SKODA Citigo (2016/05) El kitabı

Tip
El kitabı

Bu kılavuz için de uygundur

SIMPLY CLEVER
KULLANIM KILAVUZU
KULLANIM KILAVUZU
ŠKODA Citigo
Araç teslimatı dokümantasyonu
Buraya araç veri plaketini yapıştırın
Araç devir teslim tarihi
a)
ŠKODA bayisi
Satıcının imzası ve kaşe
Belirtilen aracın sorunsuz bir şekilde teslim edildiğini ve doğru kullanımı
ve garanti koşulları konusunda bilgilendirildiğimi onaylıyorum.
Müşterinin imzası
Aracın garanti süresi uzatılmış mı? Evet
Hayır
ŠKODA garanti süresi uzatmasının sınırlandırılması
a)
Yıl: veya km:
veya
mil:
a)
Ülkelere özgü genel bağlayıcı yasal kararların talepleri uyarınca araç devir tes-
lim tarihi yerine ilk ruhsat tarihi girilebilir.

1ST012777AL
Aracın ilk sahibi
Plaka numaralı bu aracın
(Satıcı doldurur)
sahibi:
Unvan, İsim / Firma:
Adres:
Telefon:
ŠKODA bayisi
Servis danışmanı:
Telefon:
2. Araç Operatörü
Plaka numaralı bu aracın
sahibi:
Unvan, İsim / Firma:
Adres:
Telefon:
ŠKODA bayisi
Servis danışmanı:
Telefon:

1ST012777AL
Önsöz
Kendiniz için bir ŠKODA'ya karar verdiniz, güveniniz için içtenlikle teşekkür
ederiz.
Araç kullanımına ilişkin açıklama, güvenliğe, araç bakımına, bakıma ve kendi
kendine yardım konularına ilişkin bilgiler ve teknik araç verileri için bu kullan-
ma kılavuzuna bakılmalıdır.
Bu kılavuza uygun hareket edilmesi aracın doğru kullanılmasının ön koşulu
olduğundan bu kullanma kılavuzunu dikkatle okumanızı tavsiye ederiz.
Araç kullanılırken her zaman ülkeye özgü genel bağlayıcı düzenlemelere (örn.
çocukların taşınması, hava yastığı devre dışı bırakma, lastik kullanımı, kara-
yolları vs.) uyulmalıdır.
Her zaman sürüşe dikkat ediniz! Sürücü olarak trafik emniyetinin tüm sorum-
luluğu sizdedir.
ŠKODA'nızdan memnun olmanızı ve her zaman iyi sürüşler yapmanızı dileriz.
ŠKODA AUTO'nuz
İçindekiler dizini
Sıfır araç için ayıplı mal sorumluluğu ve ŠKODA
garantisi 5
Araç literatürü 7
Açıklamalar 8
Kullanım kılavuzunun yapısı ve daha fazla
bilgi 9
Kullanılan kısaltmalar
Emniyet
Pasif emniyet
11
Genel bilgiler 11
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu 11
Emniyet kemerleri 13
Emniyet kemerlerini kullanma 13
Kemer sarma otomatikleri ve kemer
gerdiricileri 15
Hava yastığı sistemi 16
Hava yastığı sisteminin anlatılması 16
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması 19
Çocukların güvenli şekilde taşınması 20
Çocuk koltuğu 20
Sabitleme sistemleri 23
Kullanım
Kokpit 27
Genel bakış
26
Göstergeler ve kontrol lambaları
28
Gösterge paneli
28
Sürüş verileri (çok fonksiyonlu gösterge)
30
Kontrol lambaları
32
Kilit açma ve açma 37
Kilit açma ve kilitleme 37
Bagaj kapağı 41
Cam kullanımı 41
Panoramik sürgülü/açılır tavan 42
Işık ve görüş 44
Işık 44
İç lambalar 46
Görüş 47
Silecekler ve fıskiyeler 48
Dikiz aynası 49
Koltuklar ve koltuk başlıkları 50
Ön koltuklar 50
Arka koltukların arkalıkları 51
Başlıklar 52
Ön koltuk kaloriferi 53
Pratik donanımlar 54
İç alan donanımı 54
Eşya taşıma 60
Bagaj bölümü ve taşıma 60
Port bagajında taşıma 63
Kalorifer ve havalandırma 64
Kalorifer, manuel klima sistemi 64
İletişim ve Multimedya 66
Telefon ve cihaz Move & Fun 66
Sürüş
Sürüş hazırlığı ve sürüş 68
Motoru çalıştırma ve durdurma 68
START-STOPP sistemi 69
Frenleme ve park 71
Manuel vites değiştirme ve pedaller 72
Otomatik düz şanzıman 73
Motor alıştırma ve ekonomik sürüş 74
Araç hasarlarından kaçınma 75
Yardımcı sistemler 76
Genel bilgiler 76
Fren ve denge sistemleri 76
Park yardım sistemi (ParkPilot) 77
Hız ayar sistemi 79
City Safe Drive 80
Lastik basıncı denetimi 81
Kullanım uyarıları
Bakım ve Temizlik 83
Servis çalışmaları, uyarlamalar ve teknik
değişiklikler 83
Servis aralıkları 85
Temizlik ve bakım 87
Kontrol etme ve ilave etme 90
Yakıt 90
Motor bölmesi 93
Motor yağı 95
Soğutma sıvısı 97
Fren hidroliği 98
Araç aküsü 98
Tekerlekler 101
Jantlar ve lastikler
101
Kış hava şartlarında çalıştırma 103
Kendi kendine yardım
Acil donanım ve kendi kendine yardım
105
Acil donanım 105
Lastik değişimi 106
Onarım seti 109
Takviye kablosu ile çalıştırma 111
Aracı çekme 112
Uzaktan kumanda 113
3
İçindekiler dizini
Kapıların acil durumlarda açılması /
kilitlenmesi 113
Cam silecek lastiklerinin değiştirilmesi 114
Sigortalar ve ampuller 115
Sigortalar 115
Ampuller 118
Teknik bilgiler
Teknik Bilgiler 123
Temel araç verileri 123
Motora göre araca özel bilgiler 127
Anahtar kelimeler dizini
4
İçindekiler dizini
Sıfır araç için ayıplı mal sorumluluğu ve ŠKODA garantisi
Ayıplı mal sorumluluğu
Satıcı olarak ŠKODA bayiniz, sıfır ŠKODA aracınız, ŠKODA orijinal parçaları ve
ŠKODA orijinal aksesuarları konusunda yasal düzenlemeler ve satış sözleşmesi
uyarınca muhatap kişi olacaktır.
Sıfır araç için ŠKODA garantisi
ŠKODA AUTO, ayıplı mal sorumluluğunun yanı sıra koşulları aşağıda açıklanmış
olan sıfır araç ŠKODA garantisi vermektedir (aşağıda „ŠKODA garantisi“ olarak
anılacaktır).
ŠKODA garantisi kapsamında ŠKODA AUTO şirketi aşağıdaki hizmetleri suna-
caktır.
ŠKODA garantisinin başlamasından itibaren iki yıl içerisinde aracınızdaki ku-
surlar nedeniyle oluşan hasarların tamir edilmesi.
ŠKODA garantisinin başlamasından itibaren üç yıl içerisinde aracınızdaki boya
kusurları nedeniyle oluşan hasarların tamir edilmesi.
Aracın garantisinin başlamasından itibaren on iki yıl içerisinde gövdede olu-
şan paslanmaların tamir edilmesi. Gövdede oluşan pas: Sadece içten dışa
doğru gövde saclarında oluşan paslar ŠKODA garantisi kapsamına girmekte-
dir.
Garanti başlangıç tarihi ilk alıcıya ŠKODA bayisinde yeni aracı satın alırken ara-
cın teslim edildiği gündür
1)
. Bu tarih ŠKODA bayisi tarafından aracınızın işletim
kılavuzunda » araç devir teslim belgesine gereğince yazılmalıdır.
Araç onarımı, kusurlu parçayı değiştirme veya onarma şeklinde gerçekleşebilir.
Değiştirilen parçalar bundan böyle ŠKODA servis ortağına ait olacaktır.
ŠKODA garantisine dayanılarak başka taleplerde bulunulamaz. Özellikle de yeni
araç talep etme hakkı, rücu hakkı, düzeltme çalışması süresince ikame araç ta-
lep etme hakkı ve tazminat hakkı yoktur.
ŠKODA aracınızı Avrupa Ekonomik Alanı içerisindeki ülkelerden birindeki (yani
Avrupa Birliği ülkeleri, Norveç, İsland ve Liechtenstein) veya İsviçre'deki bir
ŠKODA bayisinden satın aldıysanız ŠKODA garantisinden doğan haklardan bu
ülkelerde bulunan ŠKODA servis ortaklarında da yararlanabilirsiniz.
ŠKODA aracınızı Avrupa Ekonomik Alanı ve İsviçre dışındaki bir ŠKODA bayisin-
den aldıysanız ŠKODA garantisinden doğan haklardan Avrupa Ekonomik Alanı
ve İsviçre dışındaki ŠKODA servis ortaklarında da yararlanabilirsiniz.
ŠKODA garantisinden yararlanmak için ön koşul, tüm servis çalışmalarının za-
manında ve usulüne uygun olarak ŠKODA AUTO şirketi verilerine göre yapılmış
olmasıdır. ŠKODA AUTO şirketine göre servis çalışmalarının usulüne uygun ola-
rak yapıldığı, ŠKODA garantisine dayanılarak ileri sürülecek talepler için belge-
lendirilmelidir. Bir servisin yapılmamış olması veya ŠKODA AUTO şirketinin veri-
lerine göre yapılmamış olması durumunda, hasarın, servisin yapılmamış olma-
sından veya ŠKODA AUTO verilerine göre yapılmamış olmasından kaynaklan-
madığını kanıtlayabildiğiniz takdirde garanti hakkı devam eder.
Aracın doğal aşınması ŠKODA garanti kapsamına girmez. ŠKODA garantisi, hari-
ci üst yapı parçalarında, sonradan takılan donanımlarda veya sonradan sökülen
donanımlarda ortaya çıkan kusurları ve bunlardan kaynaklanan kusurları kapsa-
maz. Aynı madde fabrika çıkışında takılı olmayan ve/veya fabrika tarafından
teslim edilmeyen aksesuarlar için de geçerlidir.
Hasar, aşağıdaki durumlardan dolayı meydana geldiğinde de garanti hakkı yok-
tur.
Aracın izinsiz kullanımı, uygun olmayan işlemler (örn. motor sporu yarışlarında
kullanım veya aşırı yükleme), usule uygun olarak yapılmayan bakım çalışmala-
rı veya araçta izinsiz olarak yapılan değişiklikler.
Kullanım kılavuzunda ya da fabrika çıkışında verilen diğer talimatlarda belirti-
len yönergeler dikkate alınmamış ise.
Dış etmenler veya doğal felaketler (örn. kaza, dolu, sel v.b.).
Araca, kullanımı ŠKODA AUTO tarafından onaylanmamış parçalar takılmış ve-
ya sökülmüş ise veya araçta ŠKODA AUTO tarafından izin verilmeyen değişik-
likler yapılmışsa (örn. modifikasyon).
Bir hasar tarafınızdan anında yetkili servise bildirilmemişse veya usule uygun
olarak giderilmemişse.
Kusurun bundan kaynaklanmadığını kanıtlamak müşterinin yükümlülüğüdür.
İşbu ŠKODA garantisi ile satın alanın ayıplı mal hususunda araç satıcısına karşı
yasal haklarına ve ürün sorumluluk yasalarından doğan olası haklarına halel
gelmez.
1)
Ülkelere özgü genel bağlayıcı yasal kararların talepleri uyarınca araç devir
teslim tarihi yerine ilk ruhsat tarihi girilebilir.
5
Sıfır araç için ayıplı mal sorumluluğu ve ŠKODA garantisi
Taşınırlık garantisi
Taşınırlık garantisi, aracınızla yapacağınız seyahatlerde güven hissetmenizi
sağlar.
Aracınız beklenmedik bir arıza nedeniyle yolda kalırsa taşınırlık garantisi hiz-
metleri kapsamında mobilizasyonunuzu sağlamak üzere aşağıdaki hizmetler
verilir: Arızanın gerçekleştiği yerde yol yardımı ve aracın ŠKODA servis ortağına
çekilmesi, telefonla teknik yardım veya yerinde çalıştırma.
Aracınız aynı gün onarılamazsa, ŠKODA servis ortağı gerekli olması halinde baş-
ka ek hizmetler sunabilir, örneğin ulaşım imkanı (otobüs, tren v.b.), ikame araç
hizmeti v.b.
Aracınız için taşınırlık garantisi yaptırmaya ilişkin koşullar için ŠKODA bayiniz-
den bilgi alınız. İlgili bayi aracınızla ilgili taşınırlık garantisinin ayrıntılı iş koşulla-
rını bildirecektir. Aracınız için taşınırlık garantisi olmaması durumunda bir
ŠKODA servis ortağından bu sözleşmenin sonradan yapılmasına ilişkin gerekli
bilgileri alınız.
İsteğe bağlı ŠKODA garanti süresini uzatma
Sıfır aracınızı satın alırken ŠKODA garanti süresini uzattırdıysanız aracınızdaki
iki yıllık ŠKODA garantisi, hangisinin daha önce gerçekleştiğine bağlı olarak ter-
cih ettiğiniz süre kadar veya belirlenen kat edilen mesafe sınırına kadar uzar.
Tarif edilen boya garantisi ve paslanma garantisi ŠKODA garanti süresinin uza-
tılması kapsamına girmez.
ŠKODA garanti süresinin uzatması dış ve iç folyoları kapsamaz.
ŠKODA garanti süresinin uzatılmasına ilişkin ayrıntılı koşulları ŠKODA bayisin-
den öğrenebilirsiniz.
Not
ŠKODA garanti süresini uzatma sadece bazı ülkelerde mümkündür.
6
Sıfır araç için ayıplı mal sorumluluğu ve ŠKODA garantisi
Araç literatürü
Araç literatürü arasında her zaman bu işletim kılavuzu bulunur. Donanıma
bağlı olarak araç literatüründe Radyo kullanma kılavuzu da mevcut olabilir.
Kullanma kılavuzu
Bu kullanma kılavuzu aracın tüm kasa seçenekleri, ilgili tüm model varyantları
ve tüm donanım kademeleri için geçerlidir.
Bu kullanma kılavuzunda mümkün olan tüm donanım varyantları yer almakta-
dır, fakat özel donanım, model varyantı veya pazara bağlı donanım olarak tarif
edilmemiştir. Bu nedenle, bu kullanma kılavuzunda tarif edilen tüm donanım
bileşenleri aracınızda olmayabilir.
Aracın donanım kapsamının temelini, aracın satış sözleşmesi oluşturur. Dona-
nım kapsamına ilişkin sorular için lütfen ŠKODA bayisi ile iletişime geçin.
Bu kullanma kılavuzundaki resimler yalnızca gösterim amaçlıdır. Resimler
önemsiz ayrıntılarda aracınızdan farklı olabilir; bunlar sadece genel bilgi olarak
anlaşılmalıdır.
ŠKODA AUTO sürekli olarak tüm araçların geliştirilmesi için çalışmaktadır. Bu
nedenle her zaman teslimat kapsamında şekil, donanım ve teknoloji açısından
değişiklikler olması mümkündür. Bu kullanma kılavuzunda yer alan bilgiler ba-
sım tarihindeki bilgi düzeyini yansıtmaktadır.
O nedenle bu kullanma kılavuzundaki teknik bilgilerden, resimlerden ve tanım-
lamalardan herhangi bir hukuki talep söz konusu olamaz.
Bu kullanma kılavuzunda belirtilen internet sayfalarını klasik görünümde aç-
manızı öneririz. İnternet sayfaları mobil olarak görüntülendiğinde gereken tüm
bilgileri içermeyebilir.
Radyo kullanma kılavuzu
Radyonun kullanma kılavuzu, radyo kullanımını tarif etmektedir.
Online araç literatürü
Şek. 1
Harici cihazınızdaki (örn. telefon, tablet) ilgili uygulama yardımıyla QR kodunun
okunması » Şek. 1 ile ya da aşağıdaki adres web tarayıcısına girilerek internet
sitesi ŠKODA markasına genel bakış ile açılır.
http://go.skoda.eu/owners-manuals
İstediğiniz modeli seçin - araç literatürünü içeren bir menü açılır.
İmalat dönemini ve dili seçin.
İstediğiniz kılavuzu seçin - kılavuzu ya online ya da pdf formatında görüntüle-
yebilirsiniz.
7
Araç literatürü
Açıklamalar
Kullanılan terimler
- ŠKODA marka araçlar için servis çalışmalarını gerçekleştiren
servis. Yetkili servis bir ŠKODA bayisi olabileceği gibi ŠKODA servis ortağı
veya bağımsız bir servis de olabilir.
- Sözleşme çerçevesinde ŠKODA AUTO şirketi veya satış
ortağı tarafından ŠKODA marka araçların servis çalışmalarını gerçekleştir-
me ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanınmış bir servistir.
- ŠKODA AUTO şirketi veya satış ortağı tarafından ŠKODA mar-
kalı sıfır araç satma ve ŠKODA orijinal parçaları kullanarak servis çalışma-
larını gerçekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanınmış
bir işletmedir.
Metin bilgileri
- 1 saniye içinde (örn. bir tuşa) kısa basma
- 1 saniyeden uzun süreliğine (örn. bir tuşa) uzun basma
Sembol açıklaması
Önemli bilgiler ve güvenlik uyarıları içeren bir bölümün giriş modülüne
atıf
Aracın mümkün olduğunca kısa süre içerisinde durdurulması gerektiği
durumları ifade eder
® Tescilli marka
Bir sonraki işlem adımını belirtir
DİKKAT
Bu sembolün yer aldığı metinler ciddi bir kaza, yaralanma veya hayati tehli-
keye dikkat çeker.
ÖNEMLİ
Bu sembolün yer aldığı metinler araç hasar tehlikesine veya bazı sistemlerin
olası fonksiyon bozukluklarına dikkat çeker.
Not
Bu sembolün yer aldığı metinler ilave bilgiler içermektedir.
„Yetkili servis“
„ŠKODA servis ortağı“
„ŠKODA bayisi“
„Basma“
„Tutma“
8
Açıklamalar
Kullanım kılavuzunun yapısı ve daha fazla bilgi
Kullanma kılavuzunun yapısı
Kullanma kılavuzu hiyerarşik olarak aşağıdaki alanlara ayrılmıştır.
Paragraf (örn. işletim uyarıları) - paragrafın başlığı her zaman sol alt tarafta
gösterilir
Ana bölüm (örn. kontrol etme ve doldurma) - ana bölümün başlığı her za-
man sağ alt tarafta gösterilir
Bölüm (örn. motor yağı)
Konuya giriş - Bölüm içerisindeki modüllere genel bakış, bölüm içe-
riğine ilişkin ön bilgiler, gerekirse tüm bölüm için geçerli bilgiler
Modül (örn. kontrol etme ve doldurma)
Bilgi arama
Kullanma kılavuzunda bilgi ararken kullanma kılavuzunun sonundaki indeksi
kullanmanızı tavsiye ederiz.
Yön bilgileri
„Sol“, „sağ“, „ön“, „arka“ gibi tüm yön bilgileri aracın sürüş yönü ile ilgilidir.
Birimler
Aksi belirtilmedikçe hacim, ağırlık, hız ve uzunluk bilgileri metrik birim olarak
verilmiştir.
Acil durum yardımı
Arıza durumunda gereken arıza servisi iletişim bilgileri aşağıdaki yerlerden alı-
nabilir.
ŠKODA bayisinin iletişim bilgileri (örn. pencere etiketi)
ŠKODA mobil uygulama
ŠKODA web sayfaları
9
Kullanım kılavuzunun yapısı ve daha fazla bilgi
Kullanılan kısaltmalar
Kısaltmalar Anlam
1/dak. Motorun dakikadaki dönüş sayısı
ABS Anti blok sistem
AGM Araç akü tipi
ASG Otomatik şanzıman
ASR Çekiş kontrolü
CNG sıkıştırılmış doğal gaz
CO
2
Karbondioksit
COC Uygunluk beyannamesi
EDL Elektronik diferansiyel kilidi
ECE Avrupa Ekonomik Komisyonu
EPC Motor elektroniğinin kontrolü
ESC Stabilizasyon kontrolü
ET Jantın presleme derinliği
AB Avrupa Birliği
G-TEC Doğal gazlı araçların işareti
HBA Fren yardımcısı
HHC Yokuş kalkış yardımcısı
kW Kilovat, güç ölçü birimi
LED Lamba tipi
MG Düz şanzıman
MFA Çok fonksiyonlu gösterge
MPI Çoklu yakıt enjeksiyonlu benzinli motor
N1
sadece veya ağırlıklı olarak mal taşımacılığı için tasarlanan bir
furgon araç
Nm Newtonmetre, motor torku için ölçüm birimi
OPS optik park sistemi
TMC Sürücüye trafik bilgilerini iletir
VIN Araç kimlik numarası
W Vat, güç ölçü birimi
10
Kullanılan kısaltmalar
Emniyet
Pasif emniyet
Genel bilgiler
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Her sürüşten önce
11
Sürüş güvenliği 11
Kılavuzun bu bölümünde, aracınızdaki pasif güvenlik konusu ile ilgili önemli bil-
gileri bulabilirsiniz. Burada, örnek olarak emniyet kemerleri, hava yastıkları ve
çocukların emniyeti hakkında bilmeniz gereken her şeyi bir araya getirdik.
Emniyetle ilgili diğer önemli bilgileri bu kullanım kılavuzunun sonraki bölümle-
rinde de bulabilirsiniz. Bu nedenle kullanım kılavuzu daima araç içerisinde bu-
lundurulmalıdır.
Her sürüşten önce
Kendi emniyetiniz ve araç içindekilerin emniyeti için, her sürüş öncesi aşağıdaki
noktalara dikkat ediniz.
Far ve sinyal sisteminin fonksiyonelliğini kontrol edin.
Sileceklerin fonksiyonelliğini ve silecek lastiklerinin durumunu kontrol edin.
Silecek suyunun seviyesini kontrol edin.
Tüm camların dışarı doğru iyi bir görüş sağladığından emin olunmalıdır.
Dikiz aynasını arkaya görüş sağlanacak şekilde ayarlayın. Aynaların kapalı ol-
madığından emin olun.
Lastik hava basıncı kontrol edilmelidir.
Motor yağı, fren hidroliği ve soğutma suyu seviyesini kontrol edin.
Birlikte taşınan yükler iyice sabitlenmelidir.
İzin verilen aks yükünü ve araç için izin verilen toplam ağırlığı aşmayın.
Tüm kapıları ve motor bölmesi ve bagaj bölmesi kapağını kapatın.
Pedalları hiç bir nesnenin engellememesi sağlanmalıdır.
Çocukları uygun bir çocuk koltuğu ile koruyun » Sayfa 20, Çocukların güvenli
şekilde taşınması.
Doğru oturma pozisyonunda oturun. Araç içindekilerin de doğru oturma po-
zisyonu almaları sağlanmalıdır » Sayfa 11, Doğru ve güvenli oturma pozisyo-
nu.
Sürüş güvenliği
Trafik güvenliği için aşağıdaki uyarıları dikkate alın.
Trafik akışına olan dikkatinizin dağılmasına izin vermeyin (örneğin araç için-
dekiler veya telefon görüşmesi nedeniyle).
Sürüş yeteneğiniz (örn. ilaç, alkol, uyuşturucu madde vb. kullanımı nedeniyle)
kısıtlandığında kesinlikle araç kullanmayın.
Trafik kurallarına ve izin verilen sürüş hızına uyunuz.
Sürüş hızınızı, yol durumuna veya trafik ve hava şartlarına daima uydurunuz.
Uzun yolculuklarda (en geç iki saatte bir olmak üzere) düzenli olarak mola ve-
rin.
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
12
Direksiyon simidi konumunu ayarlama
12
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu
13
Arka koltuklarda oturanlar için doğru oturma pozisyonu
13
Sürüş öncesinde doğru oturma pozisyonuna geçilmeli ve sürüş sırasında bu po-
zisyon değiştirilmemelidir. Araçtaki diğer yolcuların da doğru oturma pozisyo-
nunu almalarını ve sürüş sırasında bu pozisyonu değiştirmemelerini sağlayınız.
Aşağıdaki uyarılar ön yolcu için geçerlidir ve dikkate alınmadığında ağır yaralan-
malar veya ölüm meydana gelebilir.
Gösterge paneline yaslanmayınız.
Ayakları kumanda panelinin üzerine koymayınız.
Aşağıdaki uyarılar yolcular için geçerlidir ve dikkate alınmadığında ağır yaralan-
malar veya ölüm meydana gelebilir.
Koltuğun sadece uç kısımlarında oturmayınız.
Yana dönük durumda oturmayın.
Camdan dışarı sarkmayınız.
Uzuvlarınızı camdan dışarı uzatmayın.
Ayakları koltuk minderinin üzerine koymayınız.
11
Pasif emniyet
DİKKAT
Araç içindeki kişilerin mümkün olan en etkin şekilde korunmasını sağla-
mak için, ön koltuklar ve koltuk başlıkları mutlaka vücut ölçülerine göre
ayarlanmalıdır ve emniyet kemerleri doğru bir şekilde takılmalıdır.
Her yolcu, oturduğu koltuğa ait emniyet kemerini mutlaka takmalıdır. Ço-
cuklar, mutlaka uygun bir emniyet sistemi ile emniyet altına alınmalıdır
» Sayfa 20, Çocukların güvenli şekilde taşınması.
Sürüş esnasında koltuk arkalıkları arkaya doğru çok fazla yatırılmamalıdır,
aksi halde emniyet kemerleri ve hava yastığı sistemi doğru çalışmayabilir -
Yaralanma tehlikesi söz konusu!
DİKKAT
Yolcu, yanlış bir oturma pozisyonunda hayati yaralanmalara maruz kalabilir.
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
Şek. 2
Sürücünün doğru oturma pozisyonu / doğru direksiyon tutma şekli
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Kendi emniyetiniz için ve bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini azaltmak
için, aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Sürücü koltuğunu pedallara hafif bükülmüş bacaklarla tamamen basılabile-
cek ve direksiyon simidi ile göğüs kafesi arasındaki mesafe en az 25 cm
olacak şekilde ayarlayın » Şek. 2 -
A
.
Arkalığı ayarlarken, direksiyon simidine üst noktada ellerin hafif açılandırıl-
mış şekilde olmalarına dikkat ediniz.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 15.
DİKKAT
Direksiyon simidine olan mesafenin 25 cm olmasını sağlayın, aksi halde
hava yastığı sistemi sizi koruyamaz, ölüm tehlikesi!
Sürüş sırasında, direksiyon simidini iki elinizle dış yan taraflarından „saat
9“ ve „saat 3“ pozisyonunda tutun » Şek. 2. Direksiyon simidini asla „saat
12“ konumunda veya bir başka tarz ve şekilde tutmayın (örn. direksiyon si-
midinin ortasından, direksiyon simidinin iç tarafından vb.). Aksi takdirde ha-
va yastığı açıldığında kollar, eller ve kafaya ağır yaralar alabilir.
Bunlar sürüş sırasında pedal sistemine ulaşabileceği için sürücünün
ayağının altında hiçbir eşyanın bulunmamasını sağlayın. Bu durum, debriyaj
pedalına basmaya, fren yapmaya veya gaz vermeye engel olabilir.
Direksiyon simidi konumunu ayarlama
Şek. 3 Direksiyon konumunu ayarlama
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Direksiyon simidi konumu dikey yönde ayarlanabilir.
Direksiyonun altındaki emniyet kolunu ok yönünde
1
hareket ettirin » Şek.
3.
Direksiyon simidini istediğiniz pozisyona ayarlayın. Direksiyon simidi ok yö-
nünde
2
ayarlanabilir.
Emniyet kolunu dayanana kadar ok yönünde
3
bastırın.
DİKKAT
Direksiyon simidini asla sürüş sırasında ayarlamamalısınız, sadece araç du-
rurken ayarlayınız!
Direksiyon simidi konumunun istemeden değişmemesi için emniyet kolu
ayardan sonra her zaman kilitlenmelidir - Kaza tehlikesi söz konusu!
12
Emniyet
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Yolcu güvenliği ve kaza yaralanma riskini azaltmak için, aşağıdaki talimatlar
dikkate alınmalıdır.
Ön yolcu koltuğunu mümkün olduğu kadar arkaya doğru getirin. Ön yolcu,
hava yastığı açıldığı zaman en yüksek emniyete ulaşabilmesi için, gösterge
panelinden mutlaka 25 cm uzakta bulunmalıdır.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 15.
DİKKAT
Gösterge paneline olan mesafenin en az 25 cm olmasını sağlayın, aksi hal-
de hava yastığı sistemi sizi koruyamaz, ölüm tehlikesi!
Sürüş esnasında ayaklarınızı daima ayak bölümünde tutun - ayaklarınızı
asla kumanda paneline, koltuk yüzeylerine koymayın ve camdan dışarıya
sarkıtmayın! Bir fren manevrası veya bir kaza durumunda yüksek bir yara-
lanma riskine maruz kalırsınız. Hava yastığının açılması durumunda, yanlış
oturma pozisyonu nedeniyle ölümcül yaralanmalar meydana gelebilir!
Arka koltuklarda oturanlar için doğru oturma pozisyonu
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Arka koltuklarda oturan yolcuların güvenliği ve kazada yaralanma riskini azalt-
mak için, aşağıdaki talimatlar dikkate alınmalıdır.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümünün yüksekliğinde bulunacak şekilde ayarlayınız.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 15.
Emniyet kemerleri
Emniyet kemerlerini kullanma
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Doğru kemer bandı yerleşimi 14
Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması 15
Doğru takılmış emniyet kemerleri bir kaza durumunda iyi bir koruma sağlamak-
tadır. Emniyet kemerleri yaralanma riskini azaltır ve ağır bir kazada hayatta kal-
ma şansını arttırır.
Emniyet kemerleri, hareket enerjisini büyük ölçüde azaltır. Bunun ötesinde,
ağır yaralanmalara neden olan kontrolsüz hareketleri önlerler.
Çocukların taşınması sırasında aşağıdaki uyarılara dikkat edilmelidir » Sayfa
20, Çocukların güvenli şekilde taşınması.
DİKKAT
Her sürüş öncesinde emniyet kemerini takın! Bu kural diğer yolcular için
de geçerlidir - yaralanma tehlikesi söz konusu!
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisine sadece doğru oturma pozis-
yonunda ulaşılır » Sayfa 11, Doğru ve güvenli oturma pozisyonu.
Ön koltukların arkalıkları, geriye doğru çok fazla yatırılmamalıdır, aksi hal-
de emniyet kemerleri etkisini kaybedebilir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin kullanımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı sıkışmış veya burulmuş olmamalı veya keskin kenarlara sürt-
memelidir.
Emniyet kemerinin kapı kapatılırken sıkıştırılmamasına dikkat edilmelidir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin doğru kullanımı ile ilgili bilgiler
Bir emniyet kemeri hiçbir zaman iki kişiye (çocuklar da dahil) takılmamalı-
dır.
13
Emniyet kemerleri
DİKKAT (Devam)
Kilidin dili sadece ilgili koltuk yerine ait olan kilit yuvasına takılmalıdır. Em-
niyet kemerinin yanlış takılması, onun koruma etkisini olumsuz yönde etki-
ler ve kaza riski artar.
Çok sayıda kıyafet ve gevşek giysi (örn. ceket üzerine palto) mükemmel
oturmayı ve emniyet kemerinin fonksiyonunu olumsuz etkiler.
Emniyet kemerini ayarlamak için (örn. boyu kısa kişilerde emniyet kemeri-
ni kısaltmak için) mandal veya başka nesneler kullanmayın.
Arka koltuklardaki emniyet kemerleri, sadece arka koltuk arkalığı doğru bir
şekilde kilitlendiğinde görevini güvenilir şekilde yerine getirebilir » Sayfa
51.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin bakımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı mutlaka temiz tutulmalıdır. Kirli kemer bandı kemer sarma
otomatiğinin fonksiyonunu olumsuz etkileyebilir » Sayfa 89.
Emniyet kemerleri sökülemezler veya herhangi bir şekilde değiştirilemez-
ler. Emniyet kemerlerini kendiniz tamir etmeye kalkışmayınız.
Emniyet kemerlerinin durumu düzenli bir şekilde kontrol edilmelidir. Emni-
yet kemeri sisteminin bir kısmında hasar olduğu (örn. kemer bandı, kemer
bandı bağlantıları, kemer sarma otomatiği, kilit parçası vb.) tespit edilirse il-
gili emniyet kemeri bir yetkili servis tarafından derhal değiştirilmelidir.
Bir kaza sırasında kullanılmış emniyet kemerleri yetkili servis tarafından
değiştirilmelidir. Ayrıca emniyet kemerlerinin bağlama yerleri de kontrol
edilmelidir.
Doğru kemer bandı yerleşimi
Şek. 4 Sırt ve kalça kemerinin kemer bandı yerleşimi/hamile kadınlardaki
kemer bandı yerleşimi
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 13).
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisi için kemer bandının yerleşimi büyük
önem taşır.
Emniyet kemerin omuzdaki kısmı yaklaşık omuz ortasından (asla boyun üze-
rinden değil) geçmelidir ve üst gövdeye iyice oturmalıdır » Şek. 4 -
.
Emniyet kemerin kalçadaki kısmı leğen kemiğinin önüne takılmalı (karnın üze-
rinden geçemez) ve daima sıkı durmalıdır » Şek. 4 -
.
Hamile kadınlarda alt karın bölgesine herhangi bir basınç gelmemesi için, em-
niyet kemerinin kalçadan geçen kısmı mümkün olduğunca leğen kemiğinin
aşağısından geçmelidir » Şek. 4 -
.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin kemer bandı yerleşiminin daima doğru olmasına dik-
kat edilmelidir. Yanlış takılan emniyet kemerleri hafif kazalarda bile yaralan-
malara yol açabilirler.
Çok gevşek takılan bir emniyet kemeri, bir kaza durumunda vücudunuz
hareket enerjisinden dolayı öne doğru hareket edeceği ve böylece emniyet
kemeri tarafından ani olarak durdurulacağı için, yaralanmalara yol açabilir.
Kemer bandı, sert veya kırılabilen nesneler (örn. kalemler, gözlük, tüken-
mez kalem, anahtarlık vs.) üzerinden geçirilmemelidir. Bu nesneler yaralan-
malara sebep olabilir.
14
Emniyet
Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması
Şek. 5 Emniyet kemerinin takılması/çıkarılması
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 13).
Takmadan önce
Başlığı doğru ayarlayın (entegre başlığı olan koltuklar için geçerli değildir).
Koltuğu ayarlayın (ön koltuklar için geçerlidir).
Takılması
Kemer bandını, kilit dilinden yavaşça göğüs ve kalça üzerinden çekiniz.
Kilit dilini koltuğa ait olan kemer kilidinin » Şek. 5 -
içine tam olarak otur-
duğu duyuluncaya kadar sokunuz.
Kilit dilinin kilide olarak oturup oturmadığından emin olmak için, kemeri çeke-
rek test edin.
Çıkartılması
Kilit dilini tutun ve kemer kilidindeki kırmızı tuşa basın » Şek. 5 -
, kilit dili
dışarı fırlar.
Emniyet kemerinin dönmemesi ve kemer bandının tamamen sarılması için ke-
meri elinizle geriye itin.
DİKKAT
Kilit dili için takıldığı yuva tıkalı olmamalıdır; aksi halde kilit dili oturmayabilir.
Kemer sarma otomatikleri ve kemer gerdiricileri
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Kemer sarma otomatikleri
15
Emniyet kemeri gerdiricisi 15
Kemer sarma otomatikleri
Her emniyet kemeri bir sarma otomatiği ile donatılmıştır.
Emniyet kemeri yavaş çekilirse kemerin tam hareket serbestliği elde edilir. Em-
niyet kemeri aniden çekilirse kemer sarma otomatiği tarafından kilitlenir. Emni-
yet kemerleri, tam frenlemede, hızlanırken, dağlık arazi sürüşlerinde ve virajlar-
da da bloke olur.
DİKKAT
Emniyet kemeri aniden çekildiğinde kilitlenmiyorsa, kemer sarma otoma-
tiğini derhal bir yetkili serviste kontrol ettirin.
Emniyet kemeri gerdiricisi
Emniyet kemerini bağlamış sürücü ve yolcunun emniyeti öndeki emniyet ke-
merlerindeki toplama otomatiği sayesinde arttırılmıştır.
Emniyet kemerleri belirli bir şiddetteki çarpışmada kemer gerdiricileri tarafın-
dan, istenmeyen vücut hareketleri önlenecek şekilde gerdirilir.
Hafif çarpışmalarda, takla atma durumunda veya ciddi kuvvetlerin etkili olma-
dığı kazalarda kemer gerdiricileri devreye girmez.
DİKKAT
Kemer gerdirici sistemindeki her çalışma veya başka onarım çalışmaların-
dan dolayı sistem parçalarının takılması ve sökülmesi sadece bir yetkili ser-
vis tarafından yapılmalıdır.
Kemer gerdiricileri tetiklenmiş ise, mutlaka tüm sistem değiştirilmelidir.
15
Emniyet kemerleri
Not
Emniyet kemeri gerdiricileri, emniyet kemerlerinin takılmaması durumunda da
devreye girebilir.
Kemer gerdiricisinin tetiklenmesinde duman açığa çıkar. Bu durum aracın
yandığı anlamına gelmez.
Hava yastığı sistemi
Hava yastığı sisteminin anlatılması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sistem tanımı 16
Hava yastığının devreye girmesi 17
Emniyet uyarıları 17
Hava yastığı sistemi emniyet kemerlerine ek olarak şiddetli önden ve yandan
çarpışmalarda ek bir koruma sağlar.
Hava yastığının mümkün olan en iyi koruma etkisine sadece emniyet kemeri
takılı olduğunda ulaşılabilir, hava yastığı emniyet kemerinin yerine geçme-
mektedir.
Hava yastığı sisteminin çalışma durumu gösterge panelindeki
kontrol lamba-
sıyla gösterilir » Sayfa 36.
Sistem tanımı
Şek. 6 Hava yastıklarının takıldıkları yerler
Hava yastıklarının takıldıkları yer » Şek. 6
Ön hava yastıkları
Ön yan hava yastıkları baş-göğüs kafesi
A
B
16
Emniyet
Ön hava yastıkları - tam olarak şişen hava yastıklarının içine dalan sürücünün
ve ön yolcunun öne doğru hareketi sönümlenir ve kafa ve üst gövde için yara-
lanma riski azalır.
Ön hava yastıkları

yazısı ile direksiyon simidinde ayrıca sürücünün tarafın-
da gösterge panelinde belirtilir.
Yan hava yastıkları baş-göğüs kafesi - tamamen şişen hava yastığının içine
dalma sırasında araç içindekilerin yükü sönümlenir ve kapıya yakın olan tarafta-
kilerin baş ve üst gövdelerinin tamamı (göğüs, karın ve kalça) için yaralanma
riski azalır.
Yan hava yastıkları ön koltuk arkalıklarında

yazısı ile işaretlenmiştir.
Hava yastığı sistemi (araç donanımına göre) aşağıdaki parçalardan oluşur.
Tekli hava yastıkları.
Gösterge panelindeki
kontrol lambası » Sayfa 36.
Ön yolcu ön hava yastığı için anahtar şalteri » Sayfa 19.
Kumanda panelinin orta kısmında ön yolcu ön hava yastığı kontrol lambası
» Sayfa 19.
Hava yastığının devreye girmesi
Şek. 7 Gazla şişmiş hava yastıkları
Hava yastığı sistemi, sadece kontak açıldıktan sonra çalışmaya hazır durum-
dadır.
Serbest kaldığında hava yastığının içine gaz dolar ve açılır. Hava yastığı salise-
ler içerisinde açılır.
Hava yastığı şişerken duman açığa çıkar. Bu durum aracın yandığı anlamına gel-
mez.
Devreye girme koşulları
Hava yastığı sisteminin her durum için uygun açılma şartları toplu halde tespit
edilemez. Burada önemli olan araç içinde etrafa çarpan cisimlerin sertlikleri,
çarpma açısı, sürüş hızı vs.
Hava yastıklarının açılması için belirleyici unsur, ortaya çıkan yavaşlamanın akı-
şıdır. Eğer çarpışma sırasında ölçülen araç yavaşlaması kontrol ünitesinde ön-
görülmüş olan referans değerlerin altında kalırsa, araç kazanın sonucunda her
ne kadar kuvvetli biçimde deforme olsa bile, hava yastıkları tetiklenmez.
Şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda hava yastıkları açılır.
Sürücü ön hava yastığı.
Ön yolcu ön hava yastığı.
Şiddeti yüksek olan yandan çarpışmalarda aşağıdaki hava yastığı açılır.
Kaza tarafındaki Head-Thorax yan hava yastığı.
Hava yastığının açılması durumunda aşağıdaki olaylar gerçekleşir.
Flaşör sistemi devreye girer.
Tüm kapıların kilitleri açılır.
Motora giden yakıt beslemesi kesilir.
İç aydınlatma yanar (otomatik iç aydınlatma kullanımı açık ise - konum
).
Hava yastığı ne zaman açılmaz?
Hafif önden ve yandan çarpışmalarda, arkadan çarpışmalarda, araç devrildiğin-
de veya araç takla attığında hava yastıkları açılmaz.
Emniyet uyarıları
Şek. 8
Direksiyon simidine ve gösterge
paneline olan emniyetli mesafe
17
Hava yastığı sistemi
DİKKAT
Genel bilgiler
Emniyet kemerlerinin ve hava yastığı sisteminin mümkün olan en iyi ko-
ruma etkisine sadece doğru oturma pozisyonunda ulaşılabilir » Sayfa 11.
Hava yastığı, açılırken doğru olmayan oturma pozisyonunda ağır ya da
ölümcül yaralanmalara sebebiyet verebilecek büyük kuvvetler meydana ge-
tirir. Bu durum özellikle, uygun çocuk koltuğu olmadan taşınan çocuklar için
geçerlidir » Sayfa 22.
Eğer bir arıza varsa, hava yastığı sistemini hemen bir yetkili servise kontrol
ettirin. Aksi halde kaza durumunda hava yastıkları açılmayabilir.
Hava yastığı tetiklenmiş ise, hava yastığı sistemi mutlaka değiştirilmelidir.
Ön hava yastığı alanında direksiyon simidinin ve gösterge panelinin yüzeyi
mümkün olduğunca sadece kuru ya da suyla nemlendirilmiş bir havlu ile te-
mizlenmelidir.
DİKKAT
Ön hava yastıkları uyarılar
Sürücü ve ön koltukta oturan yolcular için direksiyon simidi ya da gösterge
paneli ile aralarında en az 25 cm mesafe olması önemlidir » Şek. 8 -
A
. Bu
mesafeye uymamanız halinde hava yastığı sizi koruyamaz - Ölüm tehlikesi!
Bunun haricinde ön koltuklar daima vücut ölçülerine uygun ve doğru olarak
ayarlanmalıdır.
Çocuğun sırtının sürüş yönünde olduğu bir çocuk koltuğunun ön yolcu kol-
tuğunda kullanılması halinde, ön yolcu ön hava yastığı mutlaka devreden çı-
karılmalıdır » Sayfa 19, Hava yastıklarının devre dışı bırakılması. Eğer böy-
le yapılmaz ise, ön yolcu ön hava yastığının açılması ile çocuk ağır yaralana-
bilir veya ölebilir.
Ön hava yastıklarının açılma bölgesinde ön koltuklarda oturanların önün-
de başka kişi, hayvan ya da diğer cisimler bulunmamalıdır.
Direksiyon simidine ve ön yolcu tarafında bulunan kumanda panelinin
üzerine ne bir etiket yapıştırılmalı, ne kılıf geçirilmeli ne de bir başka çalışma
yapılmalıdır. Hava yastıklarının takıldıkları yerlerin ve hava yastıklarının açıl-
ma bölgelerinin yakınlarına hiçbir parça (örn. bardak tutucu, telefon tutucu-
ları vb.) monte edilmemelidir.
Ön yolcu tarafında gösterge panelinin yüzeyine asla hiçbir cisim konulma-
malıdır.
DİKKAT
Yan hava yastıkları için uyarılar
Yan hava yastıklarının açılma bölgelerinde hiçbir cisim (örn. pencerelere
takılmış güneş siperliği) bulunmamalıdır, kapılara hiçbir aksesuar (örn. içe-
cek tutucu vb.) asılmamalıdır - yaralanma tehlikesi var!
Araçtaki elbise askılarına sadece hafif kıyafetler asılmalı, kıyafet parçaları-
nın ceplerinde ağır ya da keskin kenarlı cisimler bırakılmamalıdır. Kıyafetleri
asmak için elbise askısı kullanmayın.
Hava yastığı sistemi, ön kapılara yerleştirilmiş olan basınç sensörleri ile ça-
lışır. Bu nedenle hem kapılarda hem de kapı kaplamalarında herhangi bir
uyarlama (örneğin ek hoparlörlerin monte edilmesi) yapılmamalıdır. Diğer
bilgiler » Sayfa 84.
Koltuk arkalıklarına çok büyük kuvvetler, çarpmalar, karşı direnç vs. etki
etmemelidir - yan hava yastıklarının hasarlanma riski vardır. Böyle bir du-
rumda yan hava yastıkları tetiklenmeyebilir!
Sürücü ve ön yolcu koltuklarına asla ŠKODA AUTO tarafından açıkça izin
verilmeyen koltuk kılıfları geçirmeyin. Hava yastığı koltuk arkalığından dışarı
çıktığı için, izin verilmeyen koltuk kılıfları kullanıldığında yan hava yastıkları-
nın koruma fonksiyonu önemli derecede engellenebilir.
Orijinal koltuk kılıflarındaki ya da yan hava yastıklarının takılı oldukları
alanların dikişlerindeki hasarlar derhal yetkili bir servis tarafından tamir edil-
melidir.
DİKKAT
Hava yastığı sisteminin kullanımı için bilgiler
Hava yastığı sistemindeki bütün çalışmalar ve diğer onarım çalışmaların-
dan (örn. koltuğun sökülmesi) dolayı sistem parçalarının takılması ve sökül-
mesi sadece bir yetkili servis tarafından yapılmalıdır. Diğer bilgiler » Sayfa
84.
Hava yastığı sisteminin parçalarında, ön tamponda ya da kaportada asla
değişiklik yapılmamalıdır.
Hava yastığı sisteminin münferit parçalarını kurcalamak yasaktır, zira hava
yastıkları açılabilir.
18
Emniyet
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140

SKODA Citigo (2016/05) El kitabı

Tip
El kitabı
Bu kılavuz için de uygundur