GREASE
GREASE
JAPAN
GREASE
JAPAN
GREASE
GREASE
JAPAN
3
1
2
JAPAN
GREASE
GREASE
GREASE
JAPAN
1
2
GREASE
JAPAN
JAPAN
2
1
V
C R
C R
V
HI-POWER CABLE
HI-POWER CABLE
BR-IM41-F
SB-7S45
BL-IM45
SB-4S35
BL-IM33
SB-3S30
BL-IM32
SB-4S30
BL-IM30
HB-NX50-NT
HB-IM40
BL-IM36
GREASE
JAPAN
GREASE
JAPAN
Bisikletinizin fren sisteminin çalıșmasını iyice •
anlamanız önemlidir. Bisikletinizin fren sistemini
uygun șekilde kullanmamanız kontrolünüzü
kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi șekilde
yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her
bisiklette farklılık gösterebilir. Bu nedenle (fren
kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil)
uygun fren yapma tekniğini ve bisikletinizin çalıșma
șeklini öğrendiğinizden emin olun. Bunun için
bisiklet satıcınıza danıșın ve bisikletinizin kullanım
kılavuzunu inceleyin. Pratik yaparak sürüș ve fren
yapma tekniğinizi geliștirin.
SB-7S45/BL-IM45 fren kolları, konum değiștirme •
mekanizmasıyla donatılmıștır. BR-IM41-F'yi
bu mekanizmayla C.R. konum pozisyonunda
kullandığınızdan emin olun.
C, askı frenlerle uyumluluk için konum
pozisyonunu ifade eder.
R, silindirik frenlerle uyumluluk için
konum pozisyonunu ifade eder.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını •
dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya
hasar görmüș parçalar sürücünün ciddi șekilde
yaralanmasına neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını
kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
SERVİS TALİMATI
SI-22V0G
Ön Inter-M
Fren Sistemi
Doğru kullanım için, kullanmadan önce bu talimatı dikkatlice okuyun
ve uygulayın
Shimano ön Inter-M fren sisteminden en iyi performansı elde
etmek için, așağıdaki kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Fren
Hazne Kol
Fren kablosu
BR-IM41-F ön fren ünitesini somun-tipi bir hazneyle birlikte
kullanın.
*
1.
6.
1.
4.
5.
6.
3.
2.
1.
7.
2.
1.
2.
3.
7.
8.
9.
10.
2.
3.
4.
5.
Shimano Inter-M fren sistemi, dağ bisikletleriyle
kullanılamaz. Ayrıca, bu fren sistemi bașka tip
bisikletlerle kullanıldığında eğimli arazilerde rampa
așağı uzun mesafeler katederken frenleri sürekli
uygulamaktan kaçının. Aksi takdirde, iç fren
parçaları çok ısınacak ve frenleme performansı
zayıfl ayacaktır. Bu, aynı zamanda fren içerisindeki
fren gresi miktarının azalmasına da neden olarak
anormal ani frenleme gibi sorunlara yol açabilir.
Shimano Inter-M fren sisteminin tasarımı, ISO
4210 ve DIN 79100-2 gibi standartlar esas
alınarak gerçekleștirilmiștir. Bu standartlar, 100 kg
toplam ağırlık için performansı tanımlamaktadır.
Eğer toplam ağırlık 100 kg’ı așarsa, sistemin
sağladığı frenleme kuvveti doğru frenleme için
yetersiz kalabilir ve ayrıca sistemin kullanım ömrü
azalabilir.
Ön Inter-M fren sistemi sadece 26” veya daha
büyük olan bir bisikletin sol tarafına monte
edilmelidir. Eğer 26 inçten daha küçük bir bisiklet
üzerinde kullanılırsa, frenleme kuvveti çok büyük
olabilir ve kazalara yol açabilir.
Shimano ön Inter-M frenden en iyi performansı
almak için, Shimano fren kablolarını ve fren
kollarını takım olarak kullanın. (Ürün serisine
bakın.)
Fren koluna basıldığında iç kablonun hareket
miktarı 14.5 mm veya daha fazla olmalıdır.
Eğer hareket miktarı 14.5 mm’den az olursa,
frenleme performansı düșer ve frenler
çalıșmayabilir.
Ön fren ünitesinin fren ünitesi tespit somunuyla
hazne gövdesine sıkıca tespit edilmiș olduğunu
doğrulayın.
Hazne milinin, mașa ucunun arkasına
dokunduğunu ve fren kolu ucunun, ön mașanın
kaynaklı braketinden 1 mm veya daha fazla çıkıntı
yaptığını doğrulayın. Aynı zamanda, tekerleğin
șapkalı somunla kadroya sıkı bir șekilde tespit
edildiğinde emin olun. Eğer tekerlek doğru șekilde
takılmazsa, sürüș sırasında kadrodan çıkarak
ciddi kazalara sebebiyet verebilir.
Ön fren ünitesi
Fren ünitesi tespit somunu
Dokunur
1 mm veya
daha fazla
Hazne mili
Șapkalı somun
Kaynaklı braket
Frenleri kullanırken așağıdaki durumlardan
herhangi biri olușursa, derhal bisikleti durdurun ve
kontrol ve tamir için satıcınıza bașvurun:
1) Frenler uygulandığında anormal bir ses çıkarsa
2) Frenleme kuvveti anormal ölçüde fazlaysa
3) Frenleme kuvveti anormal ölçüde zayıfsa
1) ve 2) durumlarında, sorunun nedeni yetersiz
fren gresi olabilir; satıcınızdan mekanizmayı özel
silindirik fren gresiyle greslemesini isteyin.
Eğer frenler sık kullanılırsa, fren tamburu ısınabilir.
Bisikletten indikten sonra en az 30 dakika fren
tamburuna dokunmayın.
Fren tamburu
Eğer fren kablosu paslanırsa, frenleme performansı
zayıfl ayabilir. Bu durumda, fren kablosunu orijinal
Shimano fren kablosuyla değiștirin ve frenleme
performansını tekrar kontrol edin.
BR-IM41-F ön fren ünitesi ve HB-NX50-NT/
HB-IM40 ön hazne ünitesi kesinlikle
sökülmemelidir. Aksi takdirde, ön fren ünitesinde
veya ön hazne ünitesinde hasar veya arıza
meydana gelebilir.
Ön fren ünitesini çıkarma ve takma konusunda
ayrıntılı bilgi için satıcınıza danıșın.
NOT:
3x veya 4x jant teli dizilimine sahip bir tekerlek •
kullanın. Radyal jant teli dizilimine sahip tekerlekler
kullanılamaz; çünkü frenler uygulandığında jant
telleri ve tekerlek hasar görebilir ve fren gürültüsü
olușabilir.
Ön Inter-M fren, fren tamburunun gres yağıyla •
doldurulması bakımından geleneksel bantlı frenlerden
farklıdır. Bu durum, özellikle soğuk havada tekerleğin
normalden biraz daha ağır dönmesine neden olabilir.
Ön Inter-M fren, içerisine yerleștirilen ve hazneye •
uygulanan frenleme kuvvetini kontrol eden bir güç
modülatörüne sahiptir. Fren uygulandığında güç
modülatörünün çalıșması nedeniyle bir ses üretilir; fakat
bu bir arıza belirtisi değildir.
Eğer bisiklet dururken ön Inter-M frenini güçlü șekilde •
uygular ve ardından tekerleği sarsarsanız, frenlerde
küçük bir miktar oynama olduğunu fark edeceksiniz.
Bu normaldir ve sürüș sırasında herhangi bir sorun
yaratmayacaktır.
Furș takımındaki gevșeklik miktarını kontrol etmek •
için, șekilde görüldüğü gibi gidonun ortasını ve ön
mașalardan birini tutun ve furș takımını ok ișaretleriyle
gösterilen yönlerde ileri-geri hareket ettirin.
Ayrıca, yukarıda açıklandığı gibi frenleri tamamen
uygulamanız ve tekerlekleri sarsmanız durumunda
frenlerde küçük bir miktar oynama olacağından, furș
takımının gevșekliğini kontrol etmeniz zorlașacaktır.
Fren kablosunun ön fren
ünitesinden sökülmesi
Bağlantıyı duruncaya kadar geriye bastırın. Daha
sonra, iç kablo tespit civatası ünitesini kılavuz
delik boyunca kaydırarak delikten çıkarın. Eğer
iç kablo tespit civatası ünitesini çıkarmak zorsa,
kablo ayar civatasını saat yönünde çevirerek
kablo gerginliğini gevșetin ve daha sonra iç kablo
tespit civatası ünitesini çıkarın.
Fren kablosu yuvasını fren kolundaki kılavuz oluk
boyunca kaydırarak oluktan çıkarın.
Fren kablosunu tekrar takmak için, yukarıdaki
ișlemleri ters sırayla uygulayın.
İç kablo tespit
civatası ünitesi
Kılavuz delik
Güçlü bir
șekilde çekin
Bağlantıyı
bastırarak
Vites kablosu yuvası
Fren kolu
Kablo ayar civatası
Kılavuz oluk
Not :
Bağlantının arkasından bakarak, iç kablo •
tespit civatası ünitesinin yukarıdaki șekilde
görülen konuma sıkı bir șekilde oturduğunu
doğrulayın.
Kılavuz delik
İç kablo tespit
civatası ünitesi
Fren kolunu sıkarak frenleme performansını •
kontrol edin. Eğer frenleme performansı
zayıfsa, "Fren kablosunun ayarlanması" kısmına
bakarak fren kablosunu bir kez daha ayarlayın.
Fren kolunu sıkarak, fren kablosu setini braketteki
delikten geçirin.
İç kablo ucunu kablo kancasındaki delikle hizalayın
ve ardından kablo kancasını șekilde görüldüğü gibi
çevirin ve iç kablo ucunu deliğe sokun.
Fren kablosu yuvasını fren
kolundaki kılavuz oluk
boyunca kaydırarak oluğa
yerleștirin.
Fren kablosu seti
Braket
İç kablo ucu
Kablo kancası
Vites kablosu yuvası
Fren kolu
Kılavuz
oluk
Bağlantıyı hareket etmemesi için tutarak sabitlerken,
iç kablo tespit civatası ünitesini kılavuz delik boyunca
kaydırarak monte edin.
Kılavuz delik
İç kablo tespit
civatası ünitesi
Bağlantıyı
sabitleyin
Güçlü bir
șekilde çekin
Bağlantının arkasından bakarak, iç kablo tespit
civatası ünitesinin yukarıdaki șekilde görülen
konuma sıkı bir șekilde oturduğunu doğrulayın.
Not :
Kılavuz delik
İç kablo tespit
civatası ünitesi
Kablo ayar civatasını fren kablosu yuvasının ucundan
20-22 mm uzağa yerleștirin ve ardından iç kabloyu
kablo ayar civatasından ve daha sonra iç kablo tespit
civatasının deliğinden geçirin.
Kablo ayar civatası
Vites kablosu yuvası
İç kablo tespit civatasındaki delik
Fren kablosunun her iki ucunun, hem fren bacağının
hem fren kolunun kablo ayar civatalarına emniyetli
șekilde oturduğundan emin olun.
Fren kablosunun her iki ucu
emniyetli șekilde takılmalıdır.
Kablo ayar civatası
Kablo ayar
civatası
Bağlantıyı duruncaya kadar geriye bastırın. Daha
sonra, kabloya tam gerginlik uygulamak için iç
kabloyu çekerken iç kablo tespit civatasını sıkın.
Sıkın
Bağlantıyı
bastırarak
Güçlü bir șekilde
çekin
İç kablo tespit
somunu
Not :
İç kablo tespit somununu sıktıktan
sonra, iç kablo kapsülünü iç
kablonun ucuna takın. Daha sonra,
iç kablo kapsülünü bağlantıya ve
jant tellerine dokunmayacak șekilde
ayarlayın.
Kablo ayar somunu
Kablo ayar civatası
Fren kablosu çekilirken tekerleğin kolayca
dönmediğini doğruladıktan sonra, fren kolunu
elcik mesafesi kadar yaklașık 10 defa sıkarak fren
kablosunu alıștırın.
Yaklașık
10 defa sıkın
Not :
Eğer fren kablosu alıștırılmazsa, kısa bir
süre kullanıldıktan sonra tekrar ayarlanması
gerekecektir.
Fren ünitesinin veya fren kolunun kablo ayar
civatasını veya somununu çevirerek fren kolunda
yaklașık 15 mm oynama olmasını sağlayın.
Fren kolu oynama miktarı, fren kolunun
çalıșmadığı konumdan fren kolu çekildiğinde
aniden bir kuvvet hissedilen konuma kadar olan
mesafedir.
Kablo ayar civatası veya somunu
Frenleme performansını kontrol etmek için fren
kolunu sıktıktan sonra, kablo ayar somunuyla kablo
ayar civatasını sabitleyin.
Sıkma torku:
1-2 N•m
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik
yapılabilir. (Türkçe)
15 mm’lik oynama
20-22 mm
olmalıdır
Fren kablosunun ayarlanması
Sıkma torku: 6-8 N•m
Fren kablosunun Montajı
Sıkma torku: 30-45 N•m
Sıkma torku: 15-20 N•m
C.R konum pozisyonu
UYARI
UYARI
SI-22V0G-05