR-M465 / BR-M495
Fren Kolu BL-M510 / ST-M510
Rotor SM-RT61, SM-RT62/52
Fren pabucu ünitesi (Resin pabuçlar) B01S
Fren kablosu
Fren pabucu ile rotor arasındaki boșluk
0.2-0.4 mm olacak șekilde pabuç ayar
vidasını sıkın.
2 mm
0.5 mm
■ Fren kolunun montajı
Montaj için 5 mm Alyen anahtarı
kullanın.
* TORX, Camcar LLC'nin tescilli
ticari markasıdır.