Teknik Servis Talimatı SI-6S70A-002
Arka Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Arka vites değiștiricisinin montajı (RD-M591)
Arka Vites Değiștiricisi
Kaset dișli kombinasyou
Arka hazne
Montajı yaparken, B-gerginlik ayar vidasının mil yuvası tırnağıyla temas
etmemesine dikkat edin. Aksi takdirde deformasyon olușabilir.
Göbek mili Sıkma torku:
8-10 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası
tırnağı
B-gerginlik ayar
vidası
Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir
uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değișecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dișli
sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon "A” boyutunun en
uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en büyük
aynakol dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin
uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket miktarı
büyükse, zincir en küçük aynakol dișlisi ve en küçük dișli
üzerindeyken zincirdeki gevșeklilk uygun șekilde alınamayabilir.
A
A'
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
En büyük dișli
Zincir
En büyük
aynakol dișlisi
4 mm Alyen anahtarı
• Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
• Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
• Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Sıkma torku:
5 N•m
Dıș çapı maksimum 36 mm olan elcik kullanın.
Kolun takılması
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Dișli değiștirme ișlemi
Vites küçültme kolu, vites küçültme ișleminin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına
sahiptir. Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler. Kollardan birini
çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye geçmek için (A Kolu)
Sadece bir adım geçiș yapmak için, (A) kolunu (1) konumuna
bastırın. Bir defada iki adım geçiș yapmak için (2) konumuna
bastırın.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye geçmek için (B Kolu)
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye bir adım geçiș yapmak için (B)
koluna bir kez basın.
(A) kolu bașlangıç konumu
Kol (B)
2-yönlü değișim
SIS Ayarı (RD-M591)
5. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar basarken
krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dișliye geri
dönünceye kadar sıkın.
(saat yönü)
Fren kablosu tamburunu zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses
çıkarıncaya kadar gevșetin.
(ters saat yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıștırıldığında ve zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, fren kablosu ayar tamburunu
saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye ve zincir
düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Fren kablosunu kestikten sonra, ucu deliğin
içi düzgün bir çapa sahip olacak șekilde
yuvarlayın.
Aynı dıș ucun kapsülünü
fren kablosunun kesik
ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Lastik muhafaza
Lastik
muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka vites
değiștirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü
aksesuar alüminyum kapakla
değiștirmeniz tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı fren
kablosunun ucu vites değiștirici
tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiștirici tarafı
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül, kadronun
fren kablosu dayamasına
monte edilmelidir.
1
1 2
2
En büyük dișli
Kılavuz makara
Alt ayar vidası
3. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın doğrudan en büyük
dișliyle hizalanacak bir konuma hareket etmesini sağlayın.
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak
krank kolunu geriye doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik ayar
vidasını çevirerek kılavuz makarayı dișliye mümkün olduğu kadar
yakın, fakat dokunmayacak șekilde ayarlayın. Daha sonra, zinciri en
küçük dișliye ayarlayın ve yukarıdaki ișlemi tekrarlayarak makaranın
dișliye dokunmadığından emin olun.
1
2
1 2
2
1
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek
suretiyle arkadan bakıldığında
kılavuz makara en küçük
dișlinin dıș çizgisiyle
hizalanacak șekilde ayarlayın.
1
2
1 2
En küçük dișlinin dıș
çizgisi
Kılavuz
makara
Üst ayar vidası
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu 8 defa veya daha fazla
çalıștırarak kolu en yüksek konuma
ayarlayın; gösterge üzerinden en
yüksek konumun doğru olup
olmadığını kontrol edin ve daha sonra
iç kabloyu takarak ayarlayın.
Kol (B)
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi duruncaya kadar çevirerek
takın. Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin. Aksi takdirde vida
diși hasar görebilir.
Vites kolu
Ünite kapağı
İç delik kapağı
Kabloyu arka vites değiștiriciye
bağlayın ve kablodaki ilk
gevșekliği aldıktan sonra, arka
vites değiștiriciyi șekilde
görüldüğü gibi tekrar sabitleyin.
Çekin
Sıkma torku:
5-7 N•m
Kanal
Not : Kablonun kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
Göstergenin değiștirilmesi
Sökme ve takma ișlemleri sadece gösterge değiștirilirken
yapılmalıdır.
1.
Göstergeyi sabitleyen iki gösterge ayar vidasını çıkarın.
5.
Gösterge iğnesinin sol tarafta olup olmadığını kontrol ettikten sonra
göstergeyi doğrudan yukarıdan takın.
Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye
hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
■ Bisikleti kullanmadan önce, bu servis talimatıyla birlikte
FH-M529 / FH-M590 / FH-M595 / FH-M629, CS-HG61
servis talimatını da okuyun.
Sıkma torku: 0.3-0.5 N•m
2.
Gösterge ünitesini șekilde
gösterildiği gibi çıkarın.
3.
(B) kolunu en az sekiz defa
çalıștırarak kolu en yüksek
konuma ayarlayın.
Gösterge ayar vidaları
Kol (B)
Adım plakası
Gösterge
Ayar civatası
Ayar civatası
Genel Güvenlik Bilgileri
Not
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun
yağlanıp yağlanmadığını ve fren kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
• Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
• Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
• Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması,
dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
• Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
• İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma
eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
• Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle farklı grup ișaretine sahip
olan bir dișli yatağı ile birlikte kullanmayın.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın.
Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
• Vites kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları
kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
• Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren
türde bir yağ ise, plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle,
fren yağının bu plastik parçalara yapıșmadığından emin olmalısınız.
SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda çatlamaya veya renk bozulmasına
neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını engellemek için bu parçalar önceden alkolle temizlenmelidir.
• Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
• Bisikleti kullanmadan önce, bu servis talimatıyla birlikte RD-M592 servis talimatını da okuyun.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
• Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir șekilde
gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
• Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına neden
olabilecek alkali-bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki tabloyu inceleyin.
Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı
pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun
olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet
kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya
yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir,
güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar
görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer
gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer bu önlem
alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Shimano CN-7701, CN-HG93 ve CN-HG73 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan
bir aynakol kullanın. Eğer 8 veya daha düșük vites uyumlu bir aynakol kullanılırsa, aynakol dișli değișim problemleri olușabilir
veya zincir pimleri düșerek zincirin kopmasına neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar,
bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle
tavsiye ederiz.
• Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden
olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
SI-6S70A-002-05
4.
Șekilde görültügü gibi, mili sağ adım plakasının ortasındaki delik ve
koldaki delik hizalanacak șekilde takın.
Not :
Sağ adım plakası ile sol adım plakasının șekilleri farklıdır.
Mil takma konumu
Sağ adım plakası
Sol adım plakası
Adım plakası mili
UYARI
Zincir
Güçlendirilmiș bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir
Gümüș
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40 gibi
8-/7-/6-vites ince zincir
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
7.1 mm
6.5 mm
Seriler Deore
RAPIDFIRE M9 (Vites kolu) SL-M590
Fren kablosu SIS-SP41
Arka değiștirici RD-M591 / RD-M592
Tip SGS
Arka hazne FH-M529 / FH-M590 / FH-M595 / FH-M629
Dișliler 9
Kaset dișli CS-HG61
Zincir CN-HG53
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası RD-M591 RD-M592
Tip SGS SGS
Dișliler 9 9
Toplam kapasite 45D 45D
Uygulanabilir dișli kombinasyonu 11-28D, 11-32D, 11-34D 11-32D, 11-34D, 12-36D
En küçük dișli 11D 11D
Aynakol diș farkı 22D 22D
Model numarası Grup adı Dișliler Diș kombinasyonu
CS-HG61
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32D
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34D
bg 9 11, 12, 13, 14, 16, 18, 21, 24, 28D
bh 9 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32, 36D
Model numarası
FH-M529 / FH-M590 /
FH-M595 / FH-M629
Dișliler 9
Jant teli deliği adedi 36 / 32