Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli
olarak uygun zincir temizleyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas
temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın.
Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya
neden olabilir."
• Mükemmel vites değiştirme performansı elde etmek için, bu zincir bir ön
ve bir arka tarafa sahiptir ve takıldığında doğru yöne bakmasını sağlamak
için kenarlar işaretlenmiştir. Zincir doğru yöne bakacak şekilde monte
edildiğinde doğru tasarım performansı elde edilecektir. Eğer zıt yöne
bakacak şekilde monte edilirse, zincir yerinden çıkabilir ve bisiklet
devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan
zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması
halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya
yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Bağlantı piminin, pimin takıldığı kenardan dıș bağlantı
yüzeyiyle hizalandığından emin olun. Üzerinde parmağınızı
gezdirdiğinizde düzgün ve hizalı olduğunu hissetmelisiniz.
Durdurucu pim çıkarıldıktan sonra pim arka taraf üzerinde
hafif bir çıkıntı yapacaktır.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș
bağlantı pimi kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir
noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle
bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar
görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar
görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok
zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir
değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir
kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek,
așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya
neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı kesinlikle tavsiye
ederiz.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Eğer
ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve
ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi
yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites
değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı
ve makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini
kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve fren kablosunun çok
uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı
değiștirmelisiniz.
• Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin
doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması, dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü
uzatmanın etkili bir yoludur.
• Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
• İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS
vites değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
• Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle
farklı grup ișaretine sahip olan bir dișli yatağı ile birlikte kullanmayın.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar
boșluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın. Ayrıca, gidon
tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip
etmediğini kontrol edin.
• Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya
bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme
performansı zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce teli ve fren kılıfının içini gresleyerek uygun
șekilde kaydıklarından emin olun.
• Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek
kablo rehberini kullanın.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Kılavuz makaranın üzerinde dönme yönünü gösteren bir ok ișareti vardır. Kılavuz
makarayı, değiștiricinin dıș tarafına bakıldığında ok ișareti ters saat yönünü ișaret
edecek șekilde takın.
• Gergi makarasının üzerinde dönme yönünü gösteren bir ok ișareti vardır. Gergi
makarasını, değiștiricinin dıș tarafına bakıldığında ok ișareti saat yönünü ișaret edecek
șekilde takın.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili
değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel
bisiklet satıcınıza danıșın.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi Link Pimi
Bağlantı yüzeyi
Bağlantı pimi
Kaset dișli kombinasyonu
Teli arka vites
değiștiriciye bağlayın ve
kablodaki ilk gevșekliği
aldıktan sonra, arka vites
değiștiriciyi șekilde
görüldüğü gibi tekrar
sabitleyin.
Çekin
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Arka Vites Değiștirici Arka hazne
Kanal
Not: telin kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
Sıkma torku: 6-7 N•m
SI-5XR0A-001-05
Teknik Servis Talimatı SI-5XR0A-001
RD-T780
Arka vites değiștiricisinin montajı
Montajı yaparken, B-gerginlik ayar vidasının mil yuvası
tırnağıyla temas etmemesine dikkat edin. Aksi takdirde
deformasyon olușabilir.
Göbek mili Sıkma torku: 8-10 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası tırnağı
B-gerginlik ayar
vidası
Dișlilerin montajı
Her bir dișli için, grup ișareti
bulunan yüzey yukarı doğru
bakmalı ve her bir dișlinin geniș
kısmı ve arka hazne gövdesinin
(kanal genișliğinin fazla olduğu) A
kısmı hizalanacak șekilde
yerleștirilmelidir.
Oluk sadece bir
yerde geniștir.
a
c
-
1
4
T
A
Geniș parça
HG dișlilerin montajını yaparken, kilitleme bileziğini sıkmak için
özel aleti (TL-LR15 / LR10) kullanın.
HG dișlileri değiștirirken, kilitleme bileziğini çıkarmak için
özel aleti (TL-LR15 / LR10) ve TL-SR21'i kullanın.
Sıkma torku: 30-50 N•m
Kilitleme bileziği
Dișli ara parçası
Kilitleme bileziği ara
parçası
Kilitleme bileziği
Dișli ara parçaları
Kilitleme bileziği ara parçası
Ara parçası
< CS-M771-10 >
(bJ) 11-34D
(bL) 11-32D
< CS-6700 >
11-28D
İç delik kapağı
Kol (B)
İç kablo
2. Telin bağlanması ve emniyete
alınması
Kolu (B) 9 defa veya daha fazla çalıștırarak
en yüksek konuma ayarlayın. Daha sonra,
iç delik kapağını çıkarın ve iç kabloyu
bağlayın.
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi duruncaya
kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin. Aksi takdirde
vida diși hasar görebilir.
İç delik kapağı
Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir uzunluğu
A
A'
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
En büyük
dișli
Zincir
En büyük
aynakol dișlisi
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak değișecektir. Bu nedenle,
zincirin çok kısa olması halinde dișli sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon
"A" boyutunun en uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en büyük
aynakol dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin uzunluğunu ayarlayın.
Eğer arka süspansiyonun hareket miktarı büyükse, zincir en küçük aynakol dișlisi ve
en küçük dișli üzerindeyken zincirdeki gevșeklilk uygun șekilde alınamayabilir.
Ayarlama
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek suretiyle arkadan
bakıldığında kılavuz makara en küçük
dișlinin dıș çizgisiyle hizalanacak șekilde
ayarlayın.
En küçük dișlinin dıș
çizgisi
Kılavuz
makara
Üst ayar vidası
En büyük dișli
Kılavuz makara
Alt ayar vidası
3. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın doğrudan en büyük dișliyle
hizalanacak bir konuma hareket etmesini sağlayın.
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak krank kolunu
geriye doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik ayar vidasını çevirerek kılavuz
makarayı dișliye mümkün olduğu kadar yakın, fakat dokunmayacak șekilde
ayarlayın. Daha sonra, zinciri en küçük dișliye ayarlayın ve yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın dișliye dokunmadığından emin olun.
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun
karșısındaki ucu kesin. Fren kablosunu
kestikten sonra, deliğin içi düzgün bir çapa
sahip olacak șekilde ucu yuvarlayın.
Aynı dıș ucun kapsülünü
fren kablosunun kesik
ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun fren kablosu
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka vites
değiștirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü bir
alüminyum kapakla değiștirmeniz
tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı fren
kablosunun ucu vites değiștirici
tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiștirici tarafı
5. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar basarken
krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Fren kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dișliye geri
dönünceye kadar sıkın. (saat
yönü)
Fren kablosu tamburunu zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses
çıkarıncaya kadar gevșetin.
(ters saat yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıștırıldığında ve zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir üçüncü
dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, fren kablosu ayar tamburunu saat
yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye ve zincir düzgün
șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
Ayar tamburu Ayar tamburu
Kilitleme
bileziği
Alet
(TL-SR21)
Sökme
TL-LR15 / LR10
Zincir Güçlendirilmiș bağlantı pimi Zincir aleti
MTB için 10-vites
çok ince zincir
kanallı (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
kanallı (2)
Seriler XT (Trekking)
Vites kolu SL-M780 / SL-M780-I
Fren kablosu OT-SP41
Arka değiștirici RD-T780
Tip SGS
Arka hazne FH-M785 / FH-T780
Dișliler 10
Kaset dișli CS-M771-10 / CS-6700
Zincir CN-HG94
Orta göbek rehberi SM-SP17
Model numarası RD-T780
Tip SGS
Dișliler 10
Toplam kapasite 45D
En büyük dișli 34D
En küçük dișli 11D
Aynakol diș farkı 22D
Model numarası FH-M785 / FH-T780
Dișliler 10
Jant teli deliği adedi 32
Model numarası Grup adı Dișliler Diș kombinasyonu
CS-M771-10
bJ 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 26, 30, 34D
bL 10 11, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 25, 28, 32D
CS-6700 - 10 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 21, 24, 28D