C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
C
R
V
V
C
R
C
R
V
V
C
R
Konum pozisyonu Uygulanabilir fren
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Parçaları monte etmeden önce servis •
talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar
sürücünün ciddi șekilde yaralanmasına
neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını
kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bisikletinizin fren sisteminin çalıșmasını •
iyice anlamanız önemlidir. Bisikletinizin fren
sistemini uygun șekilde kullanmamanız
kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak
ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Kullanım her bisiklette farklılık gösterebilir. Bu
nedenle (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol
özellikleri dahil) uygun fren yapma tekniğini ve
bisikletinizin çalıșma șeklini öğrendiğinizden
emin olun. Bunun için bisiklet satıcınıza danıșın
ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu inceleyin.
Pratik yaparak sürüș ve fren yapma tekniğinizi
geliștirin.
Bu fren kolları, askı frenlerle ve Silindirik •
Frenlerle veya güç modülatörlü V-Frenlerle
uyumlu olmalarını sağlayan mod değiștirme
mekanizmasıyla donatılmıștır.
Yanlıș konum seçilmesi, așırı
veya yetersiz frenleme kuvvetine,
dolayısıyla tehlikeli kazalara sebebiyet
verebilir.
Yandaki tabloda verilen bilgiler
doğrultusunda doğru konumu
seçtiğinize emin olun.
C/R konumu
C, askı frenlerle uyumluluk
için konum pozisyonunu
ifade eder.
R, Silindirik Frenlerle
uyumluluk için konum
pozisyonunu ifade eder.
Askı frenler
V-konumu
V, güç modülatörlü
V-Frenler ile uyumlu
konum pozisyonunu ifade
eder.
Güç modülatörlü
V-Frenler
Konum değiștirme mekanizmalı fren kollarını
yukarıda verilen kombinasyonlarda kullanın.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde •
okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
güvenli bir yerde muhafaza edin.
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Vites koluyla bir defada bir dișli değiștirin
ve vites değiștirme sırasında pedallara
uyguladığınız kuvveti azaltın. Pedalları güçlü
bir șekilde çevirirken vites kolunu zorlarsanız,
ayaklarınız pedaldan kayabilir ve bisiklet
devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet
verebilir.
Parçalar doğal așınmaya ve normal •
kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı
garantili değildir.
NOT:
SI-6J30A
SB-8S20
BL-IM60
CJ-8S20
Teknik Servis Talimatı
Bisikleti kullanmadan önce, bu servis
talimatıyla birlikte Inter-8 hazne servis
talimatını da okuyun.
Revo-shift kol hareketi
Sekiz dișliden her birine geçiș yapmak için Revo-shift
kolunu çevirin.
Pedal çevirme performansı ağırlașır
Gösterge ilerleme yönü:
8
Gösterge
Pedal çevirme performansı hafifl er
Gösterge ilerleme yönü:
1
Kolun takılması
Kolu șekilde görüldüğü gibi monte edin.
Shimano yarım elcik
kullanılması durumunda,
gidonun düz kısmının
uzunluğu en az 166 mm
olmalıdır; Revo-shift kolunu
bu düz kısma takın.
1
2
3
Sıkın
f
22.2 mm
Kelepçe somunu
Gidon
5 mm Alyen anahtarı
Yarım elcik
Kelepçe
somunu
5 mm Alyen
anahtarı
Elcik
3
Sıkın
f
22.2 mm
2
1
Revo-shift kolu ve yarım
elcik arasında 0.5 mm
boșluk bırakın.
Sıkma torku: 6-8 N•m
Arka tekerleği kadrodan çıkarırken vites
kablosunun sökülmesi
Arka tekerleği kadrodan çıkarırken kabloyu
kaset bağlantıdan ayırın.
C
J
-
8
S
2
0
JA
PA
N
LOCK
Kaset bağlantı
1.
Ayar:
1
2.
Fren kablosunu kaset bağlantının fren
kablosu yuvasından çekerek çıkarın ve
ardından iç kabloyu braketteki yarıktan
çıkarın.
3.
İç kablo tespit civatası ünitesini kaset
bağlantı makarasından çıkarın.
Braket
Fren kablosu yuvası
Yarık
Fren kablosu yuvasından
çekerek çıkarın
Yarıktan
çıkarın
1
2
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
İç kablo tespit civatası ünitesi
Kaset bağlantı makarası
Eğer fren kablosunu kaset bağlantının fren
kablosu yuvasından çekerek çıkarmak
zorsa, kaset bağlantı makarasındaki deliğe
2 mm Alyen anahtarı veya #14 jant teli
sokun ve makarayı çevirerek iç kabloyu
gevșetin. Ardından, önce iç kablo tespit
civatası ünitesini makaradan çıkarın ve
bundan sonra fren kablosunu fren kablosu
yuvasından çıkarın.
İç kablo tespit civatası
ünitesini çıkarın
2
Fren kablosu
yuvasından
çekerek çıkarın
3
Makarayı
çevirin
1
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Makara deliği
2 mm Alyen anahtarı
veya #14 jant teli
Not :
Eğer kabloyu tekrar kullanıyorsanız, “Vites
kablosunun takılması” kısmındaki
7-9 adımlarına bakın.
Revo-shift kolunu
1
’e ayarlayın.
Vites kablosunun montajı
Bir iç kablo tamburuyla birlikte bir vites kablosu
kullanın.
Bir iç kablo tamburuyla birlikte kablo /
SIS-SP40 (4 mm çap)
1.
Revo-shift kolunu
1
’e ayarlayın.
Ayar:
2.
Kapak bağlantı civatasını gevșeterek üst kapağı
çıkarın.
Revo-shift kolu kenarı
Üst kapak
Kapak bağlantı civatası
3.
İç kabloyu kablo ayar civatasının deliğinden
geçirin. Ardından, iç kabloyu makaranın kanalına
takın ve iç kabloyu çekerek iç kablo tamburunu
makaranın deliğine oturtun.
Kablo ayar civatasındaki delik
1
Makaradaki kanal
2
3
Makaradaki delik
3
4.
Üst kapağı tekrar yerleștirin ve kapak bağlantı
civatasını sıkın.
Kapak bağlantı civatası
Üst kapak
5.
İç kabloyu plastik kapaklı uç yoluyla SIS-SP40
fren kablosundan geçirin.
(Kol tarafı)
Alüminyum kapak
Eğer fren kablosu kesilecekse, kapak takılı
olarak plastik kapaklı ucun yakınından kesin.
Daha sonra, kesilen ucu mükemmel șekilde
yuvarlaklaștırın ve plastik kapağı takın.
Plastik kapağı çıkarın.
Kesilen ucu
mükemmel șekilde
yuvarlaklaștırın.
Plastik kapağı takın.
Kaset bağlantı tarafı
6.
Fren kablosunun ucunun Revo-shift kolunun
kablo ayar civatasına emniyetli șekilde
oturduğunu kontrol ettikten sonra, iç kablo tespit
civatası ünitesini iç kabloya takın.
İç kablo tespit civatası ünitesi
Not : Bu iç kablo tespit civatası ünitesini
CJ-4S30 kaset bağlantı ile kullanmayın.
10 mm
(Siyah)
İç kablo tespit
somunu
İç kablo tespit
rondelası
İç kablo tespit civatası
İç kabloyu delikten geçirin.
101 mm
İç kablo tespit civatası ünitesini
takarken iç kabloyu çekin.
Sıkma torku: 4-6 N•m
7.
Kabloyu kaset bağlantı makarasını saracak
șekilde yaklaștırın, iç kablo tespit somunu dıșarıya
(mașa ucuna) doğru bakacak șekilde tutun ve iç
kablo tespit rondelasının düz kısmını makaradaki
boșluğa kaydırın.
İç kablo tespit
rondelasının düz kısmı
Makaradaki boșluk
İç kablo tespit
somunu
Makara
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
8.
Kabloyu ters saat yönünde 60° çevirerek kancaya
takın.
Kanca
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Kabloyu
60° çevirin
9.
İç kabloyu șekilde görüldüğü gibi makaraya
takın, iç kabloyu kaset bağlantı braketindeki
yarıktan geçirin ve ardından fren kablosunun
ucunu emniyetli bir șekilde fren kablosu yuvasına
oturtun.
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
İç kablo
Makara
Braket
Braket
Fren kablosu yuvası
Yarık
Fren kablosu
yuvasına sokun.
Yarıktan geçirin.
1
2
Eğer daha kolay ise, ilk önce fren kablosunu
fren kablosu yuvasına yerleștirin ve ardından
kaset bağlantı makarasına 2 mm Alyen
anahtarı veya #14 jant teli sokun ve makarayı
çevirerek iç kablo tespit civatası ünitesinin
makardaki boșluğa oturmasını sağlayın.
Fren kablosu
yuvasına sokun
1
İç kablo tespit civatası
ünitesini takın
3
Makarayı
çevirin
2
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Makaradaki delik
2 mm Alyen anahtarı
veya #14 jant teli
Not :
İç kablonun makara kılavuzunun içine doğru
șekilde oturup oturmadığını kontrol edin.
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Kılavuz
Kılavuz
Yanlıș
Uygun
10.
Fren kablosu bantlarıyla kabloyu kadroya
bağlayın.
10 cm
10 cm
15 cm
Fren kablosu bantları
Kaset bağlantının ayarlanması
1.
Revo-shift kolunu 4 ’e ayarlayın.
Bu sırada kaset bağlantı braketi üzerindeki sarı
ayar çizgilerinin makarayla hizalandığından emin
olun.
Sarı ayar çizgileri
Kaset bağlantı üzerindeki sarı ayar çizgileri
iki yerde bulunur. Daha kolay görünenini
kullanın.
Bisiklet dik dururken
Düz olmalıdır
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Kaset bağlantı braketi
Kaset bağlantı
makarası
Bisiklet ters çevrildiğinde
Düz olmalıdır
Kaset bağlantı braketi
Kaset bağlantı
makara
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Eğer sarı ayar çizgileri hizalanmazsa, Revo-
shift kolunun kablo ayar civatasını çevirerek
ayar çizgilerini hizalayın. Bundan sonra,
Revo-shift kolunu bir kez daha
4 ’ten
1
’e ve ardından tekrar
4
’e hareket ettirin
ve ardından sarı ayar çizgilerinin hizalanıp
hizalanmadığını kontrol edin.
Kablo ayar civatası
2.
Kaset bağlantıyı ayarladıktan sonra, iç
kablonun fazlalığını kesin ve iç
kablo kapsülüni takın.
İç kablo
kapsülü
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
15-20 mm
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber
verilmeden değișiklik yapılabilir. (Türkçe)
Ayar:
4
Silindirik Frenler
SI-6J30A-05
Revo-shift kolu
Plastik kapak
Plastik kapak