Shimano BR-IM70 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur:

Fren BR-IM70-R/BR-IM73-R
Hazne SG-8R20/SG-7R46/FH-IM70
Kol
SB-8S20/SB-7S45/
BL-IM60/BL-IM45
Fren kablosu
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Bisikletinizin fren sisteminin çalışmasını iyice anlamanız •
önemlidir. Bisikletinizin fren sistemini uygun şekilde
kullanmamanız kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza
yaparak ciddi şekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Kullanım her bisiklette farklılık gösterebilir. Bu nedenle
(fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil)
uygun fren yapma tekniğini ve bisikletinizin çalışma
şeklini öğrendiğinizden emin olun. Bunun için bisiklet
satıcınıza danışın ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu
inceleyin. Pratik yaparak sürüş ve fren yapma
tekniğinizi geliştirin.
SB-8S20/SB-7S45/BL-IM60/BL-IM45 fren kolları, •
konum değiştirme mekanizmasıyla donatılmıştır.
BR-IM70-R/BR-IM73-R’yi bu mekanizmayla C.R.
konum pozisyonunda kullandığınızdan emin olun.
V
C R
C
R
V
C.R konum pozisyonu
C, askı frenlerle uyumluluk için konum
pozisyonunu ifade eder.
R, silindirik frenlerle uyumluluk için
konum pozisyonunu ifade eder.
Fren kolunu kadroya tespit ederken, arka maşa •
ölçüsüne uygun bir fren kolu klipsi kullandığınızdan
emin olun ve klips vidası ve klips somunuyla belirtilen
tork değerinde emniyetli şekilde sıkın. Klips somunu
için naylon insertli bir kilit somunu (kendinden kilitlemeli
somun) kullanın. Klips vidası, klips somunu ve fren kolu
klipsi için standart Shimano parçalarını kullanmanız
tavsiye edilir. İlave olarak, arka maşanın boyutuna
uygun bir fren kolu klipsi kullanın. Eğer klips somunu
fren kolundan çıkarsa veya klips vidası veya fren kolu
klipsi hasar görürse, fren kolu arka maşa üzerinde
dönerek gidonların aniden sarsılmasına neden olabilir
veya bisikletin tekerleği kilitlenerek bisikletin
devrilmesine ve ciddi yaralanmaya yol açabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını •
dikkatli bir şekilde okuyun. Gevşek, aşınmış veya
hasar görmüş parçalar sürücünün ciddi şekilde
yaralanmasına neden olabilir. Sadece orijinal Shimano
yedek parçalarını kullanmanızı şiddetle tavsiye ederiz.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin •
doğru şekilde çalıştığından emin olun.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. •
Lastiklerin kayması bisikletten düşmenize neden
olabilir. Bu duruma meydan vermemek için, hızınızı
azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir şekilde okuyun •
ve daha sonra başvurmak üzere güvenli bir yerde
muhafaza edin.
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
1.
Shimano Inter-M fren sistemini kullanırken, eğimli
arazilerde rampa aşağı uzun mesafeler katederken
frenleri sürekli uygulamaktan kaçının. Aksi takdirde, iç
fren parçaları çok ısınacak ve frenleme performansı
zayıflayacaktır. Bu, aynı zamanda fren içerisindeki fren
gresi miktarının azalmasına da neden olarak anormal
ani frenleme gibi sorunlara yol açabilir.
Shimano Inter-M fren sisteminin tasarımı, ISO 4210
ve DIN 79100-2 gibi standartlar esas alınarak
gerçekleştirilmiştir. Bu standartlar, 100 kg toplam
ağırlık için performansı tanımlamaktadır. Eğer toplam
ağırlık 100 kg’ı aşarsa, sistemin sağladığı frenleme
kuvveti doğru frenleme için yetersiz kalabilir ve ayrıca
sistemin kullanım ömrü azalabilir.
2.
Shimano Inter-M frenden en iyi performansı almak
için, Shimano fren kablolarını ve fren kollarını takım
olarak kullanın.
3.
Eğer hazne somunları şapkalı somunlar ise, en az 7 mm
kalınlığında mil yuvalarına sahip bir kadro kullanın.
4.
Fren ünitesinin fren ünitesi tespit somunuyla hazne
gövdesine sıkıca tespit edilmiş olduğunu doğrulayın.
6.
Fren kolunun, fren kolu klipsiyle arka maşaya
emniyetli şekilde bağlandığını doğrulayın. Eğer doğru
şekilde takılmazsa, frenleme performansı düşecektir.
7.
Frenleri kullanırken aşağıdaki durumlardan herhangi
biri oluşursa, derhal bisikleti durdurun ve kontrol ve
tamir için satıcınıza başvurun:
1) Frenler uygulandığında anormal bir ses çıkarsa
2) Frenleme kuvveti anormal ölçüde fazlaysa
3) Frenleme kuvveti anormal ölçüde zayıfsa
1) ve 2) durumlarında, sorunun nedeni yetersiz fren
gresi olabilir; satıcınızdan mekanizmayı özel silindirik
fren gresiyle greslemesini isteyin.
8.
Eğer fren sık kullanılırsa, frenin etrafındaki bölge
ısınabilir. Bisikletten indikten sonra en az 30 dakika
frenin çevresindeki bölgeye dokunmayın.
9.
Eğer fren kablosu paslanırsa, frenleme performansı
zayıflayabilir. Bu durumda, fren kablosunu orijinal
Shimano fren kablosuyla değiştirin ve frenleme
performansını tekrar kontrol edin.
10.
BR-IM70-R/BR-IM73-R fren ünitesi kesinlikle
sökülmemelidir. Sökülmesi halinde, çalışmaz hale
gelecektir.
Fren koluna basıldığında iç kablonun hareket
miktarı 14.5 mm veya daha fazla olmalıdır. Eğer
hareket miktarı 14.5 mm’den az olursa, frenleme
performansı düşer ve frenler çalışmayabilir.
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
GREASE
RELEASE
Fren ünitesi tespit somunu
Fren ünitesi
Sıkma torku:
20-25 N·m
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
GREASE
RELEASE
5.
Tekerleğin hazne somunlarıyla kadroya sıkı bir
şekilde tespit edildiğinde emin olun.
Hazne somunu
Sıkma torku:
30-45 N·m
JAPAN
M
IN
2
N
m
Fren kolu klipsi
Arka maşa
Fren kolu
Eğer fren kolunu
emniyete almak için
kola aşırı kuvvet
uygulanırsa, tekerlek
ses çıkaracak
ve dönmesi
güçleşecektir.
Monte ederken
fazla kuvvet
uygulamadığınızdan
emin olun.
Klips vidasını takarken, 10 mm İngiliz
anahtarıyla klips somununu sıkıca tutun ve
klips vidasını sıkın. Sıktıktan sonra, klips
vidasının klips somununun yüzeyinden
yaklaşık 2 - 3 mm çıkıntı yaptığını doğrulayın.
2-3 mm
Fren kolu
Fren kolu klipsi
Klips somunu
Klips vidası
(M6 X 16 mm)
Sıkma torku:
2-3 N·m
Frenin etrafındaki bölge
NOT:
3x veya 4x jant teli dizilimine sahip bir tekerlek kullanın. •
Radyal jant teli dizilimine sahip tekerlekler kullanılamaz;
çünkü frenler uygulandığında jant telleri ve tekerlek
hasar görebilir ve fren gürültüsü oluşabilir.
Inter-M fren, fren tamburunun gres yağıyla •
doldurulması bakımından geleneksel frenlerden
farklıdır. Bu durum, özellikle soğuk havada tekerleğin
normalden biraz daha ağır dönmesine neden olabilir.
Parçalar doğal aşınmaya ve normal kullanımdan •
kaynaklanan bozulmaya karşı garantili değildir.
Kullanma veya ayar yöntemleriyle ilgili herhangi bir •
sorunuz varsa, lütfen satıcınıza danışın.
SI-75E0E
BR-IM70-R
BR-IM73-R
Teknik Servis Talimatı
Shimano Inter-M frenden en iyi performansı elde etmek
için aşağıdaki kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Fren kablosunun fren
ünitesinden sökülmesi
1.
Kam iletim plakasını gittiği yere kadar bastırın.
Ardından, bağlantı ünitesini kam iletim
plakasındaki kılavuz kanal boyunca kaydırarak
çıkarın. Eğer bağlantı ünitesini çıkarmak zorsa,
ilk önce kablo ayar civatasını saat yönünce
çevirerek kablo gerginliğini alın.
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
G
R
EA
SE
R
E
L
E
A
S
E
Aşağı kaydırın
2
1
Kam iletim
plakasını ileri
doğru bastırarak
Bağlantı
ünitesi
Kılavuz kanal
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
G
R
E
AS
E
R
E
L
E
A
S
E
3
Geriye doğru güçlü
bir şekilde çekin
Bağlantı ünitesi
Kılavuz kanal
2.
Fren kablosu yuvasını fren kolundaki kılavuz
oluk boyunca kaydırarak oluktan çıkarın.
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
R
E
L
E
A
S
E
Kılavuz oluk
Fren kolu
Vites kablosu yuvası
Kablo ayar
civatası
R
E
L
E
A
S
E
Fren kablosunu tekrar takmak için,
yukarıdaki işlemleri ters sırayla uygulayın.
Not :
Bağlantı ünitesini kam iletim plakasına
takarken, bağlantı ünitesini "klik" sesi çıkardığı
noktaya kadar bastırın ve şekilde görülen
pozisyona sıkıca oturduğundan emin olun.
Perçin, kam
iletim plakasının
A kısmının
ortasına
oturmalıdır.
Fren kolunu sıkarak frenleme performansını
kontrol edin. Eğer frenleme performansı
zayıfsa, "Fren kablosunun ayarlanması"
kısmına bakarak fren kablosunu bir kez
daha ayarlayın.
Bağlantı ünitesi perçini
Kam iletim plakasının
A parçası
Fren kablosunun Montajı
1.
Fren kablosu yuvasını fren kolundaki kılavuz oluk
boyunca kaydırarak oluğa yerleştirin.
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
Kılavuz oluk
Vites kablosu yuvası
Fren kolu
M
I
N
2
N
m
G
RE
AS
E
R
E
L
E
A
S
E
2
1
Kam iletim
plakasını
tutarak
Kılavuz kanal
Bağlantı ünitesi
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
G
R
EA
SE
RELEASE
Kılavuz kanal
Bağlantı ünitesi
3
Kılavuz kanala yerleştirin
Kılavuz kanal boyunca güçlü şekilde
ve mümkün olduğu kadar ileri kaydırın.
2.
Kam iletim plakasını elinizle tutun ve bağlantı
ünitesini kam iletim plakasındaki kılavuz kanal
boyunca kaydırarak bağlantı ünitesini takın.
Not :
Bağlantı ünitesini kam iletim plakasına takarken,
bağlantı ünitesini “klik” sesi çıkardığı noktaya
kadar bastırın ve şekilde görülen pozisyona sıkıca
oturduğundan emin olun.
R
E
L
E
A
S
E
Perçin, kam iletim
plakasının A kısmının
ortasına oturmalıdır.
Bağlantı ünitesi perçini
Kam iletim plakasının A parçası
J
A
P
A
N
MIN 2Nm
G
R
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
20-22 mm
olmalıdır
Kablo ayar
civatası
İç kablo tespit
civatasındaki delik
Vites kablosu yuvası
3.
Kablo ayar civatasını fren kablosu yuvasının
ucundan 20-22 mm uzağa yerleştirin ve ardından iç
kabloyu kablo ayar civatasından ve daha sonra iç
kablo tespit civatasının deliğinden geçirin.
J
A
P
A
N
MIN 2Nm
G
R
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
4.
Fren kablosunun her iki ucunun, hem fren
bacağının hem fren kolunun kablo ayar civatalarına
emniyetli şekilde oturduğundan emin olun.
Fren kablosunun her iki ucu
emniyetli şekilde takılmalıdır.
Kablo ayar
civatası
Kablo ayar civatası
5.
Kam iletim plakasını duruncaya kadar bastırın.
Daha sonra, kabloya tam gerginlik uygulamak için
iç kabloyu çekerken iç kablo tespit civatasını sıkın.
MIN 2Nm
G
R
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
Sıkma torku:
6-8 N·m
İç kablo tespit
somunu
Güçlü bir şekilde çekin
2
3
1
Sıkın
Kam iletim
plakasını
bastırarak
RELEASE
Not :
İç kablo tespit somununu sıktıktan
sonra, iç kablo kapsülünü iç
kablonun ucuna takın. Daha
sonra, iç kablo kapsülünü
bağlantıya ve jant tellerine
dokunmayacak şekilde ayarlayın.
Fren kablosunun ayarlanması
1.
Fren kablosu çekilirken tekerleğin kolayca
dönmediğini doğruladıktan sonra, fren kolunu
elcik mesafesi kadar yaklaşık 10 defa sıkarak
fren kablosunu alıştırın.
Yaklaşık
10 defa sıkın
Not :
Eğer fren kablosu alıştırılmazsa, kısa bir süre
kullanıldıktan sonra tekrar ayarlanması
gerekecektir.
2.
Fren ünitesinin veya fren kolunun kablo ayar
civatasını çevirerek fren kolunda yaklaşık 15 mm
oynama olmasını sağlayın.
Fren kolu oynama miktarı, fren kolunun
çalışmadığı konumdan fren kolu çekildiğinde
aniden bir kuvvet hissedilen konuma kadar
olan mesafedir.
J
A
P
A
N
MIN 2Nm
G
R
E
A
S
E
R
E
LE
A
S
E
15 mm’lik oynama
Kablo ayar civatası
Kablo ayar civatası
3.
Frenleme performansını kontrol etmek için fren
kolunu sıktıktan sonra, kablo ayar somunuyla kablo
ayar civatasını sabitleyin.
J
A
P
A
N
M
IN
2
N
m
Kablo ayar somunu
Sıkma torku:
1-2 N·m
SI-75E0E-05
  • Page 1 1

Shimano BR-IM70 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur: