Shimano BL-IM60 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz için de uygundur

CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
C
J-
N
X
10
JAPA
N
L
O
C
K
C
J-N
X
1
0
JAPA
N
L
O
C
K
Revo-shift kolunu
1
’den
4
’e hareket ettirin.
Bu sırada kaset bağlantı braketi üzerindeki
kırmızı veya sarı ayar çizgilerinin makarayla
hizalandığından emin olun.
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
LO
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
N
X
1
0
J
A
PA
N
LOC
K
C
R
V
V
C
R
C
R
V
V
C
R
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
– Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Parçaları monte etmeden önce servis
talimatını dikkatli bir
ș
ekilde okuyun.
Gevșek,
așınmıș veya hasar görmüș parçalar sürücünün
ciddi șekilde yaralanmasına neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını
kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bisikletinizin fren sisteminin çalıșmasını
iyice anlamanız önemlidir. Bisikletinizin fren
sistemini uygun șekilde kullanmamanız
kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak
ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Kullanım her bisiklette farklılık gösterebilir. Bu
nedenle (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol
özellikleri dahil) uygun fren yapma tekniğini ve
bisikletinizin çalıșma șeklini öğrendiğinizden
emin olun. Bunun için bisiklet satıcınıza danıșın
ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu inceleyin.
Pratik yaparak sürüș ve fren yapma tekniğinizi
geliștirin.
Bu fren kolları, askı frenlerle ve silindirik
frenlerle veya güç modülatörlü V-FRENLERLE
uyumlu olmalarını sağlayan mod değiștirme
mekanizmasıyla donatılmıștır.
Yanlıș konum seçilmesi, așırı veya
yetersiz frenleme kuvvetine, dolayısıyla
tehlikeli kazalara sebebiyet verebilir.
Yandaki tabloda verilen bilgiler
doğrultusunda doğru konumu
seçtiğinize emin olun.
Konum pozisyonu Uygulanabilir fren
C/R konumu
Askı frenler
Silindirik frenler
C, askı frenlerle uyumluluk
için konum pozisyonunu
ifade eder.
R, silindirik frenlerle
uyumluluk için konum
pozisyonunu ifade eder.
V-konumu
V, güç modülatörlü
V-FRENLER ile uyumlu
konum pozisyonunu ifade
eder.
Güç modülatörlü
V-FRENLER
Konum değiștirme mekanizmalı fren kollarını
yukarıda verilen kombinasyonlarda kullanın.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir
șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak
üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
UYARI
– Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Vites koluyla bir defada bir dișli değiștirin
ve vites değiștirme sırasında pedallara
uyguladığınız kuvveti azaltın. Pedalları güçlü
bir șekilde çevirirken vites kolunu zorlarsanız,
ayaklarınız pedaldan kayabilir ve bisiklet
devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet
verebilir.
Parçalar doğal așınmaya ve normal
kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı
garantili değildir.
NOT:
SI-6M50B-001
SL-7S20
BL-IM60
BL-IM65
CJ-NX10
Teknik Servis Talimatı
Bisikleti kullanmadan önce, bu servis
talimatıyla birlikte Inter-7 hazne servis
talimatını da okuyun.
Revo-shift kol hareketi
Yedi dișliden her birine geçiș yapmak için Revo-shift
kolunu çevirin.
Revo-shift kolu
Gösterge
Pedal çevirme performansı ağırlașır
Gösterge ilerleme yönü
7
Pedal çevirme performansı hafifl er
Gösterge ilerleme yönü
1
Kolun takılması
Kolu șekilde görüldüğü gibi monte edin.
Gidon
Kelepçe somunu
3 mm Alyen anahtarı
Sıkın
f
22.2 mm
2
3
1
Revo-shift kolu
ve yarım elcik
arasında 0.5 mm
boșluk bırakın.
Shimano yarım elcik
kullanılması durumunda,
gidonun düz kısmının
uzunluğu en az 166 mm
olmalıdır; Revo-shift
kolunu bu düz kısma
takın.
Yarım elcik
Kelepçe somunu
Sıkma torku:
2-2.5 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Sıkma torku: 6-8 N•m
Elcik
2
3
1
Sıkın
f
22.2 mm
Arka tekerleği kadrodan çıkarırken vites
kablosunun sökülmesi
Arka tekerleği kadrodan çıkarırken kabloyu
kaset bağlantıdan ayırın.
Kaset bağlantı
1.
Revo-shift kolunu
1
’e ayarlayın.
Ayar:
1
2.
Fren kablosunu kaset bağlantının fren
kablosu yuvasından çekerek çıkarın ve
ardından iç kabloyu braketteki yarıktan
çıkarın.
Vites kablosu yuvası
Braket
Yarık
Fren kablosu yuvasından
çekerek çıkarın
Yarıktan
çıkarın
1
2
3.
İç kablo tespit civatası ünitesini kaset
bağlantı makarasından çıkarın.
İç kablo tespit civatası ünitesi
Kaset bağlantı makarası
Eğer fren kablosunu kaset bağlantının fren
kablosu yuvasından çekerek çıkarmak
zorsa, kaset bağlantı makarasındaki deliğe
2 mm Alyen anahtarı veya #14 jant teli
sokun ve makarayı çevirerek iç kabloyu
gevșetin. Ardından, önce iç kablo tespit
civatası ünitesini makaradan çıkarın ve
bundan sonra fren kablosunu fren kablosu
yuvasından çıkarın.
İç kablo tespit
civatası ünitesini
çıkarın
2
Fren kablosu
yuvasından
çekerek çıkarın
3
Makarayı
çevirin
1
Makara deliği
2 mm Alyen anahtarı veya #14 jant teli
Not :
Eğer kabloyu tekrar kullanıyorsanız, “Vites
kablosunun takılması” kısmındaki 7-9
adımlarına bakın.
Vites kablosunun montajı
Bir iç kablo tamburuyla birlikte bir vites kablosu kullanın.
Bir iç kablo tamburuyla birlikte kablo:
SIS-SP40/SP41 (4 mm çap)
1.
Revo-shift kolunu
1
’e ayarlayın.
Kapak bağlantı civatasını gevșeterek kapağı
çıkarın.
Revo-shift kolu kenarı
Kapak
Kapak bağlantı civatası
2.
İç kabloyu kablo ayar civatasının deliği yoluyla
sarım ünitesindeki delikten geçirin. Ardından,
iç kabloyu kablo rehberinin kanalına takın ve
iç kabloyu çekerek iç kablo tamburunu sarım
ünitesindeki girintiye oturtun.
3.
Kablo ayar civatasındaki delik
Kablo rehberindeki kanal
Sarım ünitesindeki delik
2
3
1
4
Sarım ünitesindeki girinti
Kapağı tekrar yerleștirin ve kapak bağlantı
civatasını sıkın.
4.
Sıkma torku: 0.1-0.2 N•m
Kapak
Kapak bağlantı civatası
İç kabloyu plastik kapaklı uç yoluyla SIS-SP40/
SP41 fren kablosundan geçirin.
(Kol tarafı)
Alüminyum kapak
Plastik kapak
Eğer fren kablosu kesilecekse, kapak takılı
olarak plastik kapaklı ucun yakınından kesin.
Daha sonra, kesilen ucu mükemmel șekilde
yuvarlaklaștırın ve plastik kapağı takın.
Plastik kapağı çıkarın.
Plastik kapak
Kesilen ucu mükemmel
șekilde yuvarlaklaștırın.
Plastik kapağı takın.
5.
Kaset bağlantı tarafı
Fren kablosunun ucunun Revo-shift kolunun
kablo ayar civatasına emniyetli șekilde
oturduğunu kontrol ettikten sonra, iç kablo tespit
civatası ünitesini iç kabloya takın.
İç kablo tespit civatası ünitesi
Not:
Bu iç kablo tespit civatası ünitesini
CJ-4S30 kaset bağlantı ile kullanmayın.
10 mm
İç kablo tespit somunu
İç kablo tespit
rondelası
İç kablo tespit civatası
İç kabloyu delikten geçirin.
101 mm
İç kablo tespit civatası ünitesini
takarken iç kabloyu çekin.
Sıkma torku: 3.5-5.5 N•m
6.
Kabloyu kaset bağlantı makarasını saracak
șekilde yaklaștırın, iç kablo tespit somunu dıșarıya
(mașa ucuna) doğru bakacak șekilde tutun ve iç
kablo tespit rondelasının düz kısmını makaradaki
boșluğa kaydırın.
7.
İç kablo tespit
rondelasının düz kısmı
Makaradaki boșluk
İç kablo tespit
somunu
Makara
8.
Kabloyu ters saat yönünde 60
°
çevirerek kancaya
takın.
Kanca
Kabloyu
60° çevirin
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
9.
İç kabloyu șekilde görüldüğü gibi makaraya
takın, iç kabloyu kaset bağlantı braketindeki
yarıktan geçirin ve ardından fren kablosunun
ucunu emniyetli bir șekilde fren kablosu yuvasına
oturtun.
İç kablo
Makara
Braket
Braket
Fren kablosu yuvası
Yarık
Fren kablosu
yuvasına sokun.
Yarıktan
geçirin.
1
2
Eğer daha kolay ise, ilk önce fren kablosunu
fren kablosu yuvasına yerleștirin ve ardından
kaset bağlantı makarasına 2 mm Alyen
anahtarı veya #14 jant teli sokun ve makarayı
çevirerek iç kablo tespit civatası ünitesinin
makardaki boșluğa oturmasını sağlayın.
Fren kablosu
yuvasına sokun
1
İç kablo tespit civatası
ünitesini takın
3
Makarayı
çevirin
2
Makaradaki delik
2 mm Alyen anahtarı veya #14 jant teli
Not :
İç kablonun makara kılavuzunun içine doğru
șekilde oturup oturmadığını kontrol edin.
Kılavuz
Kılavuz
Yanlıș
Uygun
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
Fren kablosu bantlarıyla kabloyu kadroya
bağlayın.
10 cm
10 cm
15 cm
10.
Fren kablosu bantları
Kaset bağlantının ayarlanması
Kırmızı veya sarı ayar çizgileri
1.
Kaset bağlantı üzerindeki kırmızı veya sarı
ayar çizgileri iki yerde bulunur. Daha kolay
görünenini kullanın.
Ayar:
4
Bisiklet dik dururken
Düz olmalıdır
Kaset bağlantı
braketi
Kaset bağlantı
makarası
Bisiklet ters çevrildiğinde
Düz olmalıdır
Kaset bağlantı
braketi
Kaset bağlantı
makarası
Eğer kırmızı veya sarı ayar çizgileri
hizalanmazsa, Revo-shift kolunun kablo ayar
civatasını çevirerek ayar çizgilerini hizalayın.
Bundan sonra, Revo-shift kolunu bir kez daha
4
’ten
1
’e ve ardından tekrar
4
’e hareket ettirin
ve ardından kırmızı veya sarı ayar çizgilerinin
hizalanıp hizalanmadığını kontrol edin.
Kablo ayar civatası
Kaset bağlantıyı ayarladıktan sonra, iç
kablonun fazlalığını kesin ve iç kablo kapsülüni
takın.
2.
İç kablo
kapsülü
15-20 mm
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden
değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Ayar:
1
SI-6M50B-001-05
CJ
-
N
X
1
0
JA
P
A
N
L
O
C
K
  • Page 1 1

Shimano BL-IM60 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz için de uygundur