BLIZZARD 400-800 C ENC 10 532104 - Rev.A
Orijinal talimatların çevirisi
TÜRKÇE
4. KURULUM GEREKLILIKLERI
4.2 ELEKTRIK TESISATI
4.1 MEKANIK GEREKLILIKLER
Li
Zıt yönlü açılan iki kanatlı sistem olması durumunda iki
BLIZZARD 400-800 C ENC‘nin yapılandırmasında MASTER-SLAVE
kurulması gerekmektedir. Kuruluma başlamadan önce § 10‘u okuyun.
F
Herhangi bir müdahaleden önce, elektrik şebekesi beslemesini
kesin. Eğer devre kesici anahtar mevcut değilse, “DİKKAT - Bakım
yapılıyor” yazılı bir levha tatbik edin.
!
Elektrik tesisatı, kurulumun yapıldığı Ülkede yürürlükte olan standart-
lara uygun olmalıdır.
2014/35/EU Alçak Gerilim Direktifine ve 2014/30/EU Direktifine uygun
olan, CE işaretli bileşenleri ve malzemeleri kullanın.
Otomasyonun elektrik şebekesi, yürürlükteki standartlara uygun kesme
amaçlı 3 mm ya da bundan daha büyük, yeterli müdahale eşiğine sahip
ve kontak açma mesafesi ile omnipolar manyetotermik bir anahtara
sahip olmalıdır.
Elektrik besleme şebekesi, eşiği 0.03 A olan diferansiyel bir anahtara
sahip olmalıdır.
Yapının metalik kısımları topraklanmalıdır.
Topraklama tesisatının, kurulumun yapıldığı Ülkede yürürlükte olan
standartlara uygun olarak yapıldığını kontrol edin.
Otomasyon tesisatının elektrik kabloları, uygun sert veya esnek, harici
veya oluk içi, yürürlükteki standartlara uygun boyuttaki ve yalıtım
sınıfındaki borular içine yerleştirilmelidir.
Şebeke gerilim kabloları ve 12-24 V
"
luk kontrol cihazlarının/
aksesuarların bağlantı kabloları için ayrı borular kullanın.
Master-Slave yapılandırması durumunda, elektronik kartlar arasındaki
bağlantı kabloları için bir boru döşemek için gereklidir.
Oluk içi kabloların planına başvurarak, elektrik çarpması riskini önlemek
için çukurların ve deliklerin yakınında elektrik kablolarının mevcut
olmadığını kontrol edin.
Çukurların ve deliklerin yakınında su borusu olmadığını kontrol edin.
Boru bağlantı parçaları ve kablo kanalları nem, böcek ve küçük
hayvanların girişini önleyecek yapıda olmalıdır.
IP 67 veya daha yüksek koruma derecesine sahip dağıtım kutuları
kullanarak uzatma rakorlarını koruyun.
İzin verilen maksimum BUS kablolarının uzunluğu 100 m’yi geçme-
melidir.
Görülebilir bir konumda, hareket bildiren bir flaşör monte etmeniz
tavsiye edilir.
Kumanda aksesuarları, kullanıcı için her zaman erişilebilir ve tehlikeli
olmayan bölgelere yerleştirilmelidir. Kumanda aksesuarlarını oto-
masyonun görünen alanının içine yerleştirmeniz tavsiye edilir. Bu,
insanlı kumanda olması halinde zorunludur.
Eğer bir acil durumda durdurma butonu monte edilirse, EN13850
standardına uygun olmalıdır.
Aşağıda belirtilen zeminden yükseklik ölçülerine riayet edin:
- Kumanda aksesuarları = minimum 150 cm
- Acil durum butonları = maksimum 120 cm
Manüel komutlar engelli veya rahatsız insanlar tarafından kullanılmak
üzere tasarlandıysa, bunları uygun piktogramlarla belirgin hale getirin
ve bu kullanıcıların da komutlara erişebilir olduğunu kontrol edin.
Mekanik yapı parçaları, EN 12604 Standardı tarafından belirlenen
hususlara uygun olmalıdır. Otomasyonun kurulumunu yapmadan
önce, mekanik gereksinimlerin uygunluğunu kontrol edin ve bunu
sağlamak için gereken müdahaleleri yapın.
Zorunlu mekanik gereksinimler aşağıdaki gibidir:
!
Kapının, mevcut yapıların ve tahrik motorunun ağırlığını taşımak için
sert zemin. Kanadın hareket alanında düz ve yatay döşeme. Ku-
rulum bölgesinde, su birikme olasılığı önlenmelidir.
Sağlam, dengeli ve ayrılma veya göçme tehlikesine sahip olmayan yapı
(sütunlar, kılavuzlar, mekanik kilitler, kanat, denge ağırlıkları) (kanadın
ağırlığını, tahrik motoru tarafından geliştirilen kuvveti ve rüzgarın
etkisini göz önüne alın). Gerekirse, yapısal hesap yapın.
Yapıda aşınma veya çatlama belirtilerinin olmaması.
Sürtünme olmadan, düzgün ve değişmez hareket ile tüm çalışma
pozisyonlarında tamamen dikey olan kanat. Kapının tamamen
yatay olan kaydırma hattı (kanadın, serbest kalması durumunda
kendiliğinden açılıp kapanma eğilimi olmamalıdır).
Kanat için düşme önleyici uygun donanımların varlığı.
Kremayer dişlisinin sabitlenmesi için yeterli sertlikte ve genişlikte bir
yüzeyin kanat üzerindeki varlığı.
İyi durumda, düz, deformasyonsuz, sağlam bir şekilde sabitlenmiş ve
tüm mesafe boyunca engelsiz kaydırma kılavuzu. Kılavuz tekerlekle-
rinin, kanadın ağırlığına ve uzunluğuna ve kaydırma kılavuzuna denk
gelen profile uygun çapa sahip olmaları gerekir. Tekerleklerin sayısı
ve pozisyonu, ağırlığın uygun ve sabit şekilde dağılmasını sağlamalıdır.
Konsol kapı olması durumunda asma kanada ait sağlam hareket sistemi.
Kanadın dikey salınımlarını engelleyen üst sınırlama kılavuzunun
varlığı. Kanat, hiçbir durumda kendi kılavuzlarından çıkmamalı ve
düşmemelidir. İyi durumdaki, yağlanmış, boşlukları olmayan veya
sürtünmeyen tekerlekler, merdaneler ve rulmanlar.
Kanadın hareketini sınırlandırmak için açılma ve kapanma durumundaki
mekanik harici kilitlerin varlığı. Kilitler, uygunsuz kullanım halinde
de (serbest harekette manüel olarak çalıştırılan kanat) kanadın olası
bir darbesine dayanıklı olmak için uygun şekilde boyutlandırılmış
ve sıkıca sabitlenmiş olmalıdır. Mekanik kilitler, kanadın durduğu
pozisyonların dışında 50 mm'ye konumlandırılmalı ve kaydırma
kılavuzunun içinde kanadın sürekliliğini sağlamalıdır.
Döşemedeki eşikler ve çıkıntılar, uygun şekilde biçimlendirilmelidir
veya takılma veya kayma risklerini engellemek için işaretlenmelidir.
Olası tespit döngüleri kurulumu için, özel talimatlara bakın.
Kişilerin ezilme/yakalanma riskinden korumaya yönelik, açık kanadın
en çıkıntılı kısmı ve duvar (ya da sabit başka bir parça) arasında bir
güvenlik açıklığının varlığı. Alternatif olarak, açılmadaki kuvvetin
yürürlükteki standart tarafından izin verilen maksimum limitler dahi-
linde olduğunu kontrol edin.
Ellerin sürüklenme riskinden korumaya yönelik, sabit ve hareketli
parçalar arasındaki güvenlik açıklıklarının varlığı. Alternatif olarak,
parmakların içeri girmesini engelleyen korumaları tatbik edin.
Ayakların tekerleklerin altında ezilme ve sürüklenme riskinden ko-
rumaya yönelik, zemin ve kanadın alt kenarı arasında bir güvenlik
açıklığının varlığı. Alternatif olarak, ayağın içeri girmesini engelleyen
korumaları tatbik edin.
Kesilme ve kancayla yakalanma risklerini önlemek için, keskin
kenarların ve çıkıntılı parçaların mevcut olmaması. Alternatif olarak,
keskin kenarların ve çıkıntılı parçaları ortadan kaldırın veya uygun
şekilde koruyun.
Vücut uzuvlarının kesilme riskini önlemek için, hem sürgülü
kanat üzerinde hem de parmaklık üzerinde mazgal deliklerinin
olmaması. Alternatif olarak, mazgal deliklerine koruyucu bir ızgara
tatbik edin. Izgaraların boyutu, hareketli ve sabit parça arasındaki
mesafeye ilişkin olarak korunacak vücut uzuvlarının içeri girmesini
engellemelidir.
Vücut uzuvlarının ezilmesini önlemek için minimum boşlukların tanımı
için, EN 349 Standardına başvurun. Tehlikeli bölgelere ulaşılmasını
engellemek için güvenlik mesafelerinin tanımı için, EN ISO 13857
Standardına danışın.
Eğer kurulum alanına motorlu taşıtların çarpma olasılığı varsa, tahrik
motorunun güvenliği için uygun koruyucu yapılar hazırlayın.