Raven GEN 6500E Kullanım kılavuzu

Kategori
Güç jeneratörleri
Tip
Kullanım kılavuzu
127
119
TR
GIRIŞ
Bu ürünü aldığınız için size çok teşekkürler ederiz, bu ürüne bizim karmaşık kalite garanti prosedürlerimiz uygulanmıştır. Sizin evlerinize
mükemmel koşullarda ulaşabilmesi için en iyi şekilde en titiz çalışma ile üretmeye çaba gösterdik. Herşey bir yana, çok nadir bir olasılık
dahi olsa herhangi bir sorunla karşılaşırsanız, vehayut size herhangi bir şekilde yardımcı olabileceksek, bizim müşteri hizmetleri
bölümümüze danışmaktan çekinmeyiniz. Mevcut el kılavuzunun arka kısmında bulunan numaralara danışarak ayrıntılar için size en
yakın merkezimize ulaşabilirsiniz.
HERŞEYDEN ÖNCE GÜVENLIK
Bu ürünü kullanmaya başlamadan önce, yangın tehlikesini en aza indirmek, elektrik çarpmalarını engellemek ve kişisel yaralanmaların
önüne geçmek üzere her zaman aşağıda belirtilen hayati güvenlik önlemlerini alınız. Uygulamayı, sınırları ve bu ürünle birlikte meydana
çıkabilecek olası riskleri iyi anlamak için el kılavuzunu okumak çok önemlidir.
GARANTI BELGESI
Imalatçi firma ürüne satın alım tarihinden başlamak üzere 24 ay garanti etmektedir. Bu garanti kiralanmak üzere kullanılan ürünler için
geçerli değildir. Arızalar ile meydana çıkan veya fabrikasyon hatası olarak meydana çıkan olası hatalı parçaları değiştirmeyi kendimize
görev biliriz. Hiçbir durumda garanti, geri ödemeleri veya doğrudan veya doğrudan olmayan zararları ödemeyi taahhüt etmez. Tüketim
aksesuarları, hatalı kullanım, profesyonel kullanım ve nakliye için gerekli ödemeler ve aletin ambalajlanması her zaman müşterinin
sorumluluğu altında garanti dahilinde olmayan durumlardır. Nakliyesi alıcı tarafından ödenmek üzere tamire gönderilen parçalar
kabul edilmeyeceklerdir. Ürün, imalatçı firma tarafından onaylanmayan aksesuarlar le birlikte kullanılırsa veya herhangi bir şekilde
onaylanmayan şekilde kullanıma maruz kalırsa, garantinin otomatik olarak geçersiz kılınacağı açıktır. Ürünün uygunsuz kullanımından
veya çalıştırmayla, kurmayla ve bakımla ilgili kullanım kılavuzuna danışılmasının ihmalinden doğacak sonuçları imalatçı firma sorumluluğu
altına almayı reddeder. Teknik servis talebi yetkili satış sonrası servisine satın alım belgeleri ile birlikte yapıldığında garanti altında teknik
yardım isteği kabul edilebilir. Satın alımdan hemen sonra ürünün kontrol edilmesini ve kullanımdan önce kullanım talimatlarının dikkatlice
okunmasını tavsiye ederiz.
YASAL HAKLAR
İşbu garanti yasal haklardan bağımsız olup tamamlayıcı mahiyettedir.
ÜRÜNÜN ELDEN ÇIKARILMASI:
Bu ürün, artık kullanılmaz hale geldiğinde veya başka bir sebepten dolayı yok edilmesi gerektiğinde, evcil atıklar gibi yoketme işlemlerine
tabi tutulamaz. Doğal kaynakların korunması amacıyla ve çevre için tehlike arzeden unsurları en aza indirgemek üzere, doğru bir şekilde
ürünün geri dönüşümünü veya yoketme işlemlerini sağlayınız, yerel atık toplama merkezlerine veya yetkili bir merkeze götürünüz.
Herhangi bilgi için, alternatif geridönüşüm veya yoketme işlemleri için toplama ve yoketmeden sorumlu yerle yetkililere danışınız.
128
120
TR
1 - GÜVENLİKLE İLGİLİ TALİMATLAR
DİKKAT!
Bu gazolin jeneratör şayet talimatlara uygun bir şekilde
kullanılırsa emniyetli ve güvenilir bir hizmet vermesi amacıyla
tasarlanmıştır.
Bu gazolin jeneratörünü kullanmadan önce buradaki
talimatları okuyunuz ve anlayınız. Yanlış kullanımı kişilerde
ağır yaralanmalara veya cihazlarda hasara neden olabilir.
ÖN İŞLEMLER
Jeneratör teknisyenleri konularda uzman olmalıdırlar.
Gerektiğinde seri bir şekilde müdahale edebilmelidirler. Elle
kontrol edilen tüm parçaların nasıl çalıştığına dair bilgi sahibi
olmaları gerekmektedir.
Cihazda yangın ve hasarların oluşmasını engellemek amacıyla
periyodik olarak yakıtın besleme sistemini kontrole tabi tutmanız
gerekmektedir.Yakıt deposundan sızıntının olup olmadığını
kontrol ediniz. Boruların hasar görmediğinden ve kıskaçlarının
eksik ya da gevşek olmadığından emin olunuz. Benzin deposuna
ait olan kapağı kontrol ediniz. Çalışmaya başlamadan önce bütün
eksikliklerin tamamlanmasına dikkat ediniz.
Toza karşı koruma amacıyla konulmuş örtüyü, motorun üzerinden
çekmeden çalıştırmayınız.
Jeneratöre topraklamanın bağlı olduğuna emin olunuz (Resim 1).
Taşıma ya da çalışma esnasında jeneratörü sağlam zemin üzerine
yatay pozisyonda yerleştiriniz. Eğik bir pozisyon yakıt sızıntısına
neden olabilir.
YAKIT İKMALİ
Olası yangınları önlemek amacıyla yakıt ikmali yapılırken motoru
her zaman kapatınız. Deponun dışına taşan yakıtı temizleyiniz.
Sigara içilirken ya da alev yanında jeneratöre kesinlikle yakıt
ikmali yapmayınız.
Motor veya eksoz çıkış borusu sıcak ise üzerlerine yakıt
dökülmemesine dikkat edin.
Yakıt gözünüzle temas ettiyse, buharını içinize çektiyseniz veya
yakıt içitiyseniz derhal bir doktora başvurunuz. Elbise veya ten
temasında ise derhal sabun ve su ile yıkayınız. Kıyafetlerinizi
değiştiriniz
ÇALIŞMA SIRASINDA
Çalışma sahasından çocukları ve hayvanları uzak tutunuz.
Jeneratörü duvar ya da diğer cihazlardan en az 1 metre uzakta
tutarak motorun fazla ısınmasını engelleyiniz. Jeneratörü diğer
elektrik tellerinden veya kablolardan uzakta tutunuz. (Örnek:
Elektrik dağıtım merkezi)
Makinanın çalışması esnasında kulak tıkaçlarının kullanılması
tavsiye edilir.
Benzinin yanmasıyla oluşan karbon monoksit gazı eksozdan
dışarı atılır. Bu gaz renksiz, kokusuz ve sağlığa zararlıdır.
Zehirlenme tehlikesine karşı kesinlikle jeneratörü dar mekânlarda
KULLANMAYINIZ. Jeneratörlerin kullanıldığı mekânlarda
havalandırma sisteminin bulunduğundan ya da ortamın
havalandırıldığından emin olunuz!
Jeneratör potansiyel bir güç kaynağıdır şayet hatalı kullanılırsa
elektrik çarpar. Islak ellerle kullanmayınız. Nemli ortamda,
yağmurda veya karda bırakmayınız.
Yangın tehlikesini engellemek amacıyla patlayıcı maddeleri
jeneratörün eksoz çıkış borusundan uzak tutunuz.
Çalışma esnasında eksoz çıkış borusu çok ısınır ve motorun
durdurulmasından sonra bile bir süre için hâlâ sıcaktır. Eksoz
çıkış borusu sıcakken DOKUNMAMAYA dikkat ediniz.
BAĞLANTILAR
Jeneratör sabit bir şekilde çalıştığı zaman, nominal gücü
AŞMAYINIZ. Değişik durumlarda, beslenen cihazların toplam
gücünü göz önüne alınız.
Nominal akımı AŞMAYINIZ.
Jeneratörü ev aletleriyle aynı yere BAĞLAMAYINIZ. Aksi takdirde
jeneratör ya da ev aletleri hasar görebilir.
Uzatma kabloları, elektrik kabloları ve tüm elektrikle çalışan
cihazların durumları iyi olmalıdır. Cihazların kabloları hasarlı veya
arızalı ise cihazları kesinlikle çalıştırmayınız.
Elektrik kabloları şayet uzatılmak istenilirse SJ veya SJO tipi
kabloları seçiniz.
Uzatma kablosunun uzunluğu: 1.5 mm
2
çaplı (maksimum 60 m.
kablo); 2.5 mm
2
çaplı (maksimum 100 m. kablo) olmalıdır.
NOT: Akımı kaldıracak yeterlilikteki topraklama kablolarını
seçiniz.
Topraklama kablosu: Ø 0.12mm (0.005 inch)/Amper (Örnek: 10
Amper - Ø 1.2mm)
Ünite başka aygıtlar takılmadan önce devrini almış olmalıdır.
Motoru kapatmadan önce takılı olan aygıtların bağlantılarını
sökünüz.
Cihaza zarar verebilecek voltaj değişikliklerini önlemek amacıyla
başka aygıtları jeneratöre bağlamadan önce motorun yeterli
yakıtının olduğundan emin olunuz.
Yangını ve elektrik kaçağını engellemek amacıyla, makinayı
kesinlikle kapalı elektrik devresine bağlamayınız.
Diğer kabloları elektrik prizine paralel BAĞLAMAYINIZ, özel fişli
bir konnektör kullanınız, aksi takdirde elektrik çarpabilir!
Jeneratörü sanayi prizlerine takmaktan sakınınız.
Jeneratörü herhangi başka bir jeneratörle paralel bağlamaktan
sakınınız.
Bir binada acil durumda devreye giren UPS bağlantısını işinde
yetkili bir elektrikçinin yapması gerekmektedir.
Jeneratörün elektrik bağlantısı, kullanılan diğer yardımcı
aygıtların bağlantısından ayrı yapılmalıdır. UPSe yapılan yanlış
bağlantılar diğer yardımcı aygıtların kullandığı elektrik kablolarına
aşırı geri yükleme yapabilir. Bu hem aygıtların hem de o sırada
onları kullananların zarar görmelerine sebep olabilir. Patlayabilir,
yanabilir, yada yardımcı aygıtlar yangına sebep olabilir.
BATARYA
Jeneratörün bataryası varsa:
Batarya ile işlem yaparken sigara içmeyiniz.
Bataryadan çıkan buharlar çabuk alev alır. Ateşle yaklaşırsanız
patlamaya sebep olabilirsiniz. Bataryayı kullanırken havadar bir
yerde ve alevlerden/ateşten uzak durunuz.
TAŞIMA VE KORUMA
Jeneratörün taşınmasından önce veya uzun süre saklanmasında
olası sızıntıları engellemek için karbüratörü ve karterdeki motor
yağını (jeneratöre ihtiyaç olmayacaksa) çıkartınız. Jeneratörü
havadar bir yerde muhafaza ediniz.
121
TR
2 - ELEMANLAR VE KOMUTLAR
1) YAĞ ALARM SİSTEMİ (ŞEKİL 2)
Y seviyesi minimum seviyenin altına indiğinde motor
otomatik olarak kendini durduracaktır. Ancak yeni yağın
eklenmesinden sonra motor tekrar çalışacaktır.
2) MOTOR ANAHTARI (ŞEKİL 3/A)
Motor anahtarı kontak sistemini kontrol eder.
1) «ON» (çalışır)
Kontak açık. Motor çalışıyor.
2) «OFF» (kapanır)
Kontak kapalı. Motor çalışmıyor.
3) «BAŞLA (sadece NPEGG3800-5200-6000-7500
modelleri için)
Başlama devresini çalıştırır. Motor harekete geçer.
3) CA DEVRESİNİN KORUMA DÜZENEĞİ
(ŞEKİL 3/A)
CA devresinin koruma düzeneği jeneratörün yükü nominal
değerini aştığı zaman devreye girer.
DİKKAT: CA koruması devreye girdiği zaman yükü, jeneratörün
çıkışında belirtilen limitlere indirger.
TANIMLAMALAR (ŞEKİL 4/A - 4/B)
(1) Yakıt deposu
(2) Yakıt deposunun kapağı
(3) Deponun musluğu
(4) Hava Filtresi kapağı
(5) Buji
(6) Ekzos çıkışı
(7) Havalandırma kolu
(8) CA Prizi (NPEGG7500: 1 x 230V, 1 x 400V)
(9) Motor anahtarı
(10) Topraklama terminali
(11) Yağ deposunun tıpası
(12) Yağ boşaltım tıpası
(13) Manivela ve çalıştırma kablosu
(14) CA koruma düzeneği
(15) Çalıştığını belirten ışıklı gösterge
(16) Yağ alarm ışığı (sadece NPEGG850)
(17) Voltmetre
(18) CA anahtarı
(19) CC otomatik anahtarı
(20) CC Prizi
3 - ÇALIŞTIRMA ÖNCESİ KONTROLLER
NOT: ÇALIŞTIRMA ÖNCESİ KONTROLLER JENERATÖRÜN
HER KULLANIMINDAN ÖNCE YAPILMALIDIR.
1) MOTOR YAKITININ KONTROLÜ (ŞEKİL 5)
Özel seviye ölçeri ile yakıt seviyesini kontrol ediniz.
Eğer seviye düşükse arabalar için üretilen kurşunsuz benzin
ekleyiniz.
Yakıt depo kapağının altındaki filtreyi kullandığınızdan emin
olunuz.
Tavsiye edilen yakıt türü : Kurşunsuz benzin
DİKKAT:
Motor çalışır durumdayken veya sıcakken yakıt deposunu
doldurmayınız.
Yakıt ikmali sırasında deponun musluğunu kapatınız.
Yakıt deposuna toz, kir, su yada başka maddelerin
girmemesine dikkat ediniz.
Motoru çalıştırmadan önce tüm araç gereçlerin yakıt
deposuyla ilişiklerinin kesildiğinden emin olunuz.
«F» dolu, «E» boş demektir.
2) MOTOR YAĞININ KONTROLÜ (FOTO. 6)
Kontollerini yapıp yağı koymadan önce jeneratörün düz bir
zeminde durduğundan ve motorun kapalı olduğundan emin
olunuz
Y deposunun kapağını çıkartınız (A) ve motor yağının
seviyesini kontrol ediniz.
Yseviyesi belirtilen minimum seviyesinin (B) altınaysa, yağı
maximum seviyeye (C) kadar doldurunuz. Yağın seviyesini
kontrol ederken kapağı kapatmaya çalışmayınız.
Yağ kirli ise değiştiriniz.
Tavsiye edilen motor yağı cinsi: API Service «SE» ya da
«SF»; bunlar yoksa «SD» olabilir.
3) TOPRAKLAMA (ŞEKİL 1)
Jeneratörün topraklamasını taktığınızdan emin olunuz.
4 - İŞLEYİŞ
NOT: JENERATÖRÜ SATIN ALDIĞINIZDA MOTOR YAĞI
KONMAMIŞ DURUMDADIR. LÜTFEN MOTOR YAĞINI
KOYUNUZ AKSİ TAKTİRDE MOTOR ÇALIŞMAZ.
1) MOTORUN ÇALIŞTIRILMASI
NOT:
Motoru çalıştırmadan önce başa aygıtları bağlamayınız.
CA anahtarını (NPEGG850 modelinde bulunmuyor) «OFF»
konumuna getiriniz (şek.7)
1. Yakıt deposunun musluk kolunu «ON» (şekil 8) yönüne
çeviriniz.
2. Motor anahtarını açınız. (şekil 9)
3. Havalandırma kolunu “ kapalı” konumuna getiriniz. Motor
sıcaksa çevirmeye gerek yoktur. (şekil10)
4. Çalıştırma kolunu zorlanma hissedene kadar yavaş yavaş
çekiniz. Bu “basınç” noktasıdır. Kolu tekrar eski konumuna
getiriniz. Hızla ve kuvvetlice çekiniz. İpini tamamen
çekmeyiniz. Çalıştırdıktan sonra çalıştırma kolunu tutmaya
devam ederek onu eski konumuna getiriniz. (Şekil11)
5. Motoru ısıtınız.
6. Havalandırma kolunu çalışma konumuna getiriniz. (şekil12)
7. Motoru birkaç dakika yükleme yapmadan ısıtınız
2) ELEKTRİK ENERJİSİNİN KULLANIMI
1 – CA UYGULAMASI (A TİPİ TEK FAZ)
(a) Işıklı gösterge veya voltmetre ile doğru voltajı kontrol
ediniz.
(b) Jeneratöre bağlamadan önce diğer elektrikli aygıtları
düğmelerinden kapatınız.
(c) Aygıtların fişlerini (e) prizlere takınız.
129
121
TR
2 - ELEMANLAR VE KOMUTLAR
1) YAĞ ALARM SİSTEMİ (ŞEKİL 2)
Y seviyesi minimum seviyenin altına indiğinde motor
otomatik olarak kendini durduracaktır. Ancak yeni yağın
eklenmesinden sonra motor tekrar çalışacaktır.
2) MOTOR ANAHTARI (ŞEKİL 3/A)
Motor anahtarı kontak sistemini kontrol eder.
1) «ON» (çalışır)
Kontak açık. Motor çalışıyor.
2) «OFF» (kapanır)
Kontak kapalı. Motor çalışmıyor.
3) «BAŞLA (sadece NPEGG3800-5200-6000-7500
modelleri için)
Başlama devresini çalıştırır. Motor harekete geçer.
3) CA DEVRESİNİN KORUMA DÜZENEĞİ
(ŞEKİL 3/A)
CA devresinin koruma düzeneği jeneratörün yükü nominal
değerini aştığı zaman devreye girer.
DİKKAT: CA koruması devreye girdiği zaman yükü, jeneratörün
çıkışında belirtilen limitlere indirger.
TANIMLAMALAR (ŞEKİL 4/A - 4/B)
(1) Yakıt deposu
(2) Yakıt deposunun kapağı
(3) Deponun musluğu
(4) Hava Filtresi kapağı
(5) Buji
(6) Ekzos çıkışı
(7) Havalandırma kolu
(8) CA Prizi (NPEGG7500: 1 x 230V, 1 x 400V)
(9) Motor anahtarı
(10) Topraklama terminali
(11) Yağ deposunun tıpası
(12) Yağ boşaltım tıpası
(13) Manivela ve çalıştırma kablosu
(14) CA koruma düzeneği
(15) Çalıştığını belirten ışıklı gösterge
(16) Yağ alarm ışığı (sadece NPEGG850)
(17) Voltmetre
(18) CA anahtarı
(19) CC otomatik anahtarı
(20) CC Prizi
3 - ÇALIŞTIRMA ÖNCESİ KONTROLLER
NOT: ÇALIŞTIRMA ÖNCESİ KONTROLLER JENERATÖRÜN
HER KULLANIMINDAN ÖNCE YAPILMALIDIR.
1) MOTOR YAKITININ KONTROLÜ (ŞEKİL 5)
Özel seviye ölçeri ile yakıt seviyesini kontrol ediniz.
Eğer seviye düşükse arabalar için üretilen kurşunsuz benzin
ekleyiniz.
Yakıt depo kapağının altındaki filtreyi kullandığınızdan emin
olunuz.
Tavsiye edilen yakıt türü : Kurşunsuz benzin
DİKKAT:
Motor çalışır durumdayken veya sıcakken yakıt deposunu
doldurmayınız.
Yakıt ikmali sırasında deponun musluğunu kapatınız.
Yakıt deposuna toz, kir, su yada başka maddelerin
girmemesine dikkat ediniz.
Motoru çalıştırmadan önce tüm araç gereçlerin yakıt
deposuyla ilişiklerinin kesildiğinden emin olunuz.
«F» dolu, «E» boş demektir.
2) MOTOR YAĞININ KONTROLÜ (FOTO. 6)
Kontollerini yapıp yağı koymadan önce jeneratörün düz bir
zeminde durduğundan ve motorun kapalı olduğundan emin
olunuz
Y deposunun kapağını çıkartınız (A) ve motor yağının
seviyesini kontrol ediniz.
Yseviyesi belirtilen minimum seviyesinin (B) altınaysa, yağı
maximum seviyeye (C) kadar doldurunuz. Yağın seviyesini
kontrol ederken kapağı kapatmaya çalışmayınız.
Yağ kirli ise değiştiriniz.
Tavsiye edilen motor yağı cinsi: API Service «SE» ya da
«SF»; bunlar yoksa «SD» olabilir.
3) TOPRAKLAMA (ŞEKİL 1)
Jeneratörün topraklamasını taktığınızdan emin olunuz.
4 - İŞLEYİŞ
NOT: JENERATÖRÜ SATIN ALDIĞINIZDA MOTOR YAĞI
KONMAMIŞ DURUMDADIR. LÜTFEN MOTOR YAĞINI
KOYUNUZ AKSİ TAKTİRDE MOTOR ÇALIŞMAZ.
1) MOTORUN ÇALIŞTIRILMASI
NOT:
Motoru çalıştırmadan önce başa aygıtları bağlamayınız.
CA anahtarını (NPEGG850 modelinde bulunmuyor) «OFF»
konumuna getiriniz (şek.7)
1. Yakıt deposunun musluk kolunu «ON» (şekil 8) yönüne
çeviriniz.
2. Motor anahtarını açınız. (şekil 9)
3. Havalandırma kolunu “ kapalı” konumuna getiriniz. Motor
sıcaksa çevirmeye gerek yoktur. (şekil10)
4. Çalıştırma kolunu zorlanma hissedene kadar yavaş yavaş
çekiniz. Bu “basınç” noktasıdır. Kolu tekrar eski konumuna
getiriniz. Hızla ve kuvvetlice çekiniz. İpini tamamen
çekmeyiniz. Çalıştırdıktan sonra çalıştırma kolunu tutmaya
devam ederek onu eski konumuna getiriniz. (Şekil11)
5. Motoru ısıtınız.
6. Havalandırma kolunu çalışma konumuna getiriniz. (şekil12)
7. Motoru birkaç dakika yükleme yapmadan ısıtınız
2) ELEKTRİK ENERJİSİNİN KULLANIMI
1 – CA UYGULAMASI (A TİPİ TEK FAZ)
(a) Işıklı gösterge veya voltmetre ile doğru voltajı kontrol
ediniz.
(b) Jeneratöre bağlamadan önce diğer elektrikli aygıtları
düğmelerinden kapatınız.
(c) Aygıtların fişlerini (e) prizlere takınız.
130
122
TR
(d) CA anahtarını (NPEGG850 modelinde mevcut değildir)
«ON» durumuna getiriniz ve aygıtları çalıştırınız. (şekil13)
DİKKAT:
Toplam yükün, jeneratörün nominal çıkış limitini
aşmadığından emin olunuz.
Prizdeki elektrik yükünün nominal değerler içinde
olduğundan emin olunuz.
SÜNGÜ PRİZİNDEN elektriği kesiniz, fişi prize takınız ve
sabitlemek için saat yönünde çeviriniz.
2 – CA UYGULAMASI (A TİPİ ÇİFT FAZ) (TERCIHLI)
(ŞEKIL 3/B)
(a) Elektrik tesisatınızdan gelen, ELEKTRİK ANAHTARINDA
BELİRTİLEN CA ÇIKIŞINA uygun olan voltajı seçiniz.
(b) Tek fazdaki safhaları: (a) dan (d) ye uygulayınız.
NOT: ELEKTRİK ANAHTARINDA BELİRTİLEN CA
ÇIKIŞINDAKİ seçilen voltaj tipi ne olursa olsun voltmetre
daima minimum voltajı göstermektedir.
3 – CC UYGULAMASI (TERCIHLI)
Bu uygulama sadece 12V akülerde kullanılır.
(a) Akülerin şarzı ile ilgili talimatlar
Akü kutup başlarını sökünüz.
Akü suyunun doldurulduğu kapağı tamamen gevşetin.
Akü suyu oldukça azalmış ise maximum seviyeye kadar saf
su ilava ediniz.
Bir hidrometre yardımıyla akü suyunun özgül ağırlığını
ölçün ve yan tarafta gösterilen tabloya bakarak şarj süresini
hesaplayın.
Tamamen şarj olmuş akünün özgül ağırlığı 1.26 ile 1.28
arası olmalıdır.
(b) CC çıkışının prizinin ve akünün kutup başlarını şarj
kablolarıyla bağlantısını yapınız. Kabloların bağlantısını
yaparken (+) ve (-) kutup olmasına dikkat ederek yapınız.
(c) Bağlantıyı yaptıktan sonra CC devresinin koruyucu
düzeneğini «OFF» konumundan «ON» konumuna getiriniz.
3) MOTORUN DURDURULMASI (ŞEKİL14)
1. Elektrik tesisatının beslemesini kapatın yada kabloyu
jeneratörün prizinden çıkarın. CA anahtarını «OFF»
konumuna getirin.
2. Motorun anahtarını kapatın.
3. Yakıt musluk kolunu «OFF» konumuna getiriniz.
4) ELEKTRİK SİSTEMİNİN ÇALIŞTIRILMASI
İÇİN GEREKEN AKÜ BAĞLANTISI
(SAĞLANMAMIŞTIR) (NPEGG3800-5200-6000-
7500 MODELLERI IÇINDIR)
1. AKÜ SUYUNUN DOLUMU
Sıvının seviyesini kontrol ediniz. Seviye maximum ile
minimum çizgileri arasında olmalıdır.
Gerekli ise sadece saf su ilave ediniz.
2. AKÜNÜN KORUNMASI
Aküyü çıkarın ve şarj edin. Kuru bir yerde saklayınız ve
ayda bir şarj ediniz. Aşırı soğuk ya da aşırı sıcak bir ortamda
tutmayınız.
3. ÖNERİLEN AKÜ
Önerilen akü : 12V, 26 Amper/saat
4. ÇALIŞTIRMA (FOTO. 22)
Kutudan çıkan kabloları jeneratöre bağlayınız. Siyah kablo
(-) topraklamaya (A) ve kırmızı kablo (+) çalıştırma motoruna
(B).
Kırmızı kabloyu (+) artı kelepçeye ve siyah kabloyu (-) eksi
kelepçeye sıkıştırınız. Renk ve kutupları karıştırmayınız.
Akünün uygun montaj platformuna doğru bir biçimde
oturtulduğundan emin olunuz.
Motora ilk hareket verme çalışmasını (bölüm 4) “İLK
ÇALIŞTIRMA” uygulayınız. Bu şekilde hareket kolunu
kullanmak gerekmez. Çalıştırmak için sadece anahtarı (C)
konumuna Başlat ‘start’ durumuna getirmek yeterlidir.
ÖZGÜL AĞIRLIK TABLOSU VE SARJ SÜRESİ
Özgül ağırlık
AKÜNÜN KAPASİTESİ
1. 30AH 20 HR
2. 35AH 20 HR
3. 47AH 20 HR
Sarj süresi (saat)
123
TR
5 - PERİYODİK BAKIM
1) BAKIM ÇİZELGESİ
Düzenli bakım daha iyi bir verim ve çalışma için önemlidir.
Müteakip çalışmalar için uygun iş eldiveni kullanılmalıdır.
BÖLÜM NOT
Çalışma
öncesi kontrol
(günlük)
Aylık yada
her 20
saatte
3 aylık
yada her
50 saatte
6 aylık
yada her
100 saatte
12 aylık
yada her
300 <saatte
Buji
Durumunu kontrol edin,
elektrodotlarının uzaklığını
ayarlayın ve temizleyin.
Gerekirse değiştirin.
Motor yağı
Yağ seviyesini kontrol edin
Değiştirin
Hava filtresi
Temizleyin.Gerekirse
değiştirin.
Yakıt filtresi
Yakıt musluk filtresini
temizleyin. Gerekirse
değiştirin.
Sübap aralığı
Motor soğukken kontrol
edip ayarlayın.
Yakıt borusu
Yakıt borusunda yırtık
yada zedelenme olup
olmadığını kontrol edin.
Gerekirse değiştirin.
Boşaltma Sistemi
Kaçak olup olmadığına
bakınız. Contayı sıkınız
yada gerekirse değiştiriniz.
Eksoz sistemini kontrol
edin.
Temizleyin. gerekirse
değiştirin.
Karbüratör
Havanın çıkışını kontrol
edin.
Soğutma Sistemi
Radyatörün
zedelenmediğine emin
olun.
Çalıştırma sistemi
Devir daim sistemini
kontrol ediniz.
Yakıtın boşaltımı Gerekirse daha sık.
Aksamlar /
Kapatma düzeneği
Tüm aksamları ve kapatma
düzeneklerini kontrol edin.
Gerekirse tamir edin.
131
123
TR
5 - PERİYODİK BAKIM
1) BAKIM ÇİZELGESİ
Düzenli bakım daha iyi bir verim ve çalışma için önemlidir.
Müteakip çalışmalar için uygun iş eldiveni kullanılmalıdır.
BÖLÜM NOT
Çalışma
öncesi kontrol
(günlük)
Aylık yada
her 20
saatte
3 aylık
yada her
50 saatte
6 aylık
yada her
100 saatte
12 aylık
yada her
300 <saatte
Buji
Durumunu kontrol edin,
elektrodotlarının uzaklığını
ayarlayın ve temizleyin.
Gerekirse değiştirin.
Motor yağı
Yağ seviyesini kontrol edin
Değiştirin
Hava filtresi
Temizleyin.Gerekirse
değiştirin.
Yakıt filtresi
Yakıt musluk filtresini
temizleyin. Gerekirse
değiştirin.
Sübap aralığı
Motor soğukken kontrol
edip ayarlayın.
Yakıt borusu
Yakıt borusunda yırtık
yada zedelenme olup
olmadığını kontrol edin.
Gerekirse değiştirin.
Boşaltma Sistemi
Kaçak olup olmadığına
bakınız. Contayı sıkınız
yada gerekirse değiştiriniz.
Eksoz sistemini kontrol
edin.
Temizleyin. gerekirse
değiştirin.
Karbüratör
Havanın çıkışını kontrol
edin.
Soğutma Sistemi
Radyatörün
zedelenmediğine emin
olun.
Çalıştırma sistemi
Devir daim sistemini
kontrol ediniz.
Yakıtın boşaltımı Gerekirse daha sık.
Aksamlar /
Kapatma düzeneği
Tüm aksamları ve kapatma
düzeneklerini kontrol edin.
Gerekirse tamir edin.
132
124
TR
2) MOTOR YAĞININ DEĞİŞİMİ (ŞEKİL15 – ŞEKİL 6)
1. Makinayı düz bir zemine koyunuz ve ve motoru birkaç dakika
ısıtınız.Sonra motoru kapatınız.
2. Yağ tıpasını açınız.
3. Motorun altına uygun bir kap yerleştiriniz. Boşaltım tıpasını
açınız ve yağı tamamen boşaltınız.
4. Tıpayı, contasını, dolum tıpasını ve halkasını kontrol ediniz.
Zedelenme varsa değiştiriniz.
5. Boşaltım tıpasını tekrar yerine takınız.
6. Maximum seviyeye gelene kadar motor yağını ekleyiniz.
Önerilen motor yağı: API Service «SE» yada «SF», yoksa
«SD».
DİKKAT: Kartere hiçbir yabancı maddenin girmemesine
dikkat edeniz.
3) HAVA FİLTRESİ (ŞEKİL 16)
Bir hava filtresini iyi şekilde tutmak önemlidir. Kirli ve yanlış
koyulan ürün, doğru yapılmayan bakım, uygun olmayan yedek
parçalar motora zarar verir, aşındırır ve yıpratır. Filtreyi daima
temiz tutunuz.
1. Hava filtresini çıkarınız. Cherosene yada uygun çözelti ile
temizleyip kurutunuz.
2. Filtreyi temiz motor yağı ile temizledikten sonra elinizle
kuvvetlice silkeleyiniz.
3. Filtreyi yerine yerleşiriniz ve sabitleyiniz.
DİKKAT: Motor asla hava filtresiz çalışmamalıdır yoksa piston ve/
veya silindir aşınır.
4) BUJİ TEMİZLİĞİ VE AYARI (ŞEKİL 17)
Buji tırnaklarının standart rengi: açık kahverengi
Buji tırnaklarının mesafesi: 0.7 – 0.8 mm. (0.028-0.031 inch.)
5) YAKIT MUSLUĞU (ŞEKİL 18)
1. Motoru kapatınız.
2. Yakıt musluk kolunu «OFF» konumuna getiriniz.
3. Çözücülerle temizleyiniz.
4. Kurulayınız.
5. Contasını kontrol ediniz. Zedelenme varsa değiştiriniz.
DİKKAT! Yakıt musluğun altındaki boğazın sıkıca kapalı
olduğundan EMİN OLUN.
6) YAKIT DEPO FİLTRESİ (ŞEKİL 19)
1) Çözücülerle temizleyiniz.
2) Kurutunuz.
3) Filtreyi yakıt deposundaki yerine yerleştiriniz.
7) EKSOZ ÇIKIŞ SİPERLİĞİ (ŞEKİL 20)
DİKKAT!
Motoru çalıştırmanın ardından hem motor hem eksoz çıkışı çok
sıcak olacaktır.
Bakım ya da denetleme için bakacaksanız motor ve eksoz
çıkışına hiçbir şekilde dokunmayınız.
1. Koruma düzeneğini ve eksoz çıkış siperliğini kaldırınız.
2. Metal bir fırça yardımıyla karbon atıklarını siperlikten
temizleyiniz.
3. Eksoz çıkış siperliğini kontrol ediniz. Zarar görmüşse
değiştiriniz.
4. Koruma düzeneğini ve eksoz çıkış siperliğini tekrar yerine
takınız.
(1) Eksoz koruma düzeneği
(2) Eksoz çıkış siperliği
Dikkat: Atık yağlar kullanılmış filtreler gibi doğayı zehirleyen
maddeler yürürlükteki kanunlar çerçevesinde çevreye zarar
vermeden ortadan kaldırılmalıdır.
125
TR
6 - PROBLEMLERİN TEŞHİSİ
Motora bağlı olan problemler
KOŞUL MUHTEMEL SEBEPLERİ
YAPILMASI
GEREKENLER
Bujinin
laçkalaşması
Bujiyi uygun bir
biçimde sıkıştırınız
Basınç
yetersiz
Silindir civata başı
gevşek
Civatayı uygun bir
biçimde sıkıştırınız
Conta zarar
görmüş
Contayı değiştirin
Yakıtın beslenme
sisteminde
problemler
Başlatma
kablosunun
sürüktünme hızı
yetersiz
Kabloyu bütün
gücünüzle çekiniz.
Motor
çalışmıyor
Yanma odasında
yakıt eksik
Yabancı madde yakıt
deposunda
Depoyu temizleyin
Yakıt borusu tıkanlı
Yakıt borusunu
temizleyin.
Motorun
çalışma verimi
az
Depoda yakıt eksik Yakıt ikmali yapın
Yakıt durdurma valfi
tam açılmıyor
Valfi açın.
Motor
düzensiz
dönüyor
Elektrik tesisatında
problem
Buji karbondan
kirlenmiş ya da
yakıttan ıslanmış
Karbon atıklarını
elimine ediniz ya da
bujiyi kurulayınız
Basınç
yeterli
Buji uygun değil Buji zarar görmüş Bujiyi değiştirin
Patlama
odası yakıtla
beslenmektedir
Manyeto hatalı
Karbüratörün yanlış
düzenlenmesi
Satın aldığınız
yere danışınız
Buji uygun değil
Kablonun
çekilmesinde
sürüklenme hızı
yetersiz
Kabloyu bütün
gücünüzle çekiniz
Kullanılan yakıt
tipi uygun değil
Yakıtı kontrol edin
Aşırı yük
Çalışma koşullarını
kontrol ediniz
Aşırı ısınma
133
125
TR
6 - PROBLEMLERİN TEŞHİSİ
Motora bağlı olan problemler
KOŞUL MUHTEMEL SEBEPLERİ
YAPILMASI
GEREKENLER
Bujinin
laçkalaşması
Bujiyi uygun bir
biçimde sıkıştırınız
Basınç
yetersiz
Silindir civata başı
gevşek
Civatayı uygun bir
biçimde sıkıştırınız
Conta zarar
görmüş
Contayı değiştirin
Yakıtın beslenme
sisteminde
problemler
Başlatma
kablosunun
sürüktünme hızı
yetersiz
Kabloyu bütün
gücünüzle çekiniz.
Motor
çalışmıyor
Yanma odasında
yakıt eksik
Yabancı madde yakıt
deposunda
Depoyu temizleyin
Yakıt borusu tıkanlı
Yakıt borusunu
temizleyin.
Motorun
çalışma verimi
az
Depoda yakıt eksik Yakıt ikmali yapın
Yakıt durdurma valfi
tam açılmıyor
Valfi açın.
Motor
düzensiz
dönüyor
Elektrik tesisatında
problem
Buji karbondan
kirlenmiş ya da
yakıttan ıslanmış
Karbon atıklarını
elimine ediniz ya da
bujiyi kurulayınız
Basınç
yeterli
Buji uygun değil Buji zarar görmüş Bujiyi değiştirin
Patlama
odası yakıtla
beslenmektedir
Manyeto hatalı
Karbüratörün yanlış
düzenlenmesi
Satın aldığınız
yere danışınız
Buji uygun değil
Kablonun
çekilmesinde
sürüklenme hızı
yetersiz
Kabloyu bütün
gücünüzle çekiniz
Kullanılan yakıt
tipi uygun değil
Yakıtı kontrol edin
Aşırı yük
Çalışma koşullarını
kontrol ediniz
Aşırı ısınma
134
126
TR
Jeneratörden kaynaklanan problemler
KOŞUL MUHTEMEL SEBEPLERİ YAPILMASI GEREKENLER
Otomatik şalter attı Sıfırlayınız
Işıklı işaret SÖNÜK
CA çıkışı yok
Kusur ya kabloda ya da
bağlantıda
Kontrol edip tamir ediniz.
Elektrik prizi bozuk
Otomatik şalter arızalı Kontrol edip tamir ediniz.
Işıklı işaret SÖNÜK
CA çıkışı yok
Problem jeneratörde
Çıkış gücü müsait
Bir anormallik gözleniyor
Motorun RPM’sini düzenleyin,
ya çok yüksek ya çok alçak
Yük yok 60Hz için 3780rpm göre düzenleyin,
Yük yok 50Hz için 3150rpm göre düzenleyin.
Öğeler gevşek Belirleyip sıkınız
Jeneratörün içinde problem Satın aldığınız yere danışınız.
Otomatik şalter attı Tamir ediniz.
Gösterge SÖNÜK
CC çıkışı yok
Bağlantı yetersiz veya besleme
kablosundaki CC arızalı
Kontrol edip tamir ediniz.
Problem jeneratörde Satın aldığınız yere danışınız.
MOTOR ÇALIŞMIYORSA
1. Yakıt deposunda yakıtın olmaması.
Karbüratör tıkalı... karbüratörü temizleyin.
2. Motor yağı yetersiz.
Yağ seviyesi düşük... Motor yağı ekleyiniz.
3. Yetersiz basınç
Aşınmış piston ve silindir....Satın aldığınız yere danışınız.
7 - TAŞIMA VE KORUMA
UYARI:
Depoda yakıt, motor yağı ve akü suyu olmadan jeneratörü
taşıyınız.
Jeneratörün elle taşınması işleminde ağırlık kişi başı 30 kg.dır.
Makinanın uzun süre saklanmasında, bozulmasını engellemek
amacıyla bazı ön hazırlıklar gereklidir. (ŞEK.21)
1. Kuru ve serin bir yerde muhafaza ediniz.
2. Depodaki tüm benzini uygun bir kaba boşaltmak için musluğu
açın. Karbüratör civatalarını gevşetin, bujiyi çıkarın. Benzin
pompasını boşaltmak için kolu 3-4 defa çekin. Yağ musluğunu
kapatın ve benzin boşaltma civataları sıkınız ve bujiyi tekrar
yerine takın.
3. Motor yağını boşaltınız.
4. Bujiyi çıkartınız ve silindire bir kaşık temiz motor yağı koyunuz.
Çalıştırma kolunu birkaç kez çekerek yağın dağılmasını
sağlayınız sonra bujiyi tekrar takınız.
5. Jeneratörün muhafazası sırasında patlama odası paslanabilir:
zorlanma hissedene kadar çalıştırma kolunu çekiniz. Piston
durana kadar yukarı doğru hareket eder ve tahliye valfi
kapanır.
DİKKAT: Benzin çok tehlikeli, yanıcı ve patlayıcı bir madde
olduğundan ısı kaynaklarının yanında muhafaza etmeyiniz.
BAKIM ONARIM VE ÇALIŞTIRMA İŞLEMLERİ UZMAN
KİŞİLER TARAFINDAN YAPILMALIDIR.
127
TR
TEKNİK AYTINTILAR
MODEL
NPEGG850 NPEGG2400 NPEGG3800 NPEGG5200 NPEGG6000 NPEGG7500
JENERATÖR
Tip Fırçasız, Otouyarıcı, 2 kutuplu, Tekfaz
Fırçasız,
Otouyarıcı, 2
kutuplu, Üçfaz
Gerilim düzenliyicisi Kondansatöre
CA max. çıkışı 0.85 kW 2.4kW 3.8kW 5.2kW 6.0kW 6 / 7.5 kW
CA nominal çıkış 0.80 kW 2.0kW 3.2kW 4.5kW 5.0kW 5 / 6.8 kW
CA gerilim 230V 230 / 400V
Frekans 50 Hz
Faz Tekfaz Üçfaz
Güç faktörü cos φ = 1,0
Koruma derecesi IP23
Verim kategorisi G1
Ses Basıncının Seviyesi
(4 metreden ölçülmüş) *
Ses Gücünün Seviyesi
71 db (A)
93 db (A)
72.47 db (A)
92.47 db (A)
75.55 db (A)
95.55 db (A)
74.8 db (A)
97 db (A)
75.3 db (A)
97 db (A)
MOTOR
Model 152 F UP168 UP177 UP188 UP188
Tip 4 zamanlı, hava soğutmalı, tek başlı sübap, benzinli motor
Sefer 52x38 mm 68x54mm 77x58mm 88x64mm 88x64mm
Silindir Hacmi (cc) 80 196 270 389 389
Max. çıkış
(HP/kW - RPM)
2.4/1.8 - 3600 6.5/4.9 - 3600 9/6.7 - 3600 13/9.7 - 3600 13/9.7 - 3600
Yakıt Kurşunsuz Benzin
Yakıt/yağ arasındaki
mix ilişki
- - -
Yakıt deposunun
kapasitesi (lt)
4.2 15 25
Kendi kendine devamlı
çalışması (hs)
6 13 10 10 9 9
Yağlayıcı madde SAE 10W - 30
Yağlayıcı maddenin
kapasitesi (lt)
0.4 0.6 1.1 1.1 1.1
Başlatma sistemi Otosarıcı ile başlatma Otosarıcı ile başlatma/ Elektrik
Ateşleme sistemi T.C.I. Elektronik ateşleme
Bujinin tipi E6TC F6TC F7TC
ÖLÇÜLERİ
Uzunluk x Genişlik x
Yükseklik
440x320x
360 mm
590x440x
500 mm
680x510x540
mm
680x540x540
mm
Net ağırlık 30 kg 43 kg 67 kg 78 kg 80 kg 84 kg
• İhtarsız yapılabilinecek değişikliklerin ayrıntılı bilgisi
• Elektrik üreten grup ISO 8528
* EN ISO 3744 standartlarına uygun
Belirtilen değerler yayımlanmış değerler olup emniyetli çalışma değerleri değildir.
Yayımlanmış değerler ile gösterilenler arasında bir ilişki olsa bile güvenilir değerler değildir. Lütfen daha ayrıntılı önlemler almayı ihmal
etmeyiniz. İş gücünü gösteren değerleri etkileyen faktörler çalışma ortamının özellikleri, çalışan diğer makinaların sayısı ve diğer
işlemlerdir ve de operatörün bu gürültülü ortama ne kadar süreyle maruz kaldığıdır. Ayrıca, gösterilen değerler ülkeden ülkeye değişebilir.
Bu bilgiler jeneratör kullanıcısına daha sağlıklı bir değerlendirme yapmasını ve riskleri daha iyi hesaplamasını sağlamak için verilmiştir.
135
127
TR
TEKNİK AYTINTILAR
MODEL
NPEGG850 NPEGG2400 NPEGG3800 NPEGG5200 NPEGG6000 NPEGG7500
JENERATÖR
Tip Fırçasız, Otouyarıcı, 2 kutuplu, Tekfaz
Fırçasız,
Otouyarıcı, 2
kutuplu, Üçfaz
Gerilim düzenliyicisi Kondansatöre
CA max. çıkışı 0.85 kW 2.4kW 3.8kW 5.2kW 6.0kW 6 / 7.5 kW
CA nominal çıkış 0.80 kW 2.0kW 3.2kW 4.5kW 5.0kW 5 / 6.8 kW
CA gerilim 230V 230 / 400V
Frekans 50 Hz
Faz Tekfaz Üçfaz
Güç faktörü cos φ = 1,0
Koruma derecesi IP23
Verim kategorisi G1
Ses Basıncının Seviyesi
(4 metreden ölçülmüş) *
Ses Gücünün Seviyesi
71 db (A)
93 db (A)
72.47 db (A)
92.47 db (A)
75.55 db (A)
95.55 db (A)
74.8 db (A)
97 db (A)
75.3 db (A)
97 db (A)
MOTOR
Model 152 F UP168 UP177 UP188 UP188
Tip 4 zamanlı, hava soğutmalı, tek başlı sübap, benzinli motor
Sefer 52x38 mm 68x54mm 77x58mm 88x64mm 88x64mm
Silindir Hacmi (cc) 80 196 270 389 389
Max. çıkış
(HP/kW - RPM)
2.4/1.8 - 3600 6.5/4.9 - 3600 9/6.7 - 3600 13/9.7 - 3600 13/9.7 - 3600
Yakıt Kurşunsuz Benzin
Yakıt/yağ arasındaki
mix ilişki
- - -
Yakıt deposunun
kapasitesi (lt)
4.2 15 25
Kendi kendine devamlı
çalışması (hs)
6 13 10 10 9 9
Yağlayıcı madde SAE 10W - 30
Yağlayıcı maddenin
kapasitesi (lt)
0.4 0.6 1.1 1.1 1.1
Başlatma sistemi Otosarıcı ile başlatma Otosarıcı ile başlatma/ Elektrik
Ateşleme sistemi T.C.I. Elektronik ateşleme
Bujinin tipi E6TC F6TC F7TC
ÖLÇÜLERİ
Uzunluk x Genişlik x
Yükseklik
440x320x
360 mm
590x440x
500 mm
680x510x540
mm
680x540x540
mm
Net ağırlık 30 kg 43 kg 67 kg 78 kg 80 kg 84 kg
• İhtarsız yapılabilinecek değişikliklerin ayrıntılı bilgisi
• Elektrik üreten grup ISO 8528
* EN ISO 3744 standartlarına uygun
Belirtilen değerler yayımlanmış değerler olup emniyetli çalışma değerleri değildir.
Yayımlanmış değerler ile gösterilenler arasında bir ilişki olsa bile güvenilir değerler değildir. Lütfen daha ayrıntılı önlemler almayı ihmal
etmeyiniz. İş gücünü gösteren değerleri etkileyen faktörler çalışma ortamının özellikleri, çalışan diğer makinaların sayısı ve diğer
işlemlerdir ve de operatörün bu gürültülü ortama ne kadar süreyle maruz kaldığıdır. Ayrıca, gösterilen değerler ülkeden ülkeye değişebilir.
Bu bilgiler jeneratör kullanıcısına daha sağlıklı bir değerlendirme yapmasını ve riskleri daha iyi hesaplamasını sağlamak için verilmiştir.
MF 3800 MF 6500 E
Fırçasız, Otouyarıcı, 2 kutuplu, Tekfaz
Kondansatöre
3,5 kW 3,8 kW
3,0 kW 3,2 kW
230 V
50 Hz
Tekfaz
cos φ = 1
IP 23
G 1
AA dB(A)
96 dB(A)
BB dB(A)
96 dB(A)
170F 188F
4 zamanlı, hava soğutmalı, tek başlı sübap, benzinli motor
70 x 54 77 x 58
208 386
7 / 3600 13 / 3600
Kurşunsuz Benzin
15 25
11 12
SAE 10W - 30
0,6 1,1
Otosarıcı ile başlatma Otosarıcı ile başlatma/ Elektrik
T.C.I.
F6TC F7TC
710*495*510 810*570*580
54 94
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156

Raven GEN 6500E Kullanım kılavuzu

Kategori
Güç jeneratörleri
Tip
Kullanım kılavuzu