G
R
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
1
5
-
2
0
N
m
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Bisikletinizin fren sisteminin çalıșmasını iyice anlamanız •
önemlidir. Bisikletinizin fren sistemini uygun șekilde
kullanmamanız, kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza
yaparak ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Kullanım her bisiklette farklılık gösterebilir. Bu nedenle
(fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil) doğru
fren yapma tekniğini ve bisikletinizin çalıșma șeklini
öğrendiğinizden emin olun. Bunun için bisiklet satıcınıza
danıșın ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu inceleyin.
Pratik yaparak sürüș ve fren yapma tekniğinizi geliștirin.
Eğer BR-IM75-F'yi bir süspansiyonlu mașayla birlikte •
kullanacaksanız, süspansiyonlu mașa seçimine dikkat
etmelisiniz. Lütfen satıcınıza veya bisiklet üreticisine
danıșın. Eğer yanlıș süspansiyonlu mașa seçilirse,
frenleme sırasında olușan așırı ısınma süspansiyonlu
mașanın çalıșmamasına veya mukavemet kaybına
neden olarak kazaya yol açabilir.
ST-C503 fren kolları, konum değiștirme •
mekanizmasyıyla donatılmıștır. BR-IM75-F'yi
bu mekanizmayla C.R. konum pozisyonunda
kullandığınızdan emin olun.
V
C
R
C
R
V
C.R konum pozisyonu
C, askı frenlerle uyumluluk için konum
pozisyonunu ifade eder.
R, silindirik frenlerle uyumluluk için
konum pozisyonunu ifade eder.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını
dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya
hasar görmüș parçalar sürücünün ciddi șekilde
yaralanmasına neden olabilir. Sadece orijinal Shimano
yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin •
doğru șekilde çalıștığından emin olun.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. •
Lastiklerin kayması bisikletten düșmenize neden olabilir.
Bu duruma meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve
frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun •
ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde
muhafaza edin.
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Shimano Inter-M fren sistemini kullanırken, eğimli
arazilerde rampa așağı uzun mesafeler katederken
frenleri sürekli uygulamaktan kaçının. Aksi takdirde,
iç fren parçaları çok ısınacak ve frenleme performansı
zayıfl ayacaktır. Bu, aynı zamanda fren içerisindeki fren
gresi miktarının azalmasına da neden olarak anormal
ani frenleme gibi sorunlara yol açabilir.
Shimano Inter-M fren sisteminin tasarımı, ISO
4210 ve DIN 79100-2 gibi standartlar esas alınarak
gerçekleștirilmiștir.
Bu standartlar, 100 kg toplam ağırlık için performansı
tanımlamaktadır. Eğer toplam ağırlık 100 kg’ı așarsa,
sistemin sağladığı frenleme kuvveti doğru frenleme
için yetersiz kalabilir ve ayrıca sistemin kullanım ömrü
azalabilir.
1.
Ön Inter-M fren sistemi sadece 26” veya daha büyük olan
bir bisikletin sol tarafına monte edilmelidir. Eğer 26”ten
daha küçük bir bisiklet üzerinde kullanılırsa, frenleme
kuvveti çok büyük olabilir ve kazalara yol açabilir.
2.
3.
Shimano ön Inter-M frenden en iyi performansı almak
için, Shimano fren kablolarını ve fren kollarını takım
olarak kullanın.
(Ürün serisine bakın.)
Fren koluna basıldığında iç kablonun hareket
miktarı 14.5 mm veya daha fazla olmalıdır. Eğer
hareket miktarı 14.5 mm’den az olursa, frenleme
performansı düșer ve frenler çalıșmayabilir.
UYARI
Ön fren ünitesinin fren ünitesi tespit somunuyla hazne
gövdesine sıkıca tespit edilmiș olduğunu doğrulayın.
Hazne milinin mașa ucunun arkasına değdiğini ve
tekerleğin mandallı bağlantıyla kadroya sıkıca tespit
edildiğini doğrulayın. Eğer tekerlek doğru șekilde
takılmazsa, sürüș sırasında kadrodan çıkarak ciddi
kazalara sebebiyet verebilir.
Frenleri kullanırken așağıdaki durumlardan herhangi biri
olușursa, derhal bisikleti durdurun ve kontrol ve tamir
için satıcınıza bașvurun:
1) Frenler uygulandığında anormal bir ses çıkarsa
2) Frenleme kuvveti anormal ölçüde fazlaysa
3) Frenleme kuvveti anormal ölçüde zayıfsa
1) ve 2) durumlarında, sorunun nedeni yetersiz fren gresi
olabilir; satıcınızdan mekanizmayı özel silindirik fren
gresiyle greslemesini isteyin.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Eğer fren sık kullanılırsa, frenin etrafındaki bölge
ısınabilir. Bisikletten indikten sonra en az 30 dakika
frenin çevresindeki bölgeye dokunmayın.
Eğer fren kablosu paslanırsa, frenleme performansı
zayıfl ayabilir. Bu durumda, fren kablosunu orijinal
Shimano fren kablosuyla değiștirin ve frenleme
performansını tekrar kontrol edin.
BR-IM75-F ön fren ünitesi ve HB-IM70 ön hazne
ünitesi kesinlikle sökülmemelidir. Aksi takdirde, ön fren
ünitesinde veya ön hazne ünitesinde hasar veya arıza
meydana gelebilir.
Ön fren ünitesini çıkarma ve takma konusunda ayrıntılı
bilgi için satıcınıza danıșın.
NOT:
3x veya 4x jant teli dizilimine sahip bir tekerlek kullanın. •
Radyal jant teli dizilimine sahip tekerlekler kullanılamaz;
çünkü frenler uygulandığında jant telleri ve tekerlek hasar
görebilir ve fren gürültüsü olușabilir.
Ön Inter-M fren, fren tamburunun gres yağıyla •
doldurulması bakımından geleneksel bantlı frenlerden
farklıdır. Bu durum, özellikle soğuk havada tekerleğin
normalden biraz daha ağır dönmesine neden olabilir.
Ön Inter-M fren, içerisine yerleștirilen ve hazneye •
uygulanan frenleme kuvvetini kontrol eden bir güç
modülatörüne sahiptir. Fren uygulandığında güç
modülatörünün çalıșması nedeniyle bir ses üretilir; fakat
bu bir arıza belirtisi değildir.
Eğer bisiklet dururken ön Inter-M frenini güçlü șekilde •
uygular ve ardından tekerleği sarsarsanız, frenlerde
küçük bir miktar oynama olduğunu fark edeceksiniz.
Bu normaldir ve sürüș sırasında herhangi bir sorun
yaratmayacaktır.
Furș takımındaki gevșeklik miktarını kontrol etmek •
için, șekilde görüldüğü gibi gidonun ortasını ve ön
mașalardan birini tutun ve furș takımını ok ișaretleriyle
gösterilen yönlerde ileri-geri hareket ettirin.
Ayrıca, yukarıda açıklandığı gibi frenleri tamamen
uygulamanız ve tekerlekleri sarsmanız durumunda
frenlerde küçük bir miktar oynama olacağından, furș
takımının gevșekliğini kontrol etmeniz zorlașacaktır.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan •
kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
SI-75C0A-002
Ön Inter-M Fren
Sistemi
Teknik Servis Talimatı
Shimano ön Inter-M fren sisteminden en iyi performansı
elde etmek için, așağıdaki kombinasyonları kullanmanız
tavsiye edilir.
Fren kablosunun ön fren
ünitesinden sökülmesi
R
E
L
E
A
S
E
G
R
E
A
SE
Kam iletim plakasını gittiği yere kadar bastırın.
Ardından, bağlantı ünitesini kam iletim plakasındaki
kılavuz kanal boyunca kaydırarak çıkarın. Eğer bağlantı
ünitesini çıkarmak zorsa, ilk önce kablo ayar civatasını
saat yönünce çevirerek kablo gerginliğini alın.
Kılavuz kanal
Bağlantı ünitesi
1
2
Kam iletim plakasını yukarı
doğru bastırırken
Yana doğru kaydırın
RELEASE
G
R
E
A
S
E
Kılavuz kanal
Bağlantı ünitesi
Güçlü bir șekilde așağı çekin
3
Fren kablosunu tekrar takmak için, yukarıdaki
ișlemleri ters sırayla uygulayın.
Not :
Bağlantı ünitesini kam iletim plakasına •
takarken, bağlantı ünitesini "klik" sesi çıkardığı
noktaya kadar bastırın ve șekilde görülen
pozisyona sıkıca oturduğundan emin olun.
Perçin, kam iletim plakasının A
kısmının ortasına oturmalıdır.
Bağlantı ünitesi perçini
Kam iletim plakasının
A parçası
Fren kolunu sıkarak frenleme performansını •
kontrol edin. Eğer frenleme performansı
zayıfsa, "Fren kablosunun ayarlanması"
kısmına bakarak fren kablosunu bir kez daha
ayarlayın.
R
E
L
E
A
S
E
Frenin kadroya montajı
Adaptörü ön mașaya takın.
1.
Tespit civatası
5 mm Alyen anahtarı
Tespit civatası
Adaptör
2.
Düșmeyi engelleyici segmanları tespit civatalarının
üzerine yerleștirin. Bu sırada, düșmeyi engelleyici
segmanların çıkıntıları ön mașaya yaslanmalıdır.
Düșmeyi engelleyici
segman
Düșmeyi engelleyici
segman
Dokunur
Dokunur
3.
Ön fren ünitesinin fren ünitesi tespit somunuyla
hazne gövdesine sıkıca tespit edilmiș olduğunu
doğrulayın.
G
R
E
A
S
E
Ön fren ünitesi
Fren ünitesi tespit somunu
Silindirli yüzey dıșarı doğru
bakmalıdır
Sıkma torku:
6-8 N•m
Sıkma torku:
15-20 N•m
Mașa ucuna monte edilmiș ön fren ünitesiyle birlikte
tekerleği gittiği yere kadar oturtun ve fren kolunu
adaptörün oyuğuna değinceye kadar çevirin. Daha
sonra çabuk bağlantı kam kolunu emniyetli șekilde
takın.
4.
Dokunur
Hazne mili
Çabuk bağlantı kam
kolunu emniyetli
șekilde takın.
Sıkma torku:
5-7.5 N•m
Fren kablosunun Montajı
1.
G
R
E
A
S
E
Ayar braketini adaptöre takın. Bu sırada, ayar
braketini fren koluna dokununcaya kadar içeri
bastırın ve ardından adaptör üzerindeki
●
ișaretinin
ayar braketi üzerindeki
ișareti içinde kaldığını
doğrulayın.
Fren kolu
Ayar braketi
Adaptör
Dokunur
●
ișareti,
ișaretinin
içinde
olmalıdır.
2.
Kam iletim plakasını elinizle tutun ve bağlantı
ünitesini kam iletim plakasındaki kılavuz kanal
boyunca kaydırarak bağlantı ünitesini takın.
R
E
L
E
A
S
E
Bağlantı ünitesi
Kılavuz kanal
1
2
Kam iletim
plakasını tutarak
Kılavuz kanala
yerleștirin
R
E
L
E
A
S
E
3
Bağlantı ünitesi
Kılavuz kanal
Kılavuz kanal boyunca güçlü șekilde ve
mümkün olduğu kadar ileri kaydırın.
Not :
R
E
L
E
A
S
E
Perçin, kam iletim
plakasının A kısmının
ortasına oturmalıdır.
Bağlantı ünitesi perçini
Kam iletim plakasının A parçası
Bağlantı ünitesini kam iletim plakasına takarken,
bağlantı ünitesini “klik” sesi çıkardığı noktaya
kadar bastırın ve șekilde görülen pozisyona sıkıca
oturduğundan emin olun.
R
E
L
E
A
S
E
Kablo ayar civatası
Ayar braketi
20-22 mm olmalıdır
R
E
L
E
A
S
E
4.
Fren kablosunun her iki ucu emniyetli
șekilde takılmalıdır.
Kablo ayar civatası
Kablo ayar
civatası
Kam iletim plakasını duruncaya kadar bastırın. Daha
sonra, kabloya tam gerginlik uygulamak için iç
kabloyu çekerken iç kablo tespit civatasını sıkın.
Sıkma torku:
6-8 N•m
1
2
Kam iletim plakasını bastırarak
Güçlü bir șekilde çekin
1
5.
Sıkın
3
Not :
R
E
L
E
A
S
E
İç kablo tespit somununu sıktıktan
sonra, iç kablo kapsülünü iç
kablonun ucuna takın. Daha
sonra, iç kablo kapsülünü
bağlantıya ve jant tellerine
dokunmayacak șekilde ayarlayın.
Fren kablosunun ayarlanması
1.
Fren kablosu çekilirken tekerleğin kolayca dönmedi-
ğini doğruladıktan sonra, fren kolunu elcik mesafesi
kadar yaklașık 10 defa sıkarak fren kablosunu alıștırın.
Yaklașık 10 defa
sıkın
Not :
Eğer fren kablosu alıștırılmazsa, kısa bir süre
kullanıldıktan sonra tekrar ayarlanması gerekecektir.
Fren ünitesinin veya fren kolunun kablo ayar
civatasını çevirerek fren kolunda yaklașık 15 mm
oynama olmasını sağlayın.
2.
Fren kolu oynama miktarı, fren kolunun
çalıșmadığı konumdan fren kolu çekildiğinde
aniden bir kuvvet hissedilen konuma kadar
olan mesafedir.
G
R
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
15 mm’lik oynama
Kablo ayar civatası
Kablo ayar civatası
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik
yapılabilir. (Türkçe)
Dokunur
Fren kolu
Adaptör
İç kablo tespit somunu
G
R
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
Frenleme performansını kontrol etmek için fren
kolunu sıktıktan sonra, kablo ayar somunuyla kablo
ayar civatasını sabitleyin.
3.
Kablo ayar somunu
Sıkma torku:
1-2 N•m
İç kablo tespit
civatasındaki delik
Fren kablosunun her iki ucunun, hem fren bacağının
hem fren kolunun kablo ayar civatalarına emniyetli
șekilde oturduğundan emin olun.
3.
Kablo ayar civatasını ayar braketinin ucundan
20-22 mm uzağa yerleștirin ve ardından iç kabloyu
kablo ayar civatasından ve daha sonra iç kablo tespit
civatasının deliğinden geçirin.
Fren
BR-IM75-F
Hazne
HB-IM70
Kol
ST-C503
BL-R440
Fren kablosu
SI-75C0A-002-05