Genel Güvenlik Bilgileri
Çabuk bağlantı kolunun sağ tarafta (disk rotorunun ters tarafında) olup olmadığını •
kontrol edin. Eğer çabuk bağlantı kolu, disk rotoruyla aynı taraftaysa, kolun disk
rotoruna temas etme tehlikesi söz konusudur. Bu nedenle, temas olup olmadığını
kontrol edin.
Bisikletinizin fren sisteminin çalıșmasını iyice anlamanız önemlidir. Bisikletinizin fren •
sistemini uygun șekilde kullanmamanız kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza
yaparak ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık
gösterebilir. Bu nedenle (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun
fren yapma tekniğini ve bisikletinizin çalıșma șeklini öğrendiğinizden emin olun.
Bunun için bisiklet satıcınıza danıșın ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu inceleyin.
Pratik yaparak sürüș ve fren yapma tekniğinizi geliștirin.
Bisikleti sürmeden önce, C-halkasının disk rotoru adaptörü üzerindeki pimlerin •
kanallarına emniyetli șekilde takıldığından emin olun. Eğer C-halkası kanallara
emniyetli șekilde takılmazsa, kilit halkası gevșeyebilir. Bu durumda disk rotoru
yerinden çıkabilir, bisiklet tekerleği kilitlenebilir veya frenler çalıșmayabilir ve ciddi
yaralanmayla veya ölümle sonuçlanabilecek ciddi bir kazaya sebebiyet verebilir.
203 mm'ye kadar çapa sahip disk rotorları monte edilebilir. Eğer bundan daha büyük •
çapa sahip disk rotorları monte edilirse, frenleme gücü ana üniteye hasar verebilir.
Lütfen, tekerleği takarken veya tekerleğe herhangi bir servis ișlemi •
yaparken parmaklarınızı döner disk fren rotorundan uzak tutma
konusunda son derece dikkatli olun. Disk rotoru, hareket
halindeyken parmaklarınızı ciddi șekilde yaralayabilecek keskinliğe
sahiptir.
Fren kolları ve disk rotoru, frenler çalıșırken ısınır. Bu nedenle, sürüș sırasında veya •
bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara dokunmayın. Aksi halde elleriniz
yanabilir. Frenleri ayarlamaya bașlamadan önce fren bileșenlerinin yeteri kadar
soğumuș olup olmadıklarını kontrol edin.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır. Hızınızı azaltın ve •
frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin kayması bisikletten •
düșmenize neden olabilir. Bu duruma meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve
frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru șekilde çalıștığından emin •
olun.
Disk rotoruna veya fren pabuçlarına yağ veya gres bulaștırmamaya dikkat edin. Aksi •
takdirde frenler doğru șekilde çalıșmayabilir.
Eğer pabuçlara yağ veya gres bulașmıșsa, pabuçları değiștirmeniz gerekir. Eğer disk •
rotoruna yağ veya gres bulașmıșsa, rotoru temizleyin. Eğer bu ișlem yapılmazsa,
frenler hatalı çalıșabilir.
Frenlerin sürekli olarak uygulanması halinde buhar kabarcığı teșekkülü olușabilir. Bu •
durumu gidermek için, kolu ani olarak serbest bırakın.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar sürücünün yaralanmasına neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak •
üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
■ Alıșma süresi
Disk frenlerin bir alıșma süresi vardır. Alıșma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti •
kademeli olarak artar. Frenlerin alıșma süresi içerisinde frenleme gücündeki artıșa
dikkat edin. Aynı durum fren pabuçları veya disk rotoru değiștirildiğinde de
gerçekleșir.
Not
Disk rotorlarını monte etmek için bu disk rotoru adaptörü kullanıldığında, adaptörün •
yapısı nedeniyle disk rotorunda normalden daha fazla oynama olacaktır. Bu nedenle,
disk rotoru fren pabuçlarına temas edebilir. Ayrıca, radyal yönde (yukarı doğru) fren
bacaklarına da dokunabilir.
Eğer fren gövde bağlantısı ve mil yuvası paralel değilse, disk rotoru ve gövde birbirine •
temas edebilir.
Eğer disk rotoru așınırsa, çatlarsa veya deforme olursa, değiștirilmelidir.•
Bu ürün, sürüș sırasında sıçrama benzeri kullanımlardan veya bisikletin •
devrilmesinden kaynaklanan hasara karșı garantili değildir (bu arızaların uygun
olmayan malzemelerden veya üretim yöntemlerinden kaynaklanması durumu
haricinde).
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı •
garantili değildir.
UYARI
Teknik Servis Talimatı
SM-RTAD10
Bu ürün, 6 civatalı disk rotorunu bir merkezi kilitleme sistemi
haznesine/tekerleğine takmak için kullanılan bir adaptördür.
* Merkezi kilit L ürünleriyle kullanılamayacağına dikkat edin.
203 mm'ye kadar çapa sahip disk rotorlarına monte edilebilir.
Bu ürünü monte etmek için așağıdaki aletler gereklidir.
Montaj yöntemi
C-halkasının, pimlerin yivlerine
emniyetli șekilde oturup
oturmadığını kontrol edin.
Sıkma torku: 40 N•m
UYARI
■ Disk rotorunun montajı
Șekilde görülen ișlemi takip ederek monte edin.
■ WH-M965 / WH-M765 kullanırken așağıdaki uyarıya dikkat edin:
Disk rotoru adaptörünü,
șekilde görüldüğü gibi, pim
çıkıntılarını hazne kollarıyla
(jant teli montaj tabanları)
aynı hizaya getirmeden
takın.
Eğer disk rotoru
adaptörünün pimleri
hazne kollarını
engellerse, disk
rotoru adaptörünü
doğru șekilde takmak
mümkün
olmayacaktır.
1
3
2
C-halkası montaj
kanalı
Pim içindeki kanal
C-halkası
Pim
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Disk rotoru adaptörü
Rondela
Kilitleme bileziği
Rotor kilitleme bileziği
Disk rotoru
C-halkası
TL-LR15
TL-LR10
TL-FC36
Hazne kolu Pim Hazne kolu Pim
HB-M976 / HB-M776
WH-M976 / WH-M776
SI-8HK0A-002-05
Buhar kabarcığı teșekkülü, fren sistemi içerisindeki yağın ısınmasıyla sistem
içerisinde bulunan su veya hava kabarcıklarının genișlemesi olayıdır. Bu olay, fren
kolu darbesinde ani bir artıșa yol açabilir.
SI-8HK0A-002
Kullanıldığı yer Alet
Kilitleme bileziği (disk rotoru montaj
bileziği)
TL-LR15 veya TL-LR10 ve 24 mm
İngiliz anahtarı veya ayarlı anahtar
veya TL-FC36
C-halkası Segman pensesi