[Takma ișlemi]
3. B kolunu en az sekiz defa
çalıștırarak kolu en üst konuma
ayarlayın.
4. Gösterge iğnesinin sol tarafa
baktığını doğrulayın ve göstergenin
altındaki pimi ve üstündeki çıkıntıyı
vites kolu ünitesi üzerindeki U
ișaretleriyle hizalayın. Daha sonra,
șekilde görüldüğü gibi çıkıntıdan
bașlayarak ve pimle devam ederek
göstergeyi vites kolu ünitesine
yerleștirin.
5. İki gösterge tespit vidasını sıkın.
6. Göstergenin çalıșmasını kontrol edin. Eğer gösterge
doğru șekilde çalıșmıyorsa, 3 ve 4 adımlarına özel dikkat
göstererek tekrar takın.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Not
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun
yağlanıp yağlanmadığını ve vites kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
• Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
• Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
• Dișlileri periyodik olarak yumușak bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin yumușak bir deterjanla yıkanarak
yağlanması, dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
• Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișileri ve zinciri değiștirin.
• İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma
eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
• Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle farklı grup ișaretine
sahip olan bir dișli yatağıyla birlikte kullanmayın.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir vites kablosu kullanın.
Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
• Vites kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları
kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek iç kablonun rahatça kaydığından
emin olun.
• Düzgün çalıșma için, önerilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren
türde bir yağ ise, plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik
parçalara yapıșmadığından emin olmalısınız.
SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda çatlamaya veya renk bozulmasına
neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını engellemek için bu parçalar önceden alkolle temizlenmelidir.
• Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
• Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir șekilde
gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
• Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına
neden olabilecek alkali-bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri bağlamak için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki tabloyu inceleyin.
Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı
pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun
olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet
kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya
yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç
pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer
gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer bu önlem
alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Shimano CN-7701, CN-HG93 ve CN-HG73 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan
bir aynakol kullanın. Eğer 8-vites veya daha az vites uyumlu bir aynakol kullanılırsa, aynakol dișli değișim problemleri olușabilir
veya zincir pimleri düșerek zincirin kopmasına neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar,
bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle
tavsiye ederiz.
• Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden
olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Seriler SLX
RAPIDFIRE (Vites kolu) SL-M660
Dıș muhafaza SIS-SP41
Arka değiștirici RD-M662
Tip SGS / GS
Arka hazne FH-M665
Dișliler 9
Kaset dișli CS-HG80
Zincir CN-HG73
Orta göbek rehberi SM-SP17
Teknik Servis Talimatı SI-6PZRA-003
Arka Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Göstergenin değiștirilmesi ve takılması
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
Sökme ve takma ișlemleri sadece gösterge çıkarılırken veya
değiștirilirken yapılmalıdır. Ön için, çıkarma ve takma ișlemlerini
yaparken dönme yönü iğne konumuna terstir.
[Çıkarma ișlemi]
1. Göstergeyi sabitleyen iki gösterge tespit vidasını çıkarın.
2. Merceği șekilde görüldüğü gibi yukarı kaldırın, kancalı parçayı
ayırın ve gösterge ünitesini çıkarın.
<Eğer göstergeyi takmıyorsanız>
1. Șekilde görüldüğü gibi, göstergeye bağlı olan gösterge braketi
koruyucu kapağını en kısa kulakçıktan bașlayarak çıkarın.
2. İlk okarak, gösterge braketi koruyucu kapağının kulakçığını U
ișareti tașımayan yuvaya takın ve daha sonra vites değișim
ünitesinin üzerine oturtarak gösterge tespit vidasıyla sabitleyin.
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Arka vites değiștiricisinin takılması ve SIS ayarı hakkında ayrıntılı
bilgi için, RD-M662 (Arka Vites Değiștirici) Servis Talimatına bakın.
Dișli değiștirme ișlemi
Vites küçültme kolu, vites küçültme ișlemini kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına
sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler. Kollardan birini
çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Bu Servis Talimatı, RAPIDFIRE SL-M660 ile RD-M662 üst normal tip arka vites değiștirici birlikte kullanıldığında geçerli olan
çalıștırma yöntemini açıklamaktadır. Eğer ters yay tipi vites değiștiriciyle birlikte kullanılıyorsa, ișlemler ve gösterge ekranları ters
sırada gerçekleșir.
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye geçmek için (A Kolu)
Sadece bir adım geçiș yapmak için, (A) kolunu (1) konumuna
bastırın. Bir defada iki adım geçiș yapmak için (2) konumuna
bastırın.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye geçmek için (B Kolu)
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye bir adım geçiș yapmak için (B)
koluna bir kez basın.
(A) kolu bașlangıç konumu
Kol (B) :
2-yönlü değișim
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi duruncaya
kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde vida diși hasar görebilir.
İç delik kapağı
İç kablonun bağlanması ve
emniyete alınması
(B) kolunu sekiz kez veya daha fazla
çalıștırın ve gösterge üzerinden
kolun en yüksek konumda olduğunu
kontrol edin. Daha sonra iç delik
kapağını çıkarın ve iç kabloyu
bağlayın.
Kol (B) :
İç delik kapağı
İç kablo
Vites kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Fren kablosunu kestikten sonra, deliğin
içi düzgün bir çapa sahip olacak șekilde
ucu yuvarlayın.
Aynı dıș ucun
kapsülünü vites
kablosunun kesik
ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun vites kablosu
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka
vites değiștirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü
aksesuar alüminyum kapakla
değiștirmeniz tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı vites
kablosunun ucu vites değiștirici
tarafında olmalıdır.
Gösterge ünitesi
Kısa kulakçık
Gösterge braketi
koruyucu kapağı
Vites değișim ünitesi
Gösterge braketi
koruyucu kapağı
Sıkma torku:
0.2 N•m
Sıkma torku:
0.2 N•m
Gösterge tespit vidaları
Gösterge ünitesi
Kancalı parça
Mercek
Pim
Arka süspansiyonlu bisikletlerde
zincir uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değișecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dișli
sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon “A” boyutunun en
uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en büyük
ayna dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin
uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket miktarı
büyükse, zincir en küçük ayna dișlisi ve en küçük dișli üzerindeyken
zincirdeki gevșeklik uygun șekilde alınabilir.
Zincir
En büyük
ayna dișlisi
Eğer göstergeyi kullanmıyorsanız, bu vites kolu fren kolunun içine
veya dıșına takılabilir
Eğer konumu ayarlıyorsanız, göstergeyi çıkarın ve tespit
cıvatalarıyla yeni konumuna sabitleyin.
• Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
• Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
• Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Kolun takılması
Dıș çapı maksimum 36 mm olan
elcik kullanın.
Sıkma torku:
5 N•m
Sıkma torku:
2.5 N•m
3 mm Alyen anahtarı
İçeri Dıșarı
3 mm Alyen anahtarı
4 mm Alyen anahtarı
Kauçuk contayı, filibir
gövdesini değiștirdikten
sonra son parça olarak takın ve
su geçirmez kapak tarafından
sıkıștırılmadığından emin olun.
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
Hazne milini çıkardıktan
sonra filibir gövdesinin
içinde yer alan filibir
gövdesi tespit cıvatasını
sökün ve filibir
gövdesini değiștirin.
Not : Filibir gövdesini sökmeye
çalıșmayın; bu durum
arızaya neden olabilir.
Sıkma torku:
35-50 N•m
Kauçuk conta
32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
ap
a
Q
ba
ar
16T
ap
a
Q
ar
ba
14T
12T
a
Q
ar
ba
11T
a
Q
a
r
ba
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
34T
ap
as
30T
ap
as
26T
9S
ap
as
23T
20T
as
as
17T
as
au
15T
as
au
13T
as
au
11T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
Dișlilerin montajı
CS-HG80 (ar)
CS-HG80 (au)
Dișli ara parçası
Kilitleme bileziği ara
parçası
Kilitleme bileziği ara
parçası
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği
Her bir dișli için, grup ișareti bulunan yüzey yukarı doğru bakmalı ve her bir dișlinin geniș
kısmı ve arka hazne gövdesinin (kanal genișliğinin fazla olduğu) A kısmı hizalanacak
șekilde yerleștirilmelidir.
Oluk sadece bir
yerde geniștir.
A
a
c
-
1
4
T
Geniș parça
• Dișlilerin montajını yaparken, kilitleme
bileziğini sıkmak için özel aleti
(TL-LR15) kullanın.
• Dișlileri değiștirirken, kilitleme
bileziğini çıkarmak için özel aleti
(TL-LR15) ve TL-SR21’i kullanın.
Sıkma torku:
35-50 N•m
Kilitleme bileziği
Alet (TL-SR21)
Sökme
TL-LR15
Sökme
Montaj
Alüminyum kapak
Vites değiștirici tarafı
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
En büyük
dișli
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
Gümüș
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
6.5 mm
7.1 mm
Arka Vites Değiștirici
Model numarası RD-M662
Tip SGS GS
Dișliler 9
Toplam kapasite 45D 35D
En büyük dișli 34D 34D
En küçük dișli 11D 11D
Ön aynakol diș farkı 22D 22D
Kaset dișli diș kombinasyou
Model numarası Grup adı Dișliler Diș kombinasyonu
CS-HG80
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32D
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34D
Arka hazne
Model numarası FH-M665
Dișliler 9
Jant teli deliği adedi 36 / 32
10 mm Alyen anahtar
(TL-WR37)
Filibir gövdesi Filibir gövdesi tespit cıvatası
SI-6PZRA-003-05
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
1mm
NOTE:
Fren kolunu gösterge kapağına bastırmayın;
bu, iğnenin hareketini engelleyebilir.