Dolmar MH2464DS El kitabı

Kategori
Elektrikli çit düzelticiler
Tip
El kitabı
Original Instruction Manual
Instructions d’emploi d’origine
Originalbetriebsanleitung
Manuale di istruzioni originale
Originele gebruiksaanwijzing
Instrucciones de manejo originales
Instruções de serviço original
Original brugsanvisning
Πρωτότυπο εγχειρίδιο οδηγιών
Orijinal Kullanım Kılavuzu
WARNING!
Read and understand this Manual. Always follow safety precautions in the Manual.
Improper use can cause serious injury!
AVERTISSEMENT !
Lisez et comprenez ce manuel. Respectez toujours les précautions de sécurité gurant dans le manuel.
Une utilisation incorrecte peut provoquer des blessures graves !
WARNUNG!
Lesen und studieren Sie diese Betriebsanleitung sorgfältig. Befolgen Sie stets die Sicherheitsanweisungen dieser Betriebsanleitung.
Bei unsachgemäßer Handhabung kann es zu schweren Verletzungen kommen!
AVVERTENZA!
Leggere e comprendere il presente manuale. Seguire sempre le precauzioni di sicurezza fornite nel manuale.
L’uso improprio può causare infortuni gravi.
WAARSCHUWING!
Lees en begrijp deze gebruiksaanwijzing. Zorg altijd dat u de veiligheidsvoorzorgsmaatregelen in de gebruiksaanwijzing volgt.
Verkeerd gebruik kan leiden tot ernstig persoonlijk letsel.
¡ADVERTENCIA!
Lea y comprenda este manual. Siga siempre las precauciones de seguridad del manual.
¡Un uso incorrecto puede provocar lesiones graves!
AVISO!
Leia e compreenda este manual. Siga sempre as precauções de segurança no manual.
A utilização incorrecta pode causar ferimentos graves!
ADVARSEL!
Læs og forstå denne vejledning. Overhold altid sikkerhedsforholdsreglerne i vejledningen.
Forkert anvendelse kan medføre alvorlig tilskadekomst!
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ!
Διαβάστε και κατανοήστε αυτό το εγχειρίδιο. Πάντοτε να ακολουθείτε τις προφυλάξεις ασφαλείας του εγχειριδίου.
Η ακατάλληλη χρήση μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό!
UYARI!
Bu Kılavuzu dikkatlice okuyun ve anladığınızdan emin olun. Bu Kılavuzda verilen güvenlik uyarılarını daima alın.
Yanlış kullanım ciddi yaralanmalara neden olabilir!
MH-246.4 DS
209
DOLMAR uzun çit budamayı tercih ettiğiniz için çok teşekkür ederiz.
Kapsamlı bir geliştirme programının ve uzun yıllara dayanan bilgi
ve birikimin sonucu doğan bu ürünü sizlere sunmaktan dolayı gurur
duyuyoruz.
DOLMAR uzun çit budamanızdan mümkün olan en iyi sonuçları
güvenli bir şekilde elde etmek için, lütfen makineyi kullanmaya
başlamadan önce DOLMAR uzun çit budamanın doğru şekilde
çalıştırıldığından emin olmak üzere, bu kılavuzu dikkatli bir şekilde
okuyun ve burada verilen tüm talimatları takip edin.
Türkçe
(Orijinal talimatlar)
İçindekiler Sayfa
Simgeler .......................................................................................209
Güvenlik talimatlari .......................................................................210
Teknik veriler.................................................................................215
Parçalarin gösterimi ......................................................................216
Budama ünitesinin şafta bağlanmasi ............................................217
Kullanilabilir yakitlar/yakit doldurma..............................................218
Motor çaliştirilmadan önceki önlemler ..........................................220
Uzun çit budamanin çaliştirilmasi .................................................223
Bakim............................................................................................224
Saklama........................................................................................229
Sorun giderme ..............................................................................231
Bu kullanım kılavuzunu okurken karşılaşacağınız simgeler aşağıda açıklanmıştır.
SİMGELER
UYARI/TEHLİKE Sıkışmamaya dikkat edin
Kullanmaya başlamadan önce, bu
kılavuzdaki talimatları dikkatlice okuyun
ve bütünüyle anladığınızdan emin olun
Elektrik hatlarına karşı dikkatli olun,
elektrik çarpması riski
YASAK Yakıt (Benzin)
Sigara içmek yasaktır
Motorun manüel çalıştırılması
Çıplak alev yasak Acil durdurma
Koruyucu ayakkabı giyin İlk yardım
Koruyucu eldiven takın AÇIK/ÇALIŞIYOR
İşi olmayan insanları ve evcil hayvanları
çalışma alanından uzaklaştırın
KAPALI/DURUYOR
Koruyucu baret, gözlük ve kulaklık
kullanın
210
Genel Talimatlar
Kullanmaya başlamadan önce, bu kılavuzu dikkatlice okuyun ve uzun -
çit budamanın doğru kullanımını iyice öğrenin. BU MAKİNE, YANLIŞ
KULLANILMASI DURUMUNDA CİDDİ YARALANMALARA YOL AÇABİLİR!
Uzun çit budamayı başka birine ödünç verirken, daima makinenin güvenli -
kullanımına ilişkin talimatları hatırlatın. Kullanım kılavuzunun da uzun çit
budamayla birlikte verildiğinden emin olun.
Uzun çit budamayı ilk defa kullanacaklar, makinenin doğru kullanımı hakkında -
temel talimatlar için satıcılarına danışmalıdırlar.
Gerektiğinde hızlı bir şekilde başvurulabilmesi için, bu kılavuzu kolay -
ulaşılabilecek bir yerde saklayın.
18 yaşından küçük kişilerin uzun çit budamayı kullanmasına izin vermeyin. -
Ancak, 16 yaşından büyükler bu uzun çit budamayı makinenin çalıştırılmasını
bilen bir yetişkinin nezaretinde eğitim amacıyla çalıştırabilirler.
Uzun çit budamayı daima büyük bir dikkat ve özenle kullanın. -
Makine üzerinde kesinlikle değişiklik yapmaya çalışmayın. -
Ülkenizde uzun çit budama kullanımı konusunda yürürlükte olan yönetmeliklere -
uyun.
Uzun çit budamanın aşağıda sıralanan koşullarda kullanılması, ciddi -
yaralanmalara yol açabilir. Çit budamayı şu hallerde kullanmayın:
Kendinizi yorgun veya hasta hissediyorsanız.
Alkol ve/veya ilaç aldıktan sonra.
Gece veya aydınlatma koşullarının zayıf olduğu koşullarda.
Hamileyken.
Kullanım amacı
Bu uzun çit budama yalnızca çitler ve çalıların budanması amacıyla -
tasarlanmıştır. Uzun çit budamayı kesinlikle başka amaçlarla kullanmayın.
Kişisel koruyucu ekipmanlar
Çalışma sırasında giyilen kıyafetler mutlaka işlevsel ve dar olmalı, ancak hareket -
kabiliyetini kısıtlamamalıdır. Çalılara veya makineye takılabilecek bol kıyafetler
giymeyin veya takılar takmayın.
Kafa, göz, ayak, el ve kulak yaralanmalarına karşı yeterli koruma için, uzun -
çit budamayla çalışırken aşağıda belirtilen koruyucu ekipmanları ve kıyafetleri
kullanın.
Kafa veya göz yaralanmalarını önlemek için, koruyucu gözlük veya siper (2) -
içeren bir koruyucu baret (1) takın.
Duyma bozukluklarını önlemek için, daima uygun kulak koruyucular (3) kullanın. -
Vücudu iyice saran iş önlüklerinin (4) giyilmesi önerilir. -
Uzun çit budamayı çalıştırırken daima sağlam, deri çalışma eldiveni (5) takın. -
Uzun çit budamayı kullanırken, daima altı kaymayan sağlam ayakkabılar (6) giyin. -
Özel iş ayakkabıları, yere sağlam basmanızı sağlar ve yaralanmalara karşı sizi
korur.
Bıçaklara veya bıçak ünitesine dokunmadan önce koruyucu eldiven takın. -
Bıçaklar, çıplak olması halinde ellerinizi ciddi şekilde kesebilir.
Çalışma alanı güvenliği
- TEHLİKE: Uzun çit budamayı elektrik hatlarından ve haberleşme
kablolarından uzak tutun. Yüksek gerilim hatlarına uzun çit budamayla
dokunulması veya yaklaşılması ciddi yaralanmalara ve hatta ölüme neden olabilir.
Çalışmaya başlamadan önce, çalışma alanı etrafındaki güç hatlarına ve elektrikli
çitlere dikkat edin.
Motoru yalnızca dışarıda, iyi havalandırılan bir alanda çalıştırın. Motorun sıkışık -
veya iyi havalandırılmayan bir alanda çalıştırılması, boğulma veya karbon
monoksit zehirlenmesi neticesi ölümlere yol açabilir.
Çalışma sırasında etraftaki kişileri, özellikle de çocukları ve hayvanları uzun -
çit budamadan en az 15 m uzakta tutun. Birisi yakınınıza yaklaştığında motoru
derhal durdurun.
Çalışmaya başlamadan önce çalışma alanında çitler, taşlar ve benzeri sert -
nesneler olup olmadığını kontrol edin. Aksi takdirde, bıçaklar hasar görebilir.
-
UYARI: Bu ürünün kullanımı sonucu, solunum hastalıklarına veya diğer
hastalıklara neden olabilecek kimyasal maddeler içeren tozlar meydana
gelebilir. Böcek ilaçları, gübreler ve zararlı bitki zehirlerinde bulunan bileşikler
bu tür maddelere örnek olarak verilebilir. Maruziyetlerden kaynaklanan riskler,
bu tip işleri ne sıklıkla yaptığınıza bağlı olarak değişir. Bu kimyasal maddelere
maruziyetinizi azaltmak için: iyi havalandırılan bir ortamda çalışın ve mikroskobik
partiküllerin tutulması için özel olarak tasarlanmış toz maskeleri vb. gibi kişisel
koruyucu ekipmanlar kullanın.
GÜVENLİK TALİMATLARI
211
Uzun çit budamanın çalıştırılması
Makineyi monte etmeye veya ayarlamaya başlamadan önce, motoru kapalı -
konuma getirin ve buji kapağını çıkartın.
Uzun çit budamayı çalıştırmadan önce, daima makinenin güvenli ve çalışır -
durumda olduğundan emin olun.
Makine hasarlıysa kesinlikle motoru çalıştırmayı denemeyin. -
Kısma mandalı güvenlik mekanizmasının çalışmasını kontrol edin. Kilit açma -
mandalı mutlaka sorunsuz ve kolay çalışmalıdır. Kilit açma mandalının işlevini
doğru şekilde yerine getirdiğinden emin olun. Kolların temiz ve kuru olduğunu
kontrol edin ve doğru şekilde çalıştığından emin olmak için Durdurma düğmesini
test edin.
Uzun çit budamayı daima bu kullanım kılavuzunda verilen talimatlara uygun şekilde
çalıştırın.
Uzun çit budamayı çalıştırmak için aşağıdaki talimatları takip
edin
Uzun çit budamayı yalnızca makine doğru şekilde monte edildikten ve gerekli tüm -
aksesuarları yerine takıldıktan sonra çalıştırın.
Motoru çalıştırırken, bıçakları vücudunuzdan ve zemin de dahil diğer nesnelerden -
uzakta tutun. Bıçaklar, ilk çalıştırma sırasında hareket edebilir ve ciddi
yaralanmalara, bıçak hasarlarına ve/veya diğer maddi hasarlara neden olabilir.
Motoru çalıştırmadan önce, kesici bıçakların dal, taş vs. gibi herhangi bir yabancı -
maddeyle temas etmediğinden emin olun.
Motor sorunları ortaya çıkarsa, motoru derhal durdurun. -
Marş kolunu çekerken, makineyi sol ayağınızla zemine sağlam şekilde bastırın. -
Kesinlikle tahrik şaftı üzerine basmayın.
Bıçaklar rölantide hareket ediyorsa, motoru durdurun ve rölanti hızını düşürün. -
Uzun çit budamayı çalıştırırken, daima her iki koldan sağlam şekilde kavrayın. -
Parmaklarınızı her bir kol etrafına kenetleyin ve kolu baş parmağınızla işaret
parmağınız arasına oturtun. Uzun çit budamayı sürekli kontrol altında tutmak için,
çalışma esnasında ellerinizin konumunu değiştirmekten kaçının. Kontrol kollarının
iyi durumda olduğundan ve nem, çamur, yağ veya gres içermediğinden emin
olun.
Yere her zaman sağlam ve dengeli basın
Motor sorunları ortaya çıkarsa veya makine anormal sesler çıkartarak çalışmaya -
başlarsa, motoru derhal durdurun ve çalışmayı kesin.
Egzoz dumanları zehirlidir. Makineyi kesinlikle kapalı bir odada veya -
havalandırmasız bir tünelde kullanmayın (boğulma ve gaz zehirlenmesi riski).
Karbon monoksitin kokusuz bir gaz olduğuna dikkat edin. Motor çalışırken
çalışma alanının daima iyi havalandırıldığından emin olun.
Dinlenirken veya uzun çit budamanın başından ayrılmadan önce motoru -
durdurun. Makineyi güvenli bir konuma yerleştirin ve yakınlarda tutuşabilir
malzemeler bulunmadığından emin olun.
Sıcak bir uzun çit budamayı kesinlikle kuru otların veya tutuşabilir malzemelerin -
üzerine bırakmayın.
Yangın riskini azaltmak için, motoru ve susturucuyu artıklardan, yapraklardan ve -
aşırı yağdan temizleyin.
Susturucu arızalıysa, makineyi kesinlikle çalıştırmayın. -
Taşımadan önce motoru kapatın. -
Aşağıdaki durumlarda motoru mutlaka durdurun: -
Dinlenirken
Makineyi taşırken
Makineyi temizlerken
Makineye yakıt doldururken
Makine üzerinde bakım gerçekleştirirken
Makinedeki bir sorunu çözerken
Makineyi mutlaka şaftından tutarak yatay konumda taşıyın. Sıcak susturucuyu -
vücudunuzdan uzakta tutun.
Makineyi bir araç içerisinde taşırken, daima uzun çit budamayı artık yakıt -
kaçağına yol açmayacak şekilde güvenli bir konumda taşıyın.
Uzun çit budamayı bir araç içerisinde taşımadan önce yakıt deposunu mutlaka -
boşaltın.
Makineyi araçtan indirirken, uzun çit budamayı yere düşürmemeye özellikle dikkat -
edin; aksi takdirde yakıt deposu ciddi şekilde hasar görebilir.
Acil durumlar dışında, uzun çit budamayı kesinlikle elinizden atmayın; aksi -
takdirde, makine ciddi şekilde hasar görebilir.
Uzun çit budamayı çalıştırırken, daima makineyi yerden belirli bir yükseklikte -
tutun. Makineyi kesinlikle yerde sürüklemeyin, aksi takdirde yakıt deposu hasar
görebilir ve hatta yangın çıkabilir.
Uzun çit budamanın kesici bölümünün nakliye ve koruma sırasında korunması ve -
sabitlenmesi için verilen kesici kapağını mutlaka kullanın.
Makine ağır bir darbe alırsa veya düşerse, çalışmaya devam etmeden önce -
durumunu kontrol edin. Yakıt kaçağı olup olmadığını tespit etmek için yakıt
sistemini ve arıza olup olmadığını tespit etmek için kontrol ve güvenlik cihazlarını
kontrol edin. Herhangi bir hasar veya şüphelendiğiniz bir durum varsa, yetkili
servis merkezimize kontrol ve onarım talebinde bulunun.
Dinlenirken -
Makineyi taşırken -
Makineyi temizlerken -
Makineye yakıt doldururken -
Makine üzerinde bakım -
gerçekleştirirken
Makinedeki bir sorunu -
çözerken
212
Yakıt Doldurma
Yakıt doldurmaya başlamadan önce, motoru durdurun. -
Çıplak alevlerin yakınında kesinlikle yakıt doldurmayın. -
Yakıt doldururken kesinlikle sigara içmeyin. -
Yakıt doldurmaya başlamadan önce motorun soğuması için yeterince bekleyin. -
Cildinize petrol ürünleri temas etmemesine özellikle dikkat edin. Yakıt doldururken -
benzin buharını solmayın ve daima koruyucu eldiven takın.
Koruyucu ekipman ve kıyafetlerinizi düzenli aralıklarla değiştirin ve temizleyin.
Toprağın kirlenmesini önlemek (çevre koruması) için, benzin ve yağ -
dökülmelerine karşı özellikle dikkat edin. Uzun çit budama üzerine benzin veya
yağ dökülürse, derhal uzun çit budamanın yüzeyini bir bez parçasıyla temizleyin.
Aniden alev almaması için uygun, kapalı bir çöp kutusuna atmadan önce ıslak
bez parçalarının tamamen kurumasını bekleyin.
Kıyafetlerinize yakıt bulaşmadığından emin olun. Yakıtla kirlenen kıyafetlerinizi -
derhal değiştirin (yangın tehlikesi).
Yakıt deposunu kapatın ve yakıt deposu kapağını sağlam şekilde sıkın. Motoru -
yeniden çalıştırmak için, uzun çit budamayı yakıt doldurulan alandan en az
3 metre uzağa taşıyın.
Güvenli şekilde sıkılı olduğundan emin olmak için, yakıt deposu kapağını düzenli -
aralıklarla kontrol edin.
Makineye kesinlikle kapalı bir ortamda yakıt doldurmayın. Yakıt buharı zemin -
seviyesinde birikebilir (patlama riski).
Yakıtı yalnızca uygun kaplarda muhafaza edilen ve depolanan yakıta çocukların -
erişemeyeceklerinden emin olun.
Çalıştırma
Acil bir durumda, motoru derhal durdurun. -
Çalışma sırasında normal olmayan bir durum (örn. gürültü, titreşim) -
hissederseniz, motoru derhal durdurun. Bu durumun nedeni bulunup çözülene
kadar uzun çit budamayı kullanmayın.
Kısma mandalı serbest bırakıldıktan veya motor kapalı konuma getirildikten sonra -
bıçak kısa bir süre daha hareket etmeye devam edecektir. Bu nedenle, bıçaklara
temas etmek için acele etmeyin.
Makineyi kesinlikle tek elle kullanmaya çalışmayın. Kontrolü kaybetmeniz ciddi ve -
hatta ölümcül kazalara yol açabilir. Kesik yarası riskini azaltmak için, ellerinizi ve
ayaklarınızı bıçaklardan uzak tutun.
Makineyi çalıştırırken sağ elinizi omuz hizanızın altında tutun. Aksi takdirde, -
kontrolünüzü kaybedebilir ve yaralanabilirsiniz.
Çalışma sırasında bıçakları kesinlikle taş veya metal gibi sert nesnelere -
çarpmayın. Tel çitlerin yakınında veya dibindeki çitleri keserken daha dikkatli
olun. Zemine yakın bir şekilde çalışıyorsanız, bıçaklar arasına kum, çakıl veya taş
girmediğinden emin olun.
Bıçaklar, taş veya diğer sert cisimlerle temas ederse, motoru derhal durdurun ve -
buji kapağını çıkarttıktan sonra bıçaklarda hasar olup olmadığını kontrol edin.
Hasarlıysa, bıçakları değiştirin.
Hareket halindeki bıçaklara kesinlikle dokunmayın ve yaklaşmayın. Bıçaklar -
parmağınızı kolayca kesebilir. Bıçağı taşırken veya bıçağa yaklaşırken, motoru
kapalı konuma getirin ve buji kapağını çıkartın.
Bıçaklar arasına kalın dallar sıkışırsa derhal motoru durdurun, uzun çit budamayı -
yere bırakın ve ardından buji kapağını veya aküyü çıkarttıktan sonra sıkışan
dalları temizleyin. Makineyi tekrar kullanmaya başlamadan önce bıçaklarda hasar
olup olmadığını kontrol edin.
Bıçaklar sıkışmışken motorun hızlandırılması, yükü arttırır ve neticesinde motorun -
ve/veya kavramanın hasar görmesine neden olabilir.
Çalışma sırasında kesme bıçaklarında çatlak veya körelmiş kenar olup olmadığını -
sık sık kontrol edin. Kontrol etmeden önce, motoru kapalı konuma getirin ve
bıçaklar tamamen duruncaya kadar bekleyin. Çatlaklar yalnızca yüzeysel dahi
olsa, hasarlı veya körelmiş bıçakları derhal değiştirin.
Dişli kutusuna dokunmayın. Dişli kutusu, çalışma sırasında ısınır. -
Yorgunluk nedeniyle kontrolünüzü kaybetmemek için düzenli olarak mola verin. -
Her saat başı 10 ila 20 dakika mola vermenizi öneririz.
Kesime başlamadan önce, maksimum hıza ulaşmak için kısma mandalını sonuna -
kadar çekin.
Çalışma sırasında uzun çit budamayı daima iki elinizle tutun. -
Uzun çit budamayı yalnızca iyi aydınlatılan ve görüşün açık olduğu yerlerde -
kullanın. Soğuk mevsimlerde kaygan ve ıslak alanlarda (buzlu ve karlı) çalışırken
dikkatli olun (kayma tehlikesi) ve daima yere sağlam basın.
Uzun çit budamayı kesinlikle sabit olmayan bir yüzey üzerinde veya dik bir -
eğimde çalıştırmayın.
Uzun çit budamayı kesinlikle merdiven üzerinde çalıştırmayın. -
Uzun çit budamayı kesinlikle ağaca çıkarak çalıştırmayın. -
Sendelememek veya takılıp düşmemek için, uzun çit budamayı çalıştırırken -
kesinlikle geri geri yürümeyin.
Makine temizlik veya servis işlemlerine başlamadan önce motoru daima -
durdurun. Ayrıca, motoru durdurmadan kesinlikle parça değiştirmeye çalışmayın.
Kesici ünite hasar görmüş veya aşınmışsa, uzun çit budamayı kullanmayın. -
3 m
213
Kullanıcı tarafından gerçekleştirilebilecek bakım çalışmaları, bu kullanım
kılavuzunda açıklanan işlemlerle sınırlıdır. Diğer prosedürlerin mutlaka yetkili bir
servis merkezi tarafından uygulanması gerekir.
DOLMAR yetkili servis merkezinden uzun çit budamayı düzenli olarak kontrol
etmesini ve bakımını yapmasını isteyin.
Yalnızca DOLMAR tarafından yetkili servis merkezleri aracılığıyla tedarik edilen
orijinal yedek parçaları ve aksesuarları kullanın.
Önerilmeyen aksesuar ve aletlerin kullanımı, kaza ve yaralanma riskini arttırabilir.
DOLMAR, onaylı olmayan aksesuar ve parçaların kullanımından doğabilecek hiçbir
kaza veya hasardan dolayı sorumluluk kabul etmez.
Saklama
Makineyi depoya kaldırmadan önce, eksiksiz bir temizlik ve bakım çalışması -
uygulayın. Bıçak kapağını yerine takın.
Depoya kaldırmadan önce yakıt deposunu boşaltın ve uzun çit budamayı iyi -
havalandırılan ve kilitli bir odada muhafaza edin. Çocukların uzun çit budamaya
erişemeyeceklerinden emin olun.
Makineyi kesinlikle duvara vb. dayamayın. Aksi takdirde, uzun çit budama aniden -
düşerek yaralanmalara neden olabilir.
İlk yardım
Herhangi bir kaza durumuna karşı önlem olarak, daima dolu bir ilk yardım kitini
kolay erişilebilecek bir yerde tutun.
İlk yardım kitinden aldıklarınızı en kısa sürede tamamlayın.
Acil bir durumda yardım isterken, şu bilgileri verin:
Kazanın yeri
Ne olduğu
Yaralı kişi sayısı
Yaralanma düzeyi
Adınız
Bakım talimatları
Makinenizin servisinin mutlaka yetkili servis merkezinde yalnızca orijinal yedek -
parçalar kullanılarak yapıldığından emin olun. Yanlış onarım ve kötü bakım
makinenin ömrünü kısaltabilir ve kaza riskini arttırabilir.
Uzun çit budamayı çalıştırırken, kirletici emisyonları ve gürültü emisyonlarını -
mümkün olduğunca düşük seviyede tutmaya gayret edin. Karbüratörün doğru
ayarlanmasına özellikle dikkat edin.
Uzun çit budama makinesini düzenli aralıklarla temizleyin ve tüm cıvata ve -
somunlarının sağlam şekilde sıkılı olduğunu yine düzenli aralıklarla kontrol edin.
Uzun çit budamayı kesinlikle açık alevlerin, kıvılcımların vb. yakınında servise -
almayın ve saklamayın.
Bükülmüş veya kırılmış bıçakları kesinlikle düzleştirerek veya kaynak -
yaparak onarmaya çalışmayın. Aksi takdirde, bıçak parçaları çıkabilir ve
ciddi yaralanmalara neden olabilir. Bu bıçakları orijinal DOLMAR bıçaklarıyla
değiştirmesi için DOLMAR yetkili servis merkezine başvurun.
Daha fazla hasar görmesini ve/veya yaralanmaları önlemek için, bu konuda yetkili -
değilseniz arızalı bir uzun çit budamayı kesinlikle onarmaya çalışmayın. Onarım
için daima satıcınıza veya yetkili bir servis merkezine başvurun.
Çalışma güvenliğini olumsuz etkileyebileceğinden, uzun çit budamayı kesinlikle
değiştirmeye veya yeniden modellemeye çalışmayın.
Titreşim
Kan dolaşımı zayıf olan kişilerin aşırı titreşime maruz kalması, damarların veya -
sinir sisteminin zarar görmesine yol açabilir. Titreşim, parmaklarda, ellerde ve
bileklerde şu semptomlara neden olabilir: “Uyuşma” (hissizlik), karıncalanma,
ağrı, batma hissi, cilt renginin veya cildin değişmesi. Bu semptomlardan herhangi
biri ortaya çıkarsa, doktora başvurun!
“Beyaz parmak hastalığı” riskini düşürmek için, çalışma sırasında ellerinizi sıcak -
tutun ve makine ve aksesuarlarının bakımını gerektiği şekilde yapın.
214
Yalnızca Avrupa ülkeleri için
AT Uygunluk Beyanı
Makita Corporation, sorumlu üretici rma olarak, Dolmar marka makine/makineler ile ilgili şu hususları beyan eder:
Makinenin Adı: Benzinli Uzun Çit Budama
Model Numarası/ Tipi: MH-246.4 DS
Teknik Özellikler: bkz. “TEKNİK VERİLER” tablosu
seri üretimdir ve
Şu Avrupa Yönergelerine uygundur:
2000/14/EC, 2006/42/EC
Ve şu standartlara veya standartlaştırılmış belgelere uygun olarak üretilmiştir:
EN ISO 10517
Teknik dokümanlar şu adreste bulunan dosyalarda mevcuttur:
Dolmar GmbH,
Jenfelder Straße 38, Abteilung FZ, D-22045 Hamburg
2000/14/EC sayılı Direktif tarafından istenen uygunluk değerlendirme prosedürü, Ek V’e uygundur.
Ölçülen Ses Gücü Düzeyi: 99,6 dB
Garanti Edilen Ses Gücü Düzeyi: 102 dB
18. 7. 2012
Tomoyasu Kato
Müdür
Makita Corporation
3-11-8, Sumiyoshi-cho,
Anjo, Aichi, JAPAN
215
Model
MH-246.4 DS
Yuvarlak kol
Boyutlar (U x G x Y) 1.780 mm x 242 mm x 241 mm
Net ağırlık 6,0 kg
Hacim (yakıt deposu) 0,6 L
Kesme uzunluğu 590 mm
Maksimum dal çapı 7 mm
Motor hacmi 25,4 cm
3
Maksimum motor performansı 7.000 dak
-1
’de 0,77 kW
Önerilen maks. mil devrinde motor devri 10.000 dak
-1
Rölanti devri 3.000 dak
-1
Kavrama devri 4.400 dak
-1
Karbüratör
(Diyafram karbüratör)
Diyafram tipi
Ateşleme sistemi Temassız, mıknatıs tipi
Buji tipi NGK CMR4A
Elektrot boşluğu 0,7 - 0,8 mm
ISO 10517’ye göre
titreşim
Sağ kol
(arka sap)
a
hv eş
9,6 m/s²
Belirsizlik (K) 4,0 m/s²
Sol kol
(ön sap)
a
hv eş
6,8 m/s²
Belirsizlik (K) 1,3 m/s²
Ortalama ses basıncı seviyesi ISO7917 87,1 dB (A)
Ortalama ses gücü seviyesi ISO10884 99,6 dB (A)
Yakıt Otomobil yakıtı (benzin)
Motor yağı
API derecesi SF sınıfı ve üzeri, SAE 10W-30 yağ
(4 zamanlı otomobil motoru yağı)
Dişli oranı 1/4,7
TEKNİK VERİLER
216
Parçaların gösterimi
1 Kısma kablosu
2 Kilit açma mandalı
3 Kısma mandalı
4 Durdurma düğmesi
5 Kol
6 Şaft
7 Dişli kutusu
8 Kesici bıçak
9 Hava temizleyici
10 Yakıt deposu kapağı
11 Yakıt deposu
12 Kavrama kutusu
13 Buji kapağı
14 Ana pompa
15 Susturucu
16 Manüel marş
17 Marş kolu
18 Bıçak kapağı
19 Yağ kapağı
20 Yağ deposu
PARÇALARIN GÖSTERİMİ
9
10
11
12
14
15
19
20
16
17
18
1
2
3
4
MH-246.4 DS
5
6
7
8
13
217
UYARI:
Uzun çit budamanın kurulumunu gerçekleştirmeden önce, motorun kapalı
olduğundan emin olun ve buji kapağını çıkartın.
Koruyucu eldiven takın!
Budama ünitesini şafta bağlamadan önce, kesici bıçakları bıçak kapağıyla
kapatın.
1. Kapağı şafttan çıkartın.
2. M5 x 12 vidayı ve M5 x 25 cıvatayı gevşetin.
3. Şaftı dişli kutusuna sokun.
NOT: Şaftın dişli kutusuna tamamen (yaklaşık 44 mm/1,73”) girdiğinden emin olun.
Şaftı sokarken zorlanıyorsanız, tahrik aksını manüel olarak bir miktar
çevirdikten sonra tekrar deneyin.
4. Şaftın doğru şekilde takıldığından emin olun ve ardından M5 x 12 vidayı ve M5 x
25 cıvatayı sıkın.
BUDAMA ÜNİTESİNİN ŞAFTA BAĞLANMASI
M5 x 25 cıvata
Kapak
Şaft
Tahrik aksı
M5 x 12 vida
44 mm
218
ÇALIŞMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE
Motor yağının kontrolü ve doldurulması
Aşağıdaki prosedürü motor soğuduktan sonra uygulayın. -
Motoru düz şekilde yerleştirin, yağ kapağını çıkartın (Şekil 1) ve mevcut yağın yağ borusunun üst sınır ile alt sınır çizgileri arasındaki bölgede -
olup olmadığını kontrol edin (Şekil 2).
Yağ yetersizse (yağ seviyesi alt sınır çizgisine yakınsa), yağ ilave edin (Şekil 3). -
Dış çizgilerin etrafındaki alan şeffaftır, bu nedenle içerideki yağ miktarı yağ kapağının çıkartılmasına gerek kalmaksızın dışarıdan kontrol -
edilebilir. Ancak, yağ borusu çok kirlendiğinde görüş kaybolabilir; bu durumda yağ seviyesinin, yağ borusunun içerisindeki kademeli bölümden
kontrol edilmesi gerekir.
Referans olarak, yağ doldurma süresi yaklaşık 10 saat (her 10 yakıt doldurmada bir) olarak düşünülebilir. Yağın rengi değişir veya içerisine -
pislik karışırsa, yağı tamamen değiştirin. (Yağ değiştirme sıklığı ve yöntemi için, bkz. sayfa 226)
Önerilen yağ: API Sınıfı SAE 10W-30, SF Sınıfı ve üzeri (4 zamanlı otomobil motoru)
Yağ hacmi: Yaklaşık 0,08 L
NOT: Motor baş yukarı konumda tutulmazsa, yağ motorun etrafına akabilir ve bu durum, aşırı miktarda yağ doldurulmasına yol açabilir.
Yağ, üst sınırın üzerinde doldurulursa, kirlenebilir veya beyaz bir duman çıkartarak yanabilir.
Yağ değişimiyle ilgili uyarı 1: “Yağ kapağı”
Yağ doldurma deliğinin etrafındaki tozları ve kirleri temizleyin ve yağ kapağını çıkartın. -
Çıkartılan yağ kapağına kum veya toz bulaşmasına izin vermeyin. Aksi takdirde, yağ kapağına bulaşan kum veya toz düzensiz yağ -
sirkülasyonuna veya motor parçalarında aşınmaya ve neticesinde arızalara yol açabilir.
(2) Üst sınır çizgisine kadar yağ doldurun. (bkz. Şekil 3)
Yağ doldururken uygun bir yağ kabı kullanın.
(3) Yağ kapağını sağlam şekilde sıkın. Yeterince sıkılmaması, yağ kaçağına neden
olabilir.
Yağ kapağı
Yağ borusu
Şekil 1 Şekil 2 Yağ borusu Şekil 3
Kademeli iç bölüm
(üst sınır)
Dış çizgi (üst sınır)
Dış çizgi (alt
sınır)
Kademeli iç bölüm
(alt sınır)
Yağ seviyesi
kademeli iç
bölüme (üst sınır)
ulaşıncaya kadar
yağ doldurun.
Dış üst ve alt sınırlar
arasındaki alan şeffaftır,
bu nedenle yağ seviyesi
bu çizgilere bakılarak
dışarıdan kontrol
edilebilir.
(1) Motoru düz tutun ve yağ kapağını çıkartın.
KULLANILABİLİR YAKITLAR/YAKIT DOLDURMA
219
Not
Motordaki yağı yatık bir konumda değiştirmeyin.
Motor yatık vaziyetteyken yağ doldurulması, aşırı miktarda yağ doldurulmasına ve neticesine yağ kirlenmesine ve/veya çalışma sırasında
beyaz duman çıkmasına yol açabilir.
Yağ değişimiyle ilgili uyarı 2: “Yağ dökülürse”
Yakıt deposu ile motor ana ünitesi arasına yağ dökülürse yağ, soğutma havası giriş portuna çekilerek motorun kirlenmesine neden olur. -
Çalıştırmadan önce dökülen yağın temizlendiğinden emin olun.
YAKIT DOLDURMA
Yakıtın taşınması
Yakıtın mutlaka çok dikkatli bir şekilde taşınması gerekir. Yakıtlar, çözücülere benzer maddeler içerebilir. Yakıt doldurma işlemi mutlaka yeterince
havalandırılan bir odada veya açık havada gerçekleştirilmelidir. Yakıt buharını kesinlikle solumayın ve yakıtı kendinizden uzakta tutun. Yakıta
sürekli veya uzun bir süre temas ederseniz, cildiniz kuruyabilir ve neticesinde cilt hastalıkları veya alerjisi meydana gelebilir. Yakıt gözünüze
kaçarsa, gözünüzü temiz suyla yıkayın. Gözünüzdeki tahrişin devam etmesi halinde, doktora başvurun.
Yakıt saklama süresi
İyi havalandırılan ve doğrudan güneş görmeyen bir yerde özel bir kapta saklansa bile yakıtın 4 hafta içerisinde tüketilmesi gerekir.
Aksi takdirde, yakıt bir günde bozulabilir.
MAKİNENİN MUHAFAZASI VE DEPONUN DOLDURULMASI
Makineyi ve depoyu doğrudan güneş ışığı almayan, serin bir yerde muhafaza edin. -
Kesinlikle yakıtı araç içerisinde tutmayın. -
Yakıt
Makinede dört zamanlı bir motor bulunur. 87 oktan ve üzeri ((R+M)/2) kurşunsuz otomobil benzini kullanıldığından emin olun. Alkol içeriği
maksimum %10 (E-10) olmalıdır.
Yakıtla ilgili uyarılar
Kesinlikle motor yağı içeren benzin karışımları kullanmayın. Aksi takdirde, aşırı karbon birikimi veya mekanik hasarlar meydana gelebilir. -
Bozulmuş yakıt kullanılması, çalıştırma sorunlarına yol açabilir. -
Yakıt Doldurma
UYARI: TUTUŞABİLİR MADDELERİN KULLANILMASI KESİNLİKLE YASAKTIR
Depo basıncını boşaltmak için depo kapağını bir miktar gevşetin. -
Depo kapağını çıkartın ve yakıt doldurun. Bu işlem sırasında yakıt doldurma deliği yukarı bakacak şekilde yakıt deposunu eğerek depo -
içerisinde havanın boşalmasını sağlayın. (Deponun üst noktasına kadar yakıt DOLDURMAYIN.)
Yabancı maddelerin yakıt deposuna girmesini önlemek için, depo kapağının çevresini iyice temizleyin. -
Yakıt doldurduktan sonra, depo kapağını sıkıca kapatın. -
Depo kapağında kusur veya hasar varsa, değiştirin.
Depo kapağı zamanla aşınır. Her iki veya üç yılda bir değiştirin.
Yakıt deposu
Yakıt üst
sınırı
Yakıt deposu kapağı
220
Çalışma alanının etrafında daima 15 metre çapında bir güvenlik alanı oluşturun. -
Etraftaki tüm insanların (özellikle de çocukların) ve/veya hayvanların bu alan
dışında olduğundan emin olun.
Uzun çit budamayı çalıştırmadan önce, daima makinenin güvenli ve çalışır -
durumda olduğundan emin olun. Kesici bıçakların hasar görmediğinden emin
olun ve kısma mandalının doğru çalıştığını kontrol edin. Motor rölantide çalışırken
kesici bıçakların hareket etmediğinden emin olun. Makine normal şekilde
çalışmıyorsa, makinenizi ayarlaması için satıcınıza başvurun. Kolların temiz ve
kuru olduğundan emin olun ve açma/kapama düğmesinin doğru çalıştığını test
edin. Motoru yalnızca bu kılavuzda verilen talimatlara uygun şekilde çalıştırın.
Uzun çit budamayı çalıştırmak için kesinlikle başka bir yöntem kullanmayın.
Uzun çit budama motorunu yalnızca kılavuzu dikkatli şekilde okuduktan ve -
tamamıyla anladıktan sonra çalıştırın. Tamamen kurulu olmayan bir uzun çit
budamayı kesinlikle çalıştırmayın. Aksi takdirde, ciddi yaralanmalar meydana
gelebilir.
Motoru çalıştırmadan önce, kesici bıçakların taş, dal vb. gibi herhangi bir yabancı -
maddeyle temas etmediğinden emin olun.
Çalışma alanında kesici bıçaklara yakalanabilecek teller, kablolar, camlar vb. gibi -
yabancı maddeler bulunmadığını kontrol edin.
Elektrik çarpması: Yakındaki tüm elektrik hatlarına dikkat edin. Çalışmaya -
başlamadan önce tüm çalışma alanını kontrol ederek, güç hatları ve elektrikli
çitler olmadığından emin olun.
ÇALIŞTIRMA VE DURDURMAYLA İLGİLİ UYARILAR
İlgili kaza önleme yönetmeliklerini dikkate alın!
ÇALIŞTIRMA
Makineyi yakıt doldurduğunuz yerden en az 3 metre uzağa taşıyın. Uzun çit
budamayı temiz bir zemine yerleştirin. Kesici bıçakların zeminle veya diğer
nesnelerle temas etmediğinden emin olun.
A: Soğuk çalıştırma
1) Makineyi düz bir zemin üzerine yerleştirin.
2) Açma/kapama düğmesini (1) ÇALIŞTIRMA konumuna getirin.
3) Ana pompa
Yakıt ana pompaya girene kadar ana pompaya bastırmaya devam edin. (Genel
olarak yakıt, ana pompaya 7 ila 10 defa basıldığında ana pompaya girer.) Ana
pompaya çok fazla basılırsa, fazla benzin yakıt deposuna geri döner.
ÇALIŞTIRMA
Kilit açma mandalı
Düşük devir
Yüksek
devir
(1)
DURDURMA
Kısma mandalı
Ana pompa
Karbüratör
MOTOR ÇALIŞTIRILMADAN ÖNCEKİ ÖNLEMLER
221
4) Manüel marş
Marş kolunu gerilim hissedilene (sıkışma noktasına) kadar yavaşça çekin.
Ardından, marş kolunu bırakın ve bu sefer güçlü bir şekilde çekin. İpi kesinlikle
sonuna kadar çekmeyin. Marş kolu çekildikten sonra, marş kolunu hemen
bırakmayın. Marş kolu başlangıçtaki konumuna dönene kadar bekleyin.
5) Isıtma çalıştırması
Isıtma çalıştırmasını 2 ila 3 dakika boyunca sürdürün.
NOT: Aşırı yakıt çekilmesi durumunda, bujiyi çıkartın ve fazla yakıtı boşaltmak için
marş kolunu yavaşça çekin. Ayrıca, bujinin elektrot bölümünü kurutun.
Çalıştırma sırasında dikkat edin:
Yüksüz çalıştırma sırasında kısma mandalı tam açıksa, motor devri 10.000 dak
-1
ve
üzeri olacaktır. Motoru kesinlikle gerekenden daha yüksek bir devirde ve yaklaşık
6.000 - 9.000 dak
-1
aralığında kesinlikle çalıştırmayın.
B: Isıtma çalıştırması sonrası başlatma
1) Ana pompaya yavaşça basmaya devam edin.
2) Kısma mandalını rölanti konumunda tutun.
3) Manüel marşı güçlü bir şekilde çekin.
4) Motor zor çalışıyorsa, kısma mandalını yaklaşık 1/3 oranında açın.
Kesici bıçakların hareket edebileceğine dikkat edin.
Kış ayları vb. gibi motorun çalıştırılmasının zor olduğu zamanlarda, motoru
çalıştırırken jikle kolunu aşağıda açıklandığı şekilde ayarlayın.
1) ila 3) arasındaki işlemleri uyguladıktan sonra, jikle kolunu KAPALI konuma
getirin.
4) no.lu çalıştırma adımını uygulayın ve motoru çalıştırın.
Motor çalıştıktan sonra, jikle kolunu AÇIK konuma getirin.
5) no.lu çalıştırma adımını uygulayın ve motoru çalıştırın.
DİKKAT: Bir ses (patlama sesi) duyulur ve motor durursa veya henüz çalışmaya
başlayan motor jikle kolu çekilmeden durursa, jikle kolunu tekrar AÇIK
konuma getirin ve motoru tekrar çalıştırmak için marş kolunu birkaç defa
çekin.
DİKKAT: Jikle kolu KAPALI konumda bırakılırsa ve marş kolu arka arkaya çok fazla
çekilirse, çok fazla yakıt emilir ve motorun çalışması zorlaşır.
KAPALI
AÇIK
222
DURDURMA
1) Kısma mandalını (2) tam olarak açın ve motor devir değeri düştüğünde açma/
kapama düğmesini DURDURMA konumuna getirin; motor derhal duracaktır.
2) Kesme başlığının hemen durmayabileceğine dikkat edin ve tamamen
yavaşlaması için bekleyin.
DÜŞÜK DEVİRLİ DÖNÜŞ (RÖLANTİ) AYARI
Düşük devirli dönüş (rölanti) ayarı yapılması gerekiyorsa, bu işlemi karbüratör ayar
vidasıyla gerçekleştirin.
DÜŞÜK DEVİRLİ DÖNÜŞ KONTROLÜ
Düşük devirli dönüşü 3.000 dvr/dak (/dak) değerine ayarlayın. -
Düşük devirli dönüşü değiştirmeniz gerekirse, ayar vidasını (sağ tarafta
gösterilmiştir) bir yıldız uçlu tornavidayla ayarlayın.
Ayar vidasını sağa çevirdiğinizde, motor devri yükselecektir. Ayar vidasını sola -
çevirdiğinizde ise motor devri düşecektir.
Karbüratör genellikle fabrika çıkışında ayarlanır. Yeniden ayarlanması -
gerekiyorsa, lütfen Yetkili Servis Personeline danışın.
Karbüratör
Ayar vidası
DURDURMA
(1)
(2)
223
15 m
(50 ft)
15 m
(50 ft)
Çalıştırma sırasında veya motor çalışıyorken uzun çit budamanın kesici bıçak -
bölümüne dokunmayın.
Uzun çit budamayla çalışırken, egzoz gazlarını solumamaya özellikle dikkat -
edin. Uzun çit budamayı kesinlikle kapalı bir odada veya yeterli havalandırması
olmayan bir alanda kullanmayın (boğulma ve gaz zehirlenmesi riski).
Karbon monoksitin kokusuz bir gaz olduğuna ve bu nedenle koklayarak
anlaşılamayacağına dikkat edin.
Uzun çit budamayla çalıştırırken, daima uygun koruyucu kıyafetler giyin. -
Susturucu doğru şekilde çalışmıyorsa motoru derhal durdurun. -
Uzun çit budamayı yalnızca iyi aydınlatılan ve görüşün açık olduğu yerlerde -
kullanın.
Uzun çit budamayı karanlıkta veya sisli havalarda çalıştırmayın. Soğuk -
mevsimlerde kaygan ve ıslak alanlarda (buzlu ve karlı) çalışırken dikkatli olun
(kayma tehlikesi) ve daima yere sağlam basın.
Uzun çit budamayı kesinlikle sabit olmayan bir yüzey üzerinde veya dik bir -
eğimde çalıştırmayın.
Uzun çit budamayı kesinlikle merdiven üzerinde çalıştırmayın. -
Uzun çit budamayı kesinlikle ağaca çıkarak çalıştırmayın. -
Çalışma alanında kesici bıçaklara yakalanabilecek teller, kablolar, camlar vb. gibi -
yabancı maddeler bulunmadığını sürekli olarak kontrol edin.
Kesime başlamadan önce, kesici bıçakların hızlı döndüğünden emin olun. -
Uzun çit budamayı daima iki elinizle tutun ve çalışırken makineyi sıkıca kavrayın. -
Uzun çit budama üzerinde optimum kontrol sağlamak için, daima ellerinizi kollar -
etrafına kenetleyin (karşı basınç için baş parmağınızı kullanın) ve kolları sağlam
şekilde sıkın.
Kısma mandalı serbest bırakıldıktan sonra kesici bıçakların iki saniye daha -
döneceğine dikkat edin.
Kesinlikle düşük motor devrilerinde uzun çit budamayla kesim yapmayın. -
Motor düşük devirde çalışıyorken, kesici bıçakların hızı kısma mandalıyla doğru -
şekilde ayarlanmaz.
Bir çitin üst yüzeyini budamak için, öncelikle kesici bıçakları kesme yönünde -
15° - 30° arasında bir açıya ayarlayın ve uzun çit budamayı yatay konumda
tutun. Ardından, çit budama şaftıyla daire çizermiş gibi çiti dairesel bir hareketle
budamaya başlayın.
Bir çitin kenarlarını budamak için, bıçakları kesilecek yüzeyle paralel şekilde -
ayarlayın ve yukarı (aşağı) doğru yarı dairesel bir hareketle budamaya başlayın.
Özellikle tel çitlere yakın veya tel çitler önündeki çitleri budarken dikkatli olun. -
Kesici bıçakların tel çit, taş veya zemin gibi sert nesnelere temas etmesine izin -
vermeyin. Aksi takdirde bıçaklar çatlayabilir ve kırılabilir.
Uzun çit budamayı çok uzun bir süre kullanmayın. Genel bir kura olarak, her -
50 dakikada bir 10-20 dakika dinlenin.
Kesici bıçaklar taş veya diğer sert cisimlerle temas ederse, motoru derhal -
durdurun ve bıçaklarda hasar olup olmadığını kontrol edin. Hasarlıysa, bıçakları
değiştirin.
Uzun çit budama çalışma sırasında bir sorun çıkartırsa (normal olmayan sesler, -
titreşimler vb.), derhal motoru durdurun. Sorun tespit edilip çözülene kadar
makineyi tekrar kullanmayın.
Uzun çit budamayı çalıştırırken, kirletici emisyonları ve gürültü emisyonlarını -
mümkün olduğunca düşük seviyede tutmaya gayret edin. Karbüratörün doğru
ayarlanmasına özellikle dikkat edin.
Kesici bıçaklara kalın dallar takılırsa, derhal motor durdurun, makineyi düz -
bir zemin üzerine bırakın ve tıkanıklığı giderin. Makineyi tekrar kullanmaya
başlamadan önce bıçaklarda hasar olup olmadığını kontrol edin.
UZUN ÇİT BUDAMANIN ÇALIŞTIRILMASI
224
Uzun çit budama üzerinde herhangi bir bakım çalışması (bıçak temizliği vb.) -
gerçekleştirmeden önce, motoru durdurun ve motor soğuyana kadar bekleyin.
İlave bir güvenlik önlemi olarak, buji kapağını da çıkartın.
Bükülmüş veya kırılmış kesici bıçakları düzeltmeye veya kaynak yapmaya -
çalışmayın. Hasarlı bıçakları daima değiştirin.
Kesici bıçaklarda olası hasarlar olup olmadığını kontrol etmek üzere, motoru -
düzenli aralıklarla durdurun (görülmesi zor kılcal çatlakları tespit etmek için
tıklatma-yansıma testi gerçekleştirin). Bıçak dişlerinin daima keskin olduğundan
emin olun.
Uzun çit budamayı düzenli olarak temizleyin. Temizleme sırasında ayrıca tüm -
vida, somun ve cıvataların iyi sıkıldığını kontrol edin.
Yangın riskini düşürmek için, uzun çit budamanın servis işlemlerini kesinlikle -
açık alevlerin yakınında gerçekleştirmeyin ve uzun çit budamayı bu tür yerlerde
saklamayın.
Kesici bıçakları taşırken daima dayanıklı koruyucu eldiven takın. -
Yedek kesici bıçaklar için satıcınıza başvurun. -
Temizlik için kesinlikle gazolin, benzin, tiner, alkol veya benzeri bir madde -
kullanmayın. Aksi takdirde renk bozulması, deformasyon veya çatlaklar meydana
gelebilir.
Bıçağın bilenmesi
Kesici bıçaklar körleşir ve kesme performansı zayıarsa, bıçaklar yetkili bir servis
merkezinde biletilmelidir.
Bıçak boşluğunun ayarlanması
Üst/alt bıçaklar aşınır. Bıçaklar keskin olmasına rağmen temiz bir kesim yapamıyorsanız, bıçak boşluğunu aşağıda açıklandığı şekilde ayarlayın.
Bağlantı cıvatasının ne kadar sıkıldığı, bıçakların boşluğunu belirler. Somun, bağlantı cıvatasını belirli bir sıkılıkta tutar. Çok boş olması bıçağın
körelmesine neden olurken; çok sıkı olması ise bıçakların gereksiz ısınmasına ve normalden önce aşınmasına neden olur.
1. Bir somun anahtarı veya açık uçlu anahtar kullanarak somunu (1) gevşetin.
2. Bağlantı cıvatasını (2) durana kadar bir lokma anahtarıyla hafçe sıkın. Ardından, gerekli boşluğu elde etmek üzere üç çeyrek tam tur geri
gevşetin.
3. Bağlantı cıvatasını (2) tutan somunu (1) sıkın.
4. Bıçakların sürtünme yüzeyini hafçe yağlayın.
5. Motoru çalıştırın ve kısma mandalını bir dakikalığına önce açık, sonra kapalı konuma getirin.
6. Motoru durdurun ve yüzeye dokunun. Dokunulamayacak kadar sıcak değilse, ayar yanlış yapılmıştır. Dokunulamayacak kadar sıcaksa,
bağlantı cıvatasını (2) bir miktar gevşetin ve 5 ve 6. adımlar arasındaki işlemleri tekrarlayın.
NOT: Herhangi bir ayar yapmadan önce, motoru durdurun ve bıçakların durmasını bekleyin.
Bıçaklarda bağlantı cıvatasının (2) etrafında bir boşluk bulunur. Bu boşluklardan herhangi birinin dibinde toz görürseniz, temizleyin.
1
2
3
4
5
6
1 Altıgen U somun
2 Bağlantı cıvatası
3 Düz pul
4 Bıçak kılavuzu
5 Üst bıçak
6 Alt bıçak
BAKIM
225
Gresleme ve yağlama
Önemli: Yağlama çalışmasına başlamadan önce dişli kutusu yüzeyinin
tamamen soğuduğundan emin olun.
Uzun çit budamanın dişli kutusu her 25 saatlik çalışma sonrası greslenmelidir. -
Gres deliği, cıvatanın altında bulunur. Yağlamak üzere cıvatayı sökün. Gres
deliğinden yaklaşık 5 g (7 cc) gres ekleyin. Yağlama sonrası cıvatayı geri yerine
takın. (Bazı gresler, uzun çit budama greslendikten sonra ilk defa çalıştırıldığında
dişli kutusunun üzerinden (bıçakların tabanında yer alır) taşar. Bunu doğru gres
miktarını tayin etmek üzere kaba bir gösterge olarak kullanabilirsiniz.)
DİKKAT: Gresleme aralıklarını ve kullanılan gres miktarını takip edin.
Doğru aralıklarda greslenmezse veya yanlış miktarda gres kullanılırsa,
uzun çit budamanın mekanik parçaları hasar görebilir.
Şaftı motordan veya dişli kutusundan çıkarttığınızda, geri monte ederken şu
adımları takip edin:
1. Tahrik aksındaki yabancı maddeleri temizleyin.
2. Tahrik aksına gres uygulayın.
Günlük kontrol ve bakımlar
Uzun çit budamanızın uzun süre kullanılabilmesi için, aşağıdaki kontrol ve bakım
çalışmalarının her gün tekrarlanması gerekir.
Makineyi kullanmadan önce; -
Çalışmaya başlamadan önce daima gevşek veya eksik parça olmadığını
kontrol edin. Kesici üniteye özellikle dikkat edin ve kesici bıçak kilit vidalarının
doğru sıkılıkta olduğundan emin olun.
Çalışmaya başlamadan önce, tüpün soğutma havası geçişlerinin ve soğutma
kanatlarının tıkalı olmadığını kontrol edin. Gerekirse, temizleyin.
Makineyi kullandıktan sonra; -
Uzun çit budamanın dış yüzeyini temizleyin ve hasar olup olmadığını kontrol
edin.
Hava ltresini temizleyin. Aşırı tozlu bir ortamda çalışıyorsanız ltreyi günde
birkaç defa temizleyin.
Kesici bıçaklarda hasar olup olmadığını kontrol edin. Bıçakların sağlam şekilde
takılı olduğundan emin olun.
Ayar yapıldıktan sonra kesici bıçaklar rölantide çalışmaya devam ediyorsa, size
en yakın yetkili servis merkezine danışın.
Gres deliği
Tahrik aksı
226
Değiştirirken, aşağıdaki prosedürü takip edin.
1) Yakıt deposu kapağının sıkı bir şekilde kapalı olduğunu kontrol edin.
2) Drenaj deliğinin altına geniş bir kap (tava vb.) yerleştirin.
3) Drenaj cıvatasını sökün ve ardından yağı drenaj deliğinden boşaltmak için yağ
kapağını çıkartın. Bu sırada drenaj cıvatası contasının gevşemediğinden ve
sökülen parçaların kirlenmediğinden emin olun.
4) Tüm yağ boşaltıldıktan sonra, contayı ve drenaj cıvatasını takın ve
gevşememesi ve yağ kaçaklarına neden olmaması için drenaj cıvatasını sağlam
şekilde sıkın.
* Biz bez parçasıyla cıvata ve makineye bulaşmış yağları temizleyin.
Alternatif drenaj yöntemi
Yağ kapağını çıkartın, uzun çit budamayı yağ doldurma deliğine doğru yatırın ve
yağı boşaltın.
Yağı kapta toplayın.
MOTOR YAĞININ DEĞİŞTİRİLMESİ
Bozulmuş motor yağı kullanılması, kayar ve döner parçaların ömrünü ciddi şekilde kısaltır. Değiştirme aralıklarını ve miktarını kontrol ettiğinizden
emin olun.
TEHLİKE: Genel olarak, motor durduktan hemen sonra motor ana ünitesi ve motor yağı hala sıcaktır. Yağ değiştirilirken, motor ana
ünitesinin ve motor yağının yeterince soğuduğundan emin olun. Aksi takdirde, yanık riski ortaya çıkabilir. Yağ seviyesi
göstergesinin doğru olarak okunabilmesi için, motoru durdurduktan sonra yağın yağ deposuna dönmesi için yeteri kadar
bekleyin.
NOT: Yağ üst sınırın üzerinde doldurulursa, kirlenebilir veya beyaz bir duman çıkartarak yanabilir.
Değiştirme sıklığı: İlk 20 saatlik çalıştırma sonrası, her 50 çalışma saatinde bir
Önerilen yağ: API Sınıfı SAE10W-30 yağ, SF Sınıfı ve üzeri (4 zamanlı otomobil motor yağı)
Yakıt deposu
kapağı
Yağ kapağı
Yağ kapağı
Drenaj deliği
Conta
Drenaj cıvatası
227
5) Motoru düz şekilde yerleştirin ve üst sınır çizgisine kadar kademeli olarak yeni
yağ doldurun.
6) Yağı doldurduktan sonra, yağ kapağını gevşemeyecek ve kaçaklara neden
olmayacak şekilde sağlamca sıkın. Yağ kapağı sağlam şekilde sıkılmazsa,
kaçağa neden olabilir.
Dış çizgi
(üst sınır)
Kademeli iç
bölüm
(üst sınır)
Kademeli iç bölüm
(alt sınır)
Dış çizgi
(alt sınır)
Üst sınır
çizgisi
Y
YAĞLA İLGİLİ UYARILAR
Boşaltılan motor yağını kesinlikle çöpe, toprağa veya kanalizasyon giderine dökmeyin. Yağın bertarafı ilgili kanunlara uygun şekilde -
gerçekleştirilmelidir.
Yağın bertarafı için daima ilgili kanun ve yönetmeliklere uyun. Bilinmeyen hususlarla ilgili olarak daima Yetkili Servis Personeline danışın.
Kullanılmadan saklansa dahi yağ zamanla bozulur. Yağı düzenli aralıklarla kontrol edin ve değiştirin (her 6 ayda bir yeni yağla değiştirin). -
Hava temizleyicinin temizlenmesi
TEHLİKE: Tutuşabilir maddelerin kullanılması kesinlikle yasaktır
Hava temizleyiciyi her gün veya her 10 saatlik çalışmanın ardından kontrol edin ve
temizleyin.
Jikle kolunu tamamen kapalı konuma çevirin ve karbüratördeki toz ve pislikleri -
temizleyin.
Tespit cıvatasını gevşetin. -
Alt tarafından çekerek hava temizleyici kapağını çıkartın. -
Filtre elemanlarını çıkartın ve hafçe vurarak içerisindeki pislikleri temizleyin. -
Filtre elemanları ağır şekilde kirlenmişse: -
Filtre elemanlarını çıkartın, sıcak suya veya suyla seyreltilmiş doğal deterjana
batırın ve tamamen kurutun. Filtre elemanlarını yıkarken sıkmayın veya
ovalamayın.
Filtre elemanlarını takmadan önce, tamamen kuruduğundan emin olun. Filtre -
elemanlarının yeterli şekilde kurutulmaması, makinenin zor çalışmasına yol
açabilir.
Hava temizleyici kapağının ve nefeslik parçasının etrafına yapışan yağı bir bez -
parçasıyla temizleyin.
Filtre elemanını (sünger) diğer ltre elemanına (keçe) takın. -
Filtre elemanlarını sünger, hava temizleyici kapağına bakacak şekilde plakaya
yerleştirin.
Ardından hemen temizleyici kapağını takın ve tespit cıvatalarıyla sabitleyin. (Geri -
montaj sırasında önce üst tırnağı ve ardından alt tırnağı takın.)
İKAZ:
Aşırı derecede toz yapışıyorsa, ltre elemanlarını günde birkaç defa -
temizleyin. Kirli ltre elemanları motor gücünü düşürür ve motorun çalışmasını
zorlaştırır.
Filtre elemanları üzerindeki yağı temizleyin. Filtre elemanlarındaki yağ -
temizlenmeden çalışmaya devam edilirse, hava temizleyicideki yağ dışarı
akabilir ve çevrenin kirlenmesine yol açabilir.
Filtre elemanlarını yere veya kirli yüzeylere koymayın. Aksi takdirde, ltre -
elemanlarına kir veya yabancı maddeler yapışabilir ve neticesinde motor
hasar görebilir.
Filtre elemanlarını temizlemek için kesinlikle yakıt kullanmayın. Yakıt, ltre -
elemanlarına zarar verebilir.
Hava temizleyici
kapağı
Filtre elemanı
(sünger)
Plaka
Jikle kolu
Nefeslik parçası
Filtre elemanı (keçe)
Tespit cıvatası
1 / 1