• Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin
zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına neden olabilecek alkali-bazlı veya
asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
• Güçlendirilmiş bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri bağlamak için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiş bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden
önce aşağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiş bağlantı pimlerinden başka bağlantı
pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiş
bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir
ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Eğer dişlilerin sayısındaki bir değişiklik nedeniyle
zincirin uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri
bir güçlendirilmiş bağlantı pimi veya uç pimi
kullanılarak bağlandığı yerden başka bir noktada
kesin. Zincir, güçlendirilmiş bağlantı pimiyle veya
uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda
hasar görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin.
Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüşse, zincir değiştirilmelidir Eğer
bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir şekilde okuyun.
Gevşek, aşınmış veya hasar görmüş parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi
yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı
şiddetle tavsiye ederiz.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir şekilde okuyun ve daha sonra başvurmak
üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
• Eğer dişli değiştirme işlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiştiriciyi
yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevşeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise,
vites değiştiriciyi değiştirmeniz gerekir.
• Vites değiştiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları
(mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dişli değiştirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik
derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve dış
muhafazanın çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevşeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı
değiştirmelisiniz.
• Eğer zincir kullanım sırasında dişlilerden çıkıyorsa, dişlileri ve zinciri değiştirin.
• RD-M970 ters yay tipi arka vites değiştiriciyi alçak taraftan ayarlayın.
• İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS
vites değiştirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
• Her zaman aynı grup işaretleri bulunan dişli seti kullanmaya özen gösterin.
Kesinlikle farklı grup işaretine sahip olan bir dişli yatağıyla
birlikte kullanmayın.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar
boşluğa sahip olan bir vites kablosu kullanın. Ayrıca, gidon
tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip
etmediğini kontrol edin.
• Vites kablosunun ve fren kablosunun fren işlemleri sırasında
birbirini engellemediğinden emin olun. Aksi takdirde, frenleme
sırasında temas oluşabilir.
Kabloları gidon herhangi bir yönde tamamen döndürüldüğünde
aralarında hala bir miktar gevşeklik kalacak şekilde takın.
• Vites kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya
başka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dişli değiştirme performansı
zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve dış kablonun içini gresleyerek uygun şekilde
kaydıklarından emin olun.
• Düzgün çalışma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini
kullanın.
• Dişli değişimine göre kolların hareketi sadece ön aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Parçalar doğal aşınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karşı
garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel
bisiklet satıcınıza danışın.
Zincir
Güçlendirilmiş
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok ince
zincir
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites ince
zincir
TL-CN32 / TL-CN27
Genel Güvenlik Bilgileri
Gümüş
Siyah
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Türkçe)
En iyi performansı sağlamak için, aşağıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değişecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dişli
sistemine aşırı yük binebilir. Arka süspansiyon “A” boyutunun
en uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dişli ve en
büyük ayna dişlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek
zincirin uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket
miktarı büyükse, zincir en küçük ayna dişlisi ve en küçük dişli
üzerindeyken zincirdeki gevşeklik uygun şekilde alınabilir.
A
A'
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta en büyük
dişlide iken)
En büyük
dişli
Zincir
En büyük
ayna dişlisi
Güçlendirilmiş Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Özellikler
Arka Vites Değiştirici
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup işaretleri
Teknik Servis Talimatı SI-5VW0A-001
RD-M970
Arka değiştirici
Arka vites değiştiricinin montajı
Montajı yaparken, B-gerginlik ayar vidasının mil yuvası tırnağıyla temas
etmemesine dikkat edin. Aksi takdirde deformasyon oluşabilir.
Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
Göbek mili Sıkma torku:
8-10 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası tırnağı
B-gerginlik ayar
vidası
Küçük bir dişliden büyük bir dişliye geçmek için (ÇOKLU
BOŞALTMA)
Sadece bir dişliyle geçiş yapmak için kolu (1) konumuna hareket
ettirmek ve bir defada iki dişliyle geçiş yapmak için kolu (2) konumuna
hareket ettirmek için kol kursunu değiştirerek istenen dişli sayısı geçişine
ayarlayabilirsiniz. Bu şekilde en fazla iki vites değişimi yapılabilir.
Kolların çalıştırılması
Bu Servis Talimatı ST-M975 ÇİFT KONTROL kolu RD-M970 ters yaylı tip arka vites değiştiriciyle birlikte kullanıldığında geçerli olan
çalıştırma yöntemini açıklamaktadır. Eğer RD-M971 üst normal tipi vites değiştiriciyle birlikte kullanılıyorsa, işlemler ve gösterge
ekranları ters sırada gerçekleşir.
Kavrama mesafesinin ayarlanması
Kavrama mesafesini vites değiştirme ve frenleme için en rahat
düzeyde ayarlamanız tavsiye edilir.
■ Dişli değiştirme işlemi
Kol, dişli değişiminden sonra serbest bırakıldığında daima ilk
konumuna geri döner. Kolu çalıştırırken, daima aynı zamanda krank
kolunu da çevirin.
Büyük bir dişliden küçük bir dişliye geçmek için
Sadece bir dişliyle geçiş yapmak için kolu (1) konumuna hareket
ettirmek ve bir defada iki dişliyle geçiş yapmak için kolu (2) konumuna
hareket ettirmek için kol kursunu değiştirerek istenen dişli sayısı geçişine
ayarlayabilirsiniz. Bu şekilde en fazla iki vites değişimi yapılabilir.
Ana kola veya ikincil
boşaltma koluna basıldığında
kablo gerginliğinin derhal
boşaltılması nedeniyle, HIZLI
BOŞALTMA mekanizması
hızlı dişli değişimini mümkün
kılar. Aynı zamanda kollar
tek bir işlemle iki dişli
değiştirebilmeniz için
bir ÇOKLU BOŞALTMA
mekanizmasıyla donatılmıştır.
Kolun ilk konumu
Kolun ilk konumu
Yardımcı boşaltma kolu
Genişler
Daralır
Birinci eklem
Kol ucu
2 mm Alyen anahtarı
Yaklaşık
2 mm
■ Fren kolunun
çalıştırılması
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir
çapa sahip olacak şekilde yuvarlayın.
Aynı dış ucun
kapsülünü vites
kablosunun kesik
ucuna takın.
Dış uç kapsül
Sıkma torku:
5-7 N•m
Kabloyu arka vites değiştiriciye bağlayın
ve kablodaki ilk gevşekliği aldıktan sonra,
arka vites değiştiriciyi şekilde görüldüğü gibi
tekrar sabitleyin.
Çekin
İç kabloyu vites değiştiriciye
şekilde görüldüğü gibi
bağlayın.
Kanal
Not : Kablonun kanala iyice
yerleştiğinden emin olun.
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun vites kablosu
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
5. SIS Ayarı
Krank kolunu çevirirken kolu bastırmak suretiyle vites değiştiriciyi
en büyük dişliye hareket ettirin. Daha sonra, kolu bir defa
çalıştırarak vites değiştiriciyi ikinci vites dişlisine hareket ettirin.
Bu işlemden sonra, kolu oynama mesafesinin sonuna kadar
çalıştırın ve krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Kablo ayar cıvatasını saat
yönünde çevirerek zincir ikinci
zincire geri dönünceye kadar
sıkın.
* Ayar cıvatasını vites kablosu ayar
tamburunun kapağıyla birlikte
çevirin.
Kablo ayar cıvatasını ters saat
yönünde çevirerek, zincir bir
dişliye dokunarak ses çıkarıncaya
kadar gevşetin.
* Ayar cıvatasını vites kablosu ayar
tamburunun kapağıyla birlikte çevirin.
Ses tamamen
kesildiğinde
23
23 23
23
Ayar cıvatası Ayar Cıvatası
İdeal ayar
En iyi ayar, kablo ayar cıvatasının kol çalıştırılmadan ses
çıkıncaya kadar (saat yönünde) sıkılmasıyla ve daha sonra bu
noktadan 90 - 180 derece (ters saat yönünde) gevşetilmesiyle
elde edilir.
Kolu çalıştırarak vites değiştirin ve dişli konumlarından herhangi
birinde gürültü oluşup oluşmadığını kontrol edin.
SIS Ayarı
Pro-Set hizalama bloğu
Dişlinin montajı
Zinciri Pro-Set hizalama bloğu takılı
olarak monte edin. Monte ettikten
sonra Pro-Set hizalama bloğunu
çıkarın.
Krank kolunu çevirerek vites
değiştiriciyi alt konuma ayarlayın.
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük ayna dişlisi ve en büyük dişli üzerine takarak
krank kolunu geriye doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik
ayar vidasını çevirerek kılavuz makarayı dişliye mümkün
olduğu kadar yakın, fakat
dokunmayacak şekilde
ayarlayın. Daha sonra, zinciri
en küçük dişliye ayarlayın
ve yukarıdaki işlemi
tekrarlayarak makaranın
dişliye dokunmadığından
emin olun.
En büyük dişli En küçük dişli
B-gerginlik ayar
vidası
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka
vites değiştirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü
aksesuar alüminyum kapakla
değiştirmeniz tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı vites
kablosunun ucu vites değiştirici
tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiştirici tarafı
Sıkma torku:
6-8 N•m
Dış çapı maksimum 32 mm olan elcik
kullanın.
Kolun takılması
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine
takarken, karbon malzemenin hasar
görmesine neden olabilecek aşırı sıkmayı
veya parçalar için tespit kuvvetinin
eksikliğine neden olabilecek yetersiz sıkmayı
engellemek için, karbon kadro/parça
üreticisinin sıkma torku tavsiyesine uyun.
4 mm Alyen anahtarı
1. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın doğrudan en büyük
dişliyle hizalanacak bir konuma
hareket etmesini sağlayın.
Kılavuz makara
En büyük
dişli
Alt ayar vidası
2. Üst ayar
Vites değiştiriciyi elinizle çekerek üst konuma hareket ettirirken
krank kolunu çevirin ve daha sonra üst ayar vidasını çevirerek
kılavuz makaranın arkadan
bakıldığında en küçük dişlinin
dış çizgisiyle hizalanmasını
sağlayın.
Krank kolunu çevirerek vites
değiştiriciyi alt konuma
ayarlayın.
Üst ayar vidası
En küçük dişlinin dış
çizgisi
Kılavuz makara
3. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
Kolu sekiz defa veya daha fazla
çalıştırarak en alt konuma ayarlayın.
Daha sonra, iç delik kapağını çıkarın ve
iç kabloyu bağlayın.
İç delik kapağı
İç kablo
İç delik kapağını şekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın. Durduktan
sonra daha fazla çevirmeyin. Aksi takdirde
kapak üzerindeki diş hasar görebilir.
İç delik kapağı
Sıkma torku:
0.3-0.5 N•m
UYARI
Seriler XTR
ÇİFT KONTROLLÜ Kol ST-M975
Vites kablosu SIS-SP41
Arka değiştirici RD-M970
Tip SGS / GS
Arka hazne FH-M975 / FH-M970
Dişliler 9
Kaset dişli CS-M970
Zincir CN-7701
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası RD-M970
Tip SGS GS
Dişliler 9 9
Toplam kapasite 43D 33D
En büyük dişli 34D 34D
En küçük dişli 11D 11D
Ön aynakol diş farkı 22D 22D
6.5 mm
7.1 mm
tur_280404_5VW0A_001.indd 1tur_280404_5VW0A_001.indd 1 08-05-2008 13:43:1908-05-2008 13:43:19