Shimano RD-M592 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz için de uygundur

3. Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değișecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dișli
sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon "A” boyutunun en
uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en büyük
aynakol dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin
uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket miktarı
büyükse, zincir en küçük aynakol dișlisi ve en küçük dișli
üzerindeyken zincirdeki gevșeklilk uygun șekilde alınamayabilir.
4. Fren kablosu uzunluğu
(1) B-gerginlik ayar vidasını șekilde görülen konuma gelinceye
kadar gevșetin.
(2) Fren kablosunda yeterli gevșeklik olup olmadığını kontrol edin.
Daha sonra, fren kablosunu arka vites
değiștiricideki fren kablosu yuvasının alt
kenarıyla hizalayın ve fren kablosundaki
fazla uzunluğu kesin.
Kabloyu arka vites
değiștiriciye bağlayın ve
kablodaki ilk gevșekliği
aldıktan sonra, arka vites
değiștiriciyi șekilde görüldüğü
gibi tekrar sabitleyin.
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta en büyük
dișlide iken)
En büyük dișli
Zincir
En büyük
aynakol dișlisi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Arka Vites Değiștiricisi
Arka vites değiștiricisinin montajı
Not: Șekilde görüldüğü gibi, mil yuvası ile braket arasında boșluk
olup olmadığını periyodik olarak kontrol edin. Eğer bu iki parça
arasında boșluk varsa, dișli değiștirme performansıyla ilgili problemler
olușabilir.
RD-M972
RD-M772
RD-M662
RD-M592
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası
Braket
Göbek mili
Sıkma torku:
8-10 N•m
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Eğer tekerleği takmakta güçlük çekiyorsanız, çabuk bağlantı kolunu rotor tarafına takın.
Bu durumda, çabuk bağlantı kolunun rotorla temas etmediğinden ve așınma olușmadığından
emin olun.
Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine
ve/veya arıza yapmasına neden olabilecek alkali-bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce
așağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması
veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması
halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden
çıkmasına neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya
uç pimi kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin.
Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı
yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp
görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir
değiștirilmelidir Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya
neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi
șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir
yerde muhafaza edin.
Not
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm
hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi
değiștirmeniz gerekir.
Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve
makaraları) yağlamalısınız.
Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol
edin. Aynı zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve fren kablosunun çok uzun veya çok
kısa olup olmadığını kontrol edin.
Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites
değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle farklı grup
ișaretine sahip olan bir dișli yatağı ile birlikte kullanmayın.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir fren kablosu
kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini
kontrol edin.
Vites kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya
bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme
performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun
șekilde kaydıklarından emin olun.
Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini
kullanın.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde
yapılmalıdır.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya
karșı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet
satıcınıza danıșın.
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek suretiyle arkadan bakıldığında kılavuz makara en küçük dișlinin dıș
çizgisiyle hizalanacak șekilde ayarlayın.
2. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın doğrudan en büyük dișliyle hizalanacak bir
konuma hareket etmesini sağlayın.
SIS Ayarı
Üst ayar vidası
Kılavuz makara
Çekin
30 mm'den az
Sıkma torku:
5-7 N•m
Kanal
Not : Kablonun kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
Alt ayar vidası
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir çapa
sahip olacak șekilde yuvarlayın.
Aynı dıș ucun
kapsülünü fren
kablosunun kesik
ucuna takın.
Dıș uç kapsül
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka vites
değiștirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü
aksesuar alüminyum kapakla
değiștirmeniz tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı fren
kablosunun ucu vites değiștirici
tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiștirici tarafı
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun fren kablosu
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
5. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak
krank kolunu vites dișlilerine doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik
ayar vidasını çevirerek
kılavuz makara dișliyle temas
etmeyecek, fakat zincire
dokunacak kadar yakın
olacak șekilde ayarlayın.
Daha sonra, zinciri en küçük
dișliye ayarlayın ve
yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın
dișliye dokunmadığından
emin olun.
Arka vites değiștiricinin değiștirilmesi
(RD-M972)
Not: arka vites değiștiriciyi değiștirmek için
gergi makarasını çıkarırken, ilk önce
E-halkasını çıkarın.
<En büyük dișli ile kılavuz makara arasındaki mesafenin
kontrol edilmesi>
Arka vites değiștiriciyi en düșük vites
konumuna ayarlayın; tekerleğin dönmesini
durdurun ve kılavuz makaranın kenarından en
büyük dișlinin kenarına olan mesafenin 5-6 mm
aralığında olup olmadığını kontrol edin. Krank
kolunu çevirerek dișlileri değiștirin ve bir tıkırtı
hissi olup olmadığını kontrol edin. Eğer kaset
dișli için diș sayısı değișirse, bu ayarı tekrar yapın.
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
6. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar basarken
krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dișliye geri
dönünceye kadar sıkın.
(saat yönü)
Fren kablosu tamburunu zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses
çıkarıncaya kadar gevșetin.
(ters saat yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıștırıldığında ve zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, fren kablosu ayar tamburunu
saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye ve zincir
düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
Ayar civatası Ayar civatası
Not :
Kablo dayaması ile arka vites değiștiricisindeki fren kablosu
yuvası arasındaki mesafe, arka süspansiyon hareket ettiğinde
değișebilir. Bu nedenle, dıș muhafazanın uzunluğunu bu
uzunluğun en fazla olduğu noktada belirleyin.
Not :
İç kabloyu 30 mm'den az bir uzunlukta çıkıntı
yapacak șekilde ayarlayın ve daha sonra iç
kablonun tekerleğin jant telleriyle temas edip
etmediğini kontrol edin. Bu adımı uygularken
tekerleğin dönmesini durdurun.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Fren kablosu
Fren kablosu yuvası
Kılavuz makara
En büyük dișli
En küçük dișlinin dıș
çizgisi
E-halkası
Gergi makarası
Kılavuz makara / Gergi makarası
Sıkma torku:
2.45-4.9 N•m
SI-5W70B-001-05
Teknik Servis Talimatı SI-5W70B-001
RD-M972 / RD-M772 / RD-M662 / RD-M592
<RD-M972 / M772>
Zincir
Güçlendirilmiș bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites
çok ince zincir
Gümüș
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
7.1 mm
6.5 mm
Seriler XTR XT SLX Deore
RAPIDFIRE (Vites kolu) SL-M970 SL-M770 SL-M660 SL-M590
Fren kablosu SIS-SP41 SIS-SP41 SIS-SP41 SIS-SP41
Arka değiștirici RD-M972 RD-M772 RD-M662 RD-M592
Tip SGS / GS SGS / GS SGS / GS SGS
Arka hazne FH-M970 / M975 FH-M770 / M775 FH-M665
FH-M529 / M590 / M595 / M629
Dișliler 9 9 9 9
Kaset dișli CS-M970 CS-M770 CS-HG80 CS-HG61
Zincir CN-7701 CN-HG93 CN-HG73 CN-HG53
Orta göbek rehberi SM-SP17 / BT17 SM-SP17 / BT17 SM-SP17 SM-SP17 / BT17
Model numarası RD-M972 / RD-M772 RD-M662 RD-M592
Tip SGS GS SGS GS SGS
Dișliler 9 9 9 9 9
Toplam kapasite 45D 33D 45D 35D 45D
Uygulanabilir dișli kombinasyonu 11-32D, 11-34D, 12-34D 11-32D, 11-34D 11-32D, 11-34D, 12-36D
En küçük dișli 11D 11D 11D 11D 11D
Aynakol diș farkı 22D 22D 22D 22D 22D
5~6 mm
  • Page 1 1

Shimano RD-M592 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz için de uygundur