ESET Online Scanner El kitabı

Tip
El kitabı
ESET Online Scanner
Kullanıcı Kılavuzu
Bu belgenin yardım sürümünü görüntülemek için burayı tıklayın
Telif hakkı ©2023: ESET, spol. s r.o.
ESET Online Scanner, ESET, spol. s r.o. tarafından geliştirildi
Daha fazla bilgi için https://www.eset.com adresini ziyaret edin.
Tüm hakları saklıdır. Bu dokümanda yer alan hiçbir bölüm yazarından yazılı izin alınmadan yeniden üretilemez,
yeniden kullanılabilir bir sistemde saklanamaz ya da herhangi bir biçimde ya da herhangi bir araçla (elektronik,
mekanik, fotokopi, kayıt, tarama veya diğer) ile iletilemez.
ESET, spol. s r.o. açıklanan uygulama yazılımlarından herhangi birini önceden bildirilmeksizin değiştirme hakkını
saklı tutar.
Teknik Destek: https://support.eset.com
REVİZE. 19.03.2023
1 Genel Bakış 1 .......................................................................................................................................
2 Başlarken 1 ..........................................................................................................................................
3 ESET Online Scanner ürününe tekrar hoş geldiniz 2 ............................................................................
4 Periyodik tarama 2 ...............................................................................................................................
5 Karantina 3 ..........................................................................................................................................
6 Ayarlar 3 ..............................................................................................................................................
7 Müşteri Deneyimini İyileştirme Programı 4 ..........................................................................................
8 Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi 5 ........................................................................................................
9 Gizlilik Politikası 11 ..............................................................................................................................
1
Genel Bakış
ESET Online Scanner, mevcut antivirus yazılımları ile birlikte çalıştırabileceğiniz, kullanımı kolay ve ücretsiz bir
araçtır. Bu araç, virüsten etkilenmeler ve şüpheli uygulamalar için düzenli ve otomatik aylık kontrolü destekler.
3.6 sürümündeki yenilikler?
Ayarlar ekranı
Yükseltme ekranı - Uygulama ESET Online Scanner ürününün güncel olduğunu doğrular. Güncel değilse
ESET Online Scanner ürününü en son sürüme yükseltme seçeneği önerilir.
E-posta Toplama
Başlarken
1.ESET Online Scanner Ürününü ESET web sitesinden tek seferlik taramadüğmesini tıklayarak indirin.
2.Uygulamayı çalıştırmak için indirdiğiniz .exe dosyasını çift tıklayın.
3.Ürün dilini seçin.
4.Başlayın seçeneğini tıklayıp Windows'un Kullanıcı erişim denetimi iletişimini onaylayın.
5.Kullanım koşulları ekranında, Kullanım koşullarını kabul ediyorsanız Kabul Ediyorum'u tıklayın. Kullanım
koşullarını kabul edildikten sonra Masaüstünde ESET Online Scanner kısayolu oluşturulur.
6.Karşılama ekranında Başlayın'ı tıklayın.
7.Müşteri Deneyimini İyileştirme Programı'na katılmak ve geri bildirim sistemini etkinleştirmek isteyip
istemediğinizi belirtin. Devam Et'i tıklayın.
8.Bir tarama türü tarama türü.
Tam Tarama, bilgisayarın tamamının derinlemesine incelemesini içerir. Bu işlem, ne kadar veri depolandığına bağlı
olarak birkaç saat sürebilir. Tam Tarama işlemi, bilgisayarınızda zararlı yazılım bulunmadığından emin olmanıza
yardımcı olur.
Hızlı Tarama, Tam Tarama ile aynı teknolojiyi kullanır, ancak yalnızca, zararlı yazılımın gizlenmiş olması muhtemel
olan dosyalara odaklanır. Bu seçenek, bilgisayarınızın hızlıca gözden geçirilmesi gerektiğinde kullanışlıdır.
Özel Tarama, taramak üzere belirli dosya konumlarını seçmenizin yanı sıra diğer tarama ayrıntılarını da
değiştirmenize olanak tanır.
9.İstenmeyen türden olabilecek uygulamaların (PUA) algılamasını etkinleştirme veya Gelişmiş
ayarlarıdüzenleme seçeneklerinden birini belirleyin.
10.Taramayı başlat'ı tıklayın.
2
11.Tespit modülü güncellemeleri indirildikten sonra tarama başlar. Tarama ilerleme durumu yol ve taranan
dosyanın başlığı ile birlikte ilerleme çubuğunda gösterilir. İstediğiniz zaman taramayı duraklatabilir veya iptal
edebilirsiniz.
12.Tarama tamamlandığında ve tehditler algılandığında Ayrıntılı sonuçları göster'i tıklayın veya tarama
sonuçlarını daha sonra incelemek isterseniz Tarama günlüğünü kaydet'i tıklayın. Devam Et'i tıklayın.
13.Makinenizde herhangi bir ESET güvenlik ürünü algılanmazsa ve kullanıcı hesabınız yönetici haklarına
sahipse ESET Online Scanner Periyodik tarama'yı açmanızı önerir. Devam Et'i tıklayın.
14.ESET Online Scanner ürününü kullandığınız için teşekkür ederiz ekranında uygulamaya puan verebilir ve
geri bildirim bırakabilirsiniz.
15.Uygulamaya puan verdiyseniz ve/veya geri bildirim bıraktıysanız Gönder ve kapat'ı, aksi halde Geri
bildirim olmadan kapat'ı tıklayın.
ESET Online Scanner ürününe tekrar hoş geldiniz
ESET Online Scanner ürününü başka bir zaman başlatırsanız ESET Online Scanner ürününe tekrar hoş geldiniz
ekranı görüntülenir. Bu ekranda, aşağıdaki işlemlere yönelik kısayollar sunulur:
Periyodik Tarama ayarları—Periyodik Taramayı etkinleştirin/devre dış bırakın ve aylık taramayı tekrarlamak
için belirli bir gün ve saat belirtin
Bilgisayar taraması—Bir tarama türü seçip sisteminizi kötü amaçlı yazılımlara karşı tarayın
Karantina—Tarama sırasında bulunan ve güvenli şekilde depolanan tespitleri görüntüleyip yönetin
Ayarlar—ESET Online Scanner ayarlarını görüntüleyin
ESET Online Scanner Hakkında—Ürün sürümünü, son algılama modülleri güncelleme sürümünü ve
zamanını, Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi'ni, Gizlilik Politikası'nı ve ESET hakkında daha fazla bilgiyi
görüntüleyin.
Periyodik tarama
ESET Online Scanner sürümü (EOS v3), bilgisayarınızın ücretsiz olarak belirli aralıklarla taranabileceği başka bir
tarama türü sunar. Bu, sisteminizin sık olarak etkilenen bölümlerinin hızlı bir şekilde incelenmesini kapsar. Tarama
otomatik olarak başlatılır ve bu işlem size bildirilir.
Aşağıdaki koşullar karşılanırsa ek tarama seçeneği gösterilir:
EOS v3 yönetici hakları olan bir kullanıcı tarafından başlatılmıştır
Taranan bilgisayarda algılanan bir ESET ürünü yoktur
Periyodik taramanın etkinleştirilmesi için EOS v3 yönetici olarak çalıştırılmalıdır. Özellik iki şekilde açılabilir:
I.Sisteminizin birinci taraması tamamlandıktan sonra. Bir sonraki ekranda taramanın yeniden başlatılacağı
zaman ve Periyodik Tarama planını değiştirme bağlantısı gösterilir.
II.İlk taramayı çalıştırırken Kapatırken uygulamanın verilerini sil seçeneğini işaretlemezsiniz ve ESET Online
3
Scanner ürününü yeniden çalıştırırsınız.
1.Etkinleştirildikten sonra aylık taramayı tekrarlamak için belirli bir gün ve saat belirtip.
2.Bu ayarı etkinleştirmek veya devre dışı bırakmak için İstenmeyen Türden Olabilecek Uygulamaların
Algılaması'nı (PUA) tıklayın veya aşağıdaki seçenekler arasında geçiş yapmak için Gelişmiş ayarlar'ı açmak
isterseniz yine aynı seçeneği tıklayın:
• Şüpheli uygulamaları algıla
• Tehlikeli olabilecek uygulamaları algıla (Tehlikeli olabilecek uygulamalar)
• Arşivleri tara
3.Periyodik tarama ayarlarına geri dönmek için simgesini tıklayın.
4.Kaydet'i tıklayın.
Karantina
Karantina'nın başlıca işlevi, etkilenmiş dosyaları güvenli bir şekilde depolamaktır.
Karantinaya alınan dosyalar nasıl görüntülenir?
1.Sisteminizin ilk taramasını tamamlayın.
2.Etkilenen dosyalar bulunursa Ayrıntılı sonuçları göster > Temizlenen dosyaları geri yükle'yi tıklayın.
Karantinayı daha sonra görüntülemek için uygulamayı yeniden çalıştırın ve ESET Online Scanner ürününe hoş
geldiniz ekranında ESET Online Scanner hakkında > Karantinaya alınan dosyaları göster'i tıklayın.
Karantinaya alınan dosyaları geri yükle
1.Karantinaya alınan dosyaları göster
2.Geri yüklenmesini istediklerinizi seçip Dosyaları geri yükle'yi tıklayın.
3.Geri yükle'yi tıklayın.
Ayarlar
Kullanıcı ayarları değiştirebilir:
Ürün dili—ESET Online Scanner ürününün dilini değiştirin
Veri toplama ayarları—Müşteri Deneyimini İyileştirme Programı ve geri bildirim sistemi ayarlarını
güncelleyin
Proxy sunucu ayarları—uygun proxy sunucu ayarlarını yapın
Kapanışta uygulama verilerini silin—Disk alanını boşaltmak için uygulama verilerini (örneğin, modüller)
4
silin. Sıradaki taramanın, modüllerin yeniden indirilmesi gerektiği için daha uzun sürede başlayabileceğini
unutmayın.
E-posta ayarları
Tarama sonuçlarını e-posta ile almak için bir e-posta adresi girin. Abonelikten çıkmak için Abonelikten çık
seçeneğini tıklayın. E-posta adresiniz e-posta veri tabanından silinir.
Müşteri Deneyimini İyileştirme Programı
Müşteri Deneyimini İyileştirme Programı'na katılarak ESET'e ürünlerimizin kullanımıyla ilgili anonim bilgileri
sağlarsınız. Veri işleme ile ilgili daha fazla bilgiyi Gizlilik Politikamızda bulabilirsiniz.
Onayınız
Programa katılım gönüllülük esasına dayalıdır ve rızanıza bağlıdır. Katıldıktan sonra, herhangi bir işlem yapmanız
gerekmez, yani bu pasif bir katılımdır. Ürün ayarlarını değiştirerek dilediğiniz zaman onayınızı geri çekebilirsiniz.
Bu, anonim verilerinizi daha fazla işlememize engel olacaktır.
Ne tür bilgiler toplarız?
Ürünle etkileşim ile ilgili veriler
Bu bilgiler, bize ürünlerimizin nasıl kullanıldığı hakkında daha fazla veri sunar. Bu veriler sayesinde, örneğin hangi
işlevlerin sıkça kullanıldığını, kullanıcıların hangi ayarları değiştirdiğini veya ürünü kullanırken ne kadar süre
harcadıklarını bilebiliriz.
Aygıtlarla ilgili veriler
Bu bilgileri, ürünlerimizin nerede ve hangi aygıtlarda kullanıldığını anlamak için toplarız. Tipik örnekler arasında
aygıt modeli, ülke, işletim sisteminin sürümü ve adı yer alır.
Hata tanılama verileri
Ayrıca hatalarla ve kilitlenme durumlarıyla ilgili bilgiler de toplanır. Örneğin, oluşan hatalar ve bu hataya neden
olan işlemler.
Bu bilgileri neden topluyoruz?
Bu anonim bilgiler, ürünlerimizi siz kullanıcılarımız için iyileştirmemize olanak tanır. Ürünleri mümkün olduğunda
alakalı, kullanımı kolay ve hatasız bir hale getirmemize yardımcı olurlar.
Bu bilgileri kim kontrol ediyor?
ESET, spol. s r.o. bu Program kapsamında toplanan verilerin yegane denetleyicisidir. Bu bilgiler üçüncü taraflarla
paylaşılmaz.
5
Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi
19 Ekim 2021 itibarıyla geçerlidir.
ÖNEMLİ: İndirme, yükleme, kopyalama veya kullanmadan önce, lütfen bu ürüne ilişkin aşağıdaki hükümleri
dikkatlice okuyun. YAZILIMI İNDİREREK, YÜKLEYEREK, KOPYALAYARAK VEYA KULLANARAK, BU HÜKÜM VE
KOŞULLARI ONAYLADIĞINIZI VE GİZLİLİK POLİTİKASINI KABUL ETTİĞİNİZİ İFADE ETMİŞ OLURSUNUZ.
Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi
Einsteinova 24, 85101 Bratislava, Slovak Republic Cumhuriyeti adresinde mukim ve Bratislava I. Bölge
Mahkemesinin Ticari Sicil Kaydında Bölüm Sro, Giriş No 3586/B, İşyeri Sicil Numarası: 31333532 olarak kayıtlı ESET,
spol. s r. o. olarak kayıtlı ESET, spol. s r. o. (“ESET” veya “Sağlayıcı” olarak anılacaktır) tarafından ve fiziksel veya
tüzel bir kişi olan siz (“Siz” ya da “Son Kullanıcı” olarak anılacaktır) arasında yapılan bu Yazılım Son Kullanıcı Lisans
Sözleşmesi (“Sözleşme” olarak anılacaktır) koşullarına göre, size bu Sözleşmenin 1. Bu Sözleşmenin 1. Maddesinde
tanımlanan Yazılım bir veri taşıyıcısında saklanabilir, elektronik posta üzerinden gönderilebilir, İnternet üzerinden
yüklenebilir, Sağlayıcının sunucularından yüklenebilir ya da aşağıda ifade edilen hüküm ve koşullara bağlı olarak
diğer kaynaklardan elde edilebilir.
BU BİR SATIN ALMA SÖZLEŞMESİ DEĞİL, SON KULLANICI HAKLARI İLE İLGİLİ BİR SÖZLEŞMEDİR. Sağlayıcı ticari
ambalajda bulunan Yazılım kopyası ile fiziksel ortamın ve Son Kullanıcının bu Sözleşme uyarınca oluşturmaya hak
kazandığı diğer tüm kopyaların sahibi olarak kalır.
Yazılımı yüklerken, indirirken, kopyalarken veya kullanırken "Kabul Ediyorum" veya "Kabul Ediyorum…" düğmesini
tıklayarak bu Sözleşmenin şartlarını ve koşullarını kabul etmiş, Gizlilik Politikası'nı onaylamış olursunuz. Bu
Sözleşmedeki ve/veya Gizlilik Politikasındaki tüm şartları ve koşulları kabul etmiyorsanız, hemen iptal seçeneğini
tıklayın; yükleme ya da indirme işlemini iptal edin veya Yazılım, yükleme ortamı, birlikte sağlanan belgeler ve satın
alma makbuzunu yok edin ya da Sağlayıcıya veya Yazılımı edindiğiniz satış yerine iade edin.
YAZILIMI KULLANMANIZIN, BU SÖZLEŞMEYİ OKUDUĞUNUZ, ANLADIĞINIZ VE HÜKÜMLERİNE VE KOŞULLARINA
TABİ OLMAYI KABUL ETTİĞİNİZ ANLAMINA GELDİĞİNİ KABUL ETMİŞ SAYILIRSINIZ.
1. Yazılım. Bu Sözleşmede kullanıldığı şekliyle "Yazılım" şu anlama gelmektedir: (i) bu Sözleşme ile birlikte sağlanan
bilgisayar programı ve ilgili tüm bileşenleri; (ii) disklerin, CD-ROM'ların, DVD'lerin, e-postaların ve tüm eklerin veya
veri taşıyıcısında, elektronik postayla veya İnternet üzerinden indirilmek üzere sağlanan Yazılımın nesne kodu
biçimi de dahil olmak üzere, beraberinde bu Sözleşmenin sağlandığı diğer medyaların içerikleri; (iii) ilgili tüm
açıklayıcı yazılı malzeme ve Yazılımla ilgili olası tüm Dokümantasyon ve Yazılımla ilgili tüm açıklamalar, Yazılımın
teknik özellikleri, Yazılım özellikleri veya çalışması ile ilgili açıklamalar, Yazılımın kullanıldığı işletim ortamıyla ilgili
tüm açıklamalar, Yazılımın kullanımı veya yüklenmesi ile ilgili tüm talimatlar veya Yazılımın nasıl kullanılacağına
ilişkin tüm açıklamalar ("Dokümantasyon"); (iv) Yazılımın kopyaları, Yazılımda olabilecek hatalar için yamalar,
Yazılıma ekler, Yazılımın uzantıları, varsa Yazılımın değiştirilen sürümleri ve Yazılım bileşenlerinin güncellemeleri.
Maddesi uyarınca size Lisans hakkını tanıdığı Yazılım bileşenleri güncellemelerini içerir. Yazılım yalnızca
yürütülebilir nesne kodu biçiminde sağlanır.
2. Yükleme, Bilgisayar ve Lisans anahtarı. Veri taşıyıcısında sağlanan, elektronik posta ile gönderilen, internetten
indirilen, Sağlayıcının sunucularından indirilen veya başka kaynaklardan elde edilen Yazılım yükleme işlemi
gerektirir. Yazılımı en azından Belgeler'de belirtilen gereksinimleri karşılayan doğru şekilde yapılandırılmış bir
Bilgisayara yüklemeniz gerekir. Yükleme yöntemi Belgeler'de açıklanmaktadır. Yazılım üzerinde ters bir etki
yapabilecek hiçbir bilgisayar programı veya donanım, Yazılımı yüklediğiniz bilgisayara yüklenemez. Bilgisayar;
kişisel bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar, iş istasyonları, avuç içi bilgisayarlar, akıllı telefonlar, elektronik el cihazları
veya Yazılımın tasarlanmış olduğu ve yükleneceği, kurulacağı ve/veya kullanılacağı diğer elektronik cihazlar dahil
6
ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere donanım anlamına gelmektedir. Lisans anahtarı Yazılımın yasal kullanımına,
spesifik sürümüne veya Lisans süresinin uzatılmasına bu Sözleşmeye uygun şekilde izin vermek için Son Kullanıcıya
sağlanan benzersiz dizi veya sembol, harf, sayı ya da özel işaretler anlamına gelir.
3. Lisans. Bu Sözleşmenin hükümlerini kabul etmeniz ve burada belirtilen tüm hükümlere ve koşullara uymanız
durumunda, Sağlayıcı size aşağıdaki hakları ("Lisans") sağlar:
a) Yükleme ve kullanım. Yazılımı bir bilgisayarın sabit sürücüsüne veya veri depolama için benzer bir kalıcı ortama
yüklemek, Yazılımı bir bilgisayar sisteminin belleğine yüklemek ve depolamak ve Yazılımı uygulamak, depolamak
ve görüntülemek için münhasır olmayan ve devredilemeyen bir hakka sahip olursunuz.
b) Lisans sayısı koşulu. Yazılımı kullanma hakkı, Son Kullanıcı sayısına bağlıdır. Bir Son Kullanıcı şunları ifade eder:
(i) bir bilgisayar sistemindeki Yazılım kurulumu veya (ii) bir lisansın kapsamı posta kutusu sayısıyla sınırlıysa, tek
Son Kullanıcı bir Posta Kullanıcı Aracısı (“PKA”) üzerinden elektronik posta alan bir bilgisayar kullanıcısını ifade
eder. PKA elektronik postayı kabul eder ve ardından otomatik olarak birçok kullanıcıya gönderirse, Son Kullanıcı
sayısı elektronik postanın dağıtıldığı gerçek kullanıcı sayısına göre belirlenir. Bir posta sunucusu bir posta geçidinin
işlevini gerçekleştiriyorsa, Son Kullanıcı sayısı söz konusu geçidin hizmet verdiği posta sunucusu kullanıcılarının
sayısına eşit olur. Belirli olmayan bir sayıda elektronik posta adresi tek bir kullanıcıya yönlendirilir ve tek bir
kullanıcı tarafından kabul edilirse (ör. öteki adlar yoluyla) ve postalar istemci tarafından daha fazla sayıda
kullanıcıya otomatik olarak dağıtılmıyorsa, Lisans tek bir bilgisayar için gereklidir. Bir Lisansı aynı anda birden fazla
bilgisayarda kullanmamalısınız. Son Kullanıcı, Sağlayıcı tarafından verilen Lisansların sayısından doğan sınırlamaya
uygun olarak Son Kullanıcının Yazılımı kullanma hakkına sahip olduğu ölçüye kadar Yazılıma Lisans Anahtarı
girmekle yükümlüdür. Lisansı üçüncü taraflarla paylaşamaz veya bu Sözleşme ya da Sağlayıcı tarafından izin
verilmediği sürece Lisans anahtarını kullanması için üçüncü taraflara izin veremezsiniz. Lisans anahtarınız tehlikeye
girerse Sağlayıcıyı hemen bilgilendirin.
c) Ev Sürümü/Kurumsal Sürüm. Yazılımın Ev Sürümü yalnızca ev ve aile kullanımı için özel ortamda ve/veya ticari
amaçlı olmayan ortamda münhasıran kullanılır. Yazılımın Kurumsal Sürümü ticari bir ortamın yanı sıra posta
sunucularında, posta geçişlerinde, posta ağ geçitlerinde veya İnternet ağ geçitlerinde kullanılması için
edinilmelidir.
d) Lisans Hükmü. Yazılımı kullanma hakkınız zamanla sınırlıdır.
e) OEM Yazılımı. "OEM" olarak sınıflandırılan Yazılım, yalnızca onu kullanmak için edindiğiniz bilgisayarla sınırlıdır.
Başka bir bilgisayara aktarılamaz.
f) SO, DENEME Yazılımı. "Satılık Olmayan", SO veya DENEME olarak sınıflandırılan Yazılım ücretle satılamaz ve
sadece Yazılımın özelliklerinin tanıtılması veya test edilmesi için kullanılmalıdır.
g) Lisansın Sonlandırılması. Lisans, kullanımı için verilen sürenin sonunda otomatik olarak sonlandırılır. Bu
Sözleşmedeki hükümlerden herhangi birine uymamanız durumunda Sağlayıcı, bu gibi bir koşulda Sağlayıcı için
geçerli olan herhangi bir yetkiye veya yasal çözüme halel gelmeksizin Sözleşmeden çekilme hakkına sahiptir.
Lisansın iptal edilmesi durumunda, Yazılımı ve yedeklenmiş tüm kopyalarını derhal silmeniz, imha etmeniz ya da
ESET’e veya Yazılımı edindiğiniz satış noktasına masrafları size ait olmak üzere iade etmeniz gerekir. Lisansın
sonlandırılması durumunda, Sağlayıcı, Son Kullanıcının Yazılım işlevlerini kullanma yetkisini iptal etme hakkına
sahiptir ve bu iptal işlemi, Sağlayıcının sunucularına veya üçüncü taraf sunucularına bağlantı gerektirir.
4. Veri toplama işlevleri ve internet bağlantısı gereksinimleri. Yazılımı düzgün şekilde kullanmak, İnternet
bağlantısı gerektirir ve düzenli aralıklarla Sağlayıcının sunucularına veya üçüncü taraf sunucularına ve Gizlilik
Politikasına uygun olarak geçerli veri toplama işleminin yapılması gerekir. İnternete bağlanmak ve geçerli veri
toplama Yazılımın şu işlevleri için gereklidir:
a) Yazılım Güncellemeleri. Sağlayıcı Yazılım için zaman zaman güncellemeler ve yükseltmeler yayımlama hakkına
7
sahiptir ("Güncellemeler") ancak Güncellemeler sağlamakla yükümlü değildir. Bu işlev Yazılımın standart
ayarlarında etkinleştirilmiştir ve bu nedenle Son Kullanıcı Güncellemelerin otomatik olarak yüklenmesini devre dışı
bırakmadığı sürece, Güncellemeler otomatik olarak yüklenirler. Güncellemelerin sağlanması amacına yönelik
olarak, Bilgisayar ve/veya Yazılımın yüklendiği platformla ilgili bilgiler dahil olmak üzere, Gizlilik Politikasına uygun
olarak bir Lisans kimlik doğrulama işlemi gereklidir.
Herhangi bir Güncellemenin sağlanması, Kullanım Ömrü Sonu Politikasına ("EOL Politikası") tabi olabilir ve bu
politika https://go.eset.com/eol_home adresinde bulunabilir. Yazılım veya özelliklerinden herhangi biri Kullanım
Ömrü Sonu Politikasında tanımlanan Kullanım Ömrü tarihine ulaştığında herhangi bir Güncelleme sağlanmaz.
b) İzinsiz girişlerin ve bilgilerin Sağlayıcıya iletilmesi. Yazılım; bilgisayar virüslerinin ve diğer kötü amaçlı bilgisayar
programlarının ve dosyalar, URL'ler, IP paketleri ve ethernet çerçeveleri gibi şüpheli, sorunlu, istenmeyen türden
olabilecek veya tehlikeli olabilecek nesnelerin ("Sızıntılar") örneklerini toplayan işlevler içerir; bu işlevler söz
konusu sızıntıları yükleme süreci, Bilgisayar ve/veya Yazılımın yüklendiği platform hakkındaki bilgiler ile Yazılımın
işlemleri ve işlevleri hakkındaki bilgiler de dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere (sonra "Bilgiler") Sağlayıcıya
gönderilir. Bilgiler ve Sızıntılar Son Kullanıcı veya Yazılımın yüklü olduğu bilgisayarın diğer kullanıcıları hakkında
veriler (tesadüfen veya yanlışlıkla elde edilen kişisel bilgiler de dahil) ve ilişkili meta verilere sahip Sızıntılardan
etkilenen dosyaları içerebilir.
Bilgiler ve Sızıntılar Yazılımın şu işlevleri tarafından toplanabilir:
i. LiveGrid Saygınlık Sistemi işlevi Sızıntılarla ilişkili tek yönlü karmaların toplanmasını ve Sağlayıcıya gönderilmesini
içerir. Bu işlev, Yazılımın standart ayarları altında etkinleştirilmiştir.
ii. LiveGrid Geri Bildirim Sistemi işlevi, Sızıntıların toplanmasını ve ilişkilendirilen meta veriler ve Bilgiler ile birlikte
Sağlayıcıya gönderilmesini içerir. Bu işlev, Yazılımı yükleme esnasında Son Kullanıcı tarafından etkinleştirilebilir.
Sağlayıcı alınan Bilgileri ve Sızıntıları yalnızca Sızıntıların analizi ve araştırılması, Yazılımın ve Lisans kimlik
doğrulamasının iyileştirilmesi amaçlarına yönelik olarak kullanacaktır ve alınan Sızıntıların ve Bilgilerin güvende
kalmasını sağlamak için uygun olan önlemleri alacaktır. Yazılımın bu işlevini etkinleştirdiğinizde, Sızıntılar ve Bilgiler
Sağlayıcı tarafından, Gizlilik Politikasında belirtildiği şekilde ve ilgili yasal düzenlemelere uygun olarak toplanabilir
ve işlenebilir. Bu işlevleri dilediğiniz zaman devre dışı bırakabilirsiniz.
Bu Sözleşmenin amacına uygun olarak, Sağlayıcının Sizi Gizlilik Politikasına uygun olarak tanımlamasına olanak
tanıyan verileri toplamak, işlemek ve depolamak gerekir. Sağlayıcının kendi araçlarını kullanarak Yazılımın Sizin
tarafınızdan bu Sözleşmenin şartlarına uygun şekilde kullanılıp kullanılmadığını kontrol edeceğini burada kabul
edersiniz. Bu Sözleşmenin amacına uygun olarak verilerinizin Yazılım ve Sağlayıcının bilgisayar sistemleri arasındaki
iletişim esnasında aktarılması gerektiğini ve Yazılımın işlevinin sağlanması için ağa destek ve Yazılımı kullanmak ve
Sağlayıcının haklarının korunması için yetki vermek gerektiğini kabul edersiniz.
Bu Sözleşmenin neticelendirilmesinin ardından, Sağlayıcı veya Sağlayıcının dağıtım ve destek ağının parçası olarak
herhangi bir iş ortağı, faturalandırma amaçlı olarak veya bu Sözleşmenin uygulanması amacıyla Sizi tanımlamak
için gerekli olan verileri aktarma, işleme ve depolama hakkına sahip olur.
Gizlilik, kişisel veri koruması ve veri öznesi olarak Sizin Haklarınız hakkındaki detaylar, Sağlayıcının web
sitesinde yer alan ve yükleme işleminden doğrudan erişilebilen Gizlilik Politikasında bulunabilir. Ayrıca
Yazılımın yardım bölümünden de ziyaret edebilirsiniz.
5. Son Kullanıcı haklarının kullanılması. Son Kullanıcı haklarını bizzat veya çalışanlarınız yoluyla kullanmalısınız.
Yazılımı yalnızca işlemlerinizi güvence altına almak ve Lisansı aldığınız Bilgisayarlar veya bilgisayar sistemlerine
koruma sağlamak için kullanma hakkına sahipsiniz.
6. Hakların kısıtlanması. Yazılımı kopyalayamaz, dağıtamaz, bileşenlerine ayıramaz veya türetilmiş sürümlerini
8
oluşturamazsınız. Yazılımı kullanırken aşağıdaki kısıtlamalara uymanız gerekmektedir:
a) Arşivlenen yedek kopyanızın başka bir bilgisayara yüklenmemesi veya başka bir bilgisayarda kullanılmaması
kaydıyla, arşiv amaçlı olarak kalıcı bir saklama ortamına Yazılımın bir kopyasını kaydedebilirsiniz. Oluşturacağınız
diğer her türlü kopya, bu Sözleşmeyi ihlal eder.
b) Bu Sözleşmede ifade edilen yolların dışında, Yazılımı kullanamaz, değiştiremez, çeviremez, çoğaltamaz ya da
Yazılımın veya Yazılımın kopyalarını kullanım haklarını aktaramazsınız.
c) Yazılımı satamaz, alt lisansını veremez, kiralayamaz, ödünç veremez veya ödünç alamaz ya da ticari hizmet
sağlamak için kullanamazsınız.
d) Bu kısıtlamanın yasalarla açık bir şekilde yasaklandığı durumlar haricinde, Yazılımda ters mühendislik
uygulayamaz, geri derleme yapamaz, Yazılımın derlemesini açamaz ya da başka bir şekilde kaynak kodunu
bulmaya çalışamazsınız.
e) Yazılımı, yalnızca Yazılımı kullandığınız yerde geçerli olan yargı alanının, telif hakkı ve diğer fikri mülkiyet
haklarıyla ilgili geçerli kısıtlamalar dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla, tüm geçerli yasalarıyla uyumlu bir
yolla kullanacağınızı kabul etmiş olursunuz.
f) Yazılımı ve işlevlerini, yalnızca diğer Son Kullanıcıların bu hizmetlere erişim olanaklarını sınırlamayacak şekilde
kullanacağınızı kabul edersiniz. Sağlayıcı, hizmetlerin mümkün olan en çok sayıda Son Kullanıcı tarafından
kullanılmasını sağlamak üzere, Son Kullanıcılara ayrı ayrı sağlanan hizmetlerin kapsamını sınırlama hakkını saklı
tutar. Hizmetlerin kapsamının sınırlanması aynı zamanda, Yazılım işlevlerinden herhangi birinin kullanılma
olasılığının tamamen sonlandırılması ve Sağlayıcının sunucularındaki ya da üçüncü şahıs sunucularındaki Yazılımın
belirli bir işleviyle ilgili Verilerin ve bilgilerin silinmesi anlamına da gelir.
g) Lisans anahtarının kullanımını içeren, bu Sözleşmenin şartlarına aykırı olan veya Yazılımı kullanma yetkisi
olmayan herhangi bir kişiye Lisans anahtarı sağlamaya yol açan, kullanılan ya da kullanılmayan Lisans anahtarını
herhangi bir biçimde aktarma, yetkisiz yeniden üretme ya da çoğaltılan veya oluşturulan Lisans anahtarlarını
dağıtma ya da Yazılımı Sağlayıcı dışında bir kaynaktan elde edilen Lisans anahtarının kullanımının sonucu olarak
kullanma gibi hiçbir faaliyette bulunmayacağınızı kabul edersiniz.
7. Telif Hakkı. Yazılım ve mülkiyet hakları ve fikri mülkiyet hakları dahil ancak bunlarla sınırlı kalmamak kaydıyla
Yazılımın tüm hakları ESET ve/veya onun adına lisans veren taraflara aittir. ESET ve/veya lisans veren taraflar
uluslararası anlaşma hükümleri ve Yazılımın kullanıldığı ülkedeki ilgili tüm diğer ulusal yasalar tarafından korunur.
Yazılımın yapısı, düzeni ve kodu ESET'e ve/veya onun adına lisans veren taraflara ait değerli ticari sırlarıdır ve gizli
bilgilerdir. 6(a) Maddesi altında belirtilen durumlar dışında Yazılımı kopyalayamazsınız. Bu Sözleşme kapsamında
oluşturma hakkınızın olduğu tüm kopyaların Yazılımda bulunan telif hakkı ve diğer mülkiyet hakkı bildirimlerini
içermesi gerekir. Bu Sözleşmenin hükümlerini ihlal edecek şekilde Yazılıma ters mühendislik uygulamanız, geri
derleme yapmanız, Yazılımın derlemesini açmanız ya da başka bir şekilde kaynak kodunu bulmaya çalışmanız
halinde, bu şekilde elde edilen her türlü bilginin ortaya çıktığı andan itibaren, Sağlayıcının bu Sözleşmenin ihlaline
dair haklarından bağımsız olarak, otomatik olarak ve geri alınamaz şekilde tamamen Sağlayıcıya devredilmiş ve
Sağlayıcıya ait sayılacağını kabul etmiş olursunuz.
8. Hakların saklı tutulması. Sağlayıcı, bu Sözleşme hükümleri kapsamında Yazılımın Son Kullanıcısı olarak Size
açıkça verilen hakların dışında, Yazılıma dair tüm haklarını saklı tutar.
9. Çoklu dil sürümleri, çift ortamlı yazılım, çoklu kopyalar. Yazılımın birden fazla platformu veya dili desteklemesi
durumunda veya Yazılımın birden fazla kopyasını edinmişseniz, Yazılımı yalnızca Lisansını aldığınız sayıda bilgisayar
sistemi ve sürümü için kullanabilirsiniz. Kullanmadığınız Yazılım sürümlerini veya kopyalarını satamaz, kiralayamaz,
finansal kiralama yoluyla veremez, alt lisansını veremez, ödünç veremez ya da aktaramazsınız.
9
10. Sözleşmenin başlangıcı ve sonlandırılması. Bu Sözleşme, Sözleşmenin hükümlerini kabul ettiğiniz andan
itibaren geçerli olur. Yazılımı, tüm yedeklenmiş kopyalarını ve Sağlayıcı veya iş ortakları tarafından sağlanan tüm
ilgili malzemeleri kalıcı olarak silerek, yok ederek ve masrafları size ait olmak üzere geri yollayarak, istediğiniz
zaman bu Sözleşmeyi sonlandırabilirsiniz. Yazılımı ve özelliklerinden herhangi birini kullanma hakkınız (Kullanım
Ömrü Sonu) EOL Politikası'na tabi olabilir. Yazılım veya özelliklerinden herhangi biri Kullanım Ömrü Sonu
Politikasında tanımlanan Kullanım Ömrü tarihine ulaşıldığında Yazılımı kullanma hakkınız sonlandırılır. Bu Sözleşme
ne biçimde sonlandırılmış olursa olsun, 7, 8, 11, 13, 19 ve 21. maddelerin hükümleri süre sınırı olmaksızın geçerli
kalır.
11. SON KULLANICI BEYANLARI. SON KULLANICI OLARAK, YAZILIMIN HİÇBİR AÇIK VEYA ZIMNİ BİR GARANTİ
OLMAKSIZIN VE İLGİLİ YASALARIN İZİN VERDİĞİ AZAMİ ÖLÇÜDE, "OLDUĞU GİBİ" SAĞLANDIĞINI KABUL ETMİŞ
OLURSUNUZ. SAĞLAYICI, ONUN ADINA LİSANS VEREN TARAFLAR VEYA BAĞLI ŞİRKETLERİ YA DA TELİF HAKKI
SAHİPLERİ, PAZARLANABİLİRLİK GARANTİSİ VEYA BELLİ BİR AMACA UYGUNLUK GARANTİSİ YA DA YAZILIMIN
ÜÇÜNCÜ TARAF PATENTLERİNİ, TELİF HAKLARINI, TİCARİ MARKALARINI VEYA DİĞER HAKLARINI İHLAL ETMEMESİ
DAHİL ANCAK BUNLARLA SINIRLI OLMAMAK KAYDIYLA HİÇBİR AÇIK VEYA ZIMNİ BEYANDA BULUNMAZ VEYA
GARANTİ VERMEZ. SAĞLAYICI VEYA DİĞER BİR TARAF, YAZILIMIN İŞLEVLERİNİN İHTİYAÇLARINIZI KARŞILAYACAĞI
VEYA YAZILIMIN KESİNTİSİZ ÇALIŞACAĞI YA DA HATASIZ OLACAĞI GARANTİSİNİ VERMEZ. HEDEFLEDİĞİNİZ
SONUÇLARA ERİŞMEK İÇİN YAZILIMIN SEÇİLMESİ VE YAZILIMIN YÜKLENMESİ, KULLANILMASI VE BUNUN
SONUCUNDA ELDE EDİLEN SONUÇLARA DAİR HER TÜRLÜ SORUMLULUĞUN VE RİSKİN TARAFINIZA AİT
OLDUĞUNU KABUL ETMİŞ OLURSUNUZ.
12. Başka yükümlülük kabul edilmez. Bu Sözleşme, burada özel olarak belirtilenlerin dışında Sağlayıcı ve onun
adına lisans veren taraflar için hiçbir yükümlülük teşkil etmez.
13. YÜKÜMLÜLÜKLERİN SINIRLANDIRILMASI. GEÇERLİ YASALARIN İZİN VERDİĞİ AZAMİ ÖLÇÜDE SAĞLAYICI,
SAĞLAYICININ ÇALIŞANLARI VEYA ADINA LİSANS VEREN TARAFLAR HİÇBİR DURUMDA SÖZLEŞMEDEN, HAKSIZ
FİİLDEN, İHMALDEN VEYA YÜKÜMLÜLÜK DOĞURAN BAŞKA BİR NEDENDEN ÖTÜRÜ OLUŞAN VEYA BUNLARDAN
KAYNAKLANAN, YAZILIMIN YÜKLENMESİNDEN, KULLANILMASINDAN VEYA KULLANILAMAMASINDAN
KAYNAKLANAN HER TÜRLÜ KÂR, GELİR, SATIŞ VEYA VERİ KAYBINDAN YA DA YEDEK PARÇA VEYA SERVİS ALINMASI
MASRAFLARINDAN, MALA GELEN HASARLARDAN, KİŞİSEL YARALANMADAN, İŞTE MEYDANA GELEN KESİNTİDEN,
TİCARİ BİLGİLERİN KAYBINDAN YA DA ÖZEL, DOĞRUDAN, DOLAYLI, ARIZİ, EKONOMİK, TELAFİ GEREĞİ, CEZAİ, ÖZEL
VEYA DOLAYLI HASARLARDAN ÖTÜRÜ, SAĞLAYICININ VEYA ADINA LİSANS VEREN TARAFLARIN YA DA BAĞLI
ŞİRKETLERİN BU GİBİ ZARARLARIN MÜMKÜN OLDUĞUNA DAİR HABERDAR EDİLMELERİ DURUMUNDA BİLE,
SORUMLU TUTULAMAZLAR. BAZI ÜLKELERDE VE YARGI ALANLARINDA YÜKÜMLÜLÜKLERİN REDDİNE DEĞİL ANCAK
SINIRLANDIRILMASINA İZİN VERİLDİĞİNDEN, SAĞLAYICI, SAĞLAYICININ ÇALIŞANLARI VEYA ADINA LİSANS VEREN
TARAFLAR VEYA BAĞLI ŞİRKETLERİN YÜKÜMLÜLÜĞÜ LİSANS İÇİN ÖDEDİĞİNİZ ÜCRETLE SINIRLANDIRILMIŞTIR.
14. Bu Sözleşmede bulunan hiçbir hüküm, aksine yorumlanabilmesine bakılmaksızın, müşteri olarak kabul edilen
bir tarafın yasal haklarını ihlal etmez.
15. Teknik destek. ESET veya ESET tarafından yetkilendirilen üçüncü taraflar, teknik desteği herhangi bir garanti
veya beyanat olmaksızın, kendi takdirlerine göre sağlarlar. Yazılım veya özelliklerinden herhangi biri Kullanım
Ömrü Sonu Politikasında tanımlanan Kullanım Ömrü Sonu tarihine ulaştığında herhangi bir teknik destek
sağlanmaz. Son Kullanıcının, teknik desteğin tedarik edilmesinden önce tüm mevcut verileri, yazılım ve program
tesislerini yedeklemesi gerekir. ESET ve/veya ESET tarafından yetkilendirilen üçüncü taraflar, teknik destek tedariki
nedeniyle veri, mal, yazılım veya donanım hasarı veya kaybı ya da gelir kaybından ötürü yükümlülük kabul
etmezler. ESET ve/veya ESET tarafından yetkilendirilen üçüncü taraflar, sorunun çözülmesinin teknik desteğin
kapsamının dışında olduğuna hükmetme hakkını saklı tutarlar. ESET kendi takdirine bağlı olarak teknik destek
tedarikini reddetme, askıya alma veya sonlandırma hakkını saklı tutar. Lisans bilgileri, Bilgiler ve Gizlilik Politikasına
uygun diğer veriler, teknik destek sağlama amacına yönelik olarak gerekebilir.
16. Lisansın Aktarılması. Sözleşmedeki hükümlerle çelişmediği sürece, Yazılım bir bilgisayar sisteminden başka bir
10
bilgisayar sistemine aktarılabilir. Bu Sözleşmenin hükümlerine aykırı olmadığı sürece, Son Kullanıcı yalnızca
Sağlayıcının onayı olması durumunda, (i) orijinal Son Kullanıcının Yazılımın hiçbir kopyasını elde tutmaması; (ii)
hakların aktarılmasının doğrudan yapılması, yani orijinal Son Kullanıcıdan yeni Son Kullanıcıya aktarılması; (iii) yeni
Son Kullanıcının bu Sözleşme hükümlerine göre sorumlu olduğu tüm hakları ve yükümlülükleri kabul etmesi; (iv)
orijinal Son Kullanıcının 17. Maddede belirtilen şekilde Yazılımın gerçek olduğunu kanıtlamasını sağlayacak
belgeleri yeni Son Kullanıcıya sağlaması koşullarına bağlı olarak, Lisansı ve bu Sözleşmeden doğan tüm hakları
kalıcı olarak başka bir Son Kullanıcıya aktarma hakkına sahip olur.
17. Yazılımın orijinal olduğunun doğrulanması. Son Kullanıcı şu yöntemlerden biriyle Yazılımı kullanma hakkına
sahip olduğunu gösterebilir: (i) Sağlayıcı veya Sağlayıcı tarafından görevlendirilmiş bir üçüncü tarafın verdiği lisans
sertifikası; (ii) daha önce düzenlenmişse, yazılı bir lisans sözleşmesi; (iii) lisans ayrıntılarını (kullanıcı adı ve parola)
içeren, Sağlayıcı tarafından gönderilen bir e-postanın sunulması. Gizlilik Politikasına uygun olarak lisans bilgileri ve
Son Kullanıcı tanımlama verileri Yazılımın orijinalliğinin doğrulanması amacına yönelik olarak gerekebilir.
18. Kamu kuruluşları ve ABD Hükümeti için lisans verme. Yazılım Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti dahil
olmak üzere devlet makamlarına, bu Sözleşmede açıklanan lisans hakları ve kısıtlamalar uyarınca sağlanır.
19. Ticari denetim uygunluğu.
a) Yazılımı doğrudan veya dolaylı olarak ihraç edemez, yeniden ihraç edemez, transfer edemez veya başka bir
şekilde herhangi bir kişinin kullanımına sunamaz ya da ESET'i veya holding şirketlerini, bağlı şirketleri ve herhangi
bir holding şirketinin bağlı şirketlerinin yanı sıra holding şirketleri tarafından kontrol edilen kuruluşları ("Bağlı
Kuruluşlar"), aşağıdakileri içeren Ticari Denetim Kanunlarını ihlal eder bir durumda veya bu kanunlar nezdinde
negatif sonuçlara maruz bırakacak bir şekilde kullanamaz ya da bunlardan herhangi biriyle sonuçlanabilecek bir
edime dahil olamazsınız:
i. Amerika Birleşik Devletleri, Singapur, Birleşik Krallık, Avrupa Birliği veya bağlı devlerinin ya da Sözleşme
yükümlülüklerinin yerine getirileceği veya ESET'in veya Bağlı Kuruluşlarından herhangi birinin dahil olduğu ya da
faaliyet gösterdiği bir ülkenin hükümeti, eyaleti ya da yetkili düzenleme kurumu tarafından çıkarılan ya da
benimsenen; malların, yazılımların, teknolojinin ya da hizmetlerin ihracatı, yeniden ihracatı veya transferiyle ilgili
lisans gereksinimlerini kontrol eden, sınırlandıran ya da dayatan tüm kanunlar ve
ii. Amerika Birleşik Devletleri, Singapur, Birleşik Krallık, Avrupa Birliği veya bağlı devlerinin ya da Sözleşme
yükümlülüklerinin yerine getirileceği veya ESET'in veya Bağlı Kuruluşlarından herhangi birinin dahil olduğu ya da
faaliyet gösterdiği bir ülkenin hükümeti, eyaleti ya da yetkili düzenleme kurumu tarafından getirilen tüm
ekonomik, mali, ticari veya diğer yasaklar, kısıtlamalar, ambargolar, ithalat veya ihracat yasakları, fon ya da
varlıkların aktarımıyla veya hizmetlerin sağlanmasıyla ilgili yasaklamalar ya da eş değer tedbirler.
(yukarıdaki i ve ii maddelerinde belirtilen yasal işlemler bir arada "Ticari Denetim Kanunları" olarak adlandırılır).
b) ESET aşağıdakilerin gerçekleşmesi durumunda hemen geçerli olmak üzere bu Şartlar nezdindeki
yükümlülüklerini askıya alma veya bu Şartları sonlandırma hakkını saklı tutar:
i. ESET, kendi makul gerekçelerine dayalı fikrince, Kullanıcının Sözleşmenin Madde 19 a) altında belirtilen ihlal
şartını ihlal ettiğine veya ihlal etme olasılığının yüksek olduğuna karar verirse veya
ii. Son Kullanıcı ve/veya Yazılım Ticari Denetim Kanunlarının öznesi haline gelirse ve bunun sonucu olarak ESET
kendi makul gerekçelerine dayalı fikrince, Sözleşme nezdindeki yükümlülüklerini uygulamaya devam etmesinin,
ESET'i veya Bağlı Kuruluşlarını Ticari Denetim Kanunlarını ihlal eder bir durumda bırakacağına ya da bu Kanunlar
nezdinde olumsuz sonuçlara maruz bırakacağına karar verirse.
c) Sözleşmedeki herhangi bir ifade, taraflardan herhangi birinin geçerli Ticari Denetim Kanunları ile tutarsız olan,
bu Kanunlar nezdinde cezalandırılacak olan ya da yasaklanmış olan herhangi bir edimde bulunmasına neden
11
olacak veya böyle bir edimde bulunmasını gerektirecek ya da Kanunlar nezdinde uygun olan bir edimde
bulunmamasına neden olacak ya da bulunmamasını gerektirecek şekilde davranması (veya bunları yapmayı kabul
etmesi) için tasarlanmamıştır ve bu şekilde yorumlanamaz ya da tahlil edilemez.
20. Bildirimler. Yazılım ve Belgelerin tüm bildirimleri ve iadeleri şuraya yapılmalıdır: ESET, spol. s r. o., Einsteinova
24, 85101 Bratislava, Slovak Republic ve bu iade durumlarında Sözleşmenin 22. maddesine uygun olarak ESET'in
bu Sözleşme, Gizlilik Politikaları, Kullanım Ömrü Donu Politikası ve Belgelerdeki herhangi bir değişiklik konusunda
Sizinle iletişime geçme hakkına zarar vermez. ESET, Size e-posta, Yazılım üzerinden uygulama içi bildirimler
gönderebilir veya iletişimi web sitemizde yayınlayabilir. Şartlar, Özel Şartlar veya Gizlilik Politikalarında yapılan
değişikliklerle ilgili iletişimler, yanıtlamanız için sunulan tüm sözleşme teklifleri/kabuller ya da davetiyeler,
bildirimler veya diğer yasal iletişimler dahil olmak üzere ESET'ten yasal iletişimleri elektronik ortamda almayı kabul
edersiniz. Bu tür elektronik iletişimler, geçerli yasalarca özel olarak farklı bir iletişim biçimi gerektirilmediği sürece
yazılı olarak alınmış kabul edilecektir.
21. Geçerli yasa. Bu Sözleşme Slovakya Cumhuriyeti yasalarına tabidir ve bu yasalara uygun şekilde yorumlanır.
Son Kullanıcı ve Sağlayıcı, yasalar ve Malların Uluslararası Satışına İlişkin Anlaşmalar hakkındaki Birleşmiş Milletler
Konvansiyonu arasındaki ihtilaflı hükümlerin geçerli olmadığını kabul etmiş sayılır. Sağlayıcıyla ilgili olarak bu
Sözleşmeden kaynaklanan tüm anlaşmazlıkların veya iddiaların ya da Yazılımın kullanımı ile ilgili tüm
anlaşmazlıkların veya iddiaların Bratislava I. Bölge Mahkemesinde çözümleneceğini ve adı geçen mahkemenin
yargı yetkisini uygulamasını açıkça kabul etmiş olursunuz.
22. Genel hükümler. Bu Sözleşmenin herhangi bir hükmünün geçersiz veya uygulanamaz olması durumunda, bu
Sözleşmenin diğer hükümlerinin geçerliliği etkilenmez ve bu hükümler bu belgede belirtilen koşullar
doğrultusunda geçerli ve uygulanabilir kalırlar. Bu Sözleşme İngilizce dilinde gerçekleştirilmiştir. Kolaylık açısından
veya başka bir amaca yönelik olarak sözleşmenin herhangi bir çevirisi hazırlanmışsa ya da bu Sözleşmenin dil
versiyonları arasında bir çatışma olması halinde İngilizce versiyon esas kabul edilecektir.
ESET, Yazılımda değişiklik yapma ve bu Sözleşmenin şartlarını, Eklentilerini, İlave Sözleşmelerini, Gizlilik
Politikasını, Kullanım Ömrü Sonu (EOL) Politikasını ve Belgeleri veya bunların herhangi bir bölümünü herhangi bir
zamanda değiştirme hakkını saklı tutar. Bu değişiklikleri (i) Yazılım veya ESET'in iş yapma şeklinde yapılan
değişiklikleri yansıtmak üzere, (ii) yasal veya düzenleyici nedenlerle ya da güvenlik gerekçeleriyle veya (iii) kötüye
kullanım ya da zararı önlemek amacıyla ilgili dokümanı güncelleyerek yapar. Sözleşmede yapılan herhangi bir
revizyonla ilgili olarak e-posta, uygulama içi bildirim veya diğer elektronik araçlar üzerinden bilgilendirilirsiniz.
Sözleşmede yapılan değişiklikleri kabul etmezseniz değişiklik bildirimini aldıktan sonraki 30 gün içinde 10.
Maddeye uygun olarak bu sözleşmeyi sonlandırabilirsiniz. Bu süre içerisinde Sözleşmeyi sonlandırmazsanız yapılan
değişiklikler kabul edilmiş sayılır ve değişiklik bildirimini aldığınız tarihten itibaren Sizin için geçerli hale gelmiş olur.
Bu Sözleşme, Sağlayıcı ve Sizin aranızdaki Yazılım için geçerli olan tüm Sözleşmeyi temsil eder ve Yazılıma ilişkin
daha önceki tüm beyanları, görüşmeleri, yükümlülükleri, haberleşmeleri veya tanıtımları geçersiz kılar ve bunların
yerine geçer.
EULAID: EULA-PRODUCT-LG; 3537.0
Gizlilik Politikası
Kişisel verilerin korunması bir Veri Denetleyicisi ("ESET" veya "Biz") olan ve Einsteinova 24, 851 01 Bratislava,
Slovak Republic adresinde mukim ve Bratislava I. Bölge Mahkemesinin Ticari Sicil Kaydında Bölüm Sro, Giriş No
3586/B, İşyeri Sicil Numarası: 31333532 olan ESET, spol. s r. o. için özellikle önemlidir. AB Genel Veri Koruma
Yönetmeliği ("GDPR") altında yasal olarak standartlaştırılan şeffaflık gereksinimine uymayı istiyoruz. Bu amaçla, bu
Gizlilik Politikasını yalnızca veri öznesi olarak müşterimizi ("Son Kullanıcı" veya "Siz") şu kişisel veri koruma konuları
hakkında bilgilendirmek için yayınlamaktayız:
12
Kişisel Verilerin İşlenmesi İçin Yasal Dayanak,
Veri Paylaşımı ve Gizlilik,
Veri Güvenliği,
Veri Öznesi Olarak Haklarınız,
Kişisel Verilerinizin İşlenmesi
İletişim bilgileri.
Kişisel Verilerin İşlenmesi İçin Yasal Dayanak
Veri işleme için yalnızca birkaç yasal dayanak vardır ve Biz, bu dayanakları kişisel verilerin korunması ile ilgili
geçerli yasal çerçeveye uygun olarak kullanırız. ESET'te kişisel verilerin işlenmesi, genel olarak, Son Kullanıcı ile
yapılan Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi ("EULA") (Madde 6 (1) (b) GDPR), şartlarının uygulanması için temel olarak
gereklidir ve aşağıdaki örnekteki gibi başka bir şekilde belirtilmediği takdirde ESET ürün ve hizmetlerinin
sağlanması için geçerlidir:
Kullanıcılarımıza sunabileceğimiz en iyi korumayı, desteği ve deneyimi sağlamak için müşterilerimizin
Hizmetlerimizi nasıl kullandığıyla ve memnuniyetiyle ilgili verileri işlememize olanak sağlayan kanuni
menfaatlere ilişkin yasal zemin (Madde 6 (1) (f) GDPR). Pazarlama bile geçerli kanunlar tarafından meşru bir
menfaat olarak görülmektedir. Bu nedenle, genellikle müşterilerimizle pazarlama iletişimimiz için bu zemine
güveniriz.
Bu yasal zemini en uygun zemin olarak kabul ettiğimizde veya yasalarca gerekli görüldüğünde belirli
durumlarda Sizden talep ettiğimiz onay (Madde. 6 (1) (a) GDPR).
Bir yasal yükümlülükle, örneğin elektronik iletişim, faturanın saklanması veya faturalandırma belgeleri için
gereksinimlere uygunluk (Madde 6 (1) (c) GDPR).
Veri Paylaşımı and Gizlilik
Verilerinizi üçüncü taraflarla paylaşmayız. Ancak ESET; satış, hizmet ve destek ağımızın bir parçası olarak bağlı
şirketler veya iş ortakları üzerinden global olarak faaliyet gösteren bir şirkettir. ESET tarafından işlenen lisanslar,
faturalandırma ve teknik destek bilgileri, Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi (EULA) şartlarının (örneğin hizmetleri
sağlama veya destek sunma) yerine getirilmesi amacıyla, bağlı kuruluşlar veya iş ortaklarına ya da bu kurumlardan
tarafımıza aktarılabilir.
ESET, verilerini Avrupa Birliği'nde (AB) işlemeyi tercih eder. Ancak konumunuza (ürünlerimizin ve/veya
hizmetlerimizin AB dışında kullanımına) ve/veya seçtiğiniz hizmete bağlı olarak, verilerinizin AB dışında bir ülkeye
aktarılması gerekebilir. Örneğin, bulut bilgi işlemle bağlantılı olarak üçüncü taraf hizmetlerini kullanırız. Bu
durumlarda, hizmet sağlayıcılarımızı dikkatlice seçer ve sözleşme yoluyla, teknik ve organizasyonel önlemlerle
birlikte uygun bir veri koruması düzeyine sahip olduğumuzdan emin oluruz. Kural olarak, gerekirse, ek sözleşme
düzenlemeleriyle birlikte AB standart sözleşme maddeleri üzerinde anlaşmaya varırız.
AB dışındaki bazı ülkelerde (örneğin Birleşik Krallık ve İsviçre) AB, halihazırda karşılaştırılabilir bir veri koruması
düzeyi belirlemiştir. Karşılaştırılabilir veri koruması düzeyine bağlı olarak, verilerin bu ülkelere aktarımı için özel
yetkilendirme veya sözleşme gerekmemektedir.
13
Veri Güvenliği
ESET, potansiyel risklere uygun bir güvenlik düzeyi sağlamak için uygun teknik ve organizasyonel önlemleri alır.
Gizlilik, doğruluk, sistemlerin ve hizmetlerin kullanılabilirliği ve dayanıklılığını sürekli olarak sağlamak için elimizden
gelenin en iyisini yaparız. Ancak haklarınız ve özgürlüklerinize yönelik bir riskle sonuçlanan veri ihlali durumunda
ilgili yetkili kurumu ve veri özneleri olarak etkilenen Son Kullanıcıları bilgilendirmeye hazırız.
Veri Öznesinin Hakları
Her Son Kullanıcının hakları önemlidir ve (herhangi bir AB ülkesindeki veya AB olmayan herhangi bir ülkedeki) tüm
Son Kullanıcıların aşağıdaki haklarının ESET tarafından garanti edildiğini size bildirmek isteriz. Veri öznesi olarak
haklarınızı kullanmak için destek formu üzerinden veya [email protected] e-posta adresinden e-posta göndererek
bizimle iletişime geçebilirsiniz. Tanımlama amaçlarına yönelik olarak sizden şu bilgiler istenir: Ad, e-posta adresi ve
(varsa) lisans anahtarı veya müşteri numarası ve şirket ilişikliği. Lütfen bize doğum tarihi gibi diğer kişisel verileri
göndermekten kaçının. İsteğinizi işleyebilmenin yanı sıra tanımlama amaçlarına yönelik olarak da kişisel verilerinizi
işleyeceğimizi belirtmek isteriz.
Onayı Geri Çekme Hakkı. Onayı geri çekme hakkı, yalnızca onaya dayalı olarak işleme durumunda geçerlidir.
Kişisel verilerinizi onayınıza dayalı olarak işlersek herhangi bir zamanda herhangi bir neden belirtmeksizin onayı
geri çekme hakkınız vardır. Onayınızı geri çekmek, yalnızca gelecekte geçerli olur ve onayın geri çekilmesinden
önce işlenen verilerin yasallığı bu durumdan etkilemez.
İtiraz Hakkı. İşlemeye itiraz etme hakkı, ESET'in veya üçüncü tarafların yasal çıkarına dayalı olarak işleme
durumunda geçerlidir. Yasal bir çıkarı korumak için kişisel verilerinizi işlersek veri öznesi olarak Sizin, tarafımızca
belirtilen yasal çıkara ve kişisel verilerinizin işlemesine herhangi bir zamanda itiraz etme hakkınız vardır. İtirazınız
yalnızca gelecek için etkilidir ve itirazdan önce işlenen verilerin yasallığı bu durumdan etkilenmez. Kişisel
verilerinizi doğrudan pazarlama amaçlarına yönelik olarak işlersek itirazınız için neden belirtmek gerekli değildir.
Bu aynı zamanda, ilgili doğrudan pazarlama ile bağlantılı olduğu sürece, profil oluşturma için de geçerlidir. Tüm
diğer durumlarda, kişisel verilerinizi işlememiz için ESET'in yasal çıkarına yönelik şikayetlerinizi bize kısaca
bildirmenizi rica ederiz.
Onayınızı geri çekmenize rağmen bazı durumlarda, kişisel verilerinizi başka bir yasal temele dayanarak, örneğin bir
sözleşmenin yerine getirilmesi amacıyla işlemeye devam etme hakkına sahip olduğumuzu lütfen unutmayın.
Erişim Hakkı. Bir veri öznesi olarak ESET tarafından depolanan verilerinizle ilgili bilgileri herhangi bir zamanda
ücretsiz olarak alma hakkınız vardır.
Düzeltme Hakkı. Sizinle ilgili hatalı kişisel verileri yanlışlıkla işlememiz halinde bunun düzeltilmesini isteme
hakkınız vardır.
Silme Hakkı ve İşlemenin Kısıtlanması Hakkı. Bir veri öznesi olarak, kişisel verilerinizin silinmesini veya bu verilerin
işlenmesinin kısıtlanmasını talep etme hakkınız vardır. Kişisel verilerinizi örneğin onayınız ile işlememiz, onayı geri
çekmeniz ve sözleşme gibi başka bir yasal dayanak olmaması halinde kişisel verilerinizi hemen sileriz. Ayrıca kişisel
verileriniz, saklama süremizin sonunda bu veriler için belirtilen amaçlara yönelik olarak artık gerekli olmadığı anda
silinir.
Kişisel verilerinizi yalnızca doğrudan pazarlama amacına yönelik olarak kullanırsak ve onayınızı geri çekerseniz
veya ESET'in temel yasal menfaatine itiraz ederseniz, istenmeyen iletişimleri önlemek için iletişim verilerinizi dahili
kara listemize ekler ve bunun dışında kişisel verilerinizin işlenmesini kısıtlarız. Aksi halde, kişisel verileriniz
silinecektir.
Verilerinizi, kanuni veya denetleyici yetkililer tarafından belirtilen saklama yükümlülükleri ve dönemlerinin sona
14
erme tarihine kadar saklamamız gerekebileceğini lütfen unutmayın. Elde tutma yükümlülükleri ve dönemleri
Slovak kanunlarından da kaynaklanabilir. Bunun ardından ilgili veriler rutin olarak silinir.
Veri taşınabilirliği hakkı. Bir veri öznesi olarak Size, ESET tarafından işlenen kişisel verileri xls biçiminde sunmaktan
memnuniyet duyarız.
Şikayette Bulunma Hakkı. Bir veri öznesi olarak, yetkili kuruluşa herhangi bir zamanda şikayette bulunma hakkınız
vardır. ESET Slovak kanunlarının yürütülmesine tabidir ve Avrupa Birliği'nin parçası olarak veri koruma mevzuatına
tabiyiz. İlgili veri denetim yetkilisi Slovakya Cumhuriyeti Kişisel Verileri Koruma Müdürlüğü'dür ve şu adreste
bulunmaktadır: Hraničná 12, 82007 Bratislava 27, Slovak Republic.
Kişisel Verilerinizin İşlenmesi
ESET tarafından sağlanan ve ürünümüze eklenen hizmetler, Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi EULAaltında
sağlanmaktadır, ancak hizmetlerimizden bazıları özel dikkat gerektirmektedir. Hizmetlerimizin sağlanmasıyla
bağlantılı veri toplama hakkında size daha fazla detay sunmak istiyoruz. Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi (EULA) ve
ürünle ilgili dokümanlardaaçıklanan çeşitli hizmetler sunmaktayız, örneğin güncelleme/yükseltme hizmeti, ESET
LiveGrid®, verilerin kötüye kullanılmasına karşı koruma, destek vs. Bunu yapabilmek için aşağıdaki bilgileri
toplamamız gerekmektedir:
Lisans ve Faturalandırma Verileri. Ad, e-posta adresi, lisans anahtarı ve (varsa) adres, şirket ilişkisi ve ödeme
verileri, lisansın etkinleştirilmesi, lisans anahtarının sağlanması, son kullanma tarihiyle ilgili hatırlatmalar, destek
istekleri, lisansın orijinalliğinin doğrulanması, hizmetimizin sağlanması ve geçerli mevzuat ya da Sizin onayınıza
uygun olarak pazarlama mesajları dahil olmak üzere diğer bildirimlerin iletilmesi amacıyla ESET tarafından toplanır
ve işlenir. ESET, faturalandırma bilgilerini 10 yıllık süre boyunca yasal olarak tutmakla yükümlüdür, ancak lisans
bilgileri lisans süresinin dolmasının ardından 12 ayın sonunda anonim hale getirilir.
Güncelleme ve Diğer İstatistikler. İşlenen bilgiler arasında yükleme işlemi ve ürünümüzün yüklenmiş olduğu
platform dahil olmak üzere bilgisayarınızla ilgili bilgiler yer alır ve işletim sistemi, donanım bilgileri, yükleme
kimlikleri, lisans kimlikleri, IP adresi, MAC adresi, ürünün yapılandırma ayarları gibi ürünlerimizin işlemleri ve
işlevleri ile ilgili bilgiler, sağlama güncellemesi ve yükseltme hizmetleri ve bakım, güvenlik ve arka uç altyapımızın
iyileştirilmesi amacına yönelik olarak işlenir.
Bu bilgiler, Son Kullanıcının tanımlanmasını gerektirmeyen lisans ve faturalandırma amaçları için gerekli olan
kimlik bilgilerinden ayrı olarak tutulur. Saklama süresi 4 yıla kadardır.
ESET LiveGrid® Bilinirlik Sistemi. Sızıntılarla ilgili tek yönlü hash'ler ESET LiveGrid® Bilinirlik Sistemi amaçlarına
yönelik olarak işlenir. Bu, taranan dosyaları buluttaki beyaz ve kara listelerde yer alan öğelerden oluşan veri
tabanıyla karşılaştırarak zararlı yazılıma karşı koruma çözümlerimizin etkisini iyileştirir. Son Kullanıcı bu işlem
sırasında tanımlanmaz.
ESET LiveGrid® Geri Bildirim Sistemi. ESET LiveGrid® İtibar Sistemi kapsamında dağınık haldeki ortamdan alınan
şüpheli örnekler ve meta veriler, ESET'in son kullanıcılarımızın ihtiyaçlarına hemen yanıt vermesine ve en son
tehditlere anında tepki verebilmemize olanak tanır. Hizmetlerimizi sağlamamız Sizin bize şu bilgileri iletmenize
bağlıdır:
Potansiyel virüs örnekleri ve diğer kötü amaçlı yazılım programları gibi sızıntılar; sorunlu, istenmeyen türden
olabilecek veya tehlikeli olabilecek güvenilir olmayan nesneler (örneğin yürütülebilir dosyalar, Sizin tarafınızdan
spam olarak bildirilen veya ürünümüz tarafından işaretlenen e-posta iletileri;
IP adresi ve coğrafi bilgiler, IP paketleri, URL'ler ve ethernet çerçeveleri gibi internet kullanımı ile ilgili bilgiler;
15
Kilitlenme bilgi döküm dosyaları ve içindeki bilgiler.
Bu kapsamın dışındaki verilerinizi toplamayı istemeyiz, ancak kimi zaman bunu önlemek mümkün olmamaktadır.
Yanlışlıkla toplanan veriler kötü amaçlı yazılıma dahil edilebilir (bilginiz veya onayınız olmadan toplanabilir) veya
dosya adlarının ya da URL'lerin bir parçası olarak gelebilir ve bu Gizlilik Politikası'nda açıklanan amaca yönelik
olarak bu bilgilerin sistemlerimizin parçası haline gelmelerini veya bu bilgileri işlemeyi amaçlamayız.
ESET LiveGrid® Geri Bildirim Sistemi üzerinden elde edilen ve işlenen tüm bilgiler, Son Kullanıcı tanımlanmaksızın
kullanılır.
Müşteri Deneyimini İyileştirme Programı. Şu programı etkinleştirmeyi seçerseniz: Müşteri Deneyimini İyileştirme
Programı Ürünlerimizin kullanımıyla ilgili anonim telemetri bilgileri Onayınıza dayanarak toplanır ve kullanılır.
Tarama Raporu E-postası Teslimi. Tarama raporlarını e-posta üzerinden almayı seçerseniz e-posta adresiniz bu
amaç için kullanılır. İstediğiniz zaman abonelikten çıkabilirsiniz.
Teknik destek. İletişim ve lisans bilgileri ve destek isteklerinizde yer alan veriler destek hizmeti için gerekli olabilir.
Bizimle iletişim kurmak için seçtiğiniz kanala bağlı olarak e-posta adresinizi, telefon numaranızı, lisans bilgilerinizi,
ürün ayrıntılarını ve destek olayınızın açıklamasını toplayabiliriz. Destek hizmetini kolaylaştırmak için bize başka
bilgiler sağlamanız da istenebilir. Teknik destek için işlenen veriler 4 yıl boyunca saklanır.
Ürünlerimizi ve hizmetlerimizi kullanan kişinin, ürünü veya hizmeti satın alan ve bizimle Son Kullanıcı Lisans
Sözleşmesi (EULA) imzalamış olan Son Kullanıcı, aile üyesi veya Son Kullanıcı tarafından Son Kullanıcı Lisans
Sözleşmesi'ne (EULA) uygun olarak başka bir şekilde yetkilendirilen bir kişi değilse verilerin işlemesi, ESET'in yasal
çıkarları doğrultusunda gerçekleştirilir ve bu durumda, GDPR Madde 6 (1) f) uyarınca Son Kullanıcı tarafından
yetkilendirilen kullanıcının Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi'ne (EULA) uygun olarak Bizim tarafımızdan sağlanan
ürün ve hizmetleri kullanması mümkün olur.
İletişim bilgileri
Veri öznesi olarak hakkınızı kullanmak istemeniz halinde veya sorunuz ya da endişeniz varsa bize şu adresten
mesaj gönderebilirsiniz:
ESET, spol. s r.o.
Data Protection Officer
Einsteinova 24
85101 Bratislava
Slovak Republic
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18

ESET Online Scanner El kitabı

Tip
El kitabı