Genel Güvenlik Bilgileri
Not
Eğer dişli değiştirme işlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiştiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.•
Eğer bağlantılardaki gevşeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiştiriciyi değiştirmeniz gerekir.•
Vites değiştiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.•
Eğer dişli değiştirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun •
yağlanıp yağlanmadığını ve fren kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
Eğer bir makaradaki gevşeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiştirmelisiniz.•
Eğer tekerlek sertleşir ve zor dönmeye başlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.•
Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dışarı çıkabilir.•
Dişlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması, •
dişlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında dişlilerden çıkıyorsa, dişlileri ve zinciri değiştirin.•
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites değiştirme fonksiyonunu bozma •
eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
Her zaman aynı grup işaretleri bulunan dişli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle farklı grup işaretine sahip olan bir dişli •
yatağı ile birlikte kullanmayın.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boşluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın. •
Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya başka tipte gres yağları kullanmayın; aksi •
takdirde dişli değiştirme performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun şekilde kaydıklarından emin olun.•
Düzgün çalışma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın. •
Dişli değişimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.•
Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapışma eğilimi gösteren •
türde bir yağ ise, plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle,
fren yağının bu plastik parçalara yapışmadığından emin olmalısınız. SHIMANO disk frenlerinde kullanılan
mineral yağ, plastik parçalara yapışması durumunda çatlamaya veya renk bozulmasına neden olmaz. Ancak, yabancı
partiküllerin yapışmasını engellemek için bu parçalar önceden alkolle temizlenmelidir.
Gösterge ve vites değişim ünitesini sökmeyin. Bu işlem üniteye hasar verebilir veya yanlış çalışmasına neden olabilir.•
Parçalar doğal aşınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karşı garantili değildir.•
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danışın. •
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir temizleyici
maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler
kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir."
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli şekilde bağlanmış olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir şekilde •
gevşekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
Güçlendirilmiş bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleştirmek için kullanın.•
İki farklı tipte güçlendirilmiş bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce aşağıdaki tabloyu inceleyin.•
Güçlendirilmiş bağlantı pimlerinden başka bağlantı
pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun
olmayan bir güçlendirilmiş bağlantı pimi veya alet
kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya
yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dişli sayısındaki bir değişiklik nedeniyle zincirin •
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiş
bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak bağlandığı yerden
başka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiş bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı yerden
kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik •
çok zayıfsa veya zincir hasar görmüşse, zincir değiştirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir
kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Shimano CN-7701, CN-HG93 ve CN-HG73 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan •
bir aynakol kullanın. Eğer 8 veya daha düşük vites uyumlu bir aynakol kullanılırsa, aynakol dişli değişim problemleri oluşabilir
veya zincir pimleri düşerek zincirin kopmasına neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir şekilde okuyun. Gevşek, aşınmış veya hasar görmüş parçalar,
bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı şiddetle
tavsiye ederiz.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir şekilde okuyun. Eğer ayarlar doğru şekilde yapılmazsa, zincir
yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi şekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir şekilde okuyun ve daha sonra başvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin. •
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup işaretleri
[Takma işlemi]
3. B kolunu en az sekiz defa çalıştırarak
kolu en üst konuma ayarlayın.
4. Gösterge iğnesinin sol tarafa
baktığını doğrulayın ve göstergenin
altındaki pimi ve üstündeki çıkıntıyı
vites kolu ünitesi üzerindeki U
işaretleriyle hizalayın. Daha sonra,
şekilde görüldüğü gibi çıkıntıdan
başlayarak ve pimle devam ederek
göstergeyi vites kolu ünitesine
yerleştirin.
5. İki gösterge tespit vidasını sıkın.
6. Göstergenin çalışmasını kontrol edin. Eğer gösterge doğru
şekilde çalışmıyorsa, 3 ve 4 adımlarına özel dikkat göstererek
tekrar takın.
En iyi performansı sağlamak için aşağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Göstergenin değiştirilmesi ve takılması
Arka Vites Değiştirici
Kaset dişli kombinasyonu Arka hazne
Sökme ve takma işlemleri sadece gösterge çıkarılırken veya
değiştirilirken yapılmalıdır. Ön için, çıkarma ve takma işlemlerini
yaparken dönme yönü iğne konumuna terstir.
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)
[Çıkarma işlemi]
1. Göstergeyi sabitleyen iki gösterge tespit vidasını çıkarın.
2. Merceği şekilde görüldüğü gibi yukarı kaldırın, kancalı parçayı
ayırın ve gösterge ünitesini çıkarın.
<Eğer göstergeyi takmıyorsanız>
1. Şekilde görüldüğü gibi, göstergeye bağlı olan gösterge braketi
koruyucu kapağını en kısa kulakçıktan başlayarak çıkarın.
2. İlk okarak, gösterge braketi koruyucu kapağının kulakçığını U
işareti taşımayan yuvaya takın ve daha sonra vites değişim
ünitesinin üzerine oturtarak gösterge tespit vidasıyla sabitleyin.
Dişli değiştirme işlemi
Bu vites kolu, boşaltma işlemlerinin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boşaltma mekanizmasına sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiştirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima başlangıç konumuna dönerler. Kollardan birini çalıştırırken
aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Bu Servis Talimatı, SL-M660 ile RD-M662 üst normal tip arka vites değiştirici birlikte kullanıldığında geçerli olan çalıştırma yöntemini
açıklamaktadır. Eğer ters yay tipi vites değiştiriciyle birlikte kullanılıyorsa, işlemler ve gösterge ekranları ters sırada gerçekleşir.
Arka vites değiştiricinin takılması ve SIS ayarı hakkında ayrıntılı
bilgi için, RD-M662 (Arka Vites Değiştirici) Servis Talimatına bakın.
Küçük bir dişliden büyük bir dişliye geçmek için (A Kolu)
Sadece bir adım geçiş yapmak için, (A) kolunu (1) konumuna
bastırın. Bir defada iki adım geçiş yapmak için (2) konumuna
bastırın.
Büyük bir dişliden küçük bir dişliye geçmek için (B Kolu)
Büyük bir dişliden küçük bir dişliye bir adım geçiş yapmak için (B)
koluna bir kez basın.
(A) kolu başlangıç konumu
Kol (B)
2-yönlü değişim
İç delik kapağını şekilde görüldüğü gibi duruncaya kadar
çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde vida dişi hasar görebilir.
(B) kolunu sekiz kez veya daha fazla
çalıştırın ve gösterge üzerinden
kolun en yüksek konumda olduğunu
kontrol edin. Daha sonra, iç delik
kapağını çıkarın ve iç kabloyu
bağlayın.
Kol (B)
İç delik kapağı
İç kablonun bağlanması ve emniyete
alınması
İç delik kapağı
İç kablo
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, işaretli ucun
karşısındaki ucu kesin. Fren kablosunu
kestikten sonra, deliğin içi düzgün bir
çapa sahip olacak şekilde ucu yuvarlayın.
Aynı dış ucun kapsülünü
fren kablosunun kesik
ucuna takın.
Dış uç kapsül
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun fren kablosu
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka vites *
değiştirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü bir
alüminyum kapakla değiştirmeniz
tavsiye edilir. Alüminyum kapaklı
fren kablosunun ucu vites
değiştirici tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiştirici tarafı
Gösterge ünitesi
Kısa kulakçık
Gösterge braketi
koruyucu kapağı
Vites değişim ünitesi
Gösterge braketi
koruyucu kapağı
Sıkma torku : 0.2 N•m
Sıkma torku : 0.2 N•m
Gösterge tespit vidaları
Gösterge ünitesi
Kancalı parça
Mercek
Pim
Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir
uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak değişecektir.
Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dişli sistemine aşırı
yük binebilir. Arka süspansiyon "A" boyutunun en uzun olduğu
konumdayken ve zincir en büyük dişli ve en büyük aynakol dişlisi
üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin uzunluğunu ayarlayın.
Eğer arka süspansiyonun hareket miktarı büyükse, zincir en küçük
aynakol dişlisi ve en küçük dişli üzerindeyken zincirdeki gevşeklilk
uygun şekilde alınamayabilir.
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dişlide iken)
En büyük
dişli
Zincir
En büyük
aynakol dişlisi
Vites kolunu, fren çalışmasını ve dişli değişim işlemini •
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalışmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon •
kullanmayın.
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon •
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek aşırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Kolun takılması
Dış çapı maksimum 36 mm olan elcik
kullanın.
Sıkma torku : 5 N•m
4 mm Alyen anahtarı
Kauçuk contayı, filibir
gövdesini değiştirdikten
sonra son parça olarak
takın ve su geçirmez
kapak tarafından
sıkıştırılmadığından emin olun.
Arka hazne gövdesinin değiştirilmesi
Hazne milini çıkardıktan
sonra filibir gövdesinin
içinde yer alan filibir
gövdesi tespit civatasını
sökün ve filibir gövdesini
değiştirin.
Not: Filibir gövdesini
sökmeye çalışmayın; bu
durum arızaya neden
olabilir.
Filibir gövdesi Filibir gövdesi tespit civatası
10 mm Alyen
anahtarı (TL-WR37)
Sökme
Montaj
Sıkma torku : 35-50 N•m
Kauçuk conta
32T
ba
ba
28
T
ba
24T
ba
21T
ap ba
1
8T
ap
a
Q
ba
ar
16T
a
p
a
Q
ar
ba
14T
12T
a
Q
ar
ba
11
T
a
Q
a
r
ba
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
3
4T
ap
as
3
0
T
ap
as
2
6
T
9S
ap
as
2
3
T
20T
as
as
17T
as
au
1
5
T
as
au
13T
as
a
u
1
1
T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
Dişlilerin montajı
CS-HG80 (ar)
CS-HG80 (au)
Dişli ara parçası
Kilitleme bileziği ara
parçası
Kilitleme bileziği ara
parçası
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği
Her bir dişli için, grup işareti bulunan yüzey yukarı doğru bakmalı ve her bir dişlinin geniş
kısmı ve arka hazne gövdesinin (kanal genişliğinin fazla olduğu) A kısmı hizalanacak şekilde
yerleştirilmelidir.
Oluk sadece bir
yerde geniştir.
Geniş parça
SI-6PZRB-001-05
Arka Dişli Sistemi
1mm
NOT:
Fren kolunu gösterge kapağına bastırmayın; bu, iğnenin hareketini
engelleyebilir.
Dişlilerin montajını yaparken, kilitleme •
bileziğini sıkmak için özel aleti
(TL-LR15/LR10) kullanın.
Dişlileri değiştirirken, kilitleme bileziğini •
çıkarmak için özel aleti (TL-LR15/LR10)
ve TL-SR21'i kullanın.
Sıkma torku : 30-50 N•m
Kilitleme bileziği
Alet (TL-SR21)
Sökme
TL-LR15/LR10
UYARI
Zincir
Güçlendirilmiş bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir
Gümüş TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40 gibi
8- /7-/6-vites ince zincir
Siyah TL-CN32 / TL-CN27
Güçlendirilmiş Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Teknik Servis Talimatı
SI-6PZRB-001
Seriler SLX
Vites kolu SL-M660-A
Fren kablosu OT-SP41
Arka değiştirici RD-M662
Tip SGS / GS
Arka hazne FH-M665
Dişliler 9
Kaset dişli CS-HG80
Zincir CN-HG73
Orta göbek rehberi SM-SP17
Model numarası RD-M662
Tip SGS GS
Dişliler 9
Toplam kapasite 45D 35D
En büyük dişli 34D 34D
En küçük dişli 11D 11D
Aynakol diş farkı 22D 22D
Model numarası Grup adı Dişliler Diş kombinasyonu
CS-HG80
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32D
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34D
Model numarası FH-M665
Dişliler 9
Jant teli deliği adedi 36 / 32
6,5 mm
7,1 mm
1 mm