Shimano BR-IM50 Service Instructions

Tip
Service Instructions
HI-POWER CABLE
V
C R
C R
V
GREASE
BR-IM50-F
JAPAN
JAPAN
BR-IM50-F
JAPAN
GREASE
BR-IM50-F
JAPAN
GREASE
BR-IM
50-F
GREASE
BR-IM
50-F
GREASE
BR-IM
50-F
GREASE
BR-IM50-F
JAPAN
BR-IM50-F
HB-NX50-QR
HB-NX50-NT
HB-IM50
HB-IM45
HB-IM40
ST-T400
ST-T300
BL-T400
SB-7S45
BL-IM45
SE-4S35
SB-4S35
BL-IM33
SB-4S30
BL-IM30
1
2
1
2
1
2
*
MODULATOR
GREASE
BR-IM50-F
JAPAN
3
BR-IM50-F
GREASE
BR
-IM50-F
BR-IM50-F
JAPAN
*
UYARI
UYARI
Bisikletinizin fren sisteminin çalıșmasını iyice
anlamanız önemlidir. Bisikletinizin fren sistemini
uygun șekilde kullanmamanız kontrolünüzü
kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi șekilde
yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette
farklılık gösterebilir. Bu nedenle (fren kolu kuvveti ve
bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma
tekniğini ve bisikletinizin çalıșma șeklini
öğrendiğinizden emin olun. Bunun için bisiklet
satıcınıza danıșın ve bisikletinizin kullanım
kılavuzunu inceleyin. Pratik yaparak sürüș ve fren
yapma tekniğinizi geliștirin.
Eğer BR-IM50-F’yi bir süspansiyonlu mașayla
birlikte kullanacaksanız, süspansiyonlu mașa
seçimine dikkat etmelisiniz. Lütfen satıcınıza veya
bisiklet üreticisine danıșın. Eğer yanlıș
süspansiyonlu mașa seçilirse, frenleme sırasında
olușan așırı ısınma süspansiyonlu mașanın
çalıșmamasına veya mukavemet kaybına neden
olarak kazaya yol açabilir.
ST-T300/ST-T400/BL-T400/SB-7S45/BL-IM45 fren
kolları, konum değiștirme mekanizmasıyla
donatılmıștır. BR-IM50-F’yi bu mekanizmayla C.R.
konum pozisyonunda kullandığınızdan emin olun.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını
dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya
hasar görmüș parçalar sürücünün ciddi șekilde
yaralanmasına neden olabilir. Sadece orijinal Shimano
yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
C.R konum pozisyonu
C, askı frenlerle uyumluluk için konum
pozisyonunu ifade eder.
R, silindirik frenlerle uyumluluk için
konum pozisyonunu ifade eder.
SERVİS TALİMATI
SI-75H0G
Ön Inter-M Fren
Sistemi
Shimano ön Inter-M fren sisteminden en iyi performansı elde
etmek için, așağıdaki kombinasyonları kullanmanız tavsiye
edilir.
* HB-NX50-QR veya HB-IM50’yi sadece BR-IM50-F ile birlikte
kullanın. Bunlar, BR-IM41-F (NEXUS) gibi bașka frenlerle birlikte
kullanılamaz.
Fren Hazne Kol Fren kablosu
Doğru kullanım için, kullanmadan önce bu talimatı dikkatlice okuyun
ve uygulayın
1.
6.
2.
3.
4.
5.
Shimano Inter-M fren sistemi, dağ bisikletleriyle
kullanılamaz. Ayrıca, bu fren sistemi bașka tip
bisikletlerle kullanıldığında eğimli arazilerde rampa
așağı uzun mesafeler katederken frenleri sürekli
uygulamaktan kaçının. Aksi takdirde, iç fren
parçaları çok ısınacak ve frenleme performansı
zayıfl ayacaktır. Bu, aynı zamanda fren içerisindeki
fren gresi miktarının azalmasına da neden olarak
anormal ani frenleme gibi sorunlara yol açabilir.
Shimano Inter-M fren sisteminin tasarımı, ISO
4210 ve DIN 79100-2 gibi standartlar esas alınarak
gerçekleștirilmiștir. Bu standartlar, 100 kg toplam
ağırlık için performansı tanımlamaktadır. Eğer
toplam ağırlık 100 kg’ı așarsa, sistemin sağladığı
frenleme kuvveti doğru frenleme için yetersiz
kalabilir ve ayrıca sistemin kullanım ömrü azalabilir.
Frenleri kullanırken așağıdaki durumlardan
herhangi biri olușursa, derhal bisikleti durdurun ve
kontrol ve tamir için satıcınıza bașvurun:
1) Frenler uygulandığında anormal bir ses çıkarsa
2) Frenleme kuvveti anormal ölçüde fazlaysa
3) Frenleme kuvveti anormal ölçüde zayıfsa
1) ve 2) durumlarında, sorunun nedeni yetersiz
fren gresi olabilir; satıcınızdan mekanizmayı özel
silindirik fren gresiyle greslemesini isteyin.
Ön Inter-M fren sistemi sadece 26” veya daha
büyük olan bir bisikletin sol tarafına monte
edilmelidir. Eğer 26 inçten daha küçük bir bisiklet
üzerinde kullanılırsa, frenleme kuvveti çok büyük
olabilir ve kazalara yol açabilir.
Shimano ön Inter-M frenden en iyi performansı
almak için, Shimano fren kablolarını ve fren kollarını
takım olarak kullanın. (Ürün serisine bakın.)
Ön fren ünitesinin fren ünitesi tespit somunuyla
hazne gövdesine sıkıca tespit edilmiș olduğunu
doğrulayın.
Hazne milinin, mașa ucunun arkasına
dokunduğunu ve fren kolu ucunun, ön mașanın
kaynaklı braketinden 1 mm veya daha fazla çıkıntı
yaptığını doğrulayın. Aynı zamanda, tekerleğin
hızlı bağlantıyla kadroya sıkı bir șekilde tespit
edildiğinde emin olun. Eğer tekerlek doğru șekilde
takılmazsa, sürüș sırasında kadrodan çıkarak ciddi
kazalara sebebiyet verebilir.
Fren koluna basıldığında iç kablonun hareket
miktarı 14.5 mm veya daha fazla olmalıdır.
Eğer hareket miktarı 14.5 mm’den az olursa,
frenleme performansı düșer ve frenler
çalıșmayabilir.
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik
yapılabilir. (Türkçe)
Sıkma torku: 15-20 N•m
3x veya 4x jant teli dizilimine sahip bir tekerlek kullanın.
Radyal jant teli dizilimine sahip tekerlekler kullanılamaz;
çünkü frenler uygulandığında jant telleri ve tekerlek
hasar görebilir ve fren gürültüsü olușabilir.
Ön Inter-M fren, fren tamburunun gres yağıyla
doldurulması bakımından geleneksel bantlı frenlerden
farklıdır. Bu durum, özellikle soğuk havada tekerleğin
normalden biraz daha ağır dönmesine neden olabilir.
Ön Inter-M fren, içerisine yerleștirilen ve hazneye
uygulanan frenleme kuvvetini kontrol eden bir güç
modülatörüne sahiptir. Fren uygulandığında güç
modülatörünün çalıșması nedeniyle bir ses üretilir; fakat
bu bir arıza belirtisi değildir.
Eğer bisiklet dururken ön Inter-M frenini güçlü șekilde
uygular ve ardından tekerleği sarsarsanız, frenlerde
küçük bir miktar oynama olduğunu fark edeceksiniz.
Bu normaldir ve sürüș sırasında herhangi bir sorun
yaratmayacaktır.
Furș takımındaki gevșeklik miktarını kontrol etmek
için, șekilde görüldüğü gibi gidonun ortasını ve ön
mașalardan birini tutun ve furș takımını ok ișaretleriyle
gösterilen yönlerde ileri-geri hareket ettirin.
Ayrıca, yukarıda açıklandığı gibi frenleri tamamen
uygulamanız ve tekerlekleri sarsmanız durumunda
frenlerde küçük bir miktar oynama olacağından, furș
takımının gevșekliğini kontrol etmeniz zorlașacaktır.
Bağlantının arkasından bakarak, bağlantı
kolunun yukarıdaki șekilde görülen konuma
sıkı bir șekilde oturduğunu doğrulayın.
Fren kolunu sıkarak frenleme performansını
kontrol edin. Eğer frenleme performansı
zayıfsa, “Fren kablosunun ayarlanması”
kısmına bakarak fren kablosunu bir kez daha
ayarlayın.
NOT:
Not :
Ön fren ünitesi
Hazne
mili
Kaynaklı
braket
Bağlantıyı
bastırarak
Güçlü bir șekilde çekin
Dokunur
1 mm veya
daha fazla
Çabuk bağlantı kam
kolunu emniyetli
șekilde takın.
Fren ünitesi tespit somunu
Silindirli yüzey dıșarı doğru
bakmalıdır
Sıkma torku: 5-7.5 N•m
7.
8.
1.
3. 7.
4.
2.
9.
10.
Eğer frenler sık kullanılırsa, fren tamburu ısınabilir.
Bisikletten indikten sonra en az 30 dakika fren
tamburuna dokunmayın.
Eğer fren kablosu paslanırsa, frenleme performansı
zayıfl ayabilir. Bu durumda, fren kablosunu orijinal
Shimano fren kablosuyla değiștirin ve frenleme
performansını tekrar kontrol edin.
Fren kolunu sıkarak, fren kablosu setini braketteki
delikten geçirin.
Fren kablosu yuvasını kaynaklı braket üzerine yerleștirin
ve ardından fren kablosu yuvası tespit somununu sıkın.
Bağlantıyı duruncaya kadar geriye bastırın. Daha
sonra, kabloya tam gerginlik uygulamak için iç
kabloyu çekerken iç kablo tespit civatasını sıkın.
Bağlantıyı hareket etmemesi için tutarak sabitlerken,
bağlantı kolunu bağlantının kılavuz deliği boyunca
kaydırarak monte edin.
İç kablo ucunu kablo kancasındaki delikle hizalayın
ve ardından kablo kancasını șekilde görüldüğü gibi
çevirin ve iç kablo ucunu deliğe sokun.
BR-IM50-F ön fren ünitesi ve HB-NX50/HB-IM50/
HB-IM45/HB-IM40 ön hazne ünitesi kesinlikle
sökülmemelidir. Aksi takdirde, ön fren ünitesinde
veya ön hazne ünitesinde hasar veya arıza
meydana gelebilir.
Ön fren ünitesini çıkarma ve takma konusunda
ayrıntılı bilgi için satıcınıza danıșın.
Fren tamburu
Fren kablosunun ön fren
ünitesinden sökülmesi
Bağlantıyı duruncaya kadar geriye bastırın. Daha
sonra, bağlantı kolunu bağlantının kılavuz deliği
boyunca kaydırarak delikten çıkarın. Eğer bağlantı
kolunu çıkarmak zorsa, kablo ayar civatasını
saat yönünde çevirerek kablo gerginliğini alın ve
ardından bağlantı kolunu çıkarın.
Fren kablosunu tekrar takmak için, yukarıdaki
ișlemleri ters sırayla uygulayın.
Bağlantı kolu
Bakla
Kılavuz delik
Fren kablosunun Montajı
Kılavuz delik
Bağlantı kolu
Fren kablosu seti
Braket
İç kablo ucu
Kablo kancası
Vites kablosu yuvası
Kaynaklı braket
Kılavuz delik
Bağlantı kolu
Fren kablosu yuvası tespit somunu
Sıkma torku: 2-3 N•m
Bağlantıyı sabitleyin
Güçlü bir
șekilde çekin
Bağlantının arkasından bakarak, bağlantı
kolunun yukarıdaki șekilde görülen konuma sıkı
bir șekilde oturduğunu doğrulayın.
Not :
Bağlantı kolu
Kılavuz delik
5.
Kablo ayar civatasını fren kablosu yuvasının ucundan
20-22 mm uzağa yerleștirin ve ardından iç kabloyu
kablo ayar civatasından ve daha sonra iç kablo
tespit civatasının deliğinden geçirin.
Kablo ayar civatası
Vites kablosu yuvası
İç kablo tespit
civatasındaki
delik
20-22 mm
olmalıdır
6.
Fren kablosunun her iki ucunun, hem fren bacağının
hem fren kolunun kablo ayar civatalarına emniyetli
șekilde oturduğundan emin olun.
Fren kablosunun her iki
ucu emniyetli șekilde
takılmalıdır.
Kablo ayar civatası
Kablo ayar
civatası
Sıkma torku:
6-8 N•m
İç kablo tespit
somunu
Bağlantıyı
bastırarak
Sıkın
Güçlü bir șekilde
çekin
İç kablo tespit somununu
sıktıktan sonra, iç kablo
kapsülünü iç kablonun ucuna
takın. Daha sonra, iç kablo
kapsülünü bağlantıya ve jant
tellerine dokunmayacak șekilde
ayarlayın.
Not :
Fren kablosunun ayarlanması
1.
Fren kablosu çekilirken tekerleğin kolayca
dönmediğini doğruladıktan sonra, fren kolunu
elcik mesafesi kadar yaklașık 10 defa sıkarak fren
kablosunu alıștırın.
Yaklașık
10 defa sıkın
Eğer fren kablosu alıștırılmazsa, kısa bir süre kul-
lanıldıktan sonra tekrar ayarlanması gerekecektir.
Not :
2.
Fren ünitesinin veya fren kolunun kablo ayar
civatasını veya somununu çevirerek fren kolunda
yaklașık 15 mm oynama olmasını sağlayın.
Fren kolu oynama miktarı, fren kolunun
çalıșmadığı konumdan fren kolu çekildiğinde
aniden bir kuvvet hissedilen konuma kadar olan
mesafedir.
Kablo ayar civatası veya somunu
Kablo ayar somunu
15 mm’lik oynama
Kablo ayar
civatası
3.
Frenleme performansını kontrol etmek için fren
kolunu sıktıktan sonra, kablo ayar somunuyla kablo
ayar civatasını sabitleyin.
Sıkma torku:
1-2 N•m
SI-75H0G-05
  • Page 1 1

Shimano BR-IM50 Service Instructions

Tip
Service Instructions