BC
B
+
C
=
2 mm
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
t#JTJLMFUJOJ[JOGSFOTJTUFNJOJVZHVOŗFLJMEF
LVMMBONBNBO[LPOUSPMàOà[àLBZCFUNFOJ[FWFZB
LB[BZBQBSBLDJEEJŗFLJMEFZBSBMBONBO[BOFEFO
PMBCJMJS,VMMBONIFSCJTJLMFUUFGBSLMMLHÚTUFSFCJMJS
#VOFEFOMFCJTJLMFUJOJ[JÎJOGSFOLPMVLVWWFUJWF
CJTJLMFULPOUSPMÚ[FMMJLMFSJEBIJMVZHVOGSFOZBQNB
UFLOJļJOJÚļSFOEJļJOJ[EFOFNJOPMVO#JTJLMFU
TBUDO[BEBOŗBSBLWFCJTJLMFUJOJ[JOLVMMBON
LMBWV[VOVJODFMFZJQQSBUJLZBQBSBLTàSàŗWFGSFO
ZBQNBUFLOJļJOJ[JHFMJŗUJSJO
t"SLBGSFOPMBSBLLVMMBONJÎJOUBTBSMBONŗGSFOMFS
ÚOGSFOPMBSBLLVMMBOMNBNBMES
t1BSÎBMBS
NPOUFFUNFEFOÚODFTFSWJTUBMJNBUO
EJLLBUMJCJSŗFLJMEFPLVZVO(FWŗFLBŗONŗWFZB
IBTBSHÚSNàŗQBSÎBMBSTàSàDàOàODJEEJŗFLJMEF
ZBSBMBONBTOBOFEFOPMBCJMJS
4BEFDFPSŦJOBM4IJNBOPZFEFLQBSÎBMBSO
LVMMBONBO[ŗJEEFUMFUBWTJZFFEFSJ[
t'SFOQBCVÎMBSOBIFSIBOHJCJSZBļWFZBHSFT
CVMBŗUSNBNBZBEJLLBUFEJO&ļFSQBCVÎMBSB
IFSIBOHJCJSZBļWFZBHSFTCVMBŗSTBQBCVÎMBS
EFļJŗUJSNFMJTJOJ["LTJUBLEJSEFGSFOMFSEPļSVŗFLJMEF
ÎBMŗNBZBCJMJS
t'SFOLBCMPTVOEBIFSIBOHJCJSQBTWFZBZQSBONB
PMVQPMNBEļOLPOUSPMFEJOWFFļFSCÚZMFCJS
EVSVNWBSTBLBCMPZVEFSIBMEFļJŗUJSJO&ļFSCV
JŗMFNZBQMNB[TBGSFOMFSIBUBMÎBMŗBCJMJS
t#JTJLMFUJTàSNFEFOÚODFEBJNBÚOWFBSLBGSFOMFSJO
EPļSVŗFLJMEFÎBMŗUļOEBOFNJOPMVO
t(FSFLMJGSFOMFNFNFTBGFTJZBļNVSMVIBWBEBEBIB
V[VOPMBDBLUS
)[O[B[BMUOWFGSFOMFSJFSLFOWFOB[JLÎFVZHVMBZO
t&ļFSZPMZà[FZJTMBLTBMBTUJLMFSEBIBLPMBZLBZBCJMJS
-BTUJLMFSJOLBZNBTCJTJLMFUUFOEàŗNFOJ[FOFEFO
PMBCJMJS#VEVSVNBNFZEBOWFSNFNFLJÎJOI[O[
B[BMUOWFGSFOMFSJFSLFOWFOB[JLÎFVZHVMBZO
t#V5FLOJL4FSWJT5BMJNBUOEJLLBUMJCJSŗFLJMEF
PLVZVOWFEBIBTPOSBCBŗWVSNBLà[FSFHàWFOMJCJS
ZFSEFNVIBGB[BFEJO
o$JEEJZBSBMBONBMBSB
NFZEBOWFSNFNFLJÎJO
Not
t&ļFSGSFOQBCVÎMBSZJWMFSHÚSàMNF[IBMF
HFMJODFZFLBEBSBŗONŗTBEFļJŗUJSJMNFMJEJS
t1BSÎBMBSEPļBMBŗONBZBWFOPSNBMLVMMBONEBO
LBZOBLMBOBOCP[VMNBZBLBSŗHBSBOUJMJEFļJMEJS
t,VMMBONBWFZBCBLNZÚOUFNMFSJZMFJMHJMJIFSIBOHJ
CJSTPSVOV[WBSTBMàUGFOTBUDO[BEBOŗO
UYARI
(àÎNPEàMBUÚSàGSFOLPMVOEBLJLBCMPÎFLJŗJOJBSUSQ
GSFOMFNFLVWWFUJOJTBCJUCJSTFWJZFJÎFSJTJOEFUVUBSBL
GSFOMFNFLPOUSPMàOàLPMBZMBŗUSNBZBZBSBZBOCJS
DJIB[ES
(àÎNPEàMBUÚSàOàOFGFLUJGÎBMŗNBCÚMHFTJBŗMSTB
LPMLVSTVWFGSFOOPSNBMCJS7'3&/HJCJÎBMŗBDBLUS
IBTTBTWFHàÎMà#VŗBSUMBSEBGSFOMFSJTUFOFOEFO
EBIBHàÎMàÎBMŗBCJMJSWFUFLFSMFLLJMJUMFONFTJOF
TFCFQPMBCJMJS#VZà[EFOHàÎNPEàMBUÚSàOà
LVMMBONBEBOÚODFQFSGPSNBOTOUFTUFEJQUBNBNZMB
BOMBNBO[CJSJODJMÚODFMJLUFEJS
Güç modülatörü tekerlek kilitlenmesini tamamıyla
engelleyebilecek bir fonksiyona sahip değildir.
o$JEEJZBSBMBONBMBSB
NFZEBOWFSNFNFLJÎJO
UYARI
t#3.#3.7GSFOMFSJZMFCJSMJLUF
45&'QBSNBLMLGSFOLPMMBS
#-.7GSFOVZVNMVLPMMBSLVMMBOO
&ļFS45&'GSFOLPMMBSQBSNBLMLGSFOLPMMBS
LVMMBOMZPSTB7'3&/MJ4.1.HàÎ
NPEàMBUÚSàOàLVMMBOO(àÎNPEàMBUÚSàOàO
LVMMBOMNBNBTGSFOLPMVÎBMŗUSMEļOEBBŗS
GSFOMFNFLVWWFUJVZHVMBONBTOBZPMBÎBSBL
UFIMJLFMJLB[BMBSBOFEFOPMBCJMJS
t45&'GSFOLPMMBSQBSNBLMLGSFOLPMMBS
HàÎNPEàMBUÚSMà7'3&/-&3WFZBBTLGSFOMFS
WFTJMJOEJSJLGSFOMFSJMFVZVNMVPMNBTOTBļMBZBO
LPOVNEFļJŗUJSNFNFLBOJ[NBTJMFEPOBUMNŗUS
Yanlıș konum seçilmesi, așırı veya yetersiz
frenleme kuvvetine, dolayısıyla tehlikeli kazalara
sebebiyet verebilir. Yandaki tabloda verilen
bilgiler doğrultusunda doğru konumu
seçtiğinize emin olun.
o$JEEJZBSBMBONBMBSB
NFZEBOWFSNFNFLJÎJO
Shimano BR-M432 / BR-M422
Güvenlik Bilgileri
-àUGFOEJLLBUUFLOJLÚ[FMMJLMFSEFÚODFEFOIBCFSWFSJMNFEFOEFļJŗJLMJLZBQMBCJMJS5àSLÎF
Fren Sistemi
5FLOJL4FSWJT
5BMJNBU
SI-8DV0B-001
BR-M432
Sıkma torku:
6-8 N·m
4.ČÎLBCMPZVJÎLBCMPLMBWV[CPSVTVOEBOHFÎJSJO
WFTPMWFTBļQBCVÎMBSJMFKBOUBSBTOEBLJCPŗMVLMBSO
UPQMBNNNPMBDBLŗFLJMEFBZBSZBQULUBOTPOSB
LBCMPUFTQJUDWBUBTOTLO
NN"MZFOBOBIUBS
,BCMPLMBWV[CPSVTV
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
'SFOLPMVNPOUBKOEBNN"MZFOBOBIUBSLVMMBOO
Sıkma torku:
6-8 N·m
Fren kolunun montajı
NN"MZFOBOBIUBS
%ŗÎBQNBLTJNVN
NNPMBO
FMDJLLVMMBOO
Sıkma torku:
5-7 N·m
V-FREN’in montajı
1.'SFOHÚWEFTJOJOEVSEVSNBQJNJOJLBESPNPOUBK
ÎLOUTOEBLJPSUBZBZEFMJļJOFTPLVOWFEBIB
TPOSBCBļMBOUUFTQJUDWBUBTZMBGSFOHÚWEFTJOJ
LBESPZBTBCJUMFZJO
NN"MZFOBOBIUBS
#BļMBOUUFTQJUDWBUBT
%VSEVSVDVQJN
:BZEFMJļJ
1BCVÎUFTQJUTPNVOV
32 mm veya daha fazla
2. 1BCVÎMBSKBOUBEFļEJSFSFL"ÚMÎàTàOàONN
WFZBEBIBGB[MBPMNBTOQBCVDVOEŗBSZBÎLNBTO#
SPOEFMBTOOLBMOWFZBJODFZFSJOJEFļJŗUJSFSFLTBļMBZO
#VJŗMFN4.1.HàÎNPEàMBUÚSàOàOLVMMBOMNBT
EVSVNVOEBEBVZHVMBOS
1BCVÎUFTQJUCBļMBOUT
3POEFMB"3POEFMB"
3POEFMB
3POEFMB#JODF3POEFMB#LBMO
5.:BZHFSHJOMJLBZBSWJEBMBSZMBEFOHFZJBZBSMBZO
6.'SFOLPMVOVLBC[BZBLBEBSZBLMBŗLEFGBTLQ
CSBLOWFGSFOMFSJLVMMBONBEBOÚODFIFSŗFZJOEPļSV
ŗFLJMEFÎBMŗUļOWFQBCVÎBSBMļOOEPļSVPMEVļVOV
LPOUSPMFEJO
:BZHFSHJOMJL
BZBSWJEBT
:BZHFSHJOMJL
BZBSWJEBT
Yaklașık
10 defa sıkın
Kartuș pabucun değiștirilmesi
(BR-M432)
1.1BCVÎUFTQJUQJNJOJÎLBSOWFEBIBTPOSBQBCVDV
LBOBMCPZVODBLBZESBSBLQBCVÎUVUVDVTVOEBO
ÎLBSO
3.1BCVÎUFTQJUQJNJOJOUBLMNBTQBCVDVEPļSVŗFLJMEF
ZFSJOFTBCJUMFNFLJÎJOLSJUJLÚOFNFTBIJQUJS
2. 4PMWFTBļLPOVNMBSEBLVMMBOMBOJLJGBSLMQBCVÎ
WFQBCVÎUVUVDVTVWBSES%PļSVZÚOMFSFWFQJO
EFMJļJLPOVNMBSOBEJLLBUFEFSFLZFOJQBCVÎMBS
QBCVÎUVUVDVMBSà[FSJOEFLJLBOBMMBSBLBZESO
1BCVÎUFTQJUQJNJ
1BCVÎ
1BCVÎUFTQJUQJNJ 1BCVÎUFTQJUQJNJ
1BCVÎUVUVDVTV
1BCVÎ
1BCVÎUVUVDVTV
Pabuç
yerleștirme
yönü
Ön
Sol için
½OWFBSLBEBBZO
Sağ için
½OWFBSLBEBBZO
1BCVÎ
Ön
V
V
C
C
R
R
Konum pozisyonu Uygulanabilir fren
7HàÎNPEàMBUÚSMà7'3&/-&3
JMFVZVNMVLPOVNQP[JTZPOVOV
JGBEFFEFS
t4.1.HàÎ
NPEàMBUÚSMà
7'3&/-&3
#3.
#3.
V-konumu
R
V
V
C
C
R
$BTLGSFOMFSMFVZVNMVMVLJÎJO
LPOVNQP[JTZPOVOVJGBEFFEFS
3TJMJOEJSJLGSFOMFSMFVZVNMVMVL
JÎJOLPOVNQP[JTZPOVOV
JGBEFFEFS
t"TLGSFOMFS
t4JMJOEJSJLGSFOMFS
C/R konumu
'SFOLPMV
ST-EF60
(2-parmaklık) /
BL-M421/ST-M360
ST-EF60
(4-parmaklık)
7'3&/
BR-M432
BR-M422
SM-PM40'lı
BR-M432
BR-M422
SM-PM40'lı
BR-M432
BR-M422
'SFOLBCMPTV
(kg)
Frenleme Performansı Karșılaștırması
(àÎ
NPEàMBUÚSàOàOFGFLUJG
ÎBMŗNBBSBMļ
Fren kolundaki kablo kursu
güç modülatörlü
Tekerlekteki frenleme kuvveti
(kg)
güç
modülatörsüz
1mm
3.1BCVDVKBOUBLBSŗUVUBSBL
QBCVÎUFTQJUTPNVOVOVTLO
NN"MZFOBOBIUBS
Sıkma torku:
6-8 N·m
4*%7#