Shimano BR-M416 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz için de uygundur

Montaj
Tekerlek jant teli dizilimi
Jant tellerinin șekilde görüldüğü gibi dizildiğinden emin olun.
Radyal montaj kullanılamaz.
Jant tellerini, ön tekerleğin sol yanı (rotorun monte edildiği yan) ve arka tekerleğin
sol ve sağ yanı için Șekil 1'de görüldüğü gibi, ön tekerleğin sağ yanı için ise Șekil
2'de görüldüğü gibi dizin.
Rotorun takılması
<SM-RT51>
Rotoru ve rotor sıkma plakasını hazneye
takın ve daha sonra civataları Șekil 1'de
görüldüğü gibi takarak sıkın.
Fren kolunun montajı
Montaj için 5 mm Alyen anahtarı kullanın.
Fren gövdesinin montajı
Koruyucu eldiven giyin ve Șekil 2'de
görüldüğü gibi rotora kuvvet uygulayarak
saat yönünde çevirin. Bu ișlemi yaparken,
rotor tespit cıvatalarını șekilde görülen
sırayı izleyerek sıkın.
Düz uçlu bir tornavida veya benzeri bir alet kullanarak, Șekil 3'te görüldüğü gibi,
sıkma plakasının kenarlarını iıvata bașlıklarının üzerinde bükün.
Tekerleğin
dönme yönü
Ön sol Arka sol Arka sağ Ön sağ
Șekil 1 Șekil 2
Șekil 1
Sıkma plakası
Rotor
Hazne
Rotor tespit civataları
(#T25 torx)
Sıkma torku: 2-4 N·m
Șekil 2 Șekil 3
Sıkma plakası
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik
kullanın.
Sıkma torku: 6-8 N·m
1. Bisiklet tekerleğini takın. Fren
gövdesi tespit civatalarını gevșetin ve
ardından fren gövdesi solda ve sağda
çalıșacak șekilde gövdesi akdroya
monte edin.
Gövde sıkma
civatası
Gövde tespit civataları
2. Koruyucu eldivenler giyerek, gövde sıkma civatasını sıkmak suretiyle adaptöre
ters saat yönünde baskı uygulayın.
1. İç kabloyu kablo ayar civatasından
geçirin ve daha sonra kablo tespit
civatasını sıkın.
4. Fren kolunu kabzaya değinceye
kadar yaklașık 10 defa sıkın ve
bileșenlerle herhangi bir problem
olup olmadığını ve aynı zamanda
tekerlek döndüğünde rotorların ve
fren pabuçlarının birbirlerini
engelleyip engellemediğini kontrol
edin.
5. Kablo ayar civatasını çevirerek kablodaki gevșekliği giderin.
Gövde sıkma civatası
Adaptör
Sıkma torku: 6-8 N·m
Sıkma torku: 6-8 N·m
Kablo ayar
civatası
Kablo sabitleme
somunu
İç kablo
Yaklașık
10 defa sıkın
Civataların gevșemesini engellemek için, üç civatayı șekilde görüldüğü gibi bir
kapakla emniyete alın.
Kapaklar
< Ön > < Arka >
Post tipi için
Kapaklar
Fren pabuçları așındığında yapılacak ayar
Eskiyen pabuçlara boșluk ayarı yapmak için fren kolundaki ve fren gövdesindeki
kablo ayar civatalarını ve ayrıca pabuç ayar vidalarını kullanın. Pabuç kalınlık çizgisi
0.5 mm veya daha fazla olduğu sürece pabuçlar kullanılmaya devam edilebilir.
Pabuç eskidiğinde ayar yaparken, kablo ayar civatasını ve pabuç ayar vidasını
birlikte kullanın. Eğer sadece kablo ayar civatası kullanılırsa, 0.5 mm standart
değișim kalınlığına kadar pabucu kullanmak mümkün olmayacaktır. Ayrıca, frenler
devreye sokulmadığı halde pabuç ve rotor birbiriyle temas edebilir.
Eğer 0.5 mm kalınlığa kadar așınmıșlarsa, fren pabuçlarını değiștirin.
A ve B noktalarında boșlukları 0.2 -- 0.4 mm olacak șekilde ayarlayın.
Pabuç ayar vidası Kablo ayar civatası
Pabuç ayar vidası
<B tarafı>
Ayarlamak için pabuç ayar
vidasını sıkın.
<A tarafı>
Ayarlamak için fren kolundaki
veya fren gövdesindeki kablo
ayar civatasını çevirin.
Fren pabuçlarının değiștirilmesi
1. Bisiklet tekerleğini kadrodan ayırın ve ardından șekilde gösterildiği gibi fren
pabuçlarını çıkarın.
2. Pabuç ayar vidasını gevșetin ve fren
kolundaki ve fren gövdesindeki
kablo ayar civatalarını gevșetmek
için saat yönünde çevirin.
3. Yeni fren pabuçlarını takın. Daha sonra,
çatal pimi bükerek açın. Fren pabucu
ile rotor arasındaki boșluk 0.2--0.4 mm
olacak șekilde pabuç ayar vidasını
sıkın.
Fren pabucu
Kablo ayar civatası
Pabuç ayar vidası
Çatal pim
Çatal pim
Teknik Servis Talimatı SI-8EA0D-003
Disk Fren Sistemi
(Arazi Sürüșü için)
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız
tavsiye edilir.
4.
Fren pabucunu ve rotoru kontrol
ederek birbirlerine değmediklerinden
emin olduktan sonra, fren kolu
sıkıldığında herhangi bir problem
olușup olușmadığını kontrol edin.
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz : http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Genel Güvenlik Bilgileri
Lütfen, tekerleği takarken veya tekerleğe herhangi bir servis ișlemi
yaparken parmaklarınızı döner disk fren rotorundan uzak tutma
konusunda son derece dikkatli olun. Rotor, hareket halindeyken
parmaklarınızı ciddi șekilde yaralayabilecek keskinliğe sahiptir.
İç kabloyu çıkıntı uzunluğu 20 mm'den az olacak șekilde ayarlayın.
Eğer çıkıntı uzunluğu daha fazla olursa, iç kablonun ucu rotor içinde
sıkıșarak tekerleğin kilitlenmesine neden olabilir ve bisiklet ileri doğru
savrularak ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Fren kolları ve rotor, frenler çalıșırken ısınır. Bu nedenle, sürüș
sırasında veya bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara
dokunmayın. Aksi halde elleriniz yanabilir. Frenleri ayarlamaya
bașlamadan önce fren bileșenlerinin yeteri kadar soğumuș olup
olmadıklarını kontrol edin.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru șekilde
çalıștığından emin olun.
Bisikleti sürmeden önce, pabuç kalınlıklarının 0.5 mm veya daha fazla
olduğunu onaylayın.
Frenler çalıșırken ses çıkması, fren pabuçlarının kullanım limitlerine kadar
așınmıș olduğunun göstergesi olabilir. Fren sisteminin yeterince
soğuduğundan emin olduktan sonra fren pabucu kalınlığını kontrol edin.
Eğer pabuç așınma uyarıcıları görülüyorsa, fren pabuçlarını değiștirin.
Rotora veya fren pabuçlarına yağ veya gres bulaștırmamaya dikkat edin.
Aksi takdirde frenler doğru șekilde çalıșmayabilir.
Eğer pabuçlara yağ veya gres bulașmıșsa, pabuçları değiștirmeniz gerekir.
Eğer rotora yağ veya gres bulașmıșsa, rotoru temizleyin. Eğer bu ișlem
yapılmazsa, frenler hatalı çalıșabilir.
Fren kablosunda herhangi bir pas veya yıpranma olup olmadığını kontrol edin ve eğer
böyle bir durum varsa kabloyu derhal değiștirin. Eğer bu ișlem yapılmazsa, frenler hatalı
çalıșabilir.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır.
Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin kayması bisikletten
düșmenize neden olabilir. Bu duruma meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri
erken ve nazikçe uygulayın.
Eğer çabuk bağlantı kolu rotorla aynı taraftaysa, kolun rotora temas etme tehlikesi söz
konusudur. Bu nedenle, temas olup olmadığını kontrol edin.
Bisikletinizin fren sisteminin çalıșmasını iyice anlamanız önemlidir. Bisikletinizin fren
sistemini uygun șekilde kullanmamanız kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak
ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık gösterebilir. Bu
nedenle (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma tekniğini
ve bisikletinizin çalıșma șeklini öğrendiğinizden emin olun. Bunun için bisiklet satıcınıza
danıșın ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu inceleyin. Pratik yaparak sürüș ve fren yapma
tekniğinizi geliștirin.
M416 disk frenler; BR-M416/M416-A (fren bacakları), ST-M410/M405/M360/
BL-M421 (fren kolu), SM-53/51 (rotor) ve Shimano pabuç ünitesi ile birlikte
kullanıldığında ideal performans sağlayacak șekilde tasarlanmıștır. Kullanılan
fren kolu, ST-M410/M405/M360/BL-M421 gibi V-frenler için iki parmaklık bir
kol olmalıdır. Eğer ST-T300/T400 gibi 4 parmaklık kollarla kombinasyon
halinde kullanılırsa, frenleme gücü daha yüksek olacaktır. Buna göre, eğer
uygun bakım yapılmazsa, belirli sürüș pozisyonları veya toplam ağırlık gibi bazı koșullar
altında bisiklet devrilerek yaralanmaya yol açabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek,
așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden
olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
güvenli bir yerde muhafaza edin.
Disk frenlerin bir alıșma süresi vardır. Alıșma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti kademeli
olarak artar. Frenlerin alıșma süresi içerisinde frenleme gücündeki artıșa dikkat edin.
Aynı durum fren pabuçları veya rotor değiștirildiğinde de gerçekleșir.
Not
SM-RT53 rotoru, resin pabuçlarla kullanılmalıdır. Eğer metal pabuçlar ile kullanılırsa,
pabuçlar çok çabuk așınacaktır.
Eğer fren gövde bağlantısı ve mil yuvası paralel değilse, rotor ve gövde birbirine temas
edebilir.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili
değildir.
Pabuç
așınma
uyarıcıları
20 mm'den
az
2 mm 0.5 mm
<SM-RT53>
Rotor montaj bileziği
TL-LR15
Sıkma torku: 40 N·m
Kablo ayar civatası
Kablonun emniyete alınması
Rotor
2. Fren koluna basarak, fren gövdesini istenen konuma ayarlayın ve ardından
gövde tespit civatalarını sıkın.
3. Pabuç ayar vidasını iki "klik" hareketiyle
gevșetin.
Fren
Pabuçları
Pabuç ayar vidası
SI-8EA0D-003-05
UYARI
UYARI
Fren gövdesi BR-M416 / BR-M416-A
Fren Kolu ST-M410 / ST-M405 / ST-M360 / BL-M421
Rotor SM-RT53 / SM-RT51
Fren pabucu ünitesi (Resin pabuçlar) B01S
Fren kablosu
Sıkma torku: 6-8 N·m
* TORX, Camcar LLC'nin
tescilli ticari markasıdır.
  • Page 1 1

Shimano BR-M416 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz için de uygundur