Efco EF 84/14,5 K El kitabı

Tip
El kitabı

Bu kılavuz için de uygundur

1
TR
DANIfiMA B‹LG‹LER‹
Kılavuz metninde, son derece önemli bilgiler içe-
ren bazı paragraflar, emniyet veya çalıflma ama-
çlarıyla, afla¤ıdaki kritere göre farklı flekillerde
belirtilmifllerdir:
veya
Motorda hasara yol açmamak veya motora za-
rar vermemek için, önceden belirtilmifl olanlara
ek bilgi veya di¤er unsurları sa¤lar.
Uyulmaması halinde kifli-
sel yaralanma veya üçüncü flahısların yara-
lanması ihtimali.
Uyulmaması halinde, ö-
lüm tehlikesi ile ciddi kiflisel yaralanma ve-
ya üçüncü flahısların yaralanması ihtimali.
“Ön”, “arka”,
“sa¤” ve “sol” olarak yapılan belirt-
meler, kendisine bakmakta olan
kifliye göre buji ileri pozisyonda
olarak yönlendirilmifl motora ilifl-
kindir.
NOT
TEHL‹KE!
D‹KKAT!
ONEML‹NOT
1.1
1. GENEL B‹LG‹LER
1. Genel Bilgiler ............................................. 1
2. Güvenlik kuralları ...................................... 1
3. Komponentler ve kumandalar ................... 2
4. Bilinmesi gerekenler .................................. 3
5. Kullanım kuralları ...................................... 4
6. Bakım ........................................................ 6
7. Arızalar ve çözümler ................................. 8
8. Teknik veriler ............................................. 8
‹Ç‹NDEK‹LER
Metinde içerilen referanslar ile iliflkin resimler
(kapa¤ın iki arkasına yerlefltirilmifl) arasındaki
uyum paragraf bafllı¤ından önceki sayı ile belir-
tilir.
RES‹ML‹ EMN‹YET fiEMALARI
Motorunuz tedbirli bir flekilde kullanılmalıdır. Bu
amaçla, kullanım önlemlerini hatırlatmak maksa-
dıyla motor üzerine resimli flemalar yerlefltiril-
mifltir. Anlamı afla¤ıda açıklanmıfltır.
Ayrıca, iflbu kitapçı¤ın iliflkin bölümünde belirtilen
emniyet kurallarını da dikkat ile okumanızı tavsi-
ye ederiz.
Dikkat! - Motoru harekete geçirme-
den önce talimatları okuyun ve uygu-
layın.
Dikkat! - Benzin kolay tutuflabilir. Ya-
kıt takviyesinde bulunmadan önce, en
az 2 dakika motorun so¤umasını be-
kleyin.
Dikkat! - Motorlar karbonmonoksit
salarlar. Kapalı bir alanda HAREKETE
GEÇ‹RMEY‹N.
1.2
(Titizlikle uyulması zorunludur)
A) E⁄‹T‹M
1) ‹flbu kılavuzda kapsanılan talimatları ve bu
motorun takılmıfl oldu¤u makineye iliflkin tali-
matları dikkatle okuyun. Motoru hızlı bir
flekilde durdurmayı ö¤renin.
2) Kullanım talimatlarını yeterli derecede bil-
meyen kiflilerin motoru kullanmalarına asla
izin vermeyin.
3) ‹nsanlar, özellikle de çocuklar veya hay-
vanlar yakınındayken motoru asla kullanma-
yın.
2. GENEL GÜVENL‹K KURALLARI
4) Baflka kiflilere veya onların mallarına gele-
bilecek kazalardan ve beklenmedik olaylar-
dan operatörün veya kullanıcının sorumlu ol-
du¤unu unutmayın.
B) HAZIRLIK ‹fiLEMLER‹
1) Bol giysiler, ba¤cıklar, takılar veya sıkıfl-
ması mümkün di¤er nesneleri giymekten/kul-
lanmaktan kaçının; uzun saçları toplayın ve
iflletmeye geçirme esnasında güvenlik mesa-
fesini muhafaza edin.
2) Motoru kapatın ve deponun kapa¤ını
çıkarmadan önce so¤umasını bekleyin.
3) D‹KKAT: TEHL‹KE! Benzin son derece
parlayıcıdır.
Yakıtı özel kaplarda muhafaza edin;
Yakıtı bir huni kullanarak sadece açık hava-
da doldurun ve bu ifllem esnasında ve yakıt
ile ifllem görüldü¤ünde sigara içmeyin;
Motoru çalıfltırmadan önce yakıt doldurun;
motor çalıflırken veya sıcakken yakıt ilave
etmeyin veya deponun kapa¤ını çıkarma-
yın;
Yakıt dıfları tafltı¤ında, motoru çalıfltır-
mayın; makineyi yakıtın döküldü¤ü alandan
uzaklafltırın ve yakıt tamamen buharlaflana
ve buharlar da¤ılana kadar herhangi bir
yangın ihtimalinin oluflmasını önleyin;
Deponun ve yakıt kabının kapaklarını dai-
ma takın ve sıkıca kapatın.
4) Arızalı susturucuları ve hasar almıfl ise, ko-
ruma düzenini de¤ifltirin.
C) KULLANIM ESNASINDA
1) Motoru tehlikeli karbon monoksit duman-
larının birikebilece¤i kapalı yerlerde çalıfltır-
mayın.
2) ‹flletme akıflkanları veya di¤er benzer
ürünleri kullanmayın.
3) Motor ayarlarını de¤ifltirmeyin ve motoru
aflırı devir rejimine ulafltırmayın.
4) Motor deposu kapa¤ından yakıt sızmasına
sebep olacak flekilde makineyi yanal olarak
e¤meyin.
5) Motor yeteri derecede so¤uyana kadar si-
lindir kanatlarına ve susturucu koruyucusuna
dokunmayın.
6) Makine veya motor üzerinde kontrol, te-
mizlik veya çalıflmadan önce motoru durdu-
run ve buji kablosunu sökün.
7) Motoru bujisiz döndürmeyin.
8) Makineyi depo bofl olarak, bir yerden di¤er
bir yere taflıyın.
D) BAKIM VE DEPOLAMA
1) Güvenlik ve verim düzeyini korumak için
düzenli bir bakım temeldir.
2) Makineyi, deposunda yakıt bulunurken, ya-
kıt buharlarının alev, kıvılcım veya güçlü bir
ısı kayna¤ıyla temas edebilece¤i bir yere kal-
dırmayın.
3) Makineyi herhangi bir ortama yerlefltirme-
den önce, motoru so¤umaya bırakın.
4) Yangın tehlikesini azaltmak için motor, eg-
zoz susturucusu ve yakıt depolama bölgesini
çim, yaprak veya aflırı gres kalıntılarından a-
rındırın.
5) Deponun boflaltılması gerekti¤inde, bu
ifllemi açık havada ve motor so¤ukken ger-
çeklefltirin.
MOTOR KOMPONENTLER‹
1. Seviye çubu¤u ile donatılmıfl
ya¤ doldurma tıpası
2. Ya¤ tahliye tıpası
3. Hava filtresi kapa¤ı
4. Buji bafllı¤ı
5. Motor seri numarası
GAZ KUMANDASI
Makineye monte edilmifl olan gaz kumandası
(normalde kollu) bir kablo aracılı¤ı ile motora ba-
¤lıdır.
Normalde afla¤ıda belirtilenlere karflılık gelen
semboller ile iflaretlenmifl gaz kolunu ve iliflkin
pozisyonlarını belirlemek için Makine Kullanım
Kılavuzu’na bakın.
CHOKE = so¤uk marfl için kullanılır.
FAST = maksimum rejime karflılık
gelir; çalıflma esnasında
kullanılır.
SLOW = minimum rejime karflılık gelir.
3.2
3.1
3. KOMPONENTLER VE KUMANDALAR
6) Güvenlik nedenlerinden, aflınmıfl veya ha-
sar görmüfl parçalar ile motoru asla kullan-
mayın. Parçalar de¤ifltirilmeli ve asla onarıl-
mamalıdır. Orijinal yedek parça kullanın.
Eflde¤er kalitede olmayan parçalar, motora
hasar verebilir ve güvenlik açısından tehlikeli
olabilir.
2
TR
Motorunuzun sicil numarasını buraya yazın
Motor; verimi, iflleme düzenlili¤i ve ömrü, çok sa-
yıda faktöre ba¤lı olan bir cihazdır; bu faktörlerin
bazılarını dıfl etkenler oluflturur, bazıları ise direkt
olarak kullanılan ürün kalitesine ve bakımın dü-
zenli flekilde gerçeklefltirilmesine ba¤lıdır.
Afla¤ıda, motorunuzu daha bilinçli flekilde kullan-
manızı sa¤layacak bazı ilave bilgiler yer almak-
tadır.
ORTAM fiARTLARI
Dört zamanlı bir endotermik motorun ifllemesini
afla¤ıda belirtilenler etkiler:
a) Sıcaklık:
Alçak sıcaklıklarda çalıflıldı¤ında, so¤uk marfl
esnasında zorluk ile karflılaflılabilir.
Çok yüksek sıcaklıklarda çalıflıldı¤ında, karbü-
ratör haznesinde veya pompada yakıt buhar-
laflmasından kaynaklanan sıcak marfl zorluk-
ları ile karflılaflılması mümkündür.
Her halükarda ya¤ tipinin kullanım sıcaklıkları-
na uyarlanması gerekir.
b) Yükselti:
Endotermik bir motorun maksimum gücü, de-
niz seviyesi üzerinde yükselti artıflına orantılı
olarak yavafl yavafl azalır.
Yükselti dikkate de¤er flekilde arttı¤ında, özel-
likle a¤ır ifllerden kaçınarak, makine üzerinde-
ki yükün azaltılması gerekir.
YAKIT
Kullanılan benzinin iyi kalite benzin olması, moto-
run iflleme düzenlili¤i için temel önem taflır.
a) Daima minimum 90 oktan sayılı, kurflun içer-
meyen (yeflil) benzin kullanın.
b) Her zaman temiz ve taze benzin kullanın; ya-
kıt satın alırken 30 gün içinde tüketilece¤in-
den emin oldu¤unuzdan fazla miktar yakıt al-
mayın, yakıt 30 günden fazla kap veya depo
içinde kaldı¤ında, tortu meydana gelebilir.
c) Metanol içeren benzin kullanmayın.
d) Benzine ya¤ veya herhangi tür katkı maddesi
ilave etmeyin.
4.2
4.1
4. B‹L‹NMES‹ GEREKENLER
YA
Daima iyi kaliteli ya¤ kullanın ve gradasyonu, kul-
lanım sıcaklı¤ına göre seçin.
a) Sadece SF-SG’den daha alçak olmayan kali-
tede temizleyici ya¤ kullanın.
b) SAE vizkozite derecesini afla¤ıdaki tabloya
göre seçin:
5 ile 35 °C arası = SAE 30
-15 ile +35 °C arası = 10W-30
(Multigrade)
c) Multigrade ya¤ kullanımı sıcak dönemlerde
daha fazla tüketime sebep olabilir, bu ba¤lam-
da seviyenin daha sık kontrol edilmesi gerekir.
d) Farklı marka ve özelliklerdeki ya¤ları araların-
da karıfltırmayın.
e) SAE 30 ya¤ının +5°C altındaki sıcaklıklarda
kullanımı, ya¤lamanın uygun olmaması
sebebi motora hasar verebilir.
f) «MAX» seviyesi ötesinde doldurmayın (bak.
5.1.1); aflırı seviye afla¤ıdakilere neden olabi-
lir:
egzoz dumanı;
buji veya hava filtresinin kirlenmesi ve buna
ba¤lı olarak marfl zorlu¤u.
HAVA F‹LTRES‹
Motorun performansının azalmasına ve ömrünün
kısalmasına sebep olan artıkların ve toz zerreci-
klerinin motor tarafından emilmesini önlemek için
hava filtresinin etkinli¤i çok önemlidir.
a) Filtre ünitesini artıklardan arındırılmıfl ve her
zaman mükemmel etkinlik içinde muhafaza
edin (bkz. 6.5).
b) Gerekli ise, filtre ünitesini orijinal bir yedek
parça ile de¤ifltirin; uyumlu olmayan filtre ele-
manları motorun performansını ve ömrünü
tehlikeye atabilirler.
c) Motoru, do¤ru olarak monte edilmifl filtre üni-
tesi olmadan asla harekete geçirmeyin.
BUJ‹
Endotermik motorlar için bütün bujiler aynı de-
¤ildir!
a) Sadece belirtilen tipte, do¤ru termik grada-
syona sahip bujileri kullanın.
b) Difl uzunlu¤una dikkat edin; daha uzun bir difl,
motoru telafi edilemez flekilde hasara u¤ratır.
c) Elektrotlar arasındaki do¤ru mesafeyi ve
temizli¤i kontrol edin (bak. 6.6).
4.5
4.4
4.3
3
TR
HER KULLANIM ÖNCES‹
Her kullanım öncesinde motorun, bunun iflleme
düzgünlü¤ünü garanti edecek bir dizi kontrolden
geçirilmesi tavsiye edilir.
Ya¤ seviyesi kontrolü
Kullanılacak ya¤ tipine iliflkin olarak spesifik bö-
lümde belirtilenlere uygun davranılmalıdır (bak.
8.1).
a) Makineyi düzlem üzerine yerlefltirin.
b) Doldurma tıpası etrafındaki bölgeyi temizle-
yin.
c) Kapa¤ı (1) çözün, ufak seviye çubu¤unun (2)
ucunu temizleyin ve kapa¤ı a¤zın üzerine ya-
slayarak, gösterildi¤i gibi vidalamadan yer-
lefltirin.
d) Ufak çubuklu kapa¤ı yeniden çıkartın ve iki
«MIN» ve «MAX» çenti¤i arasında olması
gereken ya¤ seviyesini kontrol edin.
e) Gerekli olması halinde «MAX» seviyesine ula-
flana kadar aynı tip ya¤ ile doldurun, ya¤ın
doldurma deli¤inden dıfları sızmamasına dik-
kat gösterin.
f) Kapa¤ı (1) sonuna kadar vidalayın ve dökül-
müfl olan olası her ya¤ izini temizleyin.
Hava filtresi kontrolü
Hava filtresinin etkinli¤i motorun do¤ru ifllemesi
için elzem bir flarttır; filtre ünitesi yok ise veya kı-
rılmıfl ise, motoru harekete geçirmeyin.
a) Filtre kapa¤ının (1) etrafındaki bölgeyi temiz-
leyin.
b) ‹ki topuzu çözerek (2 - TRE0701 - TRE0801)
veya dilleri açarak (2a - TRE0702) kapa¤ı (1)
çıkarın.
c) Sa¤lam, temiz ve mükemmel etkinlik içinde
olması gereken filtre ünitesinin (3) durumunu
kontrol edin; aksi durumda bunun bakımını
veya de¤ifltirilmesini gerçeklefltirin (bak. 6.5).
d) Kapa¤ı (1) yeniden takın.
Yakıt ikmali
Motorun veya makinenin
plastik kısımları üzerine, bunların hasar görme-
sini önlemek için yakıt dökmekten kaçının ve
olası olarak dökülmüfl olması halinde her türlü
yakıt izini anında temizleyin. Garanti, plastik
kısımlarda yakıtın sebep oldu¤u hasarları kap-
samaz.
ONEML‹
5.1.3
5.1.2
5.1.1
5.1
5. KULLANIM KURALLARI
Yakıt özellikleri özel bölümde belirtilmifltir (bakın
4.2 ve 8.1).
Yakıt ikmali, makine Kullanım Bilgileri Kılavu-
zu’nda verilmifl bilgilere göre motor so¤uk iken
yapılmalıdır.
Buji bafllı¤ı
Bafllık içinde ve buji terminalinde kir izleri olmadı-
¤ından emin olarak kablo bafllı¤ını (1) bujiye (2)
sa¤lam flekilde ba¤layın.
MOTORU ÇALIfiTIRMA (so¤uk)
Motorun çalıfltırılması makinenin Kullanım Kıla-
vuzu’nda belirtilen yöntemlere göre gerçeklefltiril-
melidir ve daima makinenin ilerlemesine veya
motorun stop etmesine sebep olabilecek her ay-
gıtın (öngörülmüfl ise) önceden çözülmüfl olması
gerekir.
a) Gaz kolunu «CHOKE» pozisyonuna getirin.
b) Makine Kullanım Kılavuzunda belirtilmifl oldu-
¤u gibi çalıfltırma anahtarını iflletin.
Birkaç saniye sonra, gaz kolunu kademeli olarak
«CHOKE» pozisyonundan «FAST» veya
«SLOW» pozisyonuna getirin.
MOTORU ÇALIfiTIRMA (sıcak)
•) Gaz kolu «FAST» pozisyonunda olarak, so¤uk
marfl için belirtilen tüm prosedürü uygulayın.
ÇALIfiMA ESNASINDA MOTORUN
KULLANIMI
Motor verim ve performansını optimize etmek i-
çin, gaz kolu «FAST» pozisyonuna getirilerek
maksimum devirde kullanılması gerekir.
Ellerinizi egzoz susturu-
cusundan ve etrafındaki çok yüksek sıca-
klıklara eriflmeleri mümkün bölgelerden u-
zak tutun. Motor hareket ederken uçuflan
D‹KKAT!
5.4
5.3
5.2
5.1.4
4
TR
giysi kısımlarını (kravat, fular, v.b.) veya sa-
çları motorun üst kısmına yaklafltırmayın.
Motorun do¤ru ifllemesini
etkilememek için 20°’den fazla e¤imli yokufllar-
da çalıflmayın.
ÇALIfiMA ESNASINDA MOTORUN
STOP ETMES‹
a) Gaz kolunu «SLOW» pozisyonuna getirin.
b) En az 15-20 saniye motorun minimumda dön-
mesini bekleyin.
c) Makine Kullanım Kılavuzu’nda belirtilmifl olan
yöntemlere göre motoru stop ettirin.
ÇALIfiMA SONUNDA MOTORUN
STOP ETMES‹
a) Gaz kolunu «SLOW» pozisyonuna getirin.
b) En az 15-20 saniye motorun minimumda dön-
mesini bekleyin.
c) Makine Kullanım Kılavuzu’nda belirtilmifl olan
yöntemlere göre motoru stop ettirin.
d) So¤uk motor ile buji bafllı¤ını (1) çözün ve
marfl anahtarını (öngörülmüfl ise) çıkarın.
e) Her türlü kalıntıyı motordan ve özellikle, yan-
gın riskini azaltmak için egzoz susturucu böl-
gesinden giderin.
TEM‹ZL‹K VE DEPOLAMA
a) Motorun dıfl kısımlarının temizlenmesi için su
jetleri veya basınçlı lansları kullanmayın.
b) Kalıntıların ve toz zerrelerinin iç kısımlara
girmelerini önleyerek basınçlı havalı (max. 6
bar) bir tabanca kullanılması tercih edilmelidir.
c) Makineyi (ve motoru) hava etkenlerinden
korunan ve yeterli derece havalandırılan kuru
bir mekana kaldırın.
UZUN SÜRE KULLANILMAMA
(30 günden fazla)
Motorun uzun bir süre kullanılmayaca¤ı
öngörülüyor ise (örne¤in sezon sonunda), daha
sonra hizmete alınmasını kolaylafltırmak için bazı
önlemlerin alınması gerekir.
5.8
5.7
5.6
5.5
ONEML‹
a) ‹çinde kalıntıların oluflmasını önlemek için
karbüratör haznesinin tıpasını (1) çözerek de-
poyu boflaltın; içindeki yakıtın tamamını uy-
gun bir kapta toplayın. ‹fllem sonunda, tıpayı
(1) yeniden vidalamayı ve sonuna kadar
sıkıfltırmayı unutmayın.
b) Bujiyi çıkarın ve buji deli¤ine 3 cl temiz motor
ya¤ı doldurun, sonra deli¤i bir bez ile kapalı
tutarak marfl motorunu, motoru birkaç kez
döndürmek için kısa bir süre çalıfltırın ve ya¤ı
silindirin iç yüzeyine da¤ıtın. Son olarak, ka-
blo bafllı¤ını ba¤lamadan bujiyi yeniden
monte edin.
5
TR
GÜVENL‹K ‹Ç‹N TAVS‹YELER
Herhangi bir temizlik, ba-
kım veya onarım ifllemine bafllamadan ön-
ce, buji bafllı¤ını çıkarın ve talimatları oku-
yun. Uygun giysiler ve eller için tüm risk
durumlarında ifl eldivenleri kullanın. Gerek-
li teçhizatlar ve teknik bilgiye sahip olun-
madı¤ında, bakım veya onarım müdahalele-
rinde bulunmayın.
Tükenmifl ya¤ları, yakıtları
ve her di¤er kirletici ürünü çevreye atmayın.
BAKIM PROGRAMI
‹lk olarak karflınıza çıkan zaman aralıklarına uya-
rak tabloda belirtilen bakım programını uygu-
layın.
1)
Motor tam yük ile veya yüksek sıcaklıklarda ça-
lıflıyor ise her 25 saatte bir ya¤ı de¤ifltirin.
2)
Makine tozlu alanlarda çalıflıyor ise hava filtre-
sini daha sık temizleyin.
3)
Uzman bir merkezde yapılmalıdır.
6.2
ONEML‹
D‹KKAT!
6.1
6. BAKIM
YA⁄ DE⁄‹fiT‹R‹LMES‹
Kullanılacak ya¤ tipine iliflkin olarak spesifik bö-
lümde belirtilenlere uygun davranılmalıdır (bak.
8.1).
Ya¤ı motor sıcak iken bo-
flaltın, motorun sıcak kısımlarına veya bo-
flaltılmıfl ya¤a dokunmamaya dikkat göste-
rin.
Makinenin kullanım kılavuzunda bulunan farklı
talimatlar dıflında, ya¤ı boflaltmak için afla¤ıdaki-
ler gerekir:
a) Makineyi düzlem üzerine yerlefltirin.
b) Doldurma tıpası etrafındaki bölgeyi temizleyin
ve çubuklu tıpayı (1) çözün.
c) Ya¤ı toplamak için uygun bir kap hazırlayın ve
boflaltma tıpasını (2) çözün.
d) Contaların do¤ru konumlandırıldıklarından
emin olarak ve boflaltma tıpasını (2) sonuna
kadar sıkıfltırarak yeniden monte edin.
e) Yeni ya¤ ile takviye yapın (bak. 5.1.1).
f) Çubuk üzerinde (3) ya¤ seviyesinin «MAX»
çenti¤ine ulafltı¤ını kontrol edin.
g) Tıpayı (1) kapatın ve dökülmüfl olan olası her
ya¤ izini temizleyin.
Motor içinde bulunan mak-
simum ya¤ miktarı 1,2 litredir. Az miktarda ya¤
ekleyerek kademeli olarak doldurun, çubu¤un
“MAX” çenti¤ini geçmeyecek flekilde her defa-
sında ulaflılan seviyeyi kontrol edin.
SUSTURUCU VE MOTOR TEM‹ZL‹⁄‹
Susturucu temizli¤i motor so¤uk olarak yapılma-
lıdır.
a) Basınçlı bir hava jeti aracılı¤ı ile susturucu ve
korumasından yangına sebep olabilecek her
kalıntı veya kiri giderin.
b) So¤utma havası kanallarının (1) tıkalı olma-
malarını sa¤layın.
c) Plastik kısımlar üzerinden, su ve deterjan em-
dirilmifl bir sünger (2) geçirin.
HAVA F‹LTRES‹ BAKIMI
a) Filtre kapa¤ının (1) etrafındaki bölgeyi temiz-
leyin.
b) ‹ki topuzu çözerek (2 - TRE0701 - TRE0801)
veya dilleri açarak (2a - TRE0702) kapa¤ı (1)
çıkarın.
6.5
6.4
NOT
D‹KKAT!
6.3
6
TR
Ya¤ seviyesi kontrolü
- --
(bak. 5.1.1)
Ya¤ de¤ifltirme
1)
- -
(bak. 6.3)
Susturucu ve motor
- --
temizli¤i (bak. 6.4)
Hava filtresi kontrol
- --
ve temizli¤i
2)
(bak. 6.5)
Hava filtresi de¤ifltirilmesi
-- -
(bak. 6.5)
Buji kontrolü
-- -
(bak. 6.6)
Buji de¤ifltirilmesi
---
(bak. 6.6)
Benzin filtresi
---
kontrolü
3)
‹fllem
‹lk 5 saat sonrasında
Her 5 saatte bir veya her
kullanım sonrasında
Her 50 saatte bir veya
sezon sonunda
Her 100 saatte bir
c) Filtre ünitesini (3a + 3b) çıkarın.
d) Ön filtreyi (3b) kartufltan (3a) çıkarın.
e) Kartuflu (3a) sa¤lam bir yüzey üzerine vurun,
toz ve kalıntıları gidermek için içinden basınçlı
hava ile üfleyin.
f) Sünger ön filtreyi (3b) su ve deterjan ile yıka-
yın ve kuruması için açık havada bırakın.
Kartuflu temizlemek için su,
benzin, deterjan veya baflka madde kullan-
mayın.
Sünger ön filtre (3b) YA-
⁄LANMAMALIDIR.
g) Filtre yuvasının içini (4) toz ve kalıntılardan te-
mizleyin, kalıntı ve tozların motora girmelerini
önlemek için emme kanalını bir bez ile (5) ka-
patmayı ihmal etmeyin.
h) Bezi çıkarın (5), filtre ünitesini (3b + 3a) yu-
vasına yerlefltirin ve kapa¤ı (1) yeniden mon-
te edin.
BUJ‹ KONTROL VE BAKIMI
a) Bir boru anahtar (2) ile bujiyi (1) sökün.
b) Metal bir fırça ile elektrotları (3) temizleyin ve
olası karbonlu birikimleri giderin.
c) Bir kalınlıkölçer (4) ile elektrotlar arasındaki
do¤ru mesafeyi (0,6 - 0,8 mm) kontrol edin.
d) Bujiyi (1) yeniden monte edin ve bir boru
anahtar (2) ile sonuna kadar sıkıfltırın.
Elektrotlar yanmıfl veya porselen kırılmıfl veya
çatlamıfl ise bujiyi de¤ifltirin.
Yangın tehlikesi! Buji yu-
vasına vidalanmamıfl ise ateflleme tesisi ile
kontroller yapmayın.
Sadece belirtilen tip bujileri
kullanın (bak. 8.1).
ONEML‹
D‹KKAT!
6.6
ONEML‹
ONEML‹
7
TR
Yakıt yok
Yakıt eski veya depoda tortu var
Çalıfltırma prosedürü do¤ru de¤il
Buji ba¤lantısı devre dıflı
Buji ıslak veya buji elektrotları kirli veya
mesafe uygun de¤il
Hava filtresi tıkalı
Mevsime göre uygun olmayan ya¤
Yüksek ısı nedeniyle karbüratörde yakıtın
buharlaflması (vapor lock)
Karbürasyon problemleri
‹flletme problemleri
Buji elektrotları kirli veya uygun olmayan
mesafe
Buji bafllı¤ı kötü takılmıfl
Hava filtresi tıkalı
Gaz kumandası «CHOKE» pozisyonunda
Karbürasyon problemleri
‹flletme problemleri
Hava filtresi tıkalı
Karbürasyon problemleri
Kontrol edin ve doldurun (bakın 5.1.3)
Depoyu boflaltın ve yeni yakıt koyun
Çalıfltırmayı do¤ru gerçeklefltirin
(bak. 5.2)
Kepin buji üzerine iyi oturtuldu¤unu
kontrol edin (bakın 5.1.4)
Kontrol edin (bakın 6.6)
Kontrol edin ve temizleyin (bakın 6.5)
Uygun bir ya¤ ile de¤ifltirin (bakın 6.3)
Birkaç dakika bekleyin ve sonra tekrar
iflletmeyi deneyin (bakın 5.3)
Yetkili bir Teknik Servis ile temasa geçin
Yetkili bir Teknik Servis ile temasa geçin
Kontrol edin (bakın 6.6)
Buji bafllı¤ının sabit flekilde takılmıfl
oldu¤unu kontrol edin (bak. 5.1.4)
Kontrol edin ve temizleyin (bakın 6.5)
Kumandayı «FAST» pozisyonuna getirin
Yetkili bir Teknik Servis ile temasa geçin
Yetkili bir Teknik Servis ile temasa geçin
Kontrol edin ve temizleyin (bakın 6.5)
Yetkili bir Teknik Servis ile temasa geçin
8
TR
TAKV‹YELER VE KULLANIM YEDEK PARÇALARI ÖZET‹
Yakıt ................................................................................... Benzin kurflunsuz (yeflil) minimum 90 N.O.
Motor ya¤ı: 5 ve 35 °C arası ..................................................................................................... SAE 30
-15 ve +35 °C arası ................................................................................................ 10W-30
Alt ya¤ karteri içeri¤i ................................................................................................................... 1,2 litre
Buji tipi .................................................................. QC12YC / RC12YC (Champion) veya eflit özellikte
Elektrotlar arasındaki mesafe ............................................................................................ 0,6 - 0,8 mm
8.1
8. TEKN‹K VER‹LER
ARIZA OLASI NEDEN ÇÖZÜM
7.
ARIZALAR VE ÇÖZÜMLER
a) ‹flletme zorlu¤u
b) Düzensiz çalıflma
c) Çalıflma esnasında
güç kaybı
1 / 1

Efco EF 84/14,5 K El kitabı

Tip
El kitabı
Bu kılavuz için de uygundur