Shimano RD-F800 Service Instructions

Tip
Service Instructions
3. Vites kablosu uzunluğu
(1) B-gerginlik ayar vidasını șekilde görülen konuma gelinceye
kadar gevșetin.
(2) Vites kablosunda yeterli gevșeklik olup olmadığını kontrol edin.
Daha sonra, vites kablosunu arka vites
değiștiricideki vites kablosu yuvasının alt
kenarıyla hizalayın ve vites kablosundaki
fazla uzunluğu kesin.
Kabloyu arka vites
değiștiriciye bağlayın ve
kablodaki ilk gevșekliği
aldıktan sonra, arka vites
değiștiriciyi șekilde görüldüğü
gibi tekrar sabitleyin.
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları
kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Arka Vites Değiștirici
Arka vites değiștiricisinin montajı
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası
Braket
Göbek mili Sıkma torku:
8-10 N•m
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak
uygun zincir temizlemeyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas
temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın. Eğer
bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden
olabilir."
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce
așağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması
veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması
halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden
çıkmasına neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya
uç pimi kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin.
Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı
yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik
çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir
kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș
veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece
orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi
șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir
yerde muhafaza edin.
Not
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm
hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi
değiștirmeniz gerekir.
Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve
makaraları) yağlamalısınız.
Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol
edin. Aynı zamanda, iç kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve vites kablosunun çok uzun veya çok
kısa olup olmadığını kontrol edin.
Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir
deterjanla yıkanarak yağlanması, dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites
değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin.
Kesinlikle farklı grup ișaretine sahip olan bir dișli yatağı ile birlikte
kullanmayın.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip
olan bir vites kablosu kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites
kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte
gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme performansı
zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun
șekilde kaydıklarından emin olun.
Düzgün çalıșma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Gergi makarasının üzerinde dönme yönünü gösteren bir ok ișareti vardır. Gergi makarasını,
değiștiricinin dıș tarafına bakıldığında ok ișareti saat yönünü ișaret edecek șekilde takın.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
Maksimum performans için, Shimano yağlama maddelerini ve bakım ürünlerini kullanmanız
șiddetle tavsiye edilir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet
satıcınıza danıșın.
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek suretiyle arkadan
bakıldığında kılavuz makara en küçük dișlinin dıș
çizgisiyle hizalanacak șekilde ayarlayın.
2. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın
doğrudan en büyük dișliyle hizalanacak bir
konuma hareket etmesini sağlayın.
SIS Ayarı
Üst ayar vidası
Çekin
30 mm'den az
Sıkma torku: 6-7 N•m
Kanal
Not: kablonun kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
Alt ayar vidası
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri aynakol dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak krank
kolunu vites dișlilerine doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik ayar
vidasını çevirerek kılavuz
makara dișliyle temas
etmeyecek, fakat zincire
dokunacak kadar yakın
olacak șekilde ayarlayın.
Daha sonra, zinciri en
küçük dișliye ayarlayın ve
yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın
dișliye dokunmadığından
emin olun.
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
5. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar basarken
krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dișliye geri
dönünceye kadar sıkın. (saat
yönü)
Vites kablosu tamburunu zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses
çıkarıncaya kadar gevșetin.
(ters saat yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıștırıldığında ve zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, vites kablosu ayar tamburunu
saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye ve zincir
düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
Ayar civatası Ayar civatası
Not :
İç kabloyu 30 mm'den az bir uzunlukta çıkıntı
yapacak șekilde ayarlayın ve daha sonra iç
kablonun tekerleğin jant telleriyle temas edip
etmediğini kontrol edin. Bu adımı uygularken
tekerleğin dönmesini durdurun.
Vites kablosu
Vites kablosu yuvası
Kılavuz makara
En büyük dișli
En küçük dișlinin dıș
çizgisi
SI-5XJ0A-001-05
Not: Șekilde görüldüğü gibi, mil yuvası ile
braket arasında boșluk olup olmadığını
periyodik olarak kontrol edin. Eğer bu iki parça
arasında boșluk varsa, dișli değiștirme
performansıyla ilgili problemler olușabilir.
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Vites kablosunu kestikten sonra, deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde ucu
yuvarlayın.
Aynı dıș ucun
kapsülünü vites
kablosunun kesik ucuna
takın.
Dıș uç kapsül
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka vites
değiștirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü bir
alüminyum kapakla (ayrı olarak
satılır) değiștirmeniz tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı vites
kablosunun ucu vites değiștirici
tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiștirici tarafı
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun vites kablosu
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
n Arka vites değiștiricinin değiștirilmesi
Kılavuz makara / Gergi makarası Sıkma
torku: 2,5-5,0 N•m
3 mm Alyen anahtarı
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Bu servis talimatıyla birlikte Capreo Dişli Sisteminin servis talimatını da okuyun.
Teknik Servis Talimatı SI-5XJ0A-001
RD-F800
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir
Gümüș
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40 gibi
8- /7-/6-vites ince zincir
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Seriler Capreo
RAPIDFIRE (Vites kolu) SL-F800
Vites kablosu OT-SP41 (SIS-SP41)
Arka değiștirici RD-F800
Tip SS / GS
Arka hazne FH-F700
Dișliler 9
Kaset dișli CS-HG70-S
Zincir CN-HG73
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası RD-F800
Tip SS GS
Dișliler 9
Toplam kapasite 17 T
Uygulanabilir dișli 9-26 T
En küçük dișli 9 T
  • Page 1 1

Shimano RD-F800 Service Instructions

Tip
Service Instructions