Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
• Parçaları monte etmeden önce servis
talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar
sürücünün ciddi șekilde yaralanmasına
neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını
kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bisikletinizin fren sisteminin çalıșmasını •
iyice anlamanız önemlidir. Bisikletinizin fren
sistemini uygun șekilde kullanmamanız
kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza
yaparak ciddi șekilde yaralanmanıza neden
olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık
gösterebilir. Bu nedenle (fren kolu kuvveti
ve bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun
fren yapma tekniğini ve bisikletinizin çalıșma
șeklini öğrendiğinizden emin olun. Bunun
için bisiklet satıcınıza danıșın ve bisikletinizin
kullanım kılavuzunu inceleyin. Pratik yaparak
sürüș ve fren yapma tekniğinizi geliștirin.
Bu fren kolları, askı frenlerle ve silindirik •
frenlerle veya güç modülatörlü V-FRENLERLE
uyumlu olmalarını sağlayan mod değiștirme
mekanizmasıyla donatılmıștır.
Yanlıș konum seçilmesi, așırı
veya yetersiz frenleme kuvvetine,
dolayısıyla tehlikeli kazalara
sebebiyet verebilir.
Yandaki tabloda verilen bilgiler
doğrultusunda doğru konumu
seçtiğinize emin olun.
C R
V
V
C
R
C/R konumu
V
V
C R
C
R
V-konumu
Konum pozisyonu Uygulanabilir fren
Güç modülatörlü
V-FRENLER
Askı frenler
C, askı frenlerle uyumluluk
için konum pozisyonunu
ifade eder.
R, silindirik frenlerle
uyumluluk için konum
pozisyonunu ifade eder.
V, güç modülatörlü
V-FRENLER ile uyumlu
konum pozisyonunu ifade
eder.
Konum değiștirme mekanizmalı fren kollarını
yukarıda verilen kombinasyonlarda kullanın.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir •
șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak
üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
UYARI
-
Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Vites koluyla bir defada bir dișli değiștirin
ve vites değiștirme sırasında pedallara
uyguladığınız kuvveti azaltın. Pedalları güçlü
bir șekilde çevirirken vites kolunu zorlarsanız,
ayaklarınız pedaldan kayabilir ve bisiklet
devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
NOT:
Parçalar doğal așınmaya ve normal •
kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı
garantili değildir.
SI-65R0C-001
SB-7S45
BL-IM45
CJ-NX10
Teknik Servis Talimatı
Bisikleti kullanmadan önce, bu servis
talimatıyla birlikte Inter-7 hazne servis
talimatını da okuyun.
Revo-shift lever operation
Revo-shift kol hareketi
Yedi dișliden her birine geçiș yapmak için Revo-shift
kolunu çevirin.
Gösterge
Revo-shift kolu
Pedal çevirme performansı ağırlașır
Gösterge ilerleme yönü:
7
Gösterge ilerleme yönü:
1
Pedal çevirme performansı hafifl er
Kolun takılması
Kolu șekilde görüldüğü gibi monte edin.
7
s
2
1
2
1
Sıkma torku:
6-8 N•m
Sıkma torku:
6-8 N•m
Gidon
Gidon
Kelepçe somunu
Kelepçe somunu
5 mm Alyen anahtarı
5 mm Alyen anahtarı
Elcik
Yarım elcik
Sıkın
Sıkın
f
22.2 mm
f
22.2 mm
Shimano yarım
elcik kullanılması
durumunda, gidonun
düz kısmının uzunluğu
en az 157 mm
olmalıdır; Revo-shift
kolunu bu düz kısma
takın.
Revo-shift kolu
ve yarım elcik
arasında 0.5 mm
boșluk bırakın.
Arka tekerleği kadrodan çıkarırken
vites kablosunun sökülmesi
C
J
-
N
X
1
0
J
A
P
A
N
LO
C
K
7s
2
1
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
LO
C
K
3
1
2
Revo-shift kolunu
1
’e ayarlayın.
Arka tekerleği kadrodan çıkarırken kabloyu
kaset bağlantıdan ayırın.
1.
Fren kablosunu kaset bağlantının fren
kablosu yuvasından çekerek çıkarın ve
ardından iç kabloyu braketteki yarıktan
çıkarın.
2.
İç kablo tespit civatası ünitesini kaset
bağlantı makarasından çıkarın.
3.
Eğer fren kablosunu kaset bağlantının fren
kablosu yuvasından çekerek çıkarmak
zorsa, kaset bağlantı makarasındaki deliğe
2 mm Alyen anahtarı veya #14 jant teli
sokun ve makarayı çevirerek iç kabloyu
gevșetin. Ardından, önce iç kablo tespit
civatası ünitesini makaradan çıkarın ve
bundan sonra fren kablosunu fren kablosu
yuvasından çıkarın.
Eğer kabloyu tekrar kullanıyorsanız, “Vites
kablosunun takılması” kısmındaki 8-10
adımlarına bakın.
Not :
Yarıktan
çıkarın
Fren kablosu yuvasından
çekerek çıkarın
Fren kablosu
yuvasından
çekerek çıkarın
İç kablo tespit
civatası ünitesini
çıkarın
Makarayı
çevirin
Kaset bağlantı
Ayar:
1
Vites kablosu yuvası
Braket
Yarık
Kaset bağlantı makarası
İç kablo tespit civatası ünitesi
Makara deliği
2 mm Alyen anahtarı
veya #14 jant teli
Vites kablosunun montajı
Bir iç kablo tamburuyla birlikte bir vites kablosu kullanın.
Revo-shift kolu kenarı
Bir iç kablo tamburuyla birlikte
kablo / SIS-SP40 (4 mm çap)
7s
7s
Revo-shift kolunu
1
’e ayarlayın. Daha sonra,
Revo-shift kolunun kablo ucu askı kapağını
șekilde görüldüğü gibi kaydırarak çıkarın.
1.
Kablo ayar kapağını kablo ayar civatası yaklașık
7-8 mm çıkıntı yapacak kadar çevirin. Bundan
sonra, kapak tespit vidasını gevșetin ve ardından
gösterge kapağını çıkarın.
2.
İç kabloyu Revo-shift kolunun kablo ucu askı
deliğinden geçirin ve ardından iç kabloyu çekerek
iç kablonun ucundaki tamburun kablo ucu askı
deliğine oturmasını sağlayın.
3.
İç kabloyu kablo ayar civatasından geçirin.
Bu sırada, kabloda herhangi bir bükülme
olușturmamaya dikkat ederek iç kabloyu çekin.
4.
Ayar:
1
Kablo ucu askı
kapağı
Kablo ayar kapağı
Kapak bağlantı civatası
Gösterge kapağı
Kablo ayar
civatası
7-8 mm
Uygun Yanlıș Yanlıș
İç kablo ucuna dikkat edin
Kablo ucu askı deliği
İç kablo tamburu,
kablo ucu askı
deliğine emniyetli
șekilde oturmalıdır.
Kablo ayar civatası
Șekilde görülen pozisyondayken
kabloyu çok güçlü bir șekilde
çekmeyin.
Bükülmemesi
için iç kabloyu
parmaklarınızla
bastırın.
7s
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
Gösterge kapağını kapak bağlantı civatasıyla
monte edin ve ardından kablo ayar civatasını
tekrar orijinal konumuna dönünceye kadar sıkın.
5.
İç kabloyu plastik kapaklı uç yoluyla SIS-SP40
fren kablosundan geçirin.
6.
Fren kablosunun ucunun Revo-shift kolunun
kablo ayar civatasına emniyetli șekilde
oturduğunu kontrol ettikten sonra, iç kablo tespit
civatası ünitesini iç kabloya takın.
7.
Kabloyu kaset bağlantı makarasını saracak
șekilde yaklaștırın, iç kablo tespit somunu dıșarıya
(mil yuvasına) doğru bakacak șekilde tutun ve iç
kablo tespit rondelasının düz kısmını makaradaki
boșluğa kaydırın.
8.
Kablo ayar civatası
Kapak bağlantı civatası
Gösterge kapağı
Alüminyum kapak
Plastik kapak
Plastik kapak
İç kablo tespit somunu
İç kablo tespit somunu
İç kablo tespit rondelasının
düz kısmı
Makaradaki boșluk
Makara
Sıkma torku: 3.5-5.5 N•m
İç kablo tespit civatası ünitesini
takarken iç kabloyu çekin.
101 mm
İç kabloyu delikten geçirin.
10 mm
İç kablo tespit rondelası
İç kablo tespit civatası
İç kablo tespit civatası ünitesi
Bu iç kablo tespit civatası ünitesini
CJ-4S30 kaset bağlantı ile kullanmayın.
Not :
Kaset bağlantı tarafı
Plastik kapağı takın.
Plastik kapağı çıkarın.
Kesilen ucu mükemmel
șekilde yuvarlaklaștırın.
Eğer fren kablosu kesilecekse, kapak takılı
olarak plastik kapaklı ucun yakınından kesin.
Daha sonra, kesilen ucu mükemmel șekilde
yuvarlaklaștırın ve plastik kapağı takın.
(Kol tarafı)
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
2
1
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
7s
Kanca
İç kablo
Makara
Braket
Vites kablosu yuvası
Yarık
Braket
Makaradaki delik
2 mm Alyen anahtarı
veya #14 jant teli
Kılavuz
Kılavuz
Kablo ucu askı
kapağı
Uygun
Yanlıș
Yarıktan
geçirin.
Fren kablosu
yuvasına sokun.
İç kablo tespit civatası
ünitesini takın
Fren kablosu
yuvasına
sokun
Makarayı
çevirin
İç kablonun makara kılavuzunun içine
doğru șekilde oturup oturmadığını kontrol
edin.
Not :
Eğer daha kolay ise, ilk önce fren
kablosunu fren kablosu yuvasına yerleștirin
ve ardından kaset bağlantı makarasına
2 mm Alyen anahtarı veya #14 jant teli
sokun ve makarayı çevirerek iç kablo tespit
civatası ünitesinin makardaki boșluğa
oturmasını sağlayın.
Kabloyu ters saat yönünde 60 çevirerek kancaya
takın.
9.
İç kabloyu șekilde görüldüğü gibi makaraya
takın, iç kabloyu kaset bağlantı braketindeki
yarıktan geçirin ve ardından fren kablosunun
ucunu emniyetli bir șekilde fren kablosu
yuvasına oturtun.
10.
Kablo ucu askı kapağını Revo-shift koluna takın.
11.
Fren kablosu
bantlarıyla
kabloyu kadroya
bağlayın.
12.
10 cm
10 cm
15 cm
Fren kablosu bantları
Kaset bağlantının ayarlanması
Revo-shift kolunu 1’den 4’e hareket ettirin.
Bu sırada kaset bağlantı braketi üzerindeki
kırmızı veya sarı ayar çizgilerinin makarayla
hizalandığından emin olun.
1.
C
J
-
N
X
1
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
Kırmızı veya sarı ayar çizgileri
7s
Ayar:
4
C
J-
N
X10
J
A
P
A
N
L
O
C
K
C
J-
N
X1
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
Kaset bağlantı üzerindeki kırmızı veya sarı
ayar çizgileri iki yerde bulunur. Daha kolay
görünenini kullanın.
Bisiklet dik dururken
Bisiklet ters çevrildiğinde
Düz olmalıdır
Düz olmalıdır
Kaset bağlantı
makarası
Kaset bağlantı
braketi
Kaset bağlantı
braketi
Kaset bağlantı
makarası
7s
Eğer kırmızı veya sarı ayar çizgileri hizalanmazsa,
Revo-shift kolunun kablo ayar civatasını
çevirerek ayar çizgilerini hizalayın. Bundan
sonra, Revo-shift kolunu bir kez daha
4
’ten
1
’e ve ardından tekrar
4
’e hareket ettirin
ve ardından kırmızı veya sarı ayar çizgilerinin
hizalanıp hizalanmadığını kontrol edin.
Kablo ayar civatası
Kaset bağlantıyı ayarladıktan sonra, iç kablonun
fazlalığını kesin ve iç kablo kapsülüni takın.
2.
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
İç kablo kapsülü
15-20 mm
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber
verilmeden değișiklik yapılabilir. (Türkçe)
2
1
3
7
s
Silindirik frenler
SI-65R0C-001-05
Kabloyu 60°
çevirin